Bij VDSL in appartementsgebouw: technische ruimte van toepassing?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Beste,

Ik heb onlangs Mobile Vikings/Proximus besteld voor een appartement met VDSL (bouwjaar +/- 2015).

In de mail staat dat als er toegang tot de technische ruimte nodig is, ik dit aan de syndicus zou moeten melden. Nu, als ik het goed voorheb, is dat alleen van toepassing bij glasvezel? Bij een appartementsgebouw loopt de VDSL-kabel van elk appartement apart naar de kast die buiten staat, juist?

Alvast bedankt voor de info.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Neen.

Vanaf de straat is er een aftakkabel naar een kast in de technische ruimte van het appartement gebouw.
Vandaar lopen de "stijgleidingen" naar de individuele appartementen.

Onrechtstreeks loopt er inderdaad een paar vanuit de straatkast (KVD) naar jouw appartement, maar deze is doorverbonden in de technische ruimte ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

Bedankt Philippe! Fijn dat we altijd mogen rekenen op je expertise op het forum :-)

Dan breng ik de syndicus op de hoogte!
Borromini
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 13 feb 2018, 08:36
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 26 keer

Bij ons was die 'vrij' toegankelijk, die stonden in dezelfde ruimte als de gas- en watermeters. Geen sleutel nodig om die ruimte binnen te lopen. Ik veronderstel dat je dat wel zou weten als dat bij jullie ook het geval was :).
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 23.05 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP235-Wall (802.11ac) ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”