SMS komt niet toe

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

Dag forumleden,

Ik heb iets bizars aan de hand. Ik kan smsjes van mijn vader ontvangen, maar hij ontvangt er nooit van mij. We zitten allebei bij Proximus. Van andere mensen (zowel Orange, Base als Proximus) ontvangt hij wel berichtjes. Naar elkaar bellen lukt wel gewoon. Als ik naar andere personen sms ontvangen zij wel gewoon mijn berichtjes. Het doet zich dus alleen voor als ik naar mijn vader SMS.

Wat ook raar is, is dat wanneer ik op berichtdetails van het smsje klik dat bij "van" mijn telefoonnummer foutief staat met 1 cijfer verschil van het juiste nummer. Ik heb gezien dat dit bij andere smsjes naar andere contactpersonen ook het geval is, maar met hen kan ik wel perfect SMSen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Thanks!
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is één van beide onlangs van provider veranderd?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Allebei een iPhone? Heeft vader vroeger een iPhone gehad en nu overgeschakeld naar Android?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Zet eventueel wifi eens aan, klinkt "raar" maar hier met men nieuwe tel stond er soort instelling actief dat het werkte als chatten zoals messenger etc.

Ondanks dat zou je nog altijd moeten kunnen verzenden .

Indien jou vader van provider veranderd is, moet je PX vragen even zijn nummer opnieuw te laten aankondigen ,heb dit ook voorgehad met PX vorig jaar rond deze tijd. kan zijn dat bvb het nummer van je vader denkt dat het nog bij provider B zit terwijl je nu bij provider A zit :beerchug:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 3 keer

buthead schreef:Zet eventueel wifi eens aan, klinkt "raar" maar hier met men nieuwe tel stond er soort instelling actief dat het werkte als chatten zoals messenger etc.

Ondanks dat zou je nog altijd moeten kunnen verzenden .

Indien jou vader van provider veranderd is, moet je PX vragen even zijn nummer opnieuw te laten aankondigen ,heb dit ook voorgehad met PX vorig jaar rond deze tijd. kan zijn dat bvb het nummer van je vader denkt dat het nog bij provider B zit terwijl je nu bij provider A zit :beerchug:
CCatalyst schreef:Allebei een iPhone? Heeft vader vroeger een iPhone gehad en nu overgeschakeld naar Android?
Mijn vader heeft nog een "domme" telefoon, vandaar dat ik SMS gebruik.

Mijn vader is recent overgeschakeld van Base naar Proximus. Bij Base stelde dit probleem zich ook al. Ik had gehoopt dat dit door de overstap naar Proximus opgelost zou zijn. Niet dus.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Zoals reeds aangestipt door anderen kan het probleem inderdaad eventueel verband houden met een niet correct uitgevoerde nummeroverdracht van één van beide nummers
Bovenstaande vormt evenwel mijns inziens op het eerste zicht geen verklaring voor onderstaande
Wat ook raar is, is dat wanneer ik op berichtdetails van het smsje klik dat bij "van" mijn telefoonnummer foutief staat met 1 cijfer verschil van het juiste nummer
Mogelijks is er dus iets anders aan de hand bv. op niveau van de instellingen (toestel of operator), vermits dit blijkbaar ook voor andere bestemmelingen het geval is, lijkt het mijns inziens op het eerste zicht te maken hebben met uw toestel/instellingen/app/operator
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”