Mobile Vikings start met abonnementen vast internet
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik haal met MV 1000/500 ongeveer 450/420 in de praktijk met WiFi 5 (ac) op oudere iPad air3 en IPhone XR. Dan moet ik nog vlak bij de InternetBox staan. 10 meter verder met een deur er tussen halveert de snelheid. Op met MacBookpro (M1Pro) haal ik via Thunderbolt 920/500. Ik ben benieuwd naar anderen welke snelheid er behaald wordt over wifi? En ook naar de gebruikte hardware.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik vermoed dat dit gelijkaardig zal zijn als bij Proximus waarbij je in het klantenportaal het mac-adres van je eigen router moet invullen. Deze krijgt dan rechtstreeks een publiek IP-adres.
-
- Starter
Heeft hier iemand ervaring met het vast internet van MV ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
Je kan hier 14 pagina's lezen over MV ervaringen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Overstapvrees?[email protected] schreef: ↑31 okt 2023, 10:08 Heeft hier iemand ervaring met het vast internet van MV ?
Mobile Vikings werkt met overeenkomsten van onbepaalde duur. Je kan elk moment opzeggen moest je niet tevreden zijn.
Probeer het uit, zou ik zeggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
920/475 hier
Ben best tevreden met MV, sneller dan mijn vorige px lijn (ook fiber) en voor minder geld. Vandaag nog 7 EUR korting via Vikingpunten.
Ben best tevreden met MV, sneller dan mijn vorige px lijn (ook fiber) en voor minder geld. Vandaag nog 7 EUR korting via Vikingpunten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Bedankt: 3 keer
Geen problemen hier met VDSL van MV. Zelfde hardware/netwerk als bij Proximus. Mogelijk is de support iets minder dan bij Proximus zelf mocht er toch iets mis gaan maar geen ervaring mee. Ze hebben wel nog een telefoonnummer voor support in tegenstelling tot Hey (slechte ervaring mee).
-
- Starter
Oké dat ziet er allemaal goed uit. Ik ga het proberen. Bedankt allemaal voor de reacties.
-
- Elite Poster
Vanavond lag vast internet van MV er bijna 3 uur uit (van 17 tot 19 u 45), geen idee van de oorzaak ( werken in naburige straat ivm fiber of bij hen zelf ?) ... zag wel een rood lampje op de internetbox modem.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Allen ik ga er geen apart topic voor maken. Ik ben aan het kijken voor een nieuwe router. De router moet pppoe en vlan ondersteunen om met netwerk proximus / mobile vikings te kunnen connecteren. Wat het belangrijkste voor mij is is stabiele wifi. Zijn er mensen hier die een router gebruiken met mobile vikings die heel tevreden zijn over de wifi ?
-
- Elite Poster
Ik heb MV en de router is dezelfde als bij PX (bbox) maar een versie ouder. De Wifi was daarom minder dan ik gewoon was en dat heb ik opgelost door boven een extra AP (TP-link EAP245) te plaatsen.
Nu krijgen nieuwe klanten een nieuwere versie dus die zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de recentste van PX. Ik hoop dat bestaande klanten ook een mogelijkheid krijgen om te wisselen en MV liet dat ook al zo verstaan in reacties op soc media.
Nu krijgen nieuwe klanten een nieuwere versie dus die zal waarschijnlijk dezelfde zijn als de recentste van PX. Ik hoop dat bestaande klanten ook een mogelijkheid krijgen om te wisselen en MV liet dat ook al zo verstaan in reacties op soc media.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik dacht een overstap van Proximus naar Mobile Vikings zal een fluitje van een cent zijn, maar helaas.
Vrijdag is de Internet Box aangekomen, dus activatie aangevraagd en dan opeens geen internet meer, terwijl de activatie bij MV vast zit ("internet wordt geactiveerd").
Vreemd genoeg staat mijn product bij Proximus wel nog actief maar de Internet Box wil niets meer doen, toont enkele seconden na opstart geen WiFi SSID meer en wil via de kabel ook geen DHCP meer uitdelen. Proximus helpdesk heeft al geprobeerd om te herconfigureren en MV kan niets doen want die moeten alles aan Proximus vragen ...
Een hoop frustraties en uiteraard verlengd weekend
Vrijdag is de Internet Box aangekomen, dus activatie aangevraagd en dan opeens geen internet meer, terwijl de activatie bij MV vast zit ("internet wordt geactiveerd").
Vreemd genoeg staat mijn product bij Proximus wel nog actief maar de Internet Box wil niets meer doen, toont enkele seconden na opstart geen WiFi SSID meer en wil via de kabel ook geen DHCP meer uitdelen. Proximus helpdesk heeft al geprobeerd om te herconfigureren en MV kan niets doen want die moeten alles aan Proximus vragen ...
Een hoop frustraties en uiteraard verlengd weekend
-
- Elite Poster
Een internetbox moet normaal door een technieker ingesteld en geactiveerd worden, weet niet of het nu al zonder tech kan ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Bij men thuis zelf de installatie gedaan van de internet box(deze week), was wel effe zoeken maar eens alles klaar was top gewoon.
Probleem zat hem bij: ik had de netwerknaam en pasw aangepast en daar bleef die op hangen -> reboot + wifi knop induwen en werkte als een trein
Probleem zat hem bij: ik had de netwerknaam en pasw aangepast en daar bleef die op hangen -> reboot + wifi knop induwen en werkte als een trein
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Overgestapt van proximus naar MV,
Resultaat (na meer dan een maand): maar 70mbit ipv de 100mbit die ik bij proximus had.
Gevraagd aan helpdesk hoe dit kan gezien het gewoon dezelfde lijn is (en ik nog altijd even kort bij de verdeelkast woon) maar de uitleg is
Verder merk ik over het algemeen ook meer random internet problemen, zoals bepaalde sites die niet bereikbaar zijn terwijl ze voor anderen wel gewoon bereikbaar zijn.
Ga wellicht maar terug overstappen naar Proximus.
Resultaat (na meer dan een maand): maar 70mbit ipv de 100mbit die ik bij proximus had.
Gevraagd aan helpdesk hoe dit kan gezien het gewoon dezelfde lijn is (en ik nog altijd even kort bij de verdeelkast woon) maar de uitleg is
Omdat er een volledige nieuwe installatie is gebeurd waardoor je lijn niet is overgenomen maar een volledige 'nieuwe' lijn hebt gekregen.
Daarom wordt er opnieuw tijdelijk een DLM-profiel geactiveerd en daar is uitgekomen dat je nu beter op een DLM-profiel kan werken.
Verder merk ik over het algemeen ook meer random internet problemen, zoals bepaalde sites die niet bereikbaar zijn terwijl ze voor anderen wel gewoon bereikbaar zijn.
Ga wellicht maar terug overstappen naar Proximus.
-
- Elite Poster
Waarschijnlijk zal je snel weer op de oude snelheid gezet worden.
Onbereikbaarheid van sites ligt niet aan uw lijn.
Geen reden dus om terug naar PX te gaan tenzij jij één van die graag betalers bent
Onbereikbaarheid van sites ligt niet aan uw lijn.
Geen reden dus om terug naar PX te gaan tenzij jij één van die graag betalers bent
-
- Starter
DLM test periode is reeds voorbij, helpdesk geeft aan dat dit het resultaat is (dus dat zou betekenen dat het permanent is, toch?)
Onbereikbaarheid van sites ligt niet aan de lijn, maar wellicht aan mobilevikings backbone oid? Alsnog mobilevikings specifiek. Nooit last gehad met PX (ook al ben ik geen fan van hun praktijken...)
Hmm, ik ben niet helemaal mee, care to explain?
-
- Elite Poster
Ik ben nu meer dan een jaar MV en heb nog nooit op geen enkele manier een mindere bereikbaarheid ervaren, integendeel, ik heb een hogere snelheid dan bij PX voor een pak minder.
-
- Starter
Ah echt? Ik had eens een vergelijking gedaan van een tracert van eenzelfde site en vergeleken met iemand met proximus en het leek toch een heel andere route te zijn, maar misschien is dat niet relevant?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zitten bij PX maar geen enkel bericht gehadZorba schreef:[mention]buthead[/mention] Bedankt voor de info. Heb je na de overstap te initiëren een bericht van MV gekregen dat het internet geactiveerd was en daarna je internet box geinstalleerd?
Internet = EDPnet