Pagina 1 van 1
					
				youfone 
				Geplaatst: 21 sep 2022, 21:50
				door bartman
				ben aan het overstappen van proximus naar youfone. de proximus simkaart gaf gisterenavond enkel nog noodoproepen weer dus dacht ik dat dit het moment was om de youfone simkaart in te steken maar die gaf ook enkel noodoproepen weer. Ondertussen zie ik de naam vd operator staan en ik kan opgebeld worden maar zelf bellen hoor ik een stem die zegt dat de pincode geblokkeerd is (geen idee over welke ze het heeft) en ik moet de helpdesk bellen. Ook internetten lukt nog niet (apn naam manueel ingevuld maar misschien ontbreekt nog een en ander. sms'en lukt ook nog niet en in de youfone app staat ook nog veel niet ingevuld. iemand een idee wat de gemiddelde tijd is voor alles werkt?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 22 sep 2022, 08:30
				door Jack Daniels
				Iemand die zijn ervaringen met youfone kan/wil delen? Ben geneigd om van mobiele provider te veranderen. Heb nu edpnet maar qua dekking is het alvast veel minder dan scarlet dat ik voordien had. Ondanks dat ik nog weinig mobiel internet gebruik op de trein (50% homeworking) krijg ik constant een melding dat ik buiten mijn bundel ben. Ik heb nu 1 gb data. Die youfone lijkt mij interessant met hun 2,5 gb formule. Na de promotie periode betaal je 9 euro per maand. Bij edpnet is het 8 euro. Bovendien zit youfone op het proximus netwerk. Deze 3 factoren (prijs, datavolume en netwerk) zetten mij serieus aan het denken om over te stappen.
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 22 sep 2022, 09:58
				door Beverke
				Ik ben met 3 nummers klant bij Youfone. Overstap is heel vlot verlopen. Geen problemen met werking en dekking. Youfone werkt op het Proximus netwerk.
Bartman zou best zijn telefoon herstarten en de PIN code van zijn SIM-kaart ingeven bij herstarten. De pincode staat op de achterkant van kaart waar de SIM in zat.
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 22 sep 2022, 15:23
				door bartman
				Beverke schreef: 22 sep 2022, 09:58
Ik ben met 3 nummers klant bij Youfone. Overstap is heel vlot verlopen. Geen problemen met werking en dekking. Youfone werkt op het Proximus netwerk.
Bartman zou best zijn telefoon herstarten en de PIN code van zijn SIM-kaart ingeven bij herstarten. De pincode staat op de achterkant van kaart waar de SIM in zat.
 
Dit werkt bij mij nog niet na het zopas nog eens herstarten van de telefoon en ingeven van de pincode simkaart
uitgaand bellen (een stem zegt dat ik de helpdesk moet bellen)
uitgaand sms'sen (inkomend nog geen idee)
mobiel internetten (heb op hun site de apn naam gevonden dat zou internet.bmppartner.be zijn maar of de rest van de instellingen onder toegangspunten correct staat weet ik niet.
log ik in op my youfone dan staat er bij huidige status nog steeds nummerbehoud is aangevraagd. Maar de mensen kunnen me op mijn nummer al wel bereiken
 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 22 sep 2022, 15:27
				door cadsite
				Ik heb 20 jaar proximus gehad. Erna ben ik naar edpnet gegaan, maar daar had ik vaak last van disconnects en onbereikbaar op meer plekken.
Erna heb ik mijn gsm naar youfone over gezet. Hier kreeg ik weer dezelfde luxe als bij proximus, maar aan een fractie van de prijs.
Daardoor heb ik ook mijn dochters over gezet naar youfone.
Voor 3 x €10 hebben we alle drie een meer dan ruim abonnement, dus wij zijn zeker tevreden klant.
Mocht jij ook willen overstappen, dan kan je deze ref-link gebruiken. Dan krijg jij (en ik) €10 korting op je volgende factuur.
https://www.youfone.be/vriendendeals/?v=5QaKyvVoz4FYMbW 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 22 sep 2022, 15:42
				door bartman
				cadsite schreef: 22 sep 2022, 15:27
Ik heb 20 jaar proximus gehad. Erna ben ik naar edpnet gegaan, maar daar had ik vaak last van disconnects en onbereikbaar op meer plekken.
Erna heb ik mijn gsm naar youfone over gezet. Hier kreeg ik weer dezelfde luxe als bij proximus, maar aan een fractie van de prijs.
Daardoor heb ik ook mijn dochters over gezet naar youfone.
Voor 3 x €10 hebben we alle drie een meer dan ruim abonnement, dus wij zijn zeker tevreden klant.
Mocht jij ook willen overstappen, dan kan je deze ref-link gebruiken. Dan krijg jij (en ik) €10 korting op je volgende factuur.
https://www.youfone.be/vriendendeals/?v=5QaKyvVoz4FYMbW
 
jammer dat ik de ref-link niet eerder kon gebruiken, denk niet dat het nu nog zou gaan
 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 23 sep 2022, 12:32
				door Jack Daniels
				@cadsite, nogmaals dank voor de vriendenactie. Zojuist bestelling geplaatst. Ik heb de 5 giga formule genomen met 200 minuten. Ik vind 5 giga een pak beter qua prijs dan de 2,5 giga die maar 1 euro goedkoper is. Ik moet mij geen zorgen meer maken over buiten mijn bundel gaan.
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 23 sep 2022, 18:02
				door bartman
				kan ondertussen uitbellen en uitsms'en maar mobiel internet werkt nog steeds niet. kan iemand mij de juiste apn settings hier bezorgen want misschien zijn deze die op hun site staan veranderd
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Toegevoegd na    1 uur 49 minuten 38 seconden:
Re: youfone 
internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten. 
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
			 
			
					
				Re: youfone 
				Geplaatst: 23 sep 2022, 19:51
				door bartman
				internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten. 
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 23 sep 2022, 20:53
				door ghostboy1993
				bartman schreef: 23 sep 2022, 19:51
internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten. 
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Is ook een beetje normaal dat de echte proximus voorrang heeft op youfone en vb scarlet of mobile vikings.
Qua bereik ( signaal sterkte ) zou je goed zitte als dat met proximus ook is. Alleen ga je wel ondervinden als je in een gebied zijt met veel proximus gebruikers en op jou gebied is die mast erg druk gaan MVNO's ( youfone , scarlet , mobile vikings ) hinder ondervinden .
 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 23 sep 2022, 20:59
				door bartman
				ghostboy1993 schreef:bartman schreef: 23 sep 2022, 19:51
internet werkt nu wel was te wijten aan 1 verkeerde letter in de apn naam. Even enkele speedtesten gedaan en vanop dezelfde plaatsen thuis als vroeger maar toch lagere down en zeker veel lagere uploadsnelheden. Upload voorlopig nog niet boven 3 Mbps Download hoogste tot nu 34,5Mbps. Allicht geeft de mast voorrang op de echte proximus simkaarten. 
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Is ook een beetje normaal dat de echte proximus voorrang heeft op youfone en vb scarlet of mobile vikings.
Qua bereik ( signaal sterkte ) zou je goed zitte als dat met proximus ook is. Alleen ga je wel ondervinden als je in een gebied zijt met veel proximus gebruikers en op jou gebied is die mast erg druk gaan MVNO's ( youfone , scarlet , mobile vikings ) hinder ondervinden .
 
ok maar dan moeten ze niet zeggen dat ze gebruik maken van het premium netwerk van proximus.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 24 sep 2022, 11:06
				door Patje
				Youfone , klanten lokken met promo , eerste 3 maanden aan halve prijs , maar owee als men een tarief plan wijzigd ben je uw promo kwijt !! 
Vind ik toch wel niet kunnen, ze zouden blij moeten zijn, het was een verhoging van 200 min naar onbeperkt bellen die pas de volgende maand ging actief zijn... Dus let op
als je iets wijzigd aan uw abo krijg je geen promo meer en betaal je de volle pot.
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 27 sep 2022, 15:17
				door Stiaan
				bartman schreef: 23 sep 2022, 19:51
kan ondertussen uitbellen en uitsms'en maar mobiel internet werkt nog steeds niet. 
 
Ik heb momenteel hetzelfde probleem… kan enkel gebeld worden. Heeft dit bij jou 2 dagen geduurd alvorens alles werkte?
 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 27 sep 2022, 16:27
				door Jack Daniels
				Simkaart vandaag ontvangen en geactiveerd. Uurtje later signaal weg bij vorige provider. Youfone kaart erin en meteen geprobeerd. Kon bellen en opgebeld worden. Denk de meest vlotte overstap die ik ooit heb meegemaakt. WhatsApp geprobeerd, mobiel internet, sms,... Werkte meteen.
Toegevoegd na     4 minuten 26 seconden:
bartman schreef: 23 sep 2022, 20:59
ok maar dan moeten ze niet zeggen dat ze gebruik maken van het premium netwerk van proximus.
 
Wat moeten ze dan zeggen?? Dat ze gebruik maken van het premium netwerk van Orange? Of van het premium netwerk van Telenet??? Ze maken toch gebruik van Proximus?? Ik begrijp deze nutteloze bijdrage totaal niet.
 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 21 nov 2022, 19:23
				door Yvekes
				Nieuwe promo (voor nieuwe klanten) tot 30/11/22 ivm black friday. Zolang uw contract loopt voor €10/maand keuze uit:
5gb en onbeperkt bellen/sms OF 10gb en 200 min/sms
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 22 nov 2022, 15:28
				door Baggioo
				
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 15 dec 2022, 12:28
				door Yvekes
				Blijkbaar opnieuw wat prijswijzigingen bij Youfone:
200min of sms +
500mb = €4,5/maand
1,5gb = €6,5/maand
12 gb = €10/maand
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 15 dec 2022, 13:07
				door cadsite
				Goed gezien!
Door jouw bericht even gaan kijken in de klantenzone:

Het is blijkbaar niet enkel een promo voor nieuwe klanten.  

 
			 
			
					
				Re: youfone
				Geplaatst: 15 dec 2022, 13:27
				door Yvekes
				Als ik bij de actievoorwaarden kijk, staat er nochtans wel dat de 'extra data' deals enkel voor nieuwe abo's geldig zijn, net zoals dat er ook stond bij hun 'black friday' deals afgelopen maand waar het abo met 10gb van €12 naar €10/maand ging.
Als bovenstaande info klopt, vind ik de huidige manier van promo voeren door zowel Youfone als Hey! toch naar bedenkelijk. Ze willen nieuwe klanten lokken met promo's die enkel tot een bepaalde datum geldig zijn om op in te tekenen (waar ze ook de nadruk op leggen), om dan vlak na die actieperiode met een nog beter aanbod te komen wat weer enkel geldig is voor nieuwe klanten.
Youfone zou dus verschillende abo's hebben van €10/maand (onbeperkt in contractduur) met 200 min bellen waar de ene klant 5gb per maand krijgt, een andere klant 10gb en nog een andere 12gb. Zo jaag je wel uw eerste klanten weg