Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?
-
- Administrator
- Berichten: 6405
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Een troll? Nee. Dat ie verkeerde inschattingen maakt, dat zeker.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Een voorbeeld van mijn 140 misplaatste digicorders die per ongeluk door het Telenet systeem besteld zijn :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- userbase crew
- Berichten: 9178
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Bij dat laatste kan ik me wel voorstellen dat de provider er genoeg van krijgt.
Dat gezegd, blijft klantenloyaliteit superslecht beloond, en mag dat gerust ns veranderen, desnoods door via wetgeving de bedrijven wat aan te porren.
Maar dat is een totaal andere discussie.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Bij dat laatste kan ik me wel voorstellen dat de provider er genoeg van krijgt.
Dat gezegd, blijft klantenloyaliteit superslecht beloond, en mag dat gerust ns veranderen, desnoods door via wetgeving de bedrijven wat aan te porren.
Maar dat is een totaal andere discussie.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 23 mei 2021, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Sorry maar het enige dat in mij opkomt als ik je screenshot zie is een poging tot oplichting.
25 euro per kastje en 50 euro restwaarde krijgen...
140 x 25 euro dus.
Oftewel poging tot het makkie verdienen van 3500 euro.
Dus logisch dat ze je dan niet meer als klant willen.
25 euro per kastje en 50 euro restwaarde krijgen...
140 x 25 euro dus.
Oftewel poging tot het makkie verdienen van 3500 euro.
Dus logisch dat ze je dan niet meer als klant willen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Het gaat om een systeemfout.
Mijn provider was en is al altijd Telenet geweest.
Ik ging ervan weg om de hoge prijzen.
In mijn vorige woonst ging ik ervan weg omdat ik twijfelde tussen een eigen verbinding nemen of de gratis gemeenschappelijke lijn maar dat werd tegengewerkt.
Dus dan maar teruggekeerd naar Telenet.
Toen kwam Tadaam en Proximus Mobilus Unlimited Premium uit.
In mijn nieuwe woonst had ik een échte verbinding nodig dus nam ik terug Telenet.
Maar omwille van mijn beperkt inkomen heb ik dat moeten herbekijken.
Het is dus niet omwille van de promoties. Al kreeg ik er die wel soms bij.
Mijn provider was en is al altijd Telenet geweest.
Ik ging ervan weg om de hoge prijzen.
In mijn vorige woonst ging ik ervan weg omdat ik twijfelde tussen een eigen verbinding nemen of de gratis gemeenschappelijke lijn maar dat werd tegengewerkt.
Dus dan maar teruggekeerd naar Telenet.
Toen kwam Tadaam en Proximus Mobilus Unlimited Premium uit.
In mijn nieuwe woonst had ik een échte verbinding nodig dus nam ik terug Telenet.
Maar omwille van mijn beperkt inkomen heb ik dat moeten herbekijken.
Het is dus niet omwille van de promoties. Al kreeg ik er die wel soms bij.
-
- Elite Poster
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 11:26
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 27 keer
Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?ITnetadmin schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
-
- Elite Poster
- Berichten: 2390
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Beter dat we dit topic afsluiten , heb eens deel gelezen verder, maar hier kan je jaren over "discussiëren".
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 3985
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
- Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kan moeilijk geloven dat dit van 10 of 15 lijntjes kan zijn... post je histotiek eens van je wissels.streulma schreef:Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.
-
- Elite Poster
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Met Telenet gesproken.
Ik heb een RODE balk, geen ZWARTE.
Ik ben dus geblokkeerd op Telenet zelf maar niet binnen de groep, Tadaam of Base klant worden kan dus nog altijd.
Dit wil zeggen dat ik te veel wisselde bij Telenet.
Als ik ooit terug klant wil worden moet ik per post een brief sturen naar de fraudedienst met de vraag om mij van de blokkeerlijst af te halen, en voor hoe lang ik klant zal blijven.
(dit zal nu niet het geval zijn)
Ik heb een RODE balk, geen ZWARTE.
Ik ben dus geblokkeerd op Telenet zelf maar niet binnen de groep, Tadaam of Base klant worden kan dus nog altijd.
Dit wil zeggen dat ik te veel wisselde bij Telenet.
Als ik ooit terug klant wil worden moet ik per post een brief sturen naar de fraudedienst met de vraag om mij van de blokkeerlijst af te halen, en voor hoe lang ik klant zal blijven.
(dit zal nu niet het geval zijn)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2390
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Even hier vragen ipv nieuw topic.
Had onlangs gehoord dat er een nieuwe regel in voege is of komt.
Als het opzeggen of overstappen te lang duurt kan die provider een boete of dergelijke krijgen?
Iemand weet hiervan of een artikel met info?
Had onlangs gehoord dat er een nieuwe regel in voege is of komt.
Als het opzeggen of overstappen te lang duurt kan die provider een boete of dergelijke krijgen?
Iemand weet hiervan of een artikel met info?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Ik heb alleen weet van zo'n boeteregeling bij het porteren van een telefoonnummer (telecomwet).
Daar zijn volgens inderdaad boetes voorzien per dag dat de portering vertraging oploopt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 20:52
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ter info
https://www.hln.be/binnenland/binnenkor ... ~a3327449/
Daarnaast krijgen klanten automatisch een hogere compensatie wanneer ze tevergeefs moeten wachten op het installatiebezoek van een technicus. “Als de technicus niet komt opdagen, zal de klant automatisch 30 euro compensatie krijgen
Vanaf wanneer bovenstaande van toepassing zal zijn en of het ook van toepassing is indien u bij operator X een nieuwe aansluiting wil (zonder portering) is mij onbekend; ik vind het betrokken KB van begin (3?) oct 22 op het eerste zicht niet direct terug
edit
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/de ... 04015.html
Ook nieuw: als de activering van het vast internet of het bundelabonnement blijft aanslepen, dan krijgt de nieuwe klant recht op zes euro compensatie per dag. Die zes euro moet de klant dan wel zelf aanvragen.
https://www.hln.be/binnenland/binnenkor ... ~a3327449/
Daarnaast krijgen klanten automatisch een hogere compensatie wanneer ze tevergeefs moeten wachten op het installatiebezoek van een technicus. “Als de technicus niet komt opdagen, zal de klant automatisch 30 euro compensatie krijgen
Vanaf wanneer bovenstaande van toepassing zal zijn en of het ook van toepassing is indien u bij operator X een nieuwe aansluiting wil (zonder portering) is mij onbekend; ik vind het betrokken KB van begin (3?) oct 22 op het eerste zicht niet direct terug
edit
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/de ... 04015.html
Ook nieuw: als de activering van het vast internet of het bundelabonnement blijft aanslepen, dan krijgt de nieuwe klant recht op zes euro compensatie per dag. Die zes euro moet de klant dan wel zelf aanvragen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Probleem opgelost.
Mail naar [email protected] gestuurd.
Antwoord gekregen dat blokkade weggehaald is.
Mail naar [email protected] gestuurd.
Antwoord gekregen dat blokkade weggehaald is.