Freec schreef:Zever toch niet....
Providers vragen er zelf om, om te switchen, door enkel nieuwe klanten kortingen te geven. Als ze niet willen, dat we veel switchen, moeten ze trouwe klanten belonen, en niet afstraffen.
Dankzij het bipt, kregen we het recht om te switchen wanneer wij willen.
Bedrijven moeten niets inzake kortingen. Kortingen zijn gunsten die ze aan bepaalde categorieën van klanten geven. Ze zijn volledig vrij om te bepalen welke dat zijn en onder welke voorwaarden. Trouwe klanten worden soms ook beloond al moet je soms zelf wat aandringen om een korting te krijgen, vragen kost niets.
Trouwens, hoe worden klanten afgestraft als ze gewoon hun huidig tarief behouden?
Je kreeg inderdaad recht om te switchen wanneer je wil maar dat recht is er om vlot te kunnen overstappen niet om dit recht uit te hollen door het overdreven toe te passen. Je kan uw recht nog altijd gebruiken maar door eigen misbruik nemen uw keuzes af.
Zoals iemand al terecht opmerkte, er is geen recht om klant te zijn. Hang je het te fel uit dan kan een bedrijf u perfect weigeren als klant. Als je zo staat op eigen rechten dan moet je ook respect opbrengen voor de rechten van anderen. Ik heb sterk de indruk dat daar het schoentje knelt.