TV-box nu gratis "upgrade", maar is dit beter dan digicorder?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Familielid heeft momenteel voor TV een wat oudere gehuurde digicorder en neemt al wel eens iets op. Verder geen problemen mee.

Moest pas voor hun iets aan hun HGW wifi aanpassen, via de mijn.telenet.be site.
Daar zag ik deze banner staan:
tvboxgratis.png
met link naar https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... 0220509_NL

Zou ik dit hun aanraden?
Deze box zal wellicht sneller zappen enzo, maar wat met mogelijk extra reclame en minder opname mogelijkheden?
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

splinterbyte schreef: 21 sep 2022, 19:24 Familielid heeft momenteel voor TV een wat oudere gehuurde digicorder en neemt al wel eens iets op. Verder geen problemen mee.

Moest pas voor hun iets aan hun rHGW wifi aanpassen, via de mijn.telenet.be site.
Daar zag ik deze banner staan: tvboxgratis.png met link naar https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... 0220509_NL

Zou ik dit hun aanraden?
Deze box zal wellicht sneller zappen enzo, maar wat met mogelijk extra reclame en minder opname mogelijkheden?
Ikzelf heb de tvbox nu ook een week of twee.
Het is wel wennen aan de nieuwe lay-out, tv-gids, …

Voordeel is dat je meerdere opnames tegelijkertijd kan doen, hoeveel de max is weet ik niet juist.
De tv-box maakt ook automatisch connectie met mijn tv, geen instellingen meer nodig (in mijn geval toch)

Nadeel is dat de zendernummers niet gewijzigd kunnen worden, wel mits je een profiel aanmaakt maar dit is niet hetzelfde.

Kortom, heel tevreden over. :)
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

kan ik mijn 50 euro terugkrijgen?

ik was bij de eerste
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Vind hem gebruiksvriendelijker. Enige nadeel is een minuut reclame voor elke uitzending op bepaalde zenders. Start je iets: 1 min ondoorspoelbare reclame. Merk je dat je het gezien hebt of niet wil zien => volgende opname bekijken: idem, enz ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Grote voordeel, het mindere verbruik.
toxictooms
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat nog zuiniger werk... Kijken. Via de "flow" app.😉
Kijk sinds een maand via de app, werkt quasi perfect👍🏼
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

marcvt63 schreef: 01 okt 2022, 06:47 kan ik mijn 50 euro terugkrijgen?

ik was bij de eerste
Nop, daar heb je zelf op ingetekend
"first mover disadvantage" noemt dat

altijd zorgen dat je:
-afwacht tot iets mainstream/getest/gratis/.... is
-ofwel pioneer zijn, op voorwaarde dat je een deftig voordeel krijgt (korting op standaardprijs,...)

Betalen om pioneer te zijn - da's dom...., en tegelijk slim gezien van die gladjanussen bij telenet.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Misschien is 50 euro aankoop beter dan 10 euro per maand huur?
Of was dat geen?
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 nov 2021, 23:38

Uit één van de oudere TV-box promo mails
Bestel je nieuwe Telenet TV-box hier online, gewoon vanuit je luie zetel. Dit kost je eenmalig slechts €50
Sinds enkele maanden
Speciaal voor jou: de TV-box voor € 0 i.p.v. € 50

Geen idee of ze voor de TV-box specifiek huur aanrekenen, maar het zal in ieder geval mee in de prijs zitten.
Al een hele poos bij Telenet, maar de upgrades aan € 50 toch iedere keer mooi laten passeren.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

splinterbyte schreef: 01 okt 2022, 22:51 Misschien is 50 euro aankoop beter dan 10 euro per maand huur?
Of was dat geen?
Aankoop?
De 50 euro zijn gewoon admin kosten voor de vervanging van de digicorder(s) met één of meerdere TV-Boxen.
De huur blijft dezelfde. Het is dus niet of-of :wink:.

De "early adopters" hebben dus 50 eur betaald, nu is de upgrade gratis.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gratis voor 9,99 euro/maand. :roll:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

toxictooms schreef: 01 okt 2022, 18:10 Wat nog zuiniger werk... Kijken. Via de "flow" app.😉
Kijk sinds een maand via de app, werkt quasi perfect👍🏼
En hoe kijk je TV met Flow... gewoon op je smartphone, via Chromecast op je TV, via Apple TV, ... ?

Als ik de beoordeling zie van de app in de store dan lijkt het me niet echt een aanrader.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gaat langer mee. :-)
De eerste is nu kapot
Wij waren ook bij de eerste destijds, wij hadden er 2.
Op de 2de tv gebruiken we nu de Telenet TV app op den Apple box.
Maar die app is ook niet super.
Er zijn geregeld sync-problemen waardoor opnames niet afgespeeld geraken en een foutmelding geven.
Antwoord van de support, dit komt geregeld voor.
Dus trek uw plan.

Wat betreft de beperkingen, het is effectief maar 200 uren of je 1 of meerdere hebt, doet er niet toe.
Alhoewel wij gemerkt hebben dat die telling niet goed gebeurd.
En ik dacht toch nog altijd maar 3 opnames gelijktijdig.
Wij hadden ergens een 4 staan en die werd niet opgenomen.
Maar geen melding of zo.
toxictooms
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer

DarkV schreef: 04 okt 2022, 22:15
toxictooms schreef: 01 okt 2022, 18:10 Wat nog zuiniger werk... Kijken. Via de "flow" app.😉
Kijk sinds een maand via de app, werkt quasi perfect👍🏼
En hoe kijk je TV met Flow... gewoon op je smartphone, via Chromecast op je TV, via Apple TV, ... ?

Als ik de beoordeling zie van de app in de store dan lijkt het me niet echt een aanrader.

Ik kijk nu al even via de flow app en op een paar foutmeldingen na werkt hij goed.
Ik kan alles 60 dagen terugkijken, voor mij genoeg zenders. Beeldkwaliteit is heel goed.
Sync problemen heb ik nog niet gehad.
Mijn tv box gaat terug naar de Telenet winkel.
Laatst gewijzigd door philippe_d 05 okt 2022, 17:54, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele tekst verwijderd
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

splinterbyte schreef: 21 sep 2022, 19:24 Daar zag ik deze banner staan: tvboxgratis.png met link naar https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... 0220509_NL
Wanneer ik die link volg, krijg ik een uitleg "We zien dat je meer dan 2 TV-boxen wil installeren of dat je modem niet geschikt is voor de Telenet TV-box. Daarom sturen we gratis een Telenet-technicus langs voor de installatie" :???: . Het is maar 1 TV-box, dus dan zou het de modem zijn, maar dat is gewoon zo een recente witte Docsis 3. Die is vorige maand nog vervangen geweest, dus ik mag toch aannemen dat dat een geschikte modem is ?

EDIT: eens mijn lokale Telenet-boer bezocht en ik kan inderdaad gewoon zonder probleem switchen. Geen idee waarom ik die melding kreeg.
Er is wel nog een voordeel van die TV-Box die bij sommigen (incl. me) een nadeel is: de afstandsbediening is met RF. Ik werk met een Logitech Harmony, en kan dus die TV-Box daar niet mee bedienen, en ga dus met 2 afstandsbedieningen moeten werken. Hij zei wel dat je met die Telenet AB ook de TV kan bedienen, incl. andere inputs kiezen (voor bvb spelconsole), maar dat zal wel via HDMI CEC zijn en dat is toch ook wel hit-or-miss.

EDIT2: hoe zit dat eigenlijk met het niet meer kunnen doorspoelen van reclame ? Ik was wat aan het googlen over die TV-Box en kwam daarbij onder andere op het nieuws dat dat vanaf juni niet meer kan, en dat dat ook uitgerold werd op de oude digboxen. Ik kan echter nog altijd probleemloos alle reclame doorspoelen op mijn Digicorder.
Laatst gewijzigd door Tomby 08 okt 2022, 15:49, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan die telenet doos perfect met een Harmony bedienen - ik heb het een tijdlang zo gedaan, voor ik alles van TV heb buitengesmeten.

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-T ... td-p/63740

Zoeken op "Arris dcx960"
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

toxictooms schreef: 05 okt 2022, 16:59 Ik kijk nu al even via de flow app
Wat bedoel je daar exact mee... kijk je gewoon op je schermpje van je smartphone dan waar de app op staat ?

Of wat bedoel je precies ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

De flow app kan je streamen naar uw tv (met bvb chromecast) dus je kijkt gewoon tv , maar dan via de app ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

voor de mensen die al zijn overgestapt:
Kan ik (tijdelijk) mijn oude digicorder en een nieuwe tv-box gebruiken?

Reden: ik zou op de nieuwe TV-box al opnames willen plannen maar ondertussen op de oude digicorder nog opnames kijken voordat ik hem terug stuur
Laatst gewijzigd door silentkiller 12 okt 2022, 08:59, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan de oude digicorder nog 1 maand houden (alleen om oude opnames te bekijken).
Daarna moet je die terugsturen (of een boete berekend op de restwaarde) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Aha, maar TV signaal is er niet meer op de oude digicorder eens de tv-box geinstalleerd is?
Ik dacht in de nieuwe tv-box opnames te programmeren en hem ergens achterin te zetten, een tijdje dubbel op te nemen en dan na een week of drie over te schakelen naar de tv-box.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

Je kan de oude digicorder mogelijk blijven gebruiken om de basiskanalen ("compact signaal") te ontvangen/op te nemen op een 2de TV ofzo?
Het zou 50 euro kosten als je'm niet inlevert na meer dan 2 jaar te huren, of misschien ook minder aangezien ze spreken over "restwaarde": https://www2.telenet.be/content/dam/www ... i-2022.pdf
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Telenet schrijft op haar website:
...zodra je de nieuwe box hebt geïnstalleerd, werken je oude decoders niet meer.
bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox.html

Misschien is die bewering niet waar, maar het kan evengoed betekenen dat Telenet onmiddellijk na de activatie van een TV-box op jouw account via de coaxkabel een signaal uitzendt dat jouw Digicorder deactiveert. Het tv-signaal van de meeste zenders zal in dat geval snel op zwart staan. Mogelijks toont de Digicorder dan een foutmelding in beeld.

Of je dan de bestaande opnames nog kan bekijken, dat ben ik niet zeker.
thmj
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 7 keer
Recent bedankt: 2 keer

svermassen schreef: 05 okt 2022, 14:06
Op de 2de tv gebruiken we nu de Telenet TV app op den Apple box.
Maar die app is ook niet super.
Zou het de app zijn of telenet internet signaal.
Hier iptv in gebruik zolang het maar geen telenet of base (tadaam) is geen probleem.
Een van bovenstaande is bufferen.
Toeval ?
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

De oude digicorder gaat na 2/3 weken de deur uit hoor. Het zou maar een tijdelijke overlap zijn
bv: wij kijken 'de allerslimste mens' en staan 4 afleveringen achter. Ik zou dit al willen opnemen op de nieuwe tv-box.
Er staan ook nog een aantal films opgenomen die we willen kijken.

Tzou fijn zijn om op de oude digicorder te kunnen blijven live tv kijken tot we alle opnames bijgekeken hebben en kunnen switchen naar de tv box. Anders moeten we 2/3 weken switchen tussen digicorder (oude opnames)/tv box (live tv)
Ook geen ramp, maar hey, just asking ;-)

edit: @raf1 , thanks voor de bron vermelding. Ik zal laten weten hoe het uitdraait :-)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

silentkiller schreef: 12 okt 2022, 10:46 Tzou fijn zijn om op de oude digicorder te kunnen blijven live tv kijken tot we alle opnames bijgekeken hebben en kunnen switchen naar de tv box. Anders moeten we 2/3 weken switchen tussen digicorder (oude opnames)/tv box (live tv)
Ook geen ramp, maar hey, just asking ;-)
Op de oude digicorder heb je meestal een coax doorlus.
Als je hierop de TV-Box aansluit, zal je TV-Box ook signaal krijgen, en kan je dus (tijdelijk) beide toestellen gebruiken (zonder telkens kabels te moeten switchen).
Ik neem aan dat jouw TV toestel meerdere HDMI ingangen heeft.
splinterbyte schreef: 12 okt 2022, 10:31 Je kan de oude digicorder mogelijk blijven gebruiken om de basiskanalen ("compact signaal") te ontvangen/op te nemen op een 2de TV ofzo?
Theoretisch zou dat moeten kunnen, maar de digicorder is zodanig geprogrammeerd, dat de klant niet aan het instel menu geraakt om het Compact signaal te scannen (andere frequenties).
Hoewel, ik heb ooit eens gelezen dat iemand, door de juiste combinaties op de afstandsbediening, in het "geheime menu" geraakt is.

Toegevoegd na 44 minuten 14 seconden:
Blijkbaar via "mute rood rood rood mute" ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
toxictooms
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 aug 2017, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 3 keer

DarkV schreef: 12 okt 2022, 00:06
toxictooms schreef: 05 okt 2022, 16:59 Ik kijk nu al even via de flow app
Wat bedoel je daar exact mee... kijk je gewoon op je schermpje van je smartphone dan waar de app op staat ?

Of wat bedoel je precies ?
Mijn telenet TV box heb ik weg gedaan en ik kijk nu via de flow app, die staat geistalleerd op mijn nvidea shield tv. ( daar staan ook al mijn andere streaming apps zoals kodi, iptv,....op)
Na een maand testen ben ik tevreden, nog maar 2 keer een foutmelding gekregen.
Voor mijn kijkgedrag ideaal, ik kan alles 60 dagen terug kijken en moet ook die domme minuut reclame niet meer kijken.
Ook is het 10€/maand goedkoper als je via de flow app kijkt.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Gisteren de nieuwe TV box aangesloten (digicorder afgekoppeld) en geïnstalleerd.
Na de installatie van de TV box ook deze afgekoppeld en de opzet gedaan zoals beschreven door @philippe_d (coax naar digicorder, doorlus naar TV Box. Netwerk ENKEL op de nieuwe TV Box).

Een tijdje had ik live TV op beide toestellen. Na een tijd (update via COAX wsl) geen live tv meer op de oude digicorder. Opnames zijn wel nog steeds beschikbaar op de digicorder.

Ik switch nu tijdelijk tussen twee HDMI ingangen om de oude opnames te kunnen bekijken. Eens deze allemaal bekeken zijn, gaat de digicorder retour.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”