TV-Box opnames in de Cloud kunnen nog maar 1 jaar bewaard blijven

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef: Net zoals met een EPG, alleen is het Netflix aanbod veel eenzijdiger dan klassieke TV
Hoe bedoel je?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

devilkin schreef:
boulder schreef: Net zoals met een EPG, alleen is het Netflix aanbod veel eenzijdiger dan klassieke TV
Hoe bedoel je?
Eenzijdiger omdat het vooral series zijn, en nog wat films.
Als ik TV kijk kan ik heel veel verschillende soorten documentaires en programma's zien die de actualiteit bespreken, en journaals.

Het EPG gedeelte, daarmee bedoel ik dat je toch ook moet uitzoeken wat je gaat kijken.
Of dat dan via een EPG gebeurt, of een zoekopdracht, je moet toch altijd enige moeite doen.
Tenzij je natuurlijk doet zoals sommige mensen van de ene zender naar de andere zapt, zonder naar de EPG te kijken.
Als je met streaming niet uitzoekt wat je gaat bekijken, en zomaar het eerste het beste bekijkt, kan dat ook tegenvallen.
Ik denk dat je met streaming ook gauw geneigd bent om altijd naar hetzelfde soort programma's te kijken, zeker als er 'intelligente' suggesties achter zitten.
Indertijd was dat ook zo bij een online boekenwinkel, als je ooit een boek van Stephen King kocht, dan werd je voortdurend boeken van Stephen King aangeraden, men schotelt u dus altijd meer van hetzelfde voor, tot je het zo beu bent, dat je zelf met iets anders afkomt, en dan wisselen ze tussen die 2 zaken af.
Bij een klassieke zender daarentegen weten zij niet wat ik precies goed vind, en daardoor wordt er van alles voorgeschoteld.
Daardoor voel ik mij ook gestimuleerd om iets te bekijken dat ik via een zoekopdracht waarschijnlijk niet zou bekeken hebben, maar wat ik dan wel vaak interessant vind.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

De media bespreken zo vaak series/films dat je moeilijk de titels kunt ontwijken. Ook hebben de streamers een overzichtelijk systeem met hun aanbod dat trouwens op uw persoonlijk voorkeuren gebaseerd is. Daarnaast zijn er tal van sites en apps die overzichten geven van wat er bestaat en wat populair is, ook kranten werken daaraan mee.

Netflix met reclame zal goedkoper zijn dan de andere optie die ook beschikbaar blijft. Men kan dus nieuwe klanten aantrekken die de andere optie te duur vinden of wie de reclame niet stoort. De klant heeft dus KEUZE, reclame of geen reclame en kan zelf beslissen welk model men wil. Als men dezelfde fout maakt als de zenders door reclame te overdrijven zal dat ook dezelfde gevolgen hebben.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, boulder noemt dit vreemd, ik noem het "klantvriendelijk". Maar hij (boulder) heeft wel gelijk wat voorbereidend werk betreft: ik zoek uit voor mijn vrouw wat mogelijk interessant kan zijn om volgen en maak dan kijklijsten aan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:De media bespreken zo vaak series/films dat je moeilijk de titels kunt ontwijken. Ook hebben de streamers een overzichtelijk systeem met hun aanbod dat trouwens op uw persoonlijk voorkeuren gebaseerd is. Daarnaast zijn er tal van sites en apps die overzichten geven van wat er bestaat en wat populair is, ook kranten werken daaraan mee.
Maar er is meer dan films en series.
Die streamers vervangen dat niet.
Een programma als Terzake ga je daar niet vinden, en alle documentaires die ik op de BBC bekijk ook niet.
Het is dus wel degelijk eenzijdiger.
En als je op allerlei andere sites moet kijken naar de kwaliteit van series en films, dan doe je hetzelfde als bij een EPG.
Als ik in een EPG een naam van een serie of film zie kijk ik ook op IMDB om te zien wat ervan gezegd wordt.
Zo anders is dat dus neit.
Dizzy schreef:Netflix met reclame zal goedkoper zijn dan de andere optie die ook beschikbaar blijft. Men kan dus nieuwe klanten aantrekken die de andere optie te duur vinden of wie de reclame niet stoort. De klant heeft dus KEUZE, reclame of geen reclame en kan zelf beslissen welk model men wil. Als men dezelfde fout maakt als de zenders door reclame te overdrijven zal dat ook dezelfde gevolgen hebben.
Nochtans waren er hier velen die niet konden leven met die keuze bij commerciële zenders.
Gratis met verplicht reclamekijken was onverteerbaar, hier dus wel.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

boulder schrijft ...Maar er is meer dan films en series...

Uiteraard, daarom maak ik bijkomend gebruik van VRTnu, VTMgo, internet, satellietzenders... (vb: Big Oil vs the World, BBC2)!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Je kan inderdaad gebruik maken van de apps om andere programma's te zien. Je kan ze bekijken wanneer je wil zonder programmagids. Ik volg bvb Alleen Elvis. Je markeert dat als favoriet en je krijgt alle afleveringen mooi bijeen. Je kan dan kiezen welke aflevering je wanneer wil zien en dus in een andere volgorde.

Ik had ook liever de opnamemogelijkheid behouden gezien maar we gaan eerder naar iets anders, de zenders/providers zijn nu eenmaal van mening dat je de klant beter niet geeft wat hij wil en wel wat hij niet wil (reclame).

Het is gewoon een andere manier van kijken en gewoontes. Nu moet je zappen en kom je dan hopelijk toevallig iets tegen, meestal heb ik de tour een paar keer gedaan om vast te stellen dat er weer niets op is. Opname was dan een uitwijkmogelijkheid maar die uitweg snijdt men nu ook steeds meer weg. Logisch dat men dan naar alternatieven gaat.

Sommigen zullen de reclame niet zo erg vinden, zolang men niet overdrijft, en dit verkiezen boven een hogere prijs. Anderen zullen net omgekeerd redeneren en de prijs minder erg vinden dan de reclame. Ieder zijn ding. Persoonlijk vind ik betalen voor reclame erover.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

In werkelijkheid draait alles om "content", of wat heeft genoeg waarde om te bekijken/behouden!? Het antwoord hierop zal wel voor ieder van ons verschillend zijn...
Laatst gewijzigd door wied 29 jul 2022, 14:53, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

wied schreef:In werkelijkheid draait alles om "content", of wat heeft genoeg waarde om te behouden!? Het antwoord hierop zal wel voor ieder van ons verschillend zijn...
Klopt. Nu wordt content echter steeds meer bijzaak tussen de reclame wat de hoofdzaak is voor de commerciële zenders. Logisch dat mensen naar iets anders zoeken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zappen is inderdaad één manier, maar doelgericht internet doorzoeken levert heel dikwijls bruikbare sporen op om achteraan te gaan...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Eigenlijk kan je zappen beschouwen als een vorm van gokken (of je iets zal vinden) :lol:

Net zoals bij gokken... verlies je ook meestal :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Inderdaad...
Vroeger kon ik dat ook. Onderuitgezakt in de zetel een beetje rond zappen. De keren dat ik ging slapen zonder iets gezien te hebben was veel talrijker dan dat ik net op iets goeds botste dat nog niet lang begonnen was.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

wied schreef:boulder schrijft ...Maar er is meer dan films en series...

Uiteraard, daarom maak ik bijkomend gebruik van VRTnu, VTMgo, internet, satellietzenders... (vb: Big Oil vs the World, BBC2)!
En dan moet je dus toch weer EPG's raadplegen.
Als puntje bij paaltje komt, komt het altijd op hetzelfde neer, of je kijkt willekeurig naar zaken, of je raadpleegt een of ander overzicht.
Dizzy schreef:Je kan inderdaad gebruik maken van de apps om andere programma's te zien. Je kan ze bekijken wanneer je wil zonder programmagids. Ik volg bvb Alleen Elvis. Je markeert dat als favoriet en je krijgt alle afleveringen mooi bijeen. Je kan dan kiezen welke aflevering je wanneer wil zien en dus in een andere volgorde.
Het komt toch op hetzelfde neer, je moet namelijk eerst weten dat ze iets over Elvis hebben, voordat je Elvis gaat volgen.
Het is ook niet omdat iets mij interesseert dat ik er dagelijks mee gebombardeerd wil worden, dat vind ik dan ook weer overdreven.
Dizzy schreef:Het is gewoon een andere manier van kijken en gewoontes. Nu moet je zappen en kom je dan hopelijk toevallig iets tegen, meestal heb ik de tour een paar keer gedaan om vast te stellen dat er weer niets op is.
Ik zap al jaren niet meer.
Ik heb een stuk of 10 zenders, de rest van de zenders bekijk ik uiterst zelden, daarvan bekijk ik de EPG, en ik stel in wat ik ga opnemen.
Dat is natuurlijk geen garantie dat het je ook gaat bevallen, maar de kans is groter dan als je willekeurig zapt, vooral omdat je dan vaak midden een programma belandt, en ik zie een film of documentaire toch graag helemaal.
Laatst gewijzigd door boulder 29 jul 2022, 17:13, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

cadsite schreef:Inderdaad...
Vroeger kon ik dat ook. Onderuitgezakt in de zetel een beetje rond zappen. De keren dat ik ging slapen zonder iets gezien te hebben was veel talrijker dan dat ik net op iets goeds botste dat nog niet lang begonnen was.
Dat is zoals naar de Gentse feesten gaan zonder enig plan of programma, je loopt veel rond maar je mist zowat alles :lol:

Het is gewoon een heel ander model. Je kijkt naar wat je wil kijken en niet naar wat anderen zouden willen. Het is veel bewuster kiezen. Op die manier heb je inderdaad geen avonden meer met zappen/gokken, niets zien en dan maar zuchten: er is geen bal op de TV! Alleen een film met Doris Day.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Het is gewoon een heel ander model. Je kijkt naar wat je wil kijken en niet naar wat anderen zouden willen. Het is veel bewuster kiezen. Op die manier heb je inderdaad geen avonden meer met zappen/gokken, niets zien en dan maar zuchten: er is geen bal op de TV! Alleen een film met Doris Day.
Dat krijg je alleen als je de EPG niet raadpleegt.
Voor deze avond twijfel ik alleen of Project T (Tomorrowland) op BBC2 de moeite is om op te nemen of niet, naast Terzake en het VTM nieuws dat bij mij altijd opgenomen worden.
Dat heeft mij misschien 10 minuten tijd gekost, maar had ik Netflix gehad, had ik ook moeten kijken of hun films of series de moeite waard waren.

Maar het klopt wel dat de industrie ons die richting in wil pushen.
Alleen, waarom zou ik volgen, zolang ik dat niet hoef te doen?
Ik verlies niets met van de mogelijkheden gebruik te maken die ik nu nog heb, en ik win volgens mij niets met sneller over te schakelen.
Netflix zal niet weglopen, Disney+ ook niet.

Wat Netflix betreft: ik zie nu toevallig een artikel van Humo : Netflix gaat topfilms verwijderen.
De website Netflixinbelgie.be verwacht dat er meer dan dertig films de komende dagen verwijderd worden.
Het is dus dat dat mij niet bevalt aan die streaming diensten.
Ze creëren de illusie dat alles altijd beschikbaar is, maar dat klopt niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Nee boulder, dat is gewoon standaard procedure: titels komen en gaan.
En het bekijken van overzichten hoeft niet veel tijd te kosten, terwijl er (na 8 jaar ervaring) bitter weinig noodzaak was om opnames te maken blijkt nu. Al bij al kijken we hier grotendeels naar de dingen die "wij" willen zien dus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ola, wereldnieuws.
Er verdwijnen 30 films van netflix.

Wanneer komen we daartegen op straat in Brussel? Dat verdient zeker 30 brandende auto’s en evenveel vernielde bushokjes!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

cadsite schreef:Ola, wereldnieuws.
Er verdwijnen 30 films van netflix.

Wanneer komen we daartegen op straat in Brussel? Dat verdient zeker 30 brandende auto’s en evenveel vernielde bushokjes!
Daarover gaat het niet, hee, cadsite.
Het gaat er gewoon over dat men graag de illusie heeft dat alles on demand beschikbaar is, niet dus.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dat is een illusie die jij er van maakt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Hoe relevant is een TV-progeramma nog dat al meer dan een jaar geleden werd uitgezonden?
En wat is de relevantie van het opnemen van het nieuws of een duidingsprogramma als Terzake?
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp de zin niet van weken later een opgenomen nieuwprogramma of duidingsprogramma nog te moeten gaan bekijken.
Als je een jaar later een programma nog niet hebt kunnen bekijken zal het er in veel gevallen ook niet meer toe doen.
En TV-zenders, bij uitstek een vluchtig medium, werken voor de doorsnee en niet voor de uitzonderingen.
Lijkt me dan logisch dat ze alle content niet tot in de eeuwigheid blijven stockeren.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ivob schreef:Hoe relevant is een TV-progeramma nog dat al meer dan een jaar geleden werd uitgezonden?
Dat hangt er enorm van af.
Ik ben tegenwoordig de tweede reeks van Taboe aan het bekijken.
De eerste reeks van Taboe is nu meer dan een jaar oud.
Waarom zou die niet meer relevant zijn, mocht ik die nog niet gezien hebben?
Als ze willen, zenden ze die morgen opnieuw uit.
Idem ditto voor 'Procureurs' dat ze nu opnieuw uitzenden.
ivob schreef:En wat is de relevantie van het opnemen van het nieuws of een duidingsprogramma als Terzake?
Dat doe ik omdat het dan direct klaarstaat, ook als ik 2 minuten te laat ben om het live van bij het begin te zien.
Dat ga ik dus inderdaad niet binnen een jaar bekijken, maar ik ga het hoogstwaarschijnlijk ook niet live bekijken.
Ik heb ook de gewoonte om de sport door te spoelen, dus ook daarom wil ik het opnemen.
Het gebeurt ook dat ik "De Afspraak op Vrijdag" op zaterdag bekijk, die wordt dan trouwens ook vaak nog eens opnieuw uitgezonden.
Als de VRT dat heruitzendt is het relevant, als ik het opgenomen heb en naar een opname ervan kijk is het plots niet meer relevant?
Mensen redeneren toch niet echt logisch...
ivob schreef:Als je een jaar later een programma nog niet hebt kunnen bekijken zal het er in veel gevallen ook niet meer toe doen.
Ik ben ook nog de serie "De bende van Jan De Lichte" aan het bekijken.
Op welke manier doet dat er niet meer toe na 1 jaar en 1 dag?
ivob schreef:En TV-zenders, bij uitstek een vluchtig medium, werken voor de doorsnee en niet voor de uitzonderingen.
Lijkt me dan logisch dat ze alle content niet tot in de eeuwigheid blijven stockeren.
En ik ben niet de zender, dus ik denk aan mijn belangen, niet de hunne.
U geeft dus exact de reden aan waarom ik opneem, omdat ik zelf wel zal beslissen hoe lang ik een opname relevant vind.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

ivob schreef: Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp de zin niet van weken later een opgenomen nieuwprogramma of duidingsprogramma nog te moeten gaan bekijken.
Waarom denk je dat Boulder zich al die fratsen van onze politici van tien jaar geleden herinnerd. Juist ja, gisteren heeft hij eindelijk naar zijn opnames gekeken. :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

9livesuni schreef:
ivob schreef: Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp de zin niet van weken later een opgenomen nieuwprogramma of duidingsprogramma nog te moeten gaan bekijken.
Waarom denk je dat Boulder zich al die fratsen van onze politici van tien jaar geleden herinnerd. Juist ja, gisteren heeft hij eindelijk naar zijn opnames gekeken. :lol:
Jaja, lach maar, het is meestal van domheid dat mensen lachen.
Die Terzakes en journaals bekijk ik meestal dezelfde avond, het is de rest van de programma's die ik met veel meer vertraging bekijk.

Maar, eventjes ernstig, het is mij wel al gebeurd dat ik een opname lange tijd na de feiten zag, waarbij dan "experten" voorspellingen deden.
Het was echt wel grappig te zien hoe ze er compleet naast zaten.
Als je dat programma rechtstreeks gezien had, wist je dat natuurlijk niet.

Maar zelfs een Terzake of een Pano kan nog de moeite zijn om lange tijd later te bekijken.
Zo heb ik er een maand geleden een gezien over vreemdelingen die hun arbeidskaart 'doorverhuurden' aan andere vreemdelingen, en daarbij grof geld verdienden.
Echte uitbuiting, door vreemdelingen.
Dat die Pano dan een jaar oud is, wat maakt dat nu uit?
Die praktijken zijn niet plots gestopt.
Nu ben ik eentje ("Being Frank") aan het bekijken over Frank Gardner, de journalist die zwaar verlamd werd door Al Quaeda terroristen, en die mensen interviewt die in een rolstoel zitten.
Uitgezonden op Canvas op 21/12/2021.
Volgens IMDB is dat een documentaire van 2020, dus toen de VRT het uitzond was het al minstens 1 jaar oud, maar dat is OK natuurlijk, het is "nieuw" als het juist uitgezonden is volgens die foute manier van denken van sommigen...
Maar die man zit nog altijd in een rolstoel, en de mensen die hij interviewt hun leven is ook nog altijd even interessant.

Trouwens, veel reportages worden gerecycled.
Zo vind je soms iets van 'Zembla' (van de NPO) terug bij Canvas, en ook heel veel BBC reeksen komen naar Canvas.
Daar gaan maanden over, waarom zou dat dan niet meer actueel zijn, gewoon omdat ik het opgenomen heb en het niet heruitgezonden werd door de zender zelf?
Het is een absurde manier van denken.

De documentaire over Tina Turner die Dizzy aanraadde en die ze een paar dagen geleden op NPO3 draaiden, had ik op 25/12/2021 opgenomen... van NPO3 dan nog, dezelfde zender dus.

Maar de kernvraag is: moet de zender gaan bepalen wat ik nog mag of niet meer mag zien?
Ik vind dat ik dat zelf moet kunnen bepalen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

boulder schreef: Dat doe ik omdat het dan direct klaarstaat, ook als ik 2 minuten te laat ben om het live van bij het begin te zien.
Dat ga ik dus inderdaad niet binnen een jaar bekijken, maar ik ga het hoogstwaarschijnlijk ook niet live bekijken.
Ik heb ook de gewoonte om de sport door te spoelen, dus ook daarom wil ik het opnemen.
Het gebeurt ook dat ik "De Afspraak op Vrijdag" op zaterdag bekijk, die wordt dan trouwens ook vaak nog eens opnieuw uitgezonden.
Als de VRT dat heruitzendt is het relevant, als ik het opgenomen heb en naar een opname ervan kijk is het plots niet meer relevant?
Mensen redeneren toch niet echt logisch...
Ik dacht dat het ging over programma's die niet langer dan een jaar worden bijgehouden.
Het gaat er dan om dat zelf opnemen niet echt relevant is want de content - nieuws en duiding - staat gewoon nog altijd op de zender ter beschikking om te bekijken wanneer je wil. Tegen de tijd dat de content verwijderd is - nieuws en duiding - is ze, voor mij toch niet, al lang niet meer relevant.
Uiteraard mag je dat zelf opnemen en zelf bepalen hoe lang iets voor jou relevant blijft maar ik begrijp de logica niet om iets op te nemen dat sowieso direct opvraagbaar is via de zender zelf.
En ik ben niet de zender, dus ik denk aan mijn belangen, niet de hunne.
U geeft dus exact de reden aan waarom ik opneem, omdat ik zelf wel zal beslissen hoe lang ik een opname relevant vind.
Voila, eigenlijk gewoon voor niemand een probleem dus.
Maar de kernvraag is: moet de zender gaan bepalen wat ik nog mag of niet meer mag zien?
Ik vind dat ik dat zelf moet kunnen bepalen.
Je geeft het antwoord hiervoor zelf al. :-D
Het is niet in het belang van de zender om voor een paar uitzonderingen alle content tot in de eeuwigheid ter beschikking te houden.
De zender zal dus zijn belang bepalen en dan tot de conclusie komen hoelang content beschikbaar moet blijven. Net zoals jij dat voor jou doet. En dan is er geen issue.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ivob schreef:Ik dacht dat het ging over programma's die niet langer dan een jaar worden bijgehouden.
Ja, maar hier wordt regelmatig in vraag gesteld waarom ik überhaupt opnames maak.
Sommigen vinden dat ik maar alles moet streamen.
ivob schreef:Het gaat er dan om dat zelf opnemen niet echt relevant is want de content - nieuws en duiding - staat gewoon nog altijd op de zender ter beschikking om te bekijken wanneer je wil. Tegen de tijd dat de content verwijderd is - nieuws en duiding - is ze, voor mij toch niet, al lang niet meer relevant.
Ten eerste, als die content locaal bij mij staat, heb ik dus een overzicht van wat ik nog wil bekijken.
Als het ergens op VRT Nu staat, dan moet ik zelf nog ergens bijhouden wat ik nog wil bekijken.
Ten tweede, als ik om 19:05 thuiskom, dan is de kans groot dat als ik naar vtmgo ga surfen, ik het nieuws van 19:00 uur nog niet online vind, ik kan het niet van bij het begin bekijken.
Als ik dus een opname maak van dat nieuws vanaf 19:00 uur weet ik dat ik altijd direct kan kijken, of ik nu om 19:01 wil kijken of om 19:10, of nog later.
ivob schreef:Uiteraard mag je dat zelf opnemen en zelf bepalen hoe lang iets voor jou relevant blijft maar ik begrijp de logica niet om iets op te nemen dat sowieso direct opvraagbaar is via de zender zelf.
Dat is dus vaak niet zo, vaak moet je nog enige tijd wachten eer het opvraagbaar wordt, of je kunt live kijken, maar dan heb je het begin gemist.
ivob schreef:Het is niet in het belang van de zender om voor een paar uitzonderingen alle content tot in de eeuwigheid ter beschikking te houden.
De zender zal dus zijn belang bepalen en dan tot de conclusie komen hoelang content beschikbaar moet blijven. Net zoals jij dat voor jou doet. En dan is er geen issue.
Net zoals bij het Rusland vs Oekraïne debat toon je je hier zeer autoritair, het individu / Oekraïne heeft niets in de pap te brokken, de zender / Poetin zal wel beslissen.
Ik ga blijven opnemen tot de laatste dag het mogelijk is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

boulder schreef: Net zoals bij het Rusland vs Oekraïne debat toon je je hier zeer autoritair, het individu heeft niets in de pap te brokken, de zender / Poetin zal wel beslissen.
Ik ga blijven opnemen tot de laatste dag het mogelijk is.
Nee hoor. Ik beslis niet wanneer jij wel of niet iets mag en wil opnemen. Dat is jouw beslissing.
Ik gebruik alleen het argument dat jij voor jezelf gebruikt. Dan mag een zender hetzelfde argument ook gebruiken.
Of gelden je eigenuitgangspunten en regels alleen voor jezelf misschien.
Waarschijnlijk schrik je van je eigen argumenten wanneer dezelfde argumenten voor de andere partij worden toegepast.
Maar dat komt wel meer voor dus geen issue.
En blijkbaar is je Putin-fixatie nu ook al overgeslagen naar TV-zenders? Tja. :-D
Uiteraard beslissen Putin en een zender uiteindelijk wat goed voor hen is.
Net zoals jij dat voor jezelf wenst te bepalen.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ivob schreef:Ik gebruik alleen het argument dat jij voor jezelf gebruikt. Dan mag een zender hetzelfde argument ook gebruiken.
Het gaat over het feit dat sommigen vinden dat ik mij maar bij die limieten van hen moet neerleggen.
Als u vindt dat ik kan doen wat ik wil en kan blijven opnemen, waarover ben je dan eigenlijk aan het debatteren?

Of is het gewoon weer wat trollen?
ivob schreef:Of gelden je eigenuitgangspunten en regels alleen voor jezelf misschien.
Een zender is wel iets anders dan een individu, ze zit in een machtspositie.
ivob schreef:Waarschijnlijk schrik je van je eigen argumenten wanneer dezelfde argumenten voor de andere partij worden toegepast.
Neen, je gooit alles op een hoopje, maar dat komt wel meer voor.
ivob schreef:En blijkbaar is je Putin-fixatie nu ook al overgeslagen naar TV-zenders?
Ik stel alleen vast dat jij in elk debat kiest voor de machthebbers.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

boulder schreef: Het gaat over het feit dat sommigen vinden dat ik mij maar bij die limieten van hen moet neerleggen.
Als u vindt dat ik kan doen wat ik wil en kan blijven opnemen, waarover ben je dan eigenlijk aan het debatteren?
Ik behoor niet tot de sommigen die vinden dat je je bij wat dan ook moet neerleggen. Dat argument moet je dus tegen mij niet gebruiken.
Gebruik dat tegen die "sommigen" (wie dat dan ook moge zijn, zo in detail volg ik je persoonlijke frustraties niet op).
Ik stelde mij de vraag waarom je uberhaüpt nieuws en duiding zou willen opnemen terwijl dat, terwijl de content nog relevant is, gewoon dan nog niet verwijderd is. Je hebt daar uiteindelijk een antwoord op gegeven (iets in de trant van dat je niet om 19:10 iets wil bekijken terwijl, als je het zeld opneemt, al om 19:01 uur wil bekijken. Fairt enough. Verklaart veel. Ging voor je uitleg mijn voorstellingsvermogen te boven. Weer wat bijgeleerd over anderen hun behoeften. :thumbs:

Wanneer jij er dan, of all people, zelf Putin komt bijsleuren (je persoonlijk interpretatie van de wet van Godwin?) en bovendien zelf als argument aanhaalt dat je niet met het uitgangspunt van anderen moet rekening houden maar alleen met dat van jezelf moet je nadien niet de vermoorde onschuld komen uithangen? Zo'n zelf geopperd argument gaat uiteraard ook voor de andere partij op en komt dan gewoon naar je terug.

Jij blijft overigens altijd heel graag de reacties van anderen zin per zin ontleden om verder tot in detail te kunnen debatteren. Mij niet gelaten, maar is er ergens een wet of voorschrift dat zegt dat het debat voortzetten voorbehouden is aan welbepaalde personen en anderen daarvan uitsluit?
Overigens, wanneer men met jou debatteert en er vroeg of laat niet zelf een streep onder trekt ben jij het wel die, liefst dan nog zin per zin, blijft verder gaan.
Dus weer een regel die je anderen oplegt en zelf niet wenst na te leven? Dus, wanneer je zelf niet graag verder debatteert, trek er dan als uitzondering eens zelf als eerste een streep onder. Of leg anderen geen regels op die je voor jezelf niet wenst na te leven.
Een zender is wel iets anders dan een individu, ze zit in een machtspositie.
Nee hoor. Je bent volkomen vrij zelf te bepalen naar welke zenders je kijkt, naar welke niet en voor welke content je wenst te betalen of voor welke content niet. Het vraagt alleen zelfbeheersing over je eigen gedrag.
Wanneer het merendeel van de kijkers niet meer naar een zender kijkt of er niet meer voor wil betalen verdwijnt de machtspositie als sneeuw voor de zon. Het zijn de kijkers en vooral zij die hun eigen gedrag en behoeften niet kunnen sturen welke macht verlenen aan anderen.
Neen, je gooit alles op een hoopje, maar dat komt wel meer voor.
Nee hoor. Ik reageer gewoon op wat je zelf schrijft. Ook rare opmerking van iemand die als argumentatie over TV-zenders en het bewaren van hun co ntent plots met Putin op de proppen komt.
Ik stel alleen vast dat jij in elk debat kiest voor de machthebbers.
Nee hoor. In dit debat zelfs het tegendeel.
Geen enkele TV-zender zal mijn kijkgedrag bepalen. Daardoor heb ik ook geen enkele reden om me nadien op te winden over de duur van het ter beschikking stellen van welke content dan ook noch wat en hoe ik content kan opnemen. Staat hun gedrag of businessmodel me niet aan bedank ik hen gewoon stande pede voor hun diensten.
Het is net jouw blijkbare TV-verslaving en die van gelijkgezinden die de macht verleent aan de zenders. Zonder verslaving en zonder bindend kijkgedrag hebben ze gewoon geen macht. Kijkers zoals jij geven hen die macht.
Niet de cablecutters die hun eigen weg gaan. Werd iedereen cablecutter en betaalde niemand voor een zender met teveel reclame en/of slechte content of keek er (nauwelijks) naar waren die zenders al gewoon verdwenen en machteloos.
Dat je dit niet graag zal horen is begrijpbaar.

Soit, gezien je blijkbaar niet graag verder het debat aangaat en vindt dat wie op je eigen argumenten wederwoord biedt aan het trollen is zal ik me er maar bij neerleggen dat je nu verder niet meer gaat reageren. Dan stopt de discussie automatisch en heb je er verder geen last meer van.
Dat begrijp ik dan weer wel.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ivob schreef:Ik stelde mij de vraag waarom je uberhaüpt nieuws en duiding zou willen opnemen terwijl dat, terwijl de content nog relevant is, gewoon dan nog niet verwijderd is. Je hebt daar uiteindelijk een antwoord op gegeven (iets in de trant van dat je niet om 19:10 iets wil bekijken terwijl, als je het zeld opneemt, al om 19:01 uur wil bekijken. Fairt enough. Verklaart veel. Ging voor je uitleg mijn voorstellingsvermogen te boven. Weer wat bijgeleerd over anderen hun behoeften.
Ik zie programma's meestal graag van bij het begin.
Vermits ik niet met zekerheid weet dat ik ga thuis zijn op het moment dat het begint, of dat ik misschien ga met iets anders bezig zijn, waardoor ik er te laat op denk, doe ik het zo.
Ik heb dit één keer zo ingesteld, en dat gebeurt gewoon automatisch.
Als ik het niet nodig heb, wis ik het, kost mij niets, en ik weet dat het nieuws en Terzake gewoon altijd voor mij klaarstaan.
Met streaming heb ik toch al slechte ervaringen gehad, soms duurde het uren tegen dat het online stond.

Een andere reden om op te nemen (hier niet over actualiteit) die ik nog niet gegeven heb:

Je hebt tegenwoordig als je een digicorder hebt, de "catch up" mogelijkheid, dat je dus recent uitgezonden programma's kunt bekijken.
Wel, dat werkt dus niet voor elke zender.
Bij de BBC bijv. zie ik daar geen zo'n pijltje.
Opnieuw, met opnames heb ik dat probleem niet.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4861
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Fijn. :thumbs:
Dan is er ook geen probleem voor jou en kan je van programma's blijven genieten op de manier die voor jou het beste past.
Sol Invictus!
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Je hebt tegenwoordig als je een digicorder hebt, de "catch up" mogelijkheid, dat je dus recent uitgezonden programma's kunt bekijken.
Wel, dat werkt dus niet voor elke zender.
Het werkt zelfs niet met elk programma binnen één zender. Je kan bv wel op VTM3 The Simpsons herbekijken, maar The Big Bang Theory wat er vlak na wordt uitgezonden, niet. Zal wel een rechtenkwestie zijn.

Nu, met de TV-Box wil Telenet waarschijnlijk sowieso dat je zo weinig mogelijk opnames bekijkt, want alles wat je bekijkt neemt kostbare bandbreedte op het netwerk in. Ongeacht of je nu een opname bekijkt of het programma "herstart"; technisch is de implementatie dezelfde.
Elke opname die je NIET bekijkt spaart bandbreedte.
Bij een Digicorder wordt de opname via DVB-C binnengehaald (en die bandbreedte is toch in gebruik, ongeacht of er iemand naar die zender kijkt of niet) en nadien blijft het lokaal. Naar capaciteitsmanagement toch nog wel een verschil.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

SpecialK schreef:Nu, met de TV-Box wil Telenet waarschijnlijk sowieso dat je zo weinig mogelijk opnames bekijkt, want alles wat je bekijkt neemt kostbare bandbreedte op het netwerk in. Ongeacht of je nu een opname bekijkt of het programma "herstart"; technisch is de implementatie dezelfde.
Elke opname die je NIET bekijkt spaart bandbreedte.
Is dat niet zo met live TV ook, want met die TV box is dat toch ook een vorm van streaming?
Het vreemde is dat ik wel om de haverklap lees dat DVB-C eruit moet, maar dan heb je dus een veelvoud aan bandbreedte nodig.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Is dat niet zo met live TV ook, want met die TV box is dat toch ook een vorm van streaming?
Nee, dat denk ik niet. Zoals ik het begrepen heb gebruikt de TV-box DVB-C voor de lineaire tv (want anders zou die de coax aansluiting niet meer nodig hebben) en IP voor alles wat "on demand" is (dus opnames + TV-theek).

Als je multicast gebruikt voor de lineaire TV kan je wel wat bandbreedte besparen, dan kan je nl. alle zenders waarop niemand op jouw node naar kijkt stoppen. Wanneer heb jij de laatste keer naar TV Breizh gekeken?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:Het vreemde is dat ik wel om de haverklap lees dat DVB-C eruit moet, maar dan heb je dus een veelvoud aan bandbreedte nodig.
Als Telenet de huidige frequenties van de DVB-C muxen kan gebruiken voor Docsis 3.1/4.0 dan kunnen ze wel veel meer data op de kabel zetten.
Ik denk dat de TV-Box al een voorloper is van "all IP", en blijkbaar zal hun FTTH in de toekomst ook "all IP" zijn en geen DVB-C meer ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

philippe_d schreef:
boulder schreef:Het vreemde is dat ik wel om de haverklap lees dat DVB-C eruit moet, maar dan heb je dus een veelvoud aan bandbreedte nodig.
Als Telenet de huidige frequenties van de DVB-C muxen kan gebruiken voor Docsis 3.1/4.0 dan kunnen ze wel veel meer data op de kabel zetten.
Ik denk dat de TV-Box al een voorloper is van "all IP", en blijkbaar zal hun FTTH in de toekomst ook "all IP" zijn en geen DVB-C meer ...
Ze moeten in elk geval eerst voldoende bandbreedte hebben om dat te compenseren, met fibre lijkt het mij inderdaad doenbaar.
Maar die voorspelling die ik vaak lees dat dan DVB-C binnen de 5 jaar verdwijnt, dan zou dus binnen 5 jaar overal fibre liggen, en ineens overal DVB-C verdwijnen?
Ik denk dat het wel dubbel zo lang zal duren, en overschakelingen in fases zullen gebeuren.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

boulder schreef:Maar die voorspelling die ik vaak lees dat dan DVB-C binnen de 5 jaar verdwijnt, dan zou dus binnen 5 jaar overal fibre liggen, en ineens overal DVB-C verdwijnen?
Ze (zouden) dat toch kunnen opvangen met Docsis 3.1/4.0 in afwachting van FTTH?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Ze moeten in elk geval eerst voldoende bandbreedte hebben om dat te compenseren, met fibre lijkt het mij inderdaad doenbaar.
Omschakeling van DVB-C naar IP leidt niet noodzakelijk tot meer bandbreedtegebruik. Je kan multicasten en zo verbruikt VTM 3 nog altijd maar één keer bandbreedte op de node, ongeacht hoeveel mensen ernaar kijken. Je kan zelfs een stap verder gaan en als niemand naar VTM 3 kijkt simpelweg de stream stoppen.
Vandaag gebruikt Telenet voor DVB-C de 256-QAM modulatie (8 bits per symbool). Met Docsis 3.1 en 4.0 krijg je meer data over dezelfde fysieke drager (1024-QAM of zelfs 4096-QAM, dus 10 of 12 bits per symbool). Dus zelfs als je dezelfde zenders over IP blijft broadcasten kan je op die manier een beetje spectrum besparen.
Het probleem zit vooral in de hoeveelheid NIET lineaire kijkers. Waar dat probleem vroeger grotendeels door de harde schijf in de Digicorder opgevangen werd, moet dat nu allemaal over het netwerk. En dan hebben ze liefst dat je ervoor betaalt natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

SpecialK schreef:Het probleem zit vooral in de hoeveelheid NIET lineaire kijkers. Waar dat probleem vroeger grotendeels door de harde schijf in de Digicorder opgevangen werd, moet dat nu allemaal over het netwerk. En dan hebben ze liefst dat je ervoor betaalt natuurlijk :)
Tja, dat probleem organiseren ze zelf enerzijds de zenders door mensen weg te jagen van lineair kijken door zwaar te overdrijven met reclame en anderzijds de providers door de opnamemogelijkheden te beperken.

Vroeger was de beperking de ruimte op de HDD, nu moet alles inderdaad via het netwerk.

Een tussenoplossing zou ook goed zijn, een beetje zoals bij Netflix, waarbij je zaken kan downloaden en bewaren op uw toestel. Zo kan je vermijden dat een reeks verdwijnt nog voor je ze uitgezien hebt. Da's natuurlijk weer iets dat klanten leuk zouden kunnen vinden en zo gek gaan ze natuurlijk weer niet doen :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dizzy schreef:Tja, dat probleem organiseren ze zelf
Vanzelfsprekend, een probleem creëren om er daarna extra aan te verdienen. Dat heet strategie. :-D
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Die strategie heb ik dan ook al voorspeld want doorzichtig. Het probleem voor hen is dat steeds meer mensen de boel opzeggen of niet meer lineair kijken. Dat is een probleem voor de zenders die hun bestaansreden voor een stuk verliezen en voor de providers die minder TV-abo's verkopen. Tegen de wil van de klanten ingaan is in business zelden verstandig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”