is dezelfde Nokia G-010G-R... mijn vermoeden is dat de technieker een volledige installatie op de bestelbon had staan en dan effectief deed dat het er een was (denk dat het iemand was in onderaanneming van Prox, kan die dan zo factureren - onnodige kost voor MV).
Technieker zei dat de vorige installateurs de ONT niet goed aan de muur hadden bevestigd... zijn ONT hangt nu niet vaster of beter (oud huis, muur is zacht op die plaats). Als gevolg had ik dan een nieuwe circuit ID die ik in mijn fritzbox kon inbrengen (ik moest er naar vragen).
Mocht ik er niet geweest zijn, dan hing die zwarte BBOX 3 v+ aan de muur (onnodig) met de Fritzbox er aan vast en had ik de circuit ID niet voor de Fritzbox (via klantendienst MV kan je die wel krijgen -
https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... gebruiken-).
Inderdaad, was onlogisch dat er een technieker moest komen (bbox heb ik niet nodig, maar heb ik nu als reserve)... op MV helpsite staat er: Voorlopig kun je je Mobile Vikings-internet nog niet zelf installeren. Dat is een van de volgende prioriteiten waaraan we werken. Voorlopig zal de installatie altijd gebeuren door een installateur. Dat is trouwens een installateur van Proximus, dus niet schrikken.
Bon, alles werkt, dus eigenlijk moet ik niet klagen. MV als internet bestaat eigenlijk niet, alles verloopt via Proximus. Ik heb de DNS settings alvast naar 1.1.1.1 gezet
weetjes:
IPv6 werkt trouwens ook direct out of the box met mijn fritzbox.
ze moeten nog werken aan een meter... 3TB is, denk ik, hun FUP; ik zou dat toch willen kunnen opvolgen.