Fritzbox 7490 congestion error

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Hallo,

Maak even een nieuw topic.
Sedert de switch van een 7270 (die vlekkeloos werkte) naar een 7490 werkt de telefonie om de haverklap niet meer.
Er verschijnt dan "switching congestion" en bezettoon.
Stekker uit en in lost het probleem een paar dagen op....
Wat betekent die fout en Is hier een oplossing voor?
1660544929972.jpg
(107.51 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door lucdec 20 aug 2022, 13:52, in totaal 1 gewijzigd.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Ben hier nog even terug.
Probleem is nog altijd actueel.

Dus systeem rebooten, alles werkt
de volgende morgen, testen
bvb eens testen door naar de telenet helpdesk te bellen
Op de fon krijg ik bezettoon en melding "switching congestion"
In de logging internet telephonie failed......
nochtans staan alle bolletjes groen

Zit ik dan wat te morrelen in de menu's of reboot ik de 7490 dan werkt het terug voor enkele uren....

Weet iemand raad , anders zet ik m'n ouwe 7270 terug

mvg,

Schermafbeelding 2022-08-20 133839.jpg
Schermafbeelding 2022-08-20 134407.jpg
1660995653522.jpg
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Heb je al eens je account gewist en je FB gereset?

https://userbase.be/forum/viewtopic.ph ... 38#p653738
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Hallo,
Ik heb nu een factory reset gedaan van de 7490.
Dan heb ik hem terug ingesteld met een vast ip zodat ik hem kan benaderen.
Dan ovh erin geplaatst met 1 sip en 3 nummers, komen alle 3 groen
dan m'n 3 telefoons (1 vast, 1 fritzfon en 1 Alcatel)
was wel een groot werk :)
Nu nog even getest, ik kan bellen en gebeld worden.
Morgen laat ik iets weten, heb het gehad voor vandaag, is een immens werk en die fritzbox is zo traag, net als stroop :)

Toegevoegd na 13 uren 42 minuten 11 seconden:
Deze morgen vroeg geprobeerd naar de 0800666666. Dit lukte
Zonet geprobeerd "switching congestion" op fritzfon en melding onder system/event log "Internet telephony with 0800666666 via sip3.ovh.be failed. Cause not registered (403).
Toch eigenaardig.
Weet iemand of er een error log te raadplegen is in de manager van OVH en waar ik deze log moet zoeken?

Er is ook nog een tweede fritzbox in het netwerk, een 7530. Ik koppel deze even los om te kijken of die er iets mee te maken heeft.....
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Niet ingelogd, dat zou dan wel eens kunnen zijn omdat 'de andere fritzbox' is ingelogd.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

lucdec schreef: 21 aug 2022, 11:00 Hallo,
Ik heb nu een factory reset gedaan van de 7490.
Dan heb ik hem terug ingesteld met een vast ip zodat ik hem kan benaderen.
Dan ovh erin geplaatst met 1 sip en 3 nummers, komen alle 3 groen
" sip en 3 nummers" ???
Dat begrijp ik niet zo goed wat je daarmee bedoelt of wat je daarmee wilt bereiken.

Als ik jou begrijp, heb je nu dis in de FritzBox één OVH lijn 3 keer aangemeld
Dat is bij OVH onmogelijk, je mag maar één keer aangemeld worden.

Het heeft ook geen enkele zin. Indien er 3 nummers aan jouw OVH SIP account hangen, dan:
  • zullen alle binnenkomende oproepen op één van die nummers altijd aankomen op die ene SIP account.
  • het nummer dat je wilt gebruiken voor uitgaande gesprekken, kan je alléén maar instellen in de OVH manager. Dat kan je niet kiezen in de Fritz!Box.
Het heeft dus volgens mij géén zin om één SIP account 3 keer te registreren op de FritzBox.

Waarschijnlijk ook de oorzaak van jouw probleem?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

@Joe de Mannen

Ik denk dat het opgelost is. Ik heb de OVH telefoniegegevens gewist in de tweede Fritzbox in het netwerk (de 7530).
Hopelijk ga ik daar dan nog kunnen bellen. Dit moet ik nog uitzoeken.


@Philippe

Ik probeer het uit te leggen met 2 foto's.
Ooit dacht ik dat ik verschillende toestellen kon laten rinkelen als men mij op een ander nummer belde. Maar vermits ik maar 1 sip heb lukt dit niet....
Ik steek alle 3 de nummers in de fritzbox omdat ik hoop dat als ik bel er 0514028.. zou verschijnen en als m'n ma belt er 0514052.. zou verschijnen op het display
van de door ons gebelde persoon.... Weet niet als dit het geval is...

1.jpg

2.jpg
Toegevoegd na 4 uren 26 minuten 34 seconden:
Nog even bevestigen dat het probleem opgelost is.
Dit door in de tweede fritzbox in het netwerk de ovh inlog te verwijderen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

lucdec schreef: 15 aug 2022, 08:33 Maak even een nieuw topic.
Sedert de switch van een 7270 (die vlekkeloos werkte) naar een 7490 werkt de telefonie om de haverklap niet meer.
Er verschijnt dan "switching congestion" en bezettoon.
Misschien had je beter geen nieuw topic aangemaakt, maar het probleem gepost in je bestaande topic.
Dan hadden we jou vlugger kunnen helpen (ik had de link niet gelegd met het andere topic :-( ) ...
lucdec schreef: 21 aug 2022, 19:51 Ik denk dat het opgelost is. Ik heb de OVH telefoniegegevens gewist in de tweede Fritzbox in het netwerk (de 7530).
Hopelijk ga ik daar dan nog kunnen bellen. Dit moet ik nog uitzoeken.
Ik had je nochtans (in het andere topic) gedetailleerd uitgelegd hoe je de 2de Fritz!Box als "telephony device" moet configureren en laten registreren op je eerste FritzBox.
Dat je op beide Fritz!en dezelfde OVH account aangemaakt was natuurlijk nooit de bedoeling. Zo kon het niet werken :-( .
lucdec schreef: 21 aug 2022, 19:51 Nog even bevestigen dat het probleem opgelost is.
Dit door in de tweede fritzbox in het netwerk de ovh inlog te verwijderen.
Blij dat het opgelost is ...
lucdec schreef: 21 aug 2022, 19:51 Ik probeer het uit te leggen met 2 foto's.
Ooit dacht ik dat ik verschillende toestellen kon laten rinkelen als men mij op een ander nummer belde. Maar vermits ik maar 1 sip heb lukt dit niet....
Ik steek alle 3 de nummers in de fritzbox omdat ik hoop dat als ik bel er 0514028.. zou verschijnen en als m'n ma belt er 0514052.. zou verschijnen op het display
van de door ons gebelde persoon.... Weet niet als dit het geval is...
Ik begrijp je bedoeling wel, maar zo werkt het niet ...
Zoals ik hierboven al schreef: als er 3 nummers aan jouw OVH SIP account hangen, dan:
  • zullen alle binnenkomende oproepen op één van die nummers altijd aankomen op die ene SIP account.
  • het nummer dat je wilt gebruiken voor uitgaande gesprekken, kan je alléén maar instellen in de OVH manager.
Wat er op het display verschijnt is vastgelegd in de OVH manager, niet in de FritzBox. Het heeft dus geen zin om die verschillende nummers in te brengen in de FritzBox ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 690
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Inderdaad Philippe, alles was zeer goed uitgelegd. Ik had jouw instructies goed opgevolgd. Alleen had ik de oude registratie bij ovh laten staan.
Het zijn wel allemaal 2dehandse boxen en dan begin je van alles te denken....
Nu al doende leert men. Nogmaal bedankt om mij te willen helpen.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”