Heeft de fritzbox te weinig geheugen ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Occasioneel bevriest de internet verbinding op mijn Google Wifi.
Terwijl de netflix stream lekker blijft doovlammen krijgen we geen bit doorgeduwd via PC of smartphone
ik zie nergens fouten in het netwerk, wel dat de dsl lijn tot op zijn max word geduwd maar dat komt vanwege de speedtest die ik dan start
Ik denk niet dat het edpnet/proximus netwerk het probleem is, kan de fritzbox mss gewoon niet volgen ?
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Met een xDSL lijn ga je een fritzbox niet dichttrekken. Het probleem moet je dus elders zoeken. Kan je meer informatie geven zoals hoe de PC toestellen verbonden zijn: Wifi, 2,4Ghz, 5Ghz en kanaal en welke kanalen er gebruikt worden door de buren, of met de kabel, en als er repeaters, poerlines, AP's zijn en hoe die verbonden zijn?
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

op de fritz zijn 2 zaken aangesloten : mijn wifi network (waar werkelijk ALLES op zit) en dan een connectie naar mijn zonnepanelen module

Zou ik niet beter starten met de wifi connectie prioriteit te geven bovenop de zonnepanelen, ik denk niet dat het wat zal uitmaken maar better safe then sorry
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zit je Netflix toestel bedraad of ook op wifi? Zoals hierboven al aangegeven, welke frequentie? Hoeveel andere netwerken op hetzelfde kanaal?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

alles gaat bij ons via WiFi, enkel de zonnepanelen zijn wired aangesloten
ik heb een Prive en een Guest SSID
Google Wifi is redelijk gesloten, maw kanalen enzo kan je niet nakijken.
Mijn smartphone connecteert 5GHz
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

phille05 schreef:Occasioneel bevriest de internet verbinding op mijn Google Wifi.
Terwijl de netflix stream lekker blijft doovlammen krijgen we geen bit doorgeduwd via PC of smartphone
Hoe kan de Netflix stream "lekker blijven doorvlammen", als de verbinding op jouw Google WiFi wegvalt?
Want Netflix gaat ook over WiFi (als enkele zonnepanelen bedraad aangesloten zijn) ??

Volgens mij geen FritzBox probleem, maar een probleem met jouw Google WiFi ...
Kan je eens meer details geven hoe alles verbonden is?
Staat de Google WiFi als router ingesteld?
Heb je meerdere satellieten?
Bedraad verbonden of via WiFi?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Netflix buffert... uw internet kan eruit vallen, maar netflix kan nog even doorspelen.

Idd, google wifi probleem
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Op het moment dat dit probleem zich voordoet even nakijken of je via de fritzbox wel nog verbinding hebt (ik vermoed van wel). De volgende stap is kijken wat de signaalsterkte is tussen de google wifi AP's. Het kan erg goed zijn dat deze te ver van elkaar staan, of dat deze op het moment van de storing zelf storing krijgen van iets anders zoals een microgolfoven, een bewegingsdetector, de warmtepomp/airco/frigo die aanslaat, ...
Je kan met je gsm perfect zien op welk kanaal je google wifi zit alsook kan je zien welke andere toestellen allemaal op hetzelfde kanaal zitten . Er zijn verschillende app's voor, Fritz!App WLAN is er een voorbeeld van.
phille05
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2013, 16:27
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

het is gene gemakkelijke, ik heb wel wat netwerk ervaring maar dit ben ik ook nog niet tegengekomen, daarom dat ik de vraag stelde

Als het probleem zich voordoet en ik onmiddelijk op de wifi van de fritz schakel ook dan kan ik niet onmiddelijk verder, maar ik zie bv wel in de online monitor dat de DSL volgeblazen is, en soms is het de upload die vol is

Het streamen van netflix of een andere app (VRT of wat dan ook) blijft echt voortgaan, ik was ook aan het wachten tot de buffering zou uitvallen, maar dat gebeurd dus niet, niemand kan surfen maar netflix blijft lekker gaan
Ik heb nu de ethernet kabel waar de main wifi ap op zit prio gegevn in de fritz setting, en tot nu toe is het nog steeds niet gebeurd. Dat kan ook te maken hebben met studenten die niet meer thuis zitten maar op Couleur Cafe :-)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”