Onstabiel internet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Sinds vorige week valt mijn internetverbinding meerdere malen per dag weg.
De helpdesk dacht aan een probleem met de modem,aangezien de waardes van de Proximus kabels perfect waren.
Gisteren heb ik een andere Fritzbox aangesloten.
De disconnects zijn beter maar toch nog errors en de upload waardes zijn lager dan ervoor.

Kan het een probleem zijn met een kaart in de ROP?

Toegevoegd na 6 uren 45 minuten 6 seconden:
Er komt verbetering. :lol:
Vandaag nog maar 3 keer de verbinding verbroken :roll:

30/08/2022 17:04:18 0/00/0000 0:00:00 19 minuts, 15 seconds
30/08/2022 3:58:47 30/08/2022 17:03:12 13 hours, 4 minuts, 25 seconds Port-Error
30/08/2022 3:01:49 30/08/2022 3:58:43 56 minuts, 54 seconds User-Request
29/08/2022 20:38:21 30/08/2022 3:01:45 6 hours, 23 minuts, 24 seconds User-Request
29/08/2022 18:19:42 29/08/2022 20:37:45 2 hours, 18 minuts, 3 seconds Port-Error
29/08/2022 17:08:21 29/08/2022 18:18:37 1 hours, 10 minuts, 16 seconds Port-Error
29/08/2022 16:36:56 29/08/2022 17:05:59 29 minuts, 3 seconds Port-Error
29/08/2022 16:34:07 29/08/2022 16:36:18 2 minuts, 11 seconds Port-Error
29/08/2022 16:25:58 29/08/2022 16:30:07 4 minuts, 9 seconds Port-Error
29/08/2022 16:05:52 29/08/2022 16:09:42 3 minuts, 50 seconds Port-Error
29/08/2022 13:25:26 29/08/2022 16:04:01 2 hours, 38 minuts, 35 seconds Port-Error
29/08/2022 13:19:05 29/08/2022 13:25:06 6 minuts, 1 seconds Port-Error
29/08/2022 11:30:00 29/08/2022 13:18:40 1 hours, 48 minuts, 40 seconds Port-Error
29/08/2022 10:33:25 29/08/2022 11:26:49 53 minuts, 24 seconds User-Request
29/08/2022 10:29:00 29/08/2022 10:30:10 1 minuts, 10 seconds Port-Error
28/08/2022 21:12:50 29/08/2022 10:28:26 13 hours, 15 minuts, 36 seconds Port-Error
28/08/2022 21:03:34 28/08/2022 21:12:15 8 minuts, 41 seconds Port-Error
Bijlagen
spectrum.jpg
error counter.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 818
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 185 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb een FrizBox 7490 die onstabiel wordt (met goede lijnwaardes) als die warm wordt. In de lente heb ik er een ventilator op gericht en sindsdien werkt die veel beter.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Waterboy schreef: 30 aug 2022, 17:27 Gisteren heb ik een andere Fritzbox aangesloten.
Heb je enkel een andere Fritz!Box aangesloten of ook een andere voeding gebruikt?
Dergelijk fenomeen durft wel vaker optreden bij een voeding die stilaan naar de vaantjes is...
Computer(k)nul
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Andere Fritzbox en andere voeding.
Zou het geen defecte kaart in de ROP kunnen zijn?
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dat kan uiteraard, maar edpnet gaat Proximus geen technieker laten sturen als de kans reëel is dat het toch aan de binneninstallatie ligt.
Het feit dat waardes van de Proximus-kabel perfect zijn speelt hierbij in je nadeel.
Computer(k)nul
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Wat is een rop?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 538
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Remote optical platform
Die grijze kasten in bepaalde straten.
Afbeelding

https://nl.wikipedia.org/wiki/Remote_optical_platform
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

glda19 schreef: 31 aug 2022, 10:05 Wat is een rop?
Een straatkast waar het VDSL-signaal wordt omgezet naar glasvezel.
Afbeelding
Bijlagen
rop.jpg
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Bedankt voor de info
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Sinna schreef: 30 aug 2022, 19:29
Waterboy schreef: 30 aug 2022, 17:27 Gisteren heb ik een andere Fritzbox aangesloten.
Heb je enkel een andere Fritz!Box aangesloten of ook een andere voeding gebruikt?
Dergelijk fenomeen durft wel vaker optreden bij een voeding die stilaan naar de vaantjes is...
Ik heb ook nog een Bbox3 liggen. Eventueel zou ik deze kunnen aansluiten.
Maar denk niet dat de Fritzboxen het probleem zou kunnen zijn.
Dan zou er al twee een probleem hebben
Bijlagen
errors.jpg
error.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ik ben een beetje ten einde raad.
Mijn verbinding valt tientallen keren per dag weg.
De waardes van de koperkabel zijn perfect.
Heb reeds 2 verschillende Fritzboxen aangesloten,dus het zou straf zijn mocht het de voeding van de Fritzbox zijn,en de Fritzbox reboot ook niet.
Een technieker op mijn kosten laten komen?
Wat kan ik nog meer doen?
Bijlagen
DSL 4 september.jpg
1.jpg
2.jpg
online.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Escaleren binnen EDPNet?
Eventueel ticket doorsturen naar @Joachim

Fout ligt zeker niet aan de Fritz!Box of binnenbekabeling.

Dat de lijnwaarden "perfect zijn" weet je niet, want wat je ziet is een momentopname.
Op één van de grafieken zie je (om 5u) de downstream SNR plots zakken van 16dB (= perfect) naar 6dB (= moment dat de lijn uitvalt). Met andere woorden: met momenten perfect maar niet stabiel :-( .
Er is dus met zekerheid ergens een storing op je lijn.

EDPnet moet dit naar Proximus escaleren (zelfs met "goede lijnwaarden" op het moment van de meting).
EDPNet moet begrijpen dat dit zo niet verder kan :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ik vermoed een probleem met de kaart in de Rop.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Waterboy schreef: 04 sep 2022, 09:28 Ik vermoed een probleem met de kaart in de Rop.
Zou best kunnen. Ik heb een maand terug iets soortgelijks gehad, zie thread van 30/07.
Plots een disconnect, lagere sync, fouten, variërende waarden, herhaalde reconnects. Dit begon op een zaterdagavond en volgens EDPnet waren er werken geweest in de straat. Zelf heb ik niets gezien, de ROP staat aan het einde van onze straat.
Een goeie week later, op maandagochtend om 5 uur, na een reconnect, had ik opnieuw een 100/35 verbinding die sindsdien stabiel blijft zoals dat eerder ook zo was.

Zelf heb ik niet gedaan en dat een probleem 's avonds in het weekend begint en opgelost geraakt voor de werkweek weer begint is toch vreemd. Het is zeker dat het probleem niet aan de opstelling hier lag maar bij de Px infrastructuur.
Wat er juist mis was kom je als eindgebruiker natuurlijk nooit weten. :-(
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Update 06-09-2022

De disconnects blijven en nu teruggeplaatst op een onwerkbaar 7,6 Mbit/s 572 kbit/s profiel.
Edpnet is nog steeds niet zeker of de binneninstallatie niet de oorzaak is.
Dus een technieker is nog steeds niet gepland.
Ik begin stilaan mijn geduld te verliezen. :roll:

Edpnet heeft nogmaals een meting gedaan,perfect.

CABLELENGTH = 1400 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 10 MOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 112 nF
BE_Capacitance = 112 nF
AB_CAPACITANCE = 614 nF
Copper test type = AGW
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Je kan aandringen op een interventie van een technieker. Mocht het alsnog aan de binneninstallatie liggen dan is dat op jouw kosten. Je kan ook vragen of je een testmodem mag gebruiken. EDPnet stuurt die dan op. Is het probleem van de baan kan je die aankopen, lost het niets op dan stuur je die terug.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Toch maar even die Bbox3 aansluiten zou ik dan denken.
Nooit te veel vertrouwen op één model Fritz!Box van dezelfde generatie.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Waterboy schreef: 06 sep 2022, 07:46 De disconnects blijven en nu teruggeplaatst op een onwerkbaar 7,6 Mbit/s 572 kbit/s profiel.
Je bent op een repairprofiel beland. Dat betekent dat er iets grondigs mis is.
Als je een andere modem kan lenen (al dan niet van edpnet), dan kan je alvast uitsluiten dat het aan je eigen apparatuur ligt.
Vanwaar ben je? Ik kan je eventueel een BBox3 te leen geven.
Computer(k)nul
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb reeds een Fritzbox 7360 en een Fritzbox 7490 aangesloten.
Had nog een bbox3 liggen die is nu geïnstalleerd en de disconnects blijven.
Dus mag ik toch 100% zeker zijn dat het probleem niet bij mij ligt.

Interventie kost 199 Euro als het probleem niet bij Proximus zou liggen.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5786
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hoog tijd voor een interventie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sinna schreef: 06 sep 2022, 09:33
Waterboy schreef: 06 sep 2022, 07:46 De disconnects blijven en nu teruggeplaatst op een onwerkbaar 7,6 Mbit/s 572 kbit/s profiel.
Je bent op een repairprofiel beland. Dat betekent dat er iets grondigs mis is.
Inderdaad, je bent niet "teruggeplaatst" naar 7/0.5 Mbps, dit is zelfs geen "repair" profiel maar een "fall-back" profiel.
Dat krijg je alleen als er tijdens de modemwissels een niet goedgekeurde Firmware werd gedetecteerd.
Zo'n fall-back profiel kan alleen hersteld worden na een lijntest (TBF) via de EDPnet Helpdesk.
Of ook soms bij het aansluiten van een B-box3 (deze B-box moet zelfs niet ingesteld worden met jouw EDnet login, gewoon aan de lijn hangen tot je een sync hebt.
Waterboy schreef: 06 sep 2022, 07:46 Edpnet heeft nogmaals een meting gedaan,perfect.

CABLELENGTH = 1400 m
AE_Insulation = 10 MOhm
BE_Insulation = 10 MOhm
AB_Insulation = 10 MOhm
BA_Insulation = 10 MOhm
AE_Capacitance = 112 nF
BE_Capacitance = 112 nF
AB_CAPACITANCE = 614 nF
Copper test type = AGW
Toch klopt er hier iets niet.
Volgens jouw Fritz!Box zit je op 385m van de ROP, met heel goede lijnwaarden (attainable 126/36 Mbps)
Volgens de EDPnet meting zit je op 1400 m, dat klopt toch langs geen kanten?
Slecht contact, waarbij je af en toe synct op één aders? slechte kaart in de ROP?
Heb je al eens alle contacten nagezien (vanaf de intro > NTP > tot de modem)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

@Waterboy: Welke Fritz!Box gebruik je? Als die niet op de lijst van goedgekeurde toestellen en specifieke firmware staat (zie het edpnet-artikel Welke modems kan ik gebruiken) dan kom je vroeg of laat op een fallback-profiel (@philippe_d: bedankt voor de correctie) terecht.

Als het aansluiten van een BBox3 geen soelaas brengt, én je werkt met een goedgekeurde toestel/firmware-combi, dan dien je inderdaad via de edpnet helpdesk een TBF te laten lanceren. Je kan dit als niet-Proximus-klant helaas niet meer zelf.
Computer(k)nul
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

@Waterboy
Voor je verder gaart met gelijk welk experiment, zou ik toch de lijn/binnenbekabeling nog eens controleren.
  • alle contacten vanaf het punt waar Proximus binnenkomt tot aan de NTP controleren (vijsjes vast schroeven, eventueel geoxideerd koper schoonmaken, ...).
    Gezien geen analoge telefoon, geen filter gebruiken op de NTP, modem aansluiten op één van de RJ11 telefoonuitgangen.
  • eventueel spanning eens meten met een multimeter (zwarte klemmen op de NTP). Hier moet je 46-48V (gelijkspanning) meten
    - als je niets meet, dan is er één ader onderbroken
    - als je veel minder meet dan 48V= dan is er misschien iets mis met de lijnkaart in de ROP?
maar waarschijnlijk zoals @raf1 zegt: hoogtijd voor een interventie.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Heb ik toch wel niet hetzelfde meegemaakt als on4bam.
Sinds gisterenavond 21u45 zijn plots de disconnects gestopt.
Terug een 100/30 profiel.
Zou het kunnen dat Proximus iets vanop afstand gedaan heeft.
Zal hout vasthouden dat de problemen niet terug opduiken. :-D
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Sinds vandaag terug disconnects maar slechts een paar.
Lijnwaardes worden slechter.
Kan iemand mijn lijn uitmeten?

Toegevoegd na 22 uren 31 minuten 4 seconden:
philippe_d schreef
Toch klopt er hier iets niet.
Volgens jouw Fritz!Box zit je op 385m van de ROP, met heel goede lijnwaarden (attainable 126/36 Mbps)
Volgens de EDPnet meting zit je op 1400 m, dat klopt toch langs geen kanten?
Slecht contact, waarbij je af en toe synct op één aders? slechte kaart in de ROP?
Heb je al eens alle contacten nagezien (vanaf de intro > NTP > tot de modem)?


Edpnet schreef 2 jaar geleden toen ik melde dat de lengte van de kabel niet klopte het volgende"De lengte van de kabel opgegeven in de koper analyse is hoogstwaarschijnlijk verkeerd, maar in deze onbelangrijk, andere tools geven aan dat je aangesloten bent op 335m van de ROP, wat inderdaad correcter lijkt te zijn, en ook eerder overeenkomt met de waarden die we zien. "
Bijlagen
spectrum.jpg
error 9september.jpg
profiel.jpg
Image 002.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Mocht iemand van Edpnet meelezen.
Op 11 september een ticket heropend maar nog niet behandeld.
Opnieuw 10 tallen onderbrekingen per dag.
Ticket nr.2557861
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Dring aan op een interventie. Als alle drie de modems last hebben van disconnects dan loop je toch weinig risico dat het alsnog aan je eigen installatie ligt?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Soms gaat de lijn gewoon door zijn knieen.Soms is deze perfect.
Ben van een 100/40 profiel naar een 100/35;100/30 ;85/25 en nu een 70/20 profiel.

Deze morgen toevallig op de Fritzbox de waardes gelezen op het moment dat de lijn door zijn knieen gegaan is.
Ticket loopt bij Edpnet,dus voorlopig kan ik niet veel doen.
Bijlagen
Screenshot_20220914-063520_DuckDuckGo.jpg
Screenshot_20220914-065624_DuckDuckGo.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Mijn internet is terug stabiel.
Ik betaal wel een prijs.
Profiel gedaald van 100/35 naar 70/25

Waardes van de kabel zijn niet veranderd.
Bijlagen
fritzbox7530 3oktober 2022.jpg
spectrum 7530 3 oktober.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

70/25 is nu ook niet bepaald smallband he.

Beter dat - stabiel -, dan 100/35 die constant onverwachts disconnect lijkt me?

fingers crossed dat fiber snel arriveert zou ik zeggen?
Zie: https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... e-toe.html
Ik zit NET tussen 2 paarse zones, als ze even 2 straten uitbreiden ben ik aan de beurt :bdaysmile:
Bijlagen
1.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Waterboy schreef: 03 okt 2022, 15:56 Mijn internet is terug stabiel.
Ik betaal wel een prijs.
Profiel gedaald van 100/35 naar 70/25
Tenzij een technieker jouw manueel vastgezet heeft op een 70/25 profiel, en DLM uitgeschakeld heeft ...
Anders zal DLM gewoon de lijn blijven evalueren, en gezien je goede lijnwaardes (SNR 25/15), jouw lijn terug verhogen ...
100/35 moet haalbaar zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

lirec schreef: 03 okt 2022, 16:37 70/25 is nu ook niet bepaald smallband he.

Beter dat - stabiel -, dan 100/35 die constant onverwachts disconnect lijkt me?
In het begin had ik ook een 100/20 (denk ik) profiel. Dat werkte goed voor een jaar. Nadien heel instabiele lijn. Na een tijd dan naar een 70/30 (denk ik) gegaan, en dat was veel stabieler. Ook al hadden wij hier enkele grootverbruikers (studenten en zelf continu Netflix etc) geen of weinig problemen gekend met het gereduceerde profiel. Ik was er ook van overtuigd dat mijn lijnwaardes goed genoeg waren om 100/30 te krijgen, en vorig jaar was er dan een tijd dat ik terug dat profiel kreeg, maar opnieuw ten koste van stabiliteit. Nu gelukkiglijk fiber, dus niet meer aan de orde, maar ik ben volledig akkoord met uw stelling. Liever een stabiel profiel dat wat trager is, de vraag is ook hoe snel je in de praktijk het verschil gaat merken tussen 70 en 100.
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Na interventie is mijn DSL lijn terug stabiel.
Kan iemand de spectrum waardes interpreteren?
Bijlagen
ArcoLinux_2022-10-16_12-03-36.png
ArcoLinux_2022-10-16_12-02-59.png
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Na interventie van een proximustechnieker heb ik deze waardes.
Waarschijnlijk nu goed?
Bijlagen
fritzbox7360 26nov.jpg
spectrum 26 nov.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”