Gaming pc/laptop.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

boonpwnz schreef: 30 sep 2022, 15:52 Met een prijskaartje van 1.999 euro zijn de Gigabyte WindForce en de Asus TUF de goedkoopste uitvoeringen.
voor de RTX 4090.

Ik vermoed dat de RTX 4080 16 GB ongeveer 1550 euro zullen zijn en de RTX 4080 12 GB een beetje zoals de 4070 denk ik zal rond de 1150 euro liggen.

Over de 4080:
Deze gpu moet twee tot vier keer zo krachtig zijn als de RTX 3080 Ti, afhankelijk van de precieze workload
De nieuwe kaarten zijn voor mij niet haalbaar.
De 4080 die de 4070 is komt maar later uit ook, November. Ik weet wel dat die 20 fps beter zal zijn in een game maar heb geen reet zin om nog te wachten en te wachten, die 20fps gaat geen verschil uitmaken.
Maar dan nog , mijn bedrag is al zo groot, ik ga er niet nog eens bv 200 euro gaan bijdoen, de andere onderdelen moeten ook goed zijn ;).
Genoeg op youtube gezien dat een combinatie van een deftig moederbord, graka wel minstens 3080 en een goede cpu en degelijke ram echt wel goed genoeg zijn voor mijn ultrawide gaming.
De pc ik nu samen steek kan makkelijk 5 jaar verder ze ;).
Ben alleen nog aant kijken of de combinatie en de onderdelen wat kloppen, er is nog een kleine marge om nog een kleinigheid naar iets beters te vervangen indien nodig.
2600-2650 is de max

Toegevoegd na 2 uren 30 minuten 10 seconden:
Voila se:

Besteld:



Win 11 koop ik aan 20 tal € online.

Binnen 1.5-2 weken zou ik hebben.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

2 weken wachten :o …. Brrrr … de build van Azerty was op 2-3 dagen leverbaar :-) Intel met DDR5 is zeker geen slechte keuze toekomstig gezien. De GPU vind ik dan weer minder, voor dat bedrag had je elders een 3080ti met 12GB
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sasuke schreef: 30 sep 2022, 19:01 2 weken wachten :o …. Brrrr … de build van Azerty was op 2-3 dagen leverbaar :-) Intel met DDR5 is zeker geen slechte keuze toekomstig gezien. De GPU vind ik dan weer minder, voor dat bedrag had je elders een 3080ti met 12GB
Zo ist altijd iets e :).
Gpu is top , de ti is lichtjes beter zo rond de 3 a 9fps verschil in een game , ik heb ook gekozen voor toekomst gericht ook en dat heeft dan weer wat meer gekost. Ik ben heel tevreden.
Ieder zijn ding. :beerchug:
Tttsss
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Proficiat!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Goztow schreef: 30 sep 2022, 22:41Proficiat!
Uw eerlijke mening over de setup?
Tttsss
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je gaat er veel plezier aan hebben
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Goztow schreef: 01 okt 2022, 08:57 Je gaat er veel plezier aan hebben
Ik had een iets ander antwoord verwacht haha, ik bedoel gewoon vd specs.
Sauske zegt ik een 3080ti had kunnen nemen elders maarja, dan waren een aantal ander onderdelen wat minder of minder toekomstgericht.
Ik wou een wat evenwichtige balans maken, een deftige graka maar evenzeer een deftig moederbord en cpu etc...
De 2TB ssd en de ram nam ook extra kost in omdat vele mensen maar 1TB nemen of soms nog 16GB ram op de kosten te drukken.
Ik wou toch ook voor een nieuwe pc gaan, eigen keuze in de kast ook met de 500DX.

Die persoon in codima had me de 360 silent loop 2 aangeraden, kzeg doe maar. Dus dat is een verandering nog geweest.
Ook de 850 watt is nog veranderd omdat die zei hetgeen ik wou nemen iets minder betrouwbaar is, mss sneller kapot ofzo.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik bedoelde dat je voor hetzelfde geld (999 EUR) elders een 3080ti 12GB had … je hebt je vastgepind op je keuze van de winkel. Dat is belangrijk als je lokale ondersteuning wenst, maar anderzijds beperk je jezelf tot wat zij wensen te verkopen. Op het ene onderdeel hebben ze al wat meer marge als het andere.

Verder, je hebt een beest van een (Game)PC en je keuze voor het duurdere moederbord en DDR5 zal zeker de langere termijn ten goede komen. De GPU is zeker krachtig genoeg om de huidige games in 4K te spelen en is ook een onderdeel dat je het makkelijkst kan vervangen binnen 2-3 jaar indien nodig, dus wat dat betreft heb je zeker geen verkeerde keuze gemaakt.

Ben benieuwd naar je eerste ervaringen eens je die hebt.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sasuke schreef: 01 okt 2022, 11:08 Ik bedoelde dat je voor hetzelfde geld (999 EUR) elders een 3080ti 12GB had … je hebt je vastgepind op je keuze van de winkel. Dat is belangrijk als je lokale ondersteuning wenst, maar anderzijds beperk je jezelf tot wat zij wensen te verkopen. Op het ene onderdeel hebben ze al wat meer marge als het andere.

Verder, je hebt een beest van een (Game)PC en je keuze voor het duurdere moederbord en DDR5 zal zeker de langere termijn ten goede komen. De GPU is zeker krachtig genoeg om de huidige games in 4K te spelen en is ook een onderdeel dat je het makkelijkst kan vervangen binnen 2-3 jaar indien nodig, dus wat dat betreft heb je zeker geen verkeerde keuze gemaakt.

Ben benieuwd naar je eerste ervaringen eens je die hebt.
Thx...

Ik game op 3440x1440.

Maar in de toekomst mits de 4K schermen goedkoper en beter zijn dan schakel ik over naar 4K. Ja, je kan een 4K scherm van 600€ kopen maar ik lees van velen dat die niet zo top zijn om te gamen, het gaat wel maar niet zoals het echt moet, ik wacht liever nog een paar jaar dan.
De bedoeling is dan dat ik eventueel indien het echt nodig is de GPU verander maar dat wil ik natuurlijk zolang mogelijk uitstellen.
Ik heb ook gezien op youtube met mijne setup op mss een enkele uitzondering na dat alle games normaal gezien zelfs op 4K vlot moeten draaien dus ik zit idd goed ;).

Ik kijk er heel hard naar uit, ik zat hier al heel lang nu mijn kas op te fritten dat ik bv god of war niet deftig kan spelen, dus deedk nimmer verder.

PS: in vele shops online zag ik die 3080ti ook goedkoper staan tot ik erop klikte , opeens kwam de btw er nog bij.

Was de ram een beetje goede keuze? Want die waren het goedkoopste daar.

Ja, ik heb bewust toch gekozen ook voor een zeer bekende en betrouwbare winkel en die maar met de auto 15-20 min van mijn deur is.
Tttsss
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Hm, ik heb het gevoel dat je met een 5800X3D, een veel goedkopere set DDR4 3600MT/s en een goedkoop B550 moederbord voor veel minder geld gelijkwaardige (of zelfs betere) prestaties gehad zou hebben in de games die je belangrijk vindt.

Maar soit, reeds besteld, dus voldongen feit.

EDIT: Nu je toch een Alder Lake CPU hebt gekozen, lijkt het voor WoW zeer interessant om de e-cores uit te schakelen tijdens het spelen van WoW:

Added in 1 minute 41 seconds:
Sasuke schreef: 01 okt 2022, 11:08 je keuze voor het duurdere moederbord [...] zal zeker de langere termijn ten goede komen.
Volgens welke redenering? Volgens wat ik heb geleerd moet je moederbord kiezen op basis van de noodzakelijke features, niet voor de toekomstgerichtheid, i.e. je neemt de goedkoopste die voldoet aan je eisen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Het zal hoe dan ook een hele mooie build zijn die goed zal werken :)

Hiermee ga je jaren plezier hebben :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

JamesEarlGray schreef: 01 okt 2022, 12:55 Hm, ik heb het gevoel dat je met een 5800X3D, een veel goedkopere set DDR4 3600MT/s en een goedkoop B550 moederbord voor veel minder geld gelijkwaardige (of zelfs betere) prestaties gehad zou hebben in de games die je belangrijk vindt.

Maar soit, reeds besteld, dus voldongen feit.

EDIT: Nu je toch een Alder Lake CPU hebt gekozen, lijkt het voor WoW zeer interessant om de e-cores uit te schakelen tijdens het spelen van WoW:

Added in 1 minute 41 seconds:
Sasuke schreef: 01 okt 2022, 11:08 je keuze voor het duurdere moederbord [...] zal zeker de langere termijn ten goede komen.
Volgens welke redenering? Volgens wat ik heb geleerd moet je moederbord kiezen op basis van de noodzakelijke features, niet voor de toekomstgerichtheid, i.e. je neemt de goedkoopste die voldoet aan je eisen.
Ik wou eentje waar ik veel keuzes in heb en die mss later nog waarschijnlijk zal uitbreiden met nog wat extra's.
De 5800x is niet zo goed ze als de 12700f.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 01 okt 2022, 22:55, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

JamesEarlGray schreef: 01 okt 2022, 12:55 Hm, ik heb het gevoel dat je met een 5800X3D, een veel goedkopere set DDR4 3600MT/s en een goedkoop B550 moederbord voor veel minder geld gelijkwaardige (of zelfs betere) prestaties gehad zou hebben in de games die je belangrijk vindt.
Inderdaad, voor pakweg 700 euro tot 1000 euro minder heb je een qua prestatie gelijkwaardige pc, lees een paar procent trager dat je totaal niet merkt in de real world.
Ik had ook gestart met 16gb memory en 1TB SSD, heb je later toch meer nodig is dat er rap bijgestoken.
Met het uitgespaarde geld zou ik binnen 2 tot 3 jaar dan een nieuwe gpu van 1000 euro kopen …

Voor de rest prima build, topconfiguratie, en als dat de bedoeling was prima samengesteld, maar 5 jaar gamen op hoge resolutie zie ik je er niet mee doen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Sasuke schreef: 01 okt 2022, 11:08 je keuze voor het duurdere moederbord [...] zal zeker de langere termijn ten goede komen.
Volgens welke redenering? Volgens wat ik heb geleerd moet je moederbord kiezen op basis van de noodzakelijke features, niet voor de toekomstgerichtheid, i.e. je neemt de goedkoopste die voldoet aan je eisen.
[/quote]

Goh .. ja .. als ik zou beslissen had het ook anders geweest, maar de TS wou iets dat zeker 5j meegaat. Dan neem je best de hoogste chipset en in dit geval was DDR5 dan de beste keuze. Als het over prestaties gaat ... de build die ik had voorgesteld was inderdaad nog een 15-25% sneller dan wat hij nu besteld heeft ja. Beetje vreemd dat hij zelf een paar keer de 5900x/3080ti combo aanhaalde met YT videos, maar dan uiteindelijk tegen alle advies (hier en YT in) toch voor een Intel i7/3080 gaat ... maar denk niet dat het bedoeling is om achteraf de problemen/fouten in zijn build te gaan aanduiden hé. Uiteindelijk is en blijft het een zeer mooie configuratie en heeft hij aan al zijn vereisten voldaan.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

ik koop het moederboard ook altijd naar wat ik dan nodig heb. want tegen te tijd dat je pc te traag word, passen de nieuwe cpu's er niet meer op en kan je in het beste geval er nog een snellere 2dehands cpu voor vinden.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Unicorn1 schreef: 01 okt 2022, 13:52 Ik wou eentje waar ik veel keuzes in heb en die mss later nog waarschijnlijk zal uitbreiden met nog wat extra's.
De 5800x is niet zo goed ze als de 12700f. Heb zeker 50 filmpkes bekeken, zelfs de 5900x is iets minder goed ook dan de 12700f al scheelt het weinig.
Ik heb het dan ook specifiek over de 5800X3D, die is gigantisch veel beter dan de reguliere 5800X en zelfs de 5900X en 5950X.

Met die 12700 ga je ook veel plezier beleven, máár je gaat voor topprestaties in WoW dan wel de e-cores moeten uitschakelen én zal je je geheugen moeten tunen (cf. bovenstaande youtubefilmpje voor de resultaten van beide handelingen), terwijl je met de 5800X3D (niét de reguliere 5800X) die prestaties out-of-the-box krijgt.

Daar tegenover staat wel dat de 12700 veel betere non-gaming prestaties zal geven, bv. encoderen van videobestanden, of het renderen van 3D of van layers in photoshop of effecten in premiere, of compileren van software, etc.

Helaas heb ik het gevoel dat je vooral veel geld wou uitgeven zonder dat die meerkost een gelijkwaardige meeropbrengst in prestaties biedt, dus qua bang-for-buck scoort die niet optimaal, ver van zelfs.

Wat mij een klein beetje dwarszit in deze thread is dat je ons carte blanche meningen vraagt over hardware, wij ons best doen jou te gidsen daarin en dan daar niet echt iets mee doet. Ofwel had ik er zelf meer van verwacht, kan dat? Anywaaaay...
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

cyberbug schreef: 01 okt 2022, 15:37 ik koop het moederboard ook altijd naar wat ik dan nodig heb. want tegen te tijd dat je pc te traag word, passen de nieuwe cpu's er niet meer op en kan je in het beste geval er nog een snellere 2dehands cpu voor vinden.
En dat is dan ook nog eens erger/sneller het geval bij Intel dan bij AMD
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

JamesEarlGray schreef: 01 okt 2022, 15:58
Unicorn1 schreef: 01 okt 2022, 13:52 Ik wou eentje waar ik veel keuzes in heb en die mss later nog waarschijnlijk zal uitbreiden met nog wat extra's.
De 5800x is niet zo goed ze als de 12700f. Heb zeker 50 filmpkes bekeken, zelfs de 5900x is iets minder goed ook dan de 12700f al scheelt het weinig.
Ik heb het dan ook specifiek over de 5800X3D, die is gigantisch veel beter dan de reguliere 5800X en zelfs de 5900X en 5950X.

Met die 12700 ga je ook veel plezier beleven, máár je gaat voor topprestaties in WoW dan wel de e-cores moeten uitschakelen én zal je je geheugen moeten tunen (cf. bovenstaande youtubefilmpje voor de resultaten van beide handelingen), terwijl je met de 5800X3D (niét de reguliere 5800X) die prestaties out-of-the-box krijgt.

Daar tegenover staat wel dat de 12700 veel betere non-gaming prestaties zal geven, bv. encoderen van videobestanden, of het renderen van 3D of van layers in photoshop of effecten in premiere, of compileren van software, etc.

Helaas heb ik het gevoel dat je vooral veel geld wou uitgeven zonder dat die meerkost een gelijkwaardige meeropbrengst in prestaties biedt, dus qua bang-for-buck scoort die niet optimaal, ver van zelfs.

Wat mij een klein beetje dwarszit in deze thread is dat je ons carte blanche meningen vraagt over hardware, wij ons best doen jou te gidsen daarin en dan daar niet echt iets mee doet. Ofwel had ik er zelf meer van verwacht, kan dat? Anywaaaay...
Ik heb meer voor gemak en zekerheid gekozen door bij 1 te kopen die niever vd deur is en goede service heeft ook en ik kan er dan achter gaan want ik hou er niet van dat dat door een koerier wordt gebracht, heb al miserie mee gehad daarmee heb ik er toch van afgezien en ja ik wist het dat de kans er ging zijn dat ik mss nog net ietske beter elders kon zijn maar soit.....
Ik ben in een paar andere onderdelen voor beter gegaan, het is ook niet alleen gaming die belangrijk is voor mij, een aantal zaken die je hebt gepost ga ik ook af en toe doen dusja... zo slecht is het dus niet mijn keuze.
Ik zat ook iets meer gebonden ook omdat de 3080ti ook niet meer te koop was daar maar dan nog hadk het niet gedaan, het was 150€ extra en ong 9fps verschil.
En ik moest al naar de 2700€ opgaan in prijs zonder win 11.

Ik wou voor de 5900x 3080 gaan of 3080ti omdat dat zeker een goede combo was maar ik zag dat de 12700f nog wat beter was op extreem veel gebieden. En ja ik weet het , jij hebt het nog over die andere.

Ik heb dat tegen mijne maat ook gezegd: tgaat nooit goed zijn als je iets laat samen steken: de 1 zegt neemt dat, de ander zegt neemt ddr4, een andere zegt ddr5, een andere zegt neemt 850 watt, een andere zegt neemt 1000, het zou toch nooit goed zijn wat ik ook had gekozen.

Ik heb zeer zeker jullie commentaar gelezen maar ik heb nooit gezegd dat ik dan alles van A tot Z zou volgen. ;). Het is om ideeën wat op te doen, ik heb veel op youtube ook gekeken etc...

Ik kon bv voor 1TB en 16GB ram zijn gegaan en dan hadk de 3080ti en noem maar op.
Maar ik heb gezegd daar begin ik niet mee dus ben ik voor duurder en meer gegaan.

Beste: als ik de pc binnenkort heb, ik installeer mijn games en ik zie dat die snel en vlot afspelen op 3440x1440 op hoge settings en niet teveel onder de 50-60fps ofzo gaan, dan zit ik al goed, en al wat beter en meer zou zijn in fps , tja zeg, dik oke ze.
En zolang dat dat goed gaat en naar wat ik zie zal dat wel heel wat jaren zijn kan ik nog bekijken of ik upgrade, ook daarom heb ik een game pc gekocht.

Had ik niet aan jullie het gevraagd he hier weet u wat ik waarschijnlijk terug had gedaan? Ik zou hoogst waarschijnlijk een gaming laptop van 2500€ hebben gekocht maar jullie hebben in feite het belangrijkste gedaan, mij overtuigd om toch voor een game pc te gaan.
Had ik 2500 uitgegen aan een laptop dan zou ik er niet hetzelfde kunnen uithalen, uiteindelijk is dit nog belangrijkste van allemaal geweest.

Iedereen bedankt alvast maar ik ga het niet aan mijn hart laten komen, ik heb nog nooit zo 1 gehad dusja... ik ben happy.

Ik ga het hier nog posten hoe het zit met de fps en dergelijke binnen een aantal weken.

https://cpu.userbenchmark.com/Compare/I ... vsm1817839
Laatst gewijzigd door Unicorn1 01 okt 2022, 22:54, in totaal 2 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

En dan is toch wraakroepend he … US only :-(
https://deals.dell.com/en-us/productdet ... xZfDB8WXww
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Was een mooie deal en haha ja die prijzen in eu ga je niet snel vinden :p
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nog 2 vraagskes:

Welke programma ist beste om te recorden in 3440x1440p? Het is bv de bedoeling dat je opt beeld niet ziet er bv een record knop staat, heb lang geleden zo eens gratis programma gehad en je zag de balk en record knop, dat wil ik niet.

2de vraag; ben de naam even vergeten vh programmake maar ik probeerde dit te gebruiken om bv 3 kaders na elkaar op mijn pc scherm te krijgen maar oftewel snap ik er geen snars van van hoe dat werkt of mijne laptop wil het niet ondersteunen?
Bij mijn scherm staat er dat splitscreen moet kunnen. Is een 34 inch. Ik zie mensen op youtube bv youtube pagina open staan en daarnaast bv userbase pagina en daarnaast bv facebook en je kan evenzeer nog een 4de etc... open zetten bv twitter ofzo. Voordeel als je zoiets kan is dat je alles ziet, nimmer moet gaan overschakelen vh ene na het andere.

Welk programmake gebruiken jullie?
Mijne was iets in de naam van displayfusion ofzo maar het lukte tijd geleden niet om het aan de praat te krijgen. Kan dus aan mij liggen dat ik het niet snap.

Ben ook benieuwd hoeveel fps het zal afnemen het recorden.
Tttsss
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Nvidia heeft zelf shadowplay.
Geen ervaring, maar zou perfect moeten werken icm een recente nvidia kaart.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

MaT schreef: 07 okt 2022, 23:47 Nvidia heeft zelf shadowplay.
Geen ervaring, maar zou perfect moeten werken icm een recente nvidia kaart.
Wistk niet eens, ga eens testen dan, dees week hebk hem.

Update; dat mee de 3 schermen is ook gelukt met mozilla die ik gebruik. Noob ik ben haha.
Tttsss
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nu zitk op dat moederbord pagina, hoe kunde nu naar win 11 gaan om te installeren. Tis zoeken.



Iemand een idee?
Geraak niet verder.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Steek je Windows installatie USB drive (of DVD) in de computer voor je opstart en dan zal hij die waarschijnlijk wel vinden (gewoon laten opstarten, niet in het BIOS gaan). Indien hij dat zelf niet vindt, moet je in het BIOS die USB/DVD drive als eerste zetten in de Boot Order/Boot Sequence zodat die drive eerst gecheckt wordt.

Als je de installatie disk zelf gemaakt hebt, moet dat wel een bootable drive zijn -- je kan dat maken met programmakes zoals Rufus.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef: 14 okt 2022, 20:20 Steek je Windows installatie USB drive (of DVD) in de computer voor je opstart en dan zal hij die waarschijnlijk wel vinden (gewoon laten opstarten, niet in het BIOS gaan). Indien hij dat zelf niet vindt, moet je in het BIOS die USB/DVD drive als eerste zetten in de Boot Order/Boot Sequence zodat die drive eerst gecheckt wordt.

Als je de installatie disk zelf gemaakt hebt, moet dat wel een bootable drive zijn -- je kan dat maken met programmakes zoals Rufus.


Dit downloaden en op de stick zetten?? Ben daar mee bezig nu.
Allemaal Chinees voor mij maar we gaan het proberen uit dokteren.

Dat is niet bootable drive zeker? Of wel?
Heb dit vd win 11 site.
Ik zie bestandje mee zo rond schijfje.
Update: ben nu bezig mee rufus, hoop ik het goed doe: heb die win iso file die ik had gedownload aangeklikt voor rufus.


Indien hij dat zelf niet vindt, moet je in het BIOS die USB/DVD drive als eerste zetten in de Boot Order/Boot Sequence zodat die drive eerst gecheckt wordt.

Uhu, moestk weten hoe en waar e haha.
Update: is niet nodig, oef.

Diene rufus heeft het gedaan, mijn dank is heel groot.

Laatst gewijzigd door Unicorn1 14 okt 2022, 21:23, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Ja, van die .iso kan je met Rufus een bootable drive maken (online eens kijken naar een step-by-step gids als iets niet duidelijk is).

In je andere screenshot zie je een "Boot Priority" sectie en daar kan je misschien al de juiste volgorde aanklikken eens de USB stick in de computer zit. Anders is het via de "Boot Option Priorities" dat in je laatste screenshot van het Boot menu bovenaan staat, maar je USB stick moet waarschijnlijk eerst ingeplugd zitten om duidelijk te zijn.

Eventueel moet je bij Advanced/USB Configuration de "Legacy USB Support" optie aanzetten maar 't zal waarschijnlijk zo al werken eens je een bootable USB stick hebt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef: 14 okt 2022, 21:22 Ja, van die .iso kan je met Rufus een bootable drive maken (online eens kijken naar een step-by-step gids als iets niet duidelijk is).

In je andere screenshot zie je een "Boot Priority" sectie en daar kan je misschien al de juiste volgorde aanklikken eens de USB stick in de computer zit. Anders is het via de "Boot Option Priorities" dat in je laatste screenshot van het Boot menu bovenaan staat, maar je USB stick moet waarschijnlijk eerst ingeplugd zitten om duidelijk te zijn.

Eventueel moet je bij Advanced/USB Configuration de "Legacy USB Support" optie aanzetten maar 't zal waarschijnlijk zo al werken eens je een bootable USB stick hebt.
Verdomme wat doe ik fout? Ik kon er aan beginnen, kon mijne sleutel ingeven en dan pats, zegt die dit.
Hoe kan dat nu?

Update; kga eens de windows sleutel overslaan, eens zien nu wat dat gaat geven.
Update: gaat ook niet.

Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Is het een sleutel van een oudere Windows versie? Dan moet je waarschijnlijk eerst die Windows versie installeren en dan de Windows 11 USB stick insteken terwijl je in die oude Windows zit, om daarmee de WIndows te upgraden. Althans, dat is wat ik van die boodschap maak.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef: 14 okt 2022, 21:31 Is het een sleutel van een oudere Windows versie? Dan moet je waarschijnlijk eerst die Windows versie installeren en dan de Windows 11 USB stick insteken terwijl je in die oude Windows zit, om daarmee de WIndows te upgraden. Althans, dat is wat ik van die boodschap maak.
Heb win 11 (toch) origineel gekocht bij codima.
Tis splinternieuwe pc.
Kzeg tege die kzal het zelf installeren, normaal lukt dat maar nu, miserie.

Update: Heb eens op geavanceerd geklikt nu, eens zien e wat dat gaat geven nu.
Voorlopig is die bezig mee voorbereiden voor de installatie.

PS: zonder u zatk zover nog niet, nu duimen het eindelijk zal gaan. Sowies al heel erg bedankt al voor je hulp.

Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Die screenshot geeft alleszins hoop op installatie. :beerchug:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef: 14 okt 2022, 21:44 Die screenshot geeft alleszins hoop op installatie. :beerchug:
Voorlopig lukt alles.
Moe drivers installeren van dit en dat nu dat er op kwam.

Tis gelukt, 1000 maal dank man.
Nu alles instellen.
Morgen games installeren en gamen.
Het beest is er :).
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Goed gedaan, en hou misschien bij welke instellingen je verandert zodat je die bij een volgende installatie kan hergebruiken. Ik heb zo een gans lijstje omdat ik graag dingen verander zoals lettertypes en kleuren en zo.

Veel plezier met het beest! :thumbs:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ben verbaasd dat ze win11 niet hebben pre-installed. Maar eind goed, al goed
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Goztow schreef: 14 okt 2022, 22:20 Ben verbaasd dat ze win11 niet hebben pre-installed. Maar eind goed, al goed
Ik heb dat zelf gezegd omdat ik eerst van plan was om zo'n goedkope key te kopen maar de twijfel sloeg toe en ik heb nadien toch voor origineel gegaan, voor de zekerheid dan maar. En heb gezegd zal het zelf wel installeren. Niettemin , ik heb alweer bijgeleerd vandaag, diene rufus heeft geholpen dankzij captain hier.

Dus alles is gelukt, eindelijk, normaal had ik deze pc al ong bijna jaar geleden moeten hebben maar financieel kon ik niet hoog genoeg gaan enz... Dusja, ben happy.

Toegevoegd na 13 uren 25 minuten 49 seconden:
1ste test: max settings world of warcraft op ultrawide monitor (ray tracing wel af).
165fps als ik vlieg wat echt wauw is vindk , bij Antros drop tot 73 (skype wel aan met maat) maar dat is geweten tot gemiddeld rond de 85 fps met hoogtes tot ong 95fps.
Mega goed dus tot nu toe. Dit is wat ik wou.
Nu nog de andere games testen straks.
En natuurlijk de smoothness he, je merkt ook daar een duidelijk verschil in.

Temperatuur is 65 graden gpu vd pc op dit moment. Ook goed.
In de 30 cpu.
73 graden gpu bij back4blood.
In de 40 cpu

Nog nooit een pc gehad die zo stil is. Zelfs al draait die uren aan een stuk, je hoort die bijna niet en de temperatuur blijft goed. Binnen in mijn kot is het 23 graden.

Bij back4blood (bijna) niet onder 150fps op ultra settings. Tot 290fps. Met DLSS aan.
Zonder DLSS ong 60-100fps minder = ongeveer 110-130fps. (schommelt altijd, soms nog iets minder, soms nog meer).

World war z 130fps laagste (heel even maar tot soms meer dan 220fps, gemiddeld makkelijk 160fps.
Doom eternal 165fps op hoogste settings.
Cyberpunk zoals verwacht in de 50fps op max settings, met DLSS aan over de 70 fps, erna nog een setting veranderd en haalde ik ong 100fps. Wat wil je nog meer he ;).

Schitterend.
Een beest dus. :beerchug: :banana:
Tttsss
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Unicorn1 Hier sé, dat WKB-scherm kennen we sinds vorige week :-D Wat is de wereld toch klein :P
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

svermassen schreef: 18 okt 2022, 09:21 @Unicorn1 Hier sé, dat WKB-scherm kennen we sinds vorige week :-D Wat is de wereld toch klein :P
???
Tttsss
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Unicorn1 schreef: 18 okt 2022, 11:52
svermassen schreef: 18 okt 2022, 09:21 @Unicorn1 Hier sé, dat WKB-scherm kennen we sinds vorige week :-D Wat is de wereld toch klein :P
???
IK ben mis, das een URL die ik niet kan zien :bang:
Stommerik dat ik ben.
Negeer het maar :-D :-D :-D
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

svermassen schreef: 18 okt 2022, 12:01
Unicorn1 schreef: 18 okt 2022, 11:52
svermassen schreef: 18 okt 2022, 09:21 @Unicorn1 Hier sé, dat WKB-scherm kennen we sinds vorige week :-D Wat is de wereld toch klein :P
???
IK ben mis, das een URL die ik niet kan zien :bang:
Stommerik dat ik ben.
Negeer het maar :-D :-D :-D
Nu weet ik nog steeds niet waarover het ging?
Tttsss
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Sinds vorige week wordt ZScaler bij ons gebruikt.
De URL's van imgur.com worden geblokkeerd en we krijgen daar een policy-kadertje.
Dat heb je met Amerikaanse bedrijven, overdrijven een beetje.
Ik ga mijn VAA terug vragen ...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”