Te machtig en te duur: overheid wil af van monopolie Itsme en bouwt eigen alternatief
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het heeft wel iets, de lokale overheid en het ECB die identiteitsdiefstal pleegt met een backdoor in een MFA app. Dergelijke zwaktes zie je als gewone burger niet.
-
- Starter
Modbreak:
Fullquote verwijderd; Tweede waarschuwing: geen fullquotes van lange berichten, en al zeker niet twee keer in dezelfde reply.
Fullquote verwijderd; Tweede waarschuwing: geen fullquotes van lange berichten, en al zeker niet twee keer in dezelfde reply.
Toegevoegd na 5 minuten 4 seconden:
"iedereen" met wie ik spreek of werk, zegt me hetzelfde: inloggen met E-Id, werkt in veel gevallen nooit van de eerste keer of zelfs helemaal niet. "Daarom", schakelt bijna iedereen over naat Itsme. Dat is nu toch écht niet moeilijk om te begrijpen, me dunkt?

De vraag die een normale burger zich dan stelt, is: "Waarom wordt het inloggen met de E-ID door de overheid zo bemoeilijkt?"
met al je antwoorden, probeer je blijkbaar alleen maar jezelf te overtuigen

Laatst gewijzigd door ubremoved_34142 16 jul 2024, 07:25, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Leer eerst eens fatsoenlijk quoten en omgaan met digitale media.
Dan zal ik het nog eens bekijken of ik de nog de moeite ga doen om erop te reageren.
Dan zal ik het nog eens bekijken of ik de nog de moeite ga doen om erop te reageren.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 488 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat het veel eenvoudiger is om even je gezicht te tonen of je vingerafdruk op je telefoon (die quasi altijd binnen handbereik is) te zetten is uiteraard 1000x gemakkelijker dan naar een PC gaan, kaartlezer inpluggen, driver updaten, id kaart zoeken, PIN code zoeken,...Benlo_123 schreef: 15 jul 2024, 14:45 "iedereen" met wie ik spreek of werk, zegt me hetzelfde: inloggen met E-Id, werkt in veel gevallen nooit van de eerste keer of zelfs helemaal niet. "Daarom", schakelt bijna iedereen over naat Itsme. Dat is nu toch écht niet moeilijk om te begrijpen, me dunkt?![]()
DAAROM gebruiken mensen veel liever ItsMe ipv de e-id, maar ik zal het wel compleet verkeerd zijn natuurlijk.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Toch niet, ik ben het voor een keer zelfs volledig met je eens en dat wil al wat zeggen.cadsite schreef: 15 jul 2024, 14:58 DAAROM gebruiken mensen veel liever ItsMe ipv de e-id, maar ik zal het wel compleet verkeerd zijn natuurlijk.![]()

We zitten dus al aan minstens 2%.

Sol Invictus!
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 811 keer
- Bedankt: 531 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Curieus wel dat "iedereen" bij jou zegt dat E-ID niet werkt, en in mijn kennissenkring is dat net omgekeerd: ik hoor van zeer weinig mensen problemen, noch bij de overheid, noch bij andere diensten waar E-ID kan gebruikt worden. Sterker nog, zelfs hier op het forum zijn er al meerdere mensen die dit kunnen bevestigen. Dus vermoedelijk is jouw "iedereen" een vrij beperkte set van mensen.Benlo_123 schreef: 15 jul 2024, 14:45 Dat E-ID bijna nooit werkt, staat als een paal boven water. letterlijk "iedereen" die ik erover gesproken heb, met wie ik gewerkt heb, "iedereen" is het daarover "unaniem" eens!
Daarom dus dat Itsme zoveel succes heeftis toch niet moeilijk om te begrijpen?
![]()
Niet. Want het werkt gewoon. En het is hier al meermaals gezegd: niemand verplicht je van het te gebruiken. De overheid geeft je _AL_ deze mogelijkheden:Benlo_123 schreef: 15 jul 2024, 14:45 De vraag die een normale burger zich dan stelt, is: "Waarom wordt het inloggen met de E-ID door de overheid zo bemoeilijkt?"
met al je antwoorden, probeer je blijkbaar alleen maar jezelf te overtuigen![]()
Dus als je echt je "bankrekening" (nochmaals: Itsme maakt geen gebruik van bankrekeningen, maar wel van het feit dat je je identiteit moet bevestigen voor je een bankrekening krijgt) niet wilt koppelen, en e-id authenticatie voor jou te moeilijk is, gebruik het dan niet.
Trouwens, zoals hier ook al vermeld (maar daar lees je gewoon over, want het past niet in je kraam): de overheid weet al lang welke bankrekeningen je hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 565 keer
- Bedankt: 333 keer
- Recent bedankt: 3 keer
idd. En ik denk dat @Benlo_123 dan beter ook zijn smartphone weggooit.9livesuni schreef: 15 jul 2024, 10:31De overheid heeft al geruime tijd, als ze dit wil, inzicht in jouw handel en wandel. Het niet gebruiken van ItsMe zal daar echt geen verandering in brengen.Benlo_123 schreef: 15 jul 2024, 09:01 zowat jouw gehele hebben en doen kunnen controleren en transparant maken.
Burgers die bij hoog en laag beweren dat ze op plaats X wonen (domiciliefraude), en ondanks talrijke woonstcontroles door Politie en buurtonderzoek er NIET wonen, vraagt het rijksregister naast betalingsbewijzen en andere, volgend bewijsmateriaal, aan te leveren door de -frauderende- burger om zijn case te staven:
"Indien de burger beschikt over een smartphone met internetverbinding & locatiegegevens, zou het gebruik van Google Maps Timeline, ook duidelijkheid kunnen bieden.
"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Paranoia en ook nog eens omgeven door mensen die het alleen maar versterken, het moet erg zijn...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 121 keer
Ik vind het wel nog altijd jammer dat de optie:
Login met mobiele app niet bij hoogste categorie behoort op gebied van veiligheid.
Die categorie is nu enkel voor itsme en eid.
Weet niet hoeveel 'levels' er zijn en welke instaties er gebruik van maken (buiten het notariaat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 565 keer
- Bedankt: 333 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Aantal acties met Itsme steeg tot 475 miljoen
https://datanews.knack.be/nieuws/platfo ... 5-miljoen/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250311_95465403
"Het zou kunnen dat er twee concurrerende systemen komen, maar we zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet.”
https://datanews.knack.be/nieuws/platfo ... 5-miljoen/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20250311_95465403
"Het zou kunnen dat er twee concurrerende systemen komen, maar we zien de toekomst vol vertrouwen tegemoet.”