Joe, ik kan dit niet reproduceren op chrome op mijn desktop. Bedoel je op mobiele telefoon?Joe de Mannen schreef: ↑15 aug 2022, 18:32 telkens ik naar userbase kom, heb ik in chrome geen scrollbalk meer.
Geen idee of dat een probleem bij mij is of niet, ik heb het heel soms nog bij andere sites.
Het window verkleinen lost het op.
J.
Userbase 4.0 is live!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1443 keer
- Bedankt: 1160 keer
- Recent bedankt: 3 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 295 keer
- Bedankt: 492 keer
Zelf heb ik liever niet teveel cookies en sommigen hebben misschien wel het automatisch wissen van cookies geactiveerd in hun browser. Ook is er een probleem als je niet de enige gebruiker bent van de PC.
Punt is dat het vroeger wel kon zonder inloggen en nu niet meer, is dit een keuze of een verandering van phpBB?
Dat quoten nog kan was me duidelijk.
Punt is dat het vroeger wel kon zonder inloggen en nu niet meer, is dit een keuze of een verandering van phpBB?
Dat quoten nog kan was me duidelijk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 2 keer
op de laptop heb ik het en op die van mijn werk ook.Goztow schreef: ↑20 aug 2022, 13:02Joe, ik kan dit niet reproduceren op chrome op mijn desktop. Bedoel je op mobiele telefoon?Joe de Mannen schreef: ↑15 aug 2022, 18:32 telkens ik naar userbase kom, heb ik in chrome geen scrollbalk meer.
Geen idee of dat een probleem bij mij is of niet, ik heb het heel soms nog bij andere sites.
Het window verkleinen lost het op.
J.
Maar zoals gezegd, niet alleen hier.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Crew support
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn eerste dag als deel van het web team ( ) heb ik meteen goed benut met het oplossen van de meeste problemen die in die topic zijn aangehaald (die te maken hebben met het thema):
- Lichte achtergronden in het classic dark thema (oa. bij notificaties)
- Lichte kleur tekst op lichte achtergrond in modern thema (oa. bij popups bij menu)
- Transparency van ranking afbeelding in classic dark mode
- Andere verbeteringen voor niet gemelde problemen:
- Signatures worden in alle thema's op 50% opacity weergegeven om duidelijker het verschil met het echte bericht weer te geven. Wanneer er met de muis over wordt gegaan, wordt de signature terug op 100% opacity weergegeven.
- Verbeteringen met responsive mode (= weergave op kleine schermen) in modern thema
- En nog kleine verbeteringen hier en daar (en waarschijnlijk nog dingen die ik vergeten ben te vermelden).
-
- Administrator
Hartelijk dank, @EotT !
Andere wijzigingen op suggestie van de users:
- links gaan nu open in een nieuw venster
- "markeer topics als gelezen" is in classic en classic dark style terug op de index pagina en de forum pagina
- het kleur wanneer iemand wordt "gementioned" is nu niet langer fel rood
Andere wijzigingen op suggestie van de users:
- links gaan nu open in een nieuw venster
- "markeer topics als gelezen" is in classic en classic dark style terug op de index pagina en de forum pagina
- het kleur wanneer iemand wordt "gementioned" is nu niet langer fel rood
-
- Elite Poster
Bedankt om ook de naam van de quote-schrijver duidelijker weer te geven
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 31 keer
Smartphone met android en firefox browser.
Enkel dit probleem met de posts van Dizzy??
Enkel dit probleem met de posts van Dizzy??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Crew support
Er zijn nog enkele wijzigingen doorgevoerd:
- Het probleem met de soms slechte weergave op een smartphone zou normaal gezien opgelost moeten zijn. Laat zeker weten indien je nog problemen zou ondervinden.
- Vanaf nu is het mogelijk om posts alternerend een andere achtergrond te geven, zodat het verschil tussen post duidelijker wordt. Deze optie is in te schakelen in het gebruikerspaneel (beschikbaar voor alle stijlen, zowel donker als helder). Voorbeeld classic stijl:
- Allerlei kleine verbeteringen voor een betere weergave van het forum.
-
- Administrator
Even benadrukken dat EotT een mooie inspanning heeft gedaan om deze extensie te schrijven. Dergelijke functionaliteit toevoegen betekent vele uren werk. Hoed af!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 484 keer
Al twee keer iets vreemd opgemerkt hierbij. Twee opeenvolgende posts hebben dezelfde achtergrond, een F5 lost dat op.
Na F5:
Laatste FF met noscript/ABP/Ghostery/Decentraleyes.
Laatst gewijzigd door on4bam 24 aug 2022, 08:51, in totaal 1 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Was me ook al opgevallen maar ik kon het niet reproduceren omdat na een refresh het probleem zichzelf oplost.
-
- Crew support
Ik heb het probleem gevonden. Het kan voorkomen bij ongelezen berichten. Na een refresh zijn de berichten niet meer ongelezen en wordt het wel correct weergegeven. De oplossing zal voor (ten vroegste) vanavond zijn.
-
- Elite Poster
Het zijn inderdaad vaak de laatste berichten. Bedankt alvast om eraan te werken!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 484 keer
-
- Crew support
Een nieuwe dag, nieuwe fixes en functionaliteit :
- Probleem met verkeerde alternerende kleuren is opgelost.
- Nieuwe optie in het gebruikerspaneel: Het is nu mogelijk om bij het klikken op een topic titel bij de nieuwe berichten rechtstreeks naar het eerste ongelezen bericht te gaan, ipv standaard naar het eerste bericht van het topic. Hierdoor is het script van deze post niet meer nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
- Bedankt: 112 keer
@Team web UB
Ik heb bij de activatie van two factor authentificatie via OTP opgemerkt dat de naam die jullie meegeven met de sleutel nog niet ideaal is.
Momenteel verschijnt er:
Als naam: https
Bij account: //userbase.be:443/forum:*Naam gebruiker*
Idealiter wordt dit
Als naam: Userbase
Bij account: *Naam gebruiker*
Dit is echt gemuggenzift langs mijn kant, maar hoop dat dit als constructieve feedback gezien wordt.
Helemaal niet dringen, maar kan mogelijks eens naar gekeken worden op termijn. De 'Als naam' kan elke gebruiker zelf aanpassen.
grtjs
Ik heb bij de activatie van two factor authentificatie via OTP opgemerkt dat de naam die jullie meegeven met de sleutel nog niet ideaal is.
Momenteel verschijnt er:
Als naam: https
Bij account: //userbase.be:443/forum:*Naam gebruiker*
Idealiter wordt dit
Als naam: Userbase
Bij account: *Naam gebruiker*
Dit is echt gemuggenzift langs mijn kant, maar hoop dat dit als constructieve feedback gezien wordt.
Helemaal niet dringen, maar kan mogelijks eens naar gekeken worden op termijn. De 'Als naam' kan elke gebruiker zelf aanpassen.
grtjs
-
- Crew support
Nog een aanpassing:
- Forum is nu beter leesbaar voor het moderne thema op kleine schermen (= smartphone). Op kleine schermen wordt de gebruikersinfo nu bovenaan het bericht weergegeven, ipv naast het bericht (waardoor er maar weinig plaats was voor het bericht weer te geven). Zeker met quotes kan er nu veel meer tekst op je scherm. In het classic thema was dit al reeds het geval.
Voorbeeld voor en na:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 2 keer
/muggenziften aan
Het viel mij op dat de 'knop' (maar het is geen knop het is een titel) "wie is er online" onder elke topic nogal groot is tov de info die eronder staat, vooral op een kleiner scherm is dat storend. Die titel mag dus kleiner
Ook op een kleiner scherm is de hoofding nogal groot, het halve scherm is vol voor de nuttige info begint, ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet direct zie waar je iets kan winnen, maar ik geef het maar mee.
/muggenziften uit
verder knap werk, ik kan het niet allemaal inschatten hoeveel werk het is, maar het ziet er gelikt uit.
J.
Het viel mij op dat de 'knop' (maar het is geen knop het is een titel) "wie is er online" onder elke topic nogal groot is tov de info die eronder staat, vooral op een kleiner scherm is dat storend. Die titel mag dus kleiner
Ook op een kleiner scherm is de hoofding nogal groot, het halve scherm is vol voor de nuttige info begint, ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet direct zie waar je iets kan winnen, maar ik geef het maar mee.
/muggenziften uit
verder knap werk, ik kan het niet allemaal inschatten hoeveel werk het is, maar het ziet er gelikt uit.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 224 keer
De tekst in het zoekbalkje wordt weer afgekapt, zowel in classic als modern.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Crew support
@Joe de Mannen
- De knop zal ik wat kleiner maken. (op kleine schermen (touchscreen) is een iets grotere knop misschien gemakkelijker? Nog te bekijken.)
- Voor de header ben ik nog wat aan het experimenteren. Een optie is om ze voor kleine schermen met 25% te verkleinen. Op een desktop/laptop is de huidige grootte denk ik niet zo erg?
-
- Elite Poster
Is het ook mogelijk om eens te kijken naar het menu dat je links ziet als je op je avatar klikt? De karakters zijn daar veel groter dan in de rest van het forum en men moet zelfs scrollen naar beneden omdat sommige items 2 lijnen innemen. Het lijkt wel op een bomma-menu
-
- Crew support
Weer wat wijzigingen die bovenstaande gemelde problemen oplossen/verbeteren en nog enkele andere dingen:
- Kleiner font zijmenu
- Kleinere knop 'Wie is online'
- Tekst past weer in zoekbalkje
- Modern thema: centreren van logo in hoofding
- Betere weergave menu op kleine schermen
- Betere weergave breadcrumbs op kleine schermen
voor:
na: - Kleinere hoofding op kleine schermen
voor:
na:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 15 keer
@EotT In Safari op mobiel is de avatar rechtsboven niet meer zichtbaar. Geeft een rond wit vlak weer.
@EotT @Goztow Is dit mogelijk?Als een foto wordt geopend binnen het forum, kan je niet beter ergens rond de foto klikken om deze te doen weggaan ipv de backtoets te moeten gebruiken op desktop?
Alsook het snelle links menu, is het niet beter om deze te laten verdwijnen zonder eerst op de X rechtsboven te klikken. Maar gewoon in het forum ergens te klikken?
Laatst gewijzigd door Converted 31 aug 2022, 14:02, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Administrator
Dit is mogelijk een technisch issue, niet gerelateerd aan css. Daarvoor even geduld ajbIn Safari op mobiel is de avatar rechtsboven niet meer zichtbaar. Geeft een rond wit vlak weer.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 179 keer
Komt de mijn ip pagina nog terug trouwens? Ik gebruikte die regelmatig om te kijken of mijn vpn zijn werk deed zonder langs obscure myip websites te moeten surfen.
De pagina gaf ook veel nuttige info naast het ip-adres trouwens.
De pagina gaf ook veel nuttige info naast het ip-adres trouwens.