The Last Mile / Fiberweb
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 15 keer
Het zal inderdaad niets worden. Nu ligt er glasvezel in de straten maar dat is ook alles. Geen enkele provider werkt samen met The last mile. Buiten die ene met een brakke website. Dus iedereen kan zomaar kabels op u gevel komen hangen.JoWannes schreef: 20 jan 2023, 16:00 Die 100/100mbps voor €30 p/m is wat ik ook wou.
De snellere abo's zijn in vergelijking 'duur'.
Maar ik vrees ook (van in het begin al) dat het helemaal niks wordt met The Last Mile.
Helaas is er bij mij in Hamme voor zover ik weet geen andere glasvezel bekabelaar aan de slag of ingepland op korte termijn.
-
- Starter
Iemand nog enig teken van leven gezien, of is The Last Mile gewoon dood?
Erg jammer trouwens, want bij mijn weten is er geen enkele andere kabelaar in mijn gemeente (Hamme) bezig...
Erg jammer trouwens, want bij mijn weten is er geen enkele andere kabelaar in mijn gemeente (Hamme) bezig...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Had wel interesse in hun goedkopere abbo maar geen kabel in die straat .. en geen communicatie
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Starter
@frodo Ik heb die kit aangevraagd/besteld gehad met betaling achteraf (na levering).
Mooi dat ze dat dan toch aanboden. Maar idd niks meer van gehoord/vernomen/gekregen.
Mooi dat ze dat dan toch aanboden. Maar idd niks meer van gehoord/vernomen/gekregen.
-
- Premium Member
- Bedankt: 34 keer
TLM site ligt plat.
Hier staat een telefoonnummer. Bel ze eens?
https://www.ripe.net/membership/indices ... e.tlm.html
Hier staat een telefoonnummer. Bel ze eens?
https://www.ripe.net/membership/indices ... e.tlm.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 178 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Oei, en ik had die net ontdekt.
Ik heb al gemaild, ben benieuwd of ze nog gaan reageren.
Ik zie TLM een VZW is.
Heel mooi initiatief, maar vraag is dan ook of ze dit aankunnen.
De vraag naar fiber zal heel groot zijn.
Ik heb al gemaild, ben benieuwd of ze nog gaan reageren.
Ik zie TLM een VZW is.
Heel mooi initiatief, maar vraag is dan ook of ze dit aankunnen.
De vraag naar fiber zal heel groot zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
Na 4 dagen geen antwoord, zoals anderen reeds meemaakten.
Ik heb eens gebeld, toch direct iemand aan de lijn gekregen, ze vroeg mij het door te sturen naar een mailadres van thelastmile, want zij kon die mails niet zien...
Dat is toch wel amateuristisch, het e-mailadres dat men opgeeft op de site van fiberweb is dan blijkbaar niet toegankelijk voor de persoon die de telefonische vragen moet beantwoorden...
Maar ze dacht al direct dat die kabel niet langs mijn appartement loopt, ze sprak van gevelrecht.
Nochtans, volgens de BIPT atlas staat wel degelijk heel de straat in het blauw en ook de straten die erop uitkomen.
Ik zei haar dat ik op sommige fora lees dat ze precies niet meer actief zijn, maar ze verzekerde mij dat ze wel degelijk nog actief waren.
Ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen, ik denk dat als ik het wil er in elk geval een kabel aan de buitenkant over de gevel getrokken zal worden.
Vraag is ook hoe proper dat allemaal gedaan wordt.
Ik heb eens gebeld, toch direct iemand aan de lijn gekregen, ze vroeg mij het door te sturen naar een mailadres van thelastmile, want zij kon die mails niet zien...
Dat is toch wel amateuristisch, het e-mailadres dat men opgeeft op de site van fiberweb is dan blijkbaar niet toegankelijk voor de persoon die de telefonische vragen moet beantwoorden...
Maar ze dacht al direct dat die kabel niet langs mijn appartement loopt, ze sprak van gevelrecht.
Nochtans, volgens de BIPT atlas staat wel degelijk heel de straat in het blauw en ook de straten die erop uitkomen.
Ik zei haar dat ik op sommige fora lees dat ze precies niet meer actief zijn, maar ze verzekerde mij dat ze wel degelijk nog actief waren.
Ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen, ik denk dat als ik het wil er in elk geval een kabel aan de buitenkant over de gevel getrokken zal worden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 910 keer
- Bedankt: 3511 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Maar als de TLM-kabel effectief in je straat passeert, kan je die toch zien op jouw gevel (tenzij ze die onder het voetpad gelegd hebben)?boulder schreef: 4 maanden geleden Maar ze dacht al direct dat die kabel niet langs mijn appartement loopt, ze sprak van gevelrecht
Zie foto hieronder als voorbeeld (foto is een Proximus kabel, maar een TLM kabel zal er gelijkaardig uitzien).

Met of zonder eigen aansluiting, die horizontale kabel komt sowieso over je gevel.boulder schreef: 4 maanden geleden ik denk dat als ik het wil er in elk geval een kabel aan de buitenkant over de gevel getrokken zal worden.
Vanaf dat "bakje" moet er een kabel komen naar je appartement. Dat kan maar op 2 manieren:
- ofwel naar beneden en boren naar de kelder (technische ruimte?) - vanaf daar naar je appartement (eventueel via bestaande schacht of buis, anders via de gemeenschappelijke delen, voorbeeld traphal).
- ofwel via de gevel naar je appartement.
Tenzij je op de eerste verdieping woont, dan kunnen ze wellicht direct naar binnen?
PS - Een nutsprovider mag ook leidingen leggen in de gemeenschappelijke delen van een appartementsgebouw, het "gevelrecht" beperkt zich niet tot de buitengevel.
Het is mij niet helemaal duidelijk naar wie je gebeld of gemaild hebt:boulder schreef: 4 maanden geleden Ik heb eens gebeld, toch direct iemand aan de lijn gekregen, ze vroeg mij het door te sturen naar een mailadres van thelastmile, want zij kon die mails niet zien...
- naar The Last Mile (= uitbater van het fibernetwerk)?
- of naar Fiberweb (= de internet provider)?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 4 keer
TLM heeft jammer genoeg veel steken laten vallen hier in de regio.
Amper communicatie kabels die maanden lang hingen te bungelen op gevels.
0 informatie
Beetje jammer was goed initiatief geweest
Amper communicatie kabels die maanden lang hingen te bungelen op gevels.
0 informatie
Beetje jammer was goed initiatief geweest
Internet = Telenet
-
- Elite Poster
Ze hebben hier onlangs het voetpad heraangelegd, maar de kabel van TLM zou er al lang moeten liggen.philippe_d schreef: 4 maanden geledenMaar als de TLM-kabel effectief in je straat passeert, kan je die toch zien op jouw gevel (tenzij ze die onder het voetpad gelegd hebben)?boulder schreef: 4 maanden geleden Maar ze dacht al direct dat die kabel niet langs mijn appartement loopt, ze sprak van gevelrecht
Zo'n bakje zoals op de foto is mij zeker tot hiertoe nooit opgevallen.
Ik zal er morgen eens op letten, maar ik denk niet dat er zo'n kabel hangt, en ook geen bakje.
Er is geen kelder, wel een ruimte waar al de elektriciteitsmeters staan.philippe_d schreef: 4 maanden geleden
- ofwel naar beneden en boren naar de kelder (technische ruimte?) - vanaf daar naar je appartement (eventueel via bestaande schacht of buis, anders via de gemeenschappelijke delen, voorbeeld traphal).
Ik vermoed dat vanaf daar naar boven kan gegaan worden.
Ik heb naar fiberweb gebeld, met het fiberweb e-mailadres van hun eigen site, toen ik geen antwoord kreeg heb ik naar het telefoonnummer gebeld dat op de website van fiberweb er net onder staat.philippe_d schreef: 4 maanden geleden Het is mij niet helemaal duidelijk naar wie je gebeld of gemaild hebt:
De dame die opnam had geen toegang tot het e-mailadres, en vroeg mij dan om de mail door te sturen naar "the last mile".
Die collega zou mij dan een antwoord sturen, maar tot hiertoe is daar ook niets van gekomen...
Toegevoegd na 9 uren 45 minuten 2 seconden:
Hmm, nog eens dat kaartje bekeken op de BIPT atlas.
Ik had het verkeerd bekeken, mijn straat staat er wel op, maar niet helemaal, de straat maakt een paar keer een bocht en het stuk waar ik woon staat er niet op.
Dus toch geen fibre mogelijkheden op dit moment.
Het zal wachten zijn tot ze hier ook beschikbaar zijn, of misschien een andere provider, en dan zien dat het ook effectief interessant is qua prijzen en snelheid.