Pagina 1 van 1

Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 08:15
door raf1

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 08:29
door silentkiller
Gevonden! Het moest gepost worden in het "Mijn kleine frustratie van de dag ..." topic

Beetje jammer om hiervoor een topic te openen in het telenet subforum imo..

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 08:32
door Abusimbal
Haha, ik zie Speedboost 1G Business
Downloaden en uploaden aan een topsnelheid van 1 Giga per seconde 1000 Mpps

Heb ik iets gemist ? 1Gbit down en up

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 09:38
door marzman
Is dat bewust met dat sterretje bij de snelheid, dan lijkt me dat misleiding.

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 10:07
door raf1
Ja, bewuste misleiding. Heel foute manier van zakendoen.

Telenet vermeldt bij de KLIK-bundels nergens dat de uploadsnelheid van Speedboost 1G* Business slechts 50 Mbps bedraagt. Integendeel, Telenet wekt de indruk dat de uploadsnelheid gelijk is aan de downloadsnelheid van 1 Gbps.

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 10:17
door bollegijs
50 Mbps up is toch ook "topsnelheid". Iedereen ziet dit anders natuurlijk...

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 10:23
door raf1
50 Mbps staat nergens vermeld bij de specificaties van de KLIK-bundels...

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 10:27
door Tomby
bollegijs schreef:50 Mbps up is toch ook "topsnelheid". Iedereen ziet dit anders natuurlijk...
Er staat niet "topsnelheid", er staat "topsnelheid van 1 Giga per seconde". Nu, die "Giga per seconde" toont ook al aan dat dit marketingpraat is.

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 10:32
door bollegijs
Den John neemt zen bedrijfje dan ook wel niet serieus... Zo kemels van fouten worden genadeloos afgestraft op nationaal niveau. Ik zie het niet meer goed komen met Telenet...

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 10:41
door marzman
Tomby schreef: Er staat niet "topsnelheid", er staat "topsnelheid van 1 Giga per seconde". Nu, die "Giga per seconde" toont ook al aan dat dit marketingpraat is.
Een gigawat? Het is niet eens een gigabit per seconden :)

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 03 aug 2022, 11:29
door MaT
Eerst met de 'fiber'-abonnementen en 'lichtsnelheid' reclame proberen veinzen dat men FTTH aanbied en nu proberen insinueren dat men symmetrische fiber-snelheden haalt.
De marketing van dit bedrijf komt me echt de strot uit. In hoeverre zijn dit nog ethische praktijken?

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 05 aug 2022, 13:08
door cloink
Dit is inderdaad simpelweg misleiding. Naast dat feit, stoort het me mateloos dat je een IQ moet hebben van 180 om uit te zoeken wat de sterretjes naast die getallen betekenen. Kan iemand vinden waar de * en ** worden aangehaald?!

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 05 aug 2022, 13:18
door raf1
Die sterretjes verwijzen steeds naar de disclaimers. Helemaal onderaan de pagina en pas zichtbaar na een muisklik op "Disclaimers".
Maar in dit geval vind ik ook geen verdere uitleg of specificering.
Wellicht alleen een algemene verwijzing naar de vaste en mobiele theoretische maximumsnelheden.

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 05 aug 2022, 13:40
door cloink
Dit mag wat mij betreft bestraft worden. JEP?

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 05 aug 2022, 13:45
door raf1
JEP deelt geen straffen uit. Dwingt alleen een wijziging of stopzetting van de reclame af.
Dit lijkt me een misleidende weglating van essentiële informatie.
Dus kan bestraft worden via de rechtbank. Of een klacht bij FOD Economie: https://economie.fgov.be/nl/themas/verkoop/reclame

Re: Zoek de fout

Geplaatst: 05 aug 2022, 14:14
door CCatalyst
Is aanbod voor bedrijven lijkt het. Rechtbank/FOD leggen de lat dan wel hoger inzake "due diligence," dus ik denk niet dat je ver zou raken.

Mocht het voor consumenten zijn is het iets anders en is de bescherming beter (werkt natuurlijk wel in 2 richtingen, de consument die zich goed informeert kan soms geen aanspraak maken op bepaalde zaken omdat ze verboden zijn nadat er consumenten waren die zich niet goed geïnformeerd hadden).