Oled tv

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb een Oled tv van LG 100hz A7 gen4 processor en op zich tevreden van maar gewoon effe een paar dingetjes meedelen; Ik heb telenet en orange en Proximus gehad en Telenet, zeker Orange ook zijn de beste qua beeldkwaliteit. Proximus is goed maar minder goed.

Waar ik een (klein) probleempje mee heb is bij voetbal dat het het meest zichtbaar is; ik zie heel vaak zo van die hele kleine haperingetjes, tzijn geen grote ze maar zo zeer kleine haperingetjes, lichtjes storend soms. Ligt dit aan orange een stukje zelf ook? Als ik me niet vergis had ik bij proximus en telenet dat nauwelijks tot niet voor. Of ligt het toch ook aan de Oled tv? Ik weet dat de a7 processor niet zo goed is als de a9, maat van mij heeft 1 met de a9 processor en die heeft dat zelden tot nooit voor dat zijne tekst zo effekes uitrekt of hoe ik het ook moet noemen. ;).
Maar ook mijne maat heeft hetzelfde voor maar minder erg als mij en heeft ook orange.

Iemand een verklaring voor? Ik ken helaas niemand anders met een Oled tv om eens te gaan checken.
MIjn ouders hebben denk ik een 8 jaar oude full hd tv met een oudere decoder van telenet en die hebben 0,00 haperingen.

IK lees net ook via google dat enorm veel mensen hetzelfde voor hebben met hunne qled tv van samsung (meesten hebben KPN, waren Hollanders).
Tttsss
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Is het een LG C7? Kijk hier eens bij de categoriën Motion Interpolation, Stutter, ... en probeer wat te experimenteren met de settings die daar voorbijkomen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

butskristof schreef:Is het een LG C7? Kijk hier eens bij de categoriën Motion Interpolation, Stutter, ... en probeer wat te experimenteren met de settings die daar voorbijkomen.

https://ibb.co/PtQcbLH

https://www.bol.com/be/nl/p/lg-bx-oled5 ... 012370153/
Specs kloppen wel niet volledig op site van bol.

Pas op; tis een steengoeie tv ze maar ik merk zowel bij qled en oled tv's toch wat problemen, weet niet of andere dit ervaren bij de andere providers met hunne oled/qled tv bij het voetbal, of tmoet toch op een of andere manier aan orange liggen.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Bij ons Scarlet/Proximus TV met gewone LG LED tv en V4 decoder.

Soms toont die ook wat "microstutter" en mijn veronderstelling is dat het aan de decoder ligt omdat ik me niet kan herinneren dat het ooit voorkwam bij het streamen van de computer naar de tv. Het lijkt ook een beetje op dat synchroniseren van video/audio bij het zappen (vooral zichtbaar op lopende tekst "tickers" onderaan CNN, bijvoorbeeld) maar dan op random tijdstippen en duurt ook maar een secondje.

Bij een hoge instelling van Motion Interpolation kan je ook artifacten rond bewegende objecten zien en bij sommige soorten beelden lijkt het alsof men met de camera aan het schudden was ("judder"). Bij ons staat die Judder instelling op 2 (User) en dat vind ik al het maximum voordat het "soap opera effect" storend wordt.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Unicorn1 schreef:https://ibb.co/PtQcbLH
Kijk hier eens naar deze links: settings en review.

Het klinkt wel als iets dat vanuit de decoder vertrekt, maar misschien valt het goed te maken met de instellingen. Bij dit model staat er wat meer info in de review onder 24p judder en stutter.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Hm: nog een ander dingetje die ik weer voor heb:

Ik gebruik al meer dan 6jaar een wd nas systeem voor films te bekijken in combinatie met nvidia mediaplayer maar ook hier weer tzelfde probleem met orange.

Bij proxi en telenet had ik dit maar zelden tot nooit voor.

Je zit naar uw film te kijken, alles begint goed, dan na enige tijd vertraagt opeens dat beeld voor bv 30sec , ik heb het nu niet zitten meten den tijd maar tis toch effe, duurt langer nog dan 30sec denk ik. Gebeurt vaak 2 soms 3 keer. Bizar toch allemaal dat ik zulke zaken voor heb bij orange.
Ik was dat al vergeten dat ik dit bij hun oude decoder en modem ook voor had. Dus dit probleem is er nog steeds. Zit ik dan nieuwe cat 7 utp kabels te kopen, voor de hapering int voetbal nieuwe en de beste coaxkabel die er is maar niks helpt.

Op deze manier vreesk datk in december mss terug naar telenet ofzo zal moeten gaan. Gadver zeg.

Kan hier in België nooit eens iets goed marcheren?

Kzit nog met een probleem denk ik: ik woon op een appartement, zitk hier cat 7 kabels te kopen met 500mhz enz... Lap, zie ik nu aan de vast gelegde kabels dat er op die kabel 5EE÷ ofzo opstaat met 200mhz.....

Met andere woorden: ik ben niks met die cat 7 kabels. Zucht.
Wat een miserie toch.
En dat zijn kabels die volledig in mijn kot net zoals bij de andere zitten weggewerkt, je kan dat dus helemaal niet vervangen. Dzjeezes.

Dit lolleke kost me weer minstens 50€ voor alles, voor noppes lol.

En ik vindt orange nochtans top, hun nieuwe decoder vindk goed, beeldkwaliteit is steengoed ook, gsm netwerk is degelijk, proximus vindk vaak nog iets beter wel.
En natuurlijk scheelt het in prijs ook.
Tttsss
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik begrijp de relatie niet tussen film kijken van NAS naar Nvidia media player en uw provider?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

ddd schreef:Ik begrijp de relatie niet tussen film kijken van NAS naar Nvidia media player en uw provider?
Ik ook niet dat is het hem net.

Hoe komt dit nu in godsnaam dan dat ik met proxi en telenet dit niet tot mss zeer zeer zelden voor had, ik schakel naar orange over en bij iedere film gaat mijne film een paar keer gelijk trager vooruit, kunt het beetje vergelijken in 3x slomo stand ofzo.
Zeer bizar allemaal.

Nvidia en nas zijn met utp kabels aangesloten (uiteraard).
Ik heb geen idee hoe dit weer kan.

Update: Over die lichte haperingetjes, ik zit nu bij mijn ouders naar de voetbal te kijken (wel telenet) op hun ong denk ik 7-8j oude full hd tv, 0.00 haperingen, nada.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 02 jun 2022, 20:07, in totaal 2 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Heb je al eens een update van de firmware van tv en nVidia Shield(?) geprobeerd?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef:Heb je al eens een update van de firmware van tv en nVidia Shield(?) geprobeerd?
Altijd.

Tis zeer bizar, ik had dit ook al voor met hun oude decoder en modem.
Ik heb al van alles veranderd, geld uitgegeven voor noppes: nieuwe utp kabels, beste die ik ooit heb nu, zelfde voor de coax kabel.
Gewoon bizar dat ik met mijn nas/mediaplayer een paar keer 3x slomo zie, opeens zie je dat beeld gelijk vertragen. Bizar.
99% vd films en series zijn full hd die ik bekijk, uitzonderlijk eens 4K.

Het valt niet op te lossen. Ik leg me erbij neer.

Ik vrees dat het geen jaar zal duren dat ik mss terug zal overschakelen.

Gisteren zitk bij de ouwkes naar eleven sports te kijken op hun ong 8j oude full hd tv en alles 100% vloeiend en het was een live match (Wel telenet).
Wrm heeft orange dan die lichte haperingen bij het voetbal en dit heel de match door?
Vd beeldkwaliteit hebk geen klagen, op de Oled prachtig beeld en de decoder vindk ook goed.

Maar van mij heeft ook oled tv 65 inch maar met betere processor en heeft ook orange en bij hem heb ik het ook al gezien. Koste 2000€ zijne oled.
Mijne 55 inch 1150€.
Denk dus dat er iets bij orange mss niet zo goed zit maar wat is blijkbaar niet te achterhalen.
Tttsss
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Kopieer eens een videobestand op USB-stick en speel die via de ingebouwde mediaplayer van je TV af om zo elke vorm van netwerk en externe connectiviteit uit te sluiten. Misschien raakt je TV oververhit omdat de verluchtingsgaatjes na 8 jaar dicht zijn en begint de processor te throttlen.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

meon schreef:Kopieer eens een videobestand op USB-stick en speel die via de ingebouwde mediaplayer van je TV af om zo elke vorm van netwerk en externe connectiviteit uit te sluiten. Misschien raakt je TV oververhit omdat de verluchtingsgaatjes na 8 jaar dicht zijn en begint de processor te throttlen.
?
8 jaar? Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen ;).
Dat is mijn ouders hunne tv die 8j oud is. ;).

Mijne tv is max 2 jaar oud en mijn nvidia ook zoiets, max 2-3 jaar.

Maar ik zal het eens checken.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Tijdens zoekwerk kwam ik enkele problemen tegen met witte flikkerende pixels op tv icm nVidia Shield, maar dat dit niet voorkwam als er zwarte banden in beeld waren, en dat deed me denken aan een oud probleemke bij ons, met de Aspect Ratio op automatisch (of zo) die dan soms een groene lijn op tv toonde. Ik denk dat de oplossing was om Aspect Ratio op 16:9 te fixeren (of alleszins niet de standaardinstelling van AR).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”