E-inkt voor werkgarage

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hoi,

ik werk geregeld aan auto's & motoren waarvan ik de workshop manuals op PDF heb.
Deze bekijk ik meestal op mijn smartphone, maar dit vindt ik maar moeizaam werken.

Ik was op zoek naar een E inkt tablet waar het scherm nooit van uitgaat.
Liefst eentje dat knoppen heeft voor navigatie inplaats van touchscreen.
Schermformaat minstens 7* inch.

en het belangrijkste, DRMloos PDFjes inladen. Want de meeste workshop manuals die ik download zijn al jaren niet meer te verkrijgen.

welke zouden jullie aanraden?

Dank u!
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als ge wilt … ik heb nog een Amazon Kindle Oasis liggen … met Calibre kan je PDFs inlezen zonder moeite.

Is al gebruikt, maar werkt nog perfect, heeft een grip en heeft fysieke knoppen. Het is ook stof en waterdicht.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Garpenlov schreef:Hoi,

ik werk geregeld aan auto's & motoren waarvan ik de workshop manuals op PDF heb.
Deze bekijk ik meestal op mijn smartphone, maar dit vindt ik maar moeizaam werken.

Ik was op zoek naar een E inkt tablet waar het scherm nooit van uitgaat.
Liefst eentje dat knoppen heeft voor navigatie inplaats van touchscreen.
Schermformaat minstens 7* inch.

en het belangrijkste, DRMloos PDFjes inladen. Want de meeste workshop manuals die ik download zijn al jaren niet meer te verkrijgen.

welke zouden jullie aanraden?

Dank u!
Voor PDF'en zou ik zo groot mogelijk gaan qua schermformaat (13.3" = A4 of 10.3", een slag kleiner).
Ik zou voor het type "note taking devices" gaan, die zijn daar ideaal voor.
Onyx heeft toestellen die goede reviews krijgen bij diverse sites.
Deze kerel, Voya, met zijn Deep Guides heeft echt fantastisch diepgaande reviews van devices, hij vergelijkt ze ook met elkaar.
Hier bespreekt hij heel het Onyx gamma, en legt uit hoe je het juiste toestel kiest (e-reader en/of note-taking device).

https://www.youtube.com/watch?v=Ds90JeVyKiE
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik zie de laatste tijd vaak van die Remarkables passeren op vergaderingen: https://remarkable.com
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

NIET voor de remarkable gaan. Icarus is een betere use case.
Ofwel een remarkable 1, de 2 is te kwetsbaar. De remarkable zet zich overignes ook in de markt als een paper replacement, om dus op te schrijven...
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

+ remarcable geeft geen ingebouwde verlichting op als voordeel... (in een goed verlichte werkplek hoeft dat niet perse een nadeel te zijn)

Icarus vind ik niet meer onmiddellijk ergens te koop.

13" modellen zijn dan weer duur met minstens € 800+ voor die van Onyx andere merken zijn hier nog duurder in. (2de hands heb je op ebay een 13" sony voor € 300 vanuit japan, geen idee van de verzend kosten)

de 10" van onyx is nog enigszins betaalbaar: https://tweakers.net/pricewatch/1764792 ... blauw.html € 499
de 10" van kobo is al wat betaalbaarder: https://tweakers.net/pricewatch/1703280 ... zwart.html € 323
Greetz cyberbug

Afbeelding
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Bizar duur wel zo'n dingen!

Voor dat geld kan je beter een android tablet kopen met een gewoon LCD scherm.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

Niche product, er wordt niet super veel van verkocht...

Zelf eigenaar van de onyx 10" en de remarkable 2...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Remarkable lijkt mij heel goed van kwaliteit, MAAR ze zitten daar met een abonnementssysteem voor de software, en dat bevalt mij niet.
Icarus had ik nog nooit van gehoord.
Garpenlov schreef:Bizar duur wel zo'n dingen!
Voor dat geld kan je beter een android tablet kopen met een gewoon LCD scherm.
E-ink is duurder dan een klassieke tablet, maar dat komt omdat het een heel andere technologie is, die toch minder lastig is voor de ogen.
Een ander groot voordeel van die technologie is dat je die ook gewoon buiten kunt lezen, ook als er zon is, met een tablet of laptop ligt dat al veel minder voor de hand, van zodra daar wat zonlicht opvalt, is het al bijna niet meer te lezen.
Het derde voordeel van die technologie is dat ze, als er geen backlight ingeschakeld wordt, geen energie verbruikt in 'ruststand'.
Een gewoon scherm (LCD, CRT, etc.) wordt zoveel keer per seconde ververst, als dat niet gebeurt verdwijnt het beeld gewoon.
Bij e-ink is dat niet zo, er is energie nodig om de pixels van waarde te doen veranderen, maar eens ze in die positie staan blijven ze daar gewoon staan, dus e-ink toestellen hebben een veel hogere autonomie dan toestellen met een LCD scherm.
Op die manier lijkt het veel meer op papier, dat hoeft ook niet voortdurend ververst te worden omdat anders de afbeelding verdwijnt.

En ja, een 13.3" inch scherm kost een pak meer dan een 10.3" inch scherm, enz.
Je moet gewoon kijken naar waarvoor jij het wilt gebruiken en ook beslissen hoeveel je wilt uitgeven.
De reden dat Onyx mij het beste lijkt, is omdat ik er veel positieve zaken over gelezen heb, ze doen precies wel moeite om de software goed te ontwikkelen, en dat is ook belangrijk, want ook al is de hardware van uitstekende kwaliteit, als de software niet veel kan, of vol bugs zit, ben je er niet veel mee.
Om PDF's comfortabel te lezen lijkt mij toch 10" inch een minimum, als je niet heel de tijd wilt inzoomen.
13.3" lijkt mij ideaal, omdat dat overeenkomt met een A4'tje, maar de prijs is inderdaad een pak hoger.

Maar ik wil geen enkel merk opdringen.
Die "Mydeepguide" op Youtube vind ik echt de beste.
Als een toestel je interesseert (zoals die Sony, die je zei), kijk dan zeker eens naar zijn diepgaande reviews, die duren soms meer dan een uur, en hij neemt echt alle aspecten onder de loep, als e-reader device, om PDF's te lezen, als note-taking device, de kwaliteit van de pen, enz.
Hij doet ook alle merken, en hij vergelijkt ook regelmatig toestellen van verschillende merken.
Hier vergelijkt hij bijv. de Remarkable 2 met de Boox Notes Air en de Supernote A5X, alle 10.3" modellen : https://www.youtube.com/watch?v=CH1pWqY0lPs

Andere sites die ook info geven zijn : goodereader.com en https://blog.the-ebook-reader.com/, maar je moet wel rekening houden met het feit dat goodereader.com ook zelf een online winkel heeft, dus die gaan minder rap een product afbreken, omdat dat tegen hun eigen winkel is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”