Mobile Vikings start met abonnementen vast internet
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Vind het niet direct terug, dacht dit hier ergens op Userbase gelezen te hebben.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
De 55 EUR kan je verminderen door een mobiel abo erbij te nemen maar vooral door de vikingpunten. Winkel je bij Colruyt en gebruik je sites als bol, booking, ... dan kan je mooie kortingen krijgen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 12 nov 2003, 09:56
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 8 keer
Je kan toch MV Onbeperkt internet nemen aan €40 dan heb je ook al fiber? Volgens de site is het 100/40 wat ook al beter dan je huidige 70/10 nu:Sinna schreef: ↑11 jul 2023, 07:07In dat geval zou ik toch overwegen om naar MV over te stappen zodat de glasvezelverbinding opgeleverd wordt, maar ik heb geen zin om daar €55 per maand voor te betalen. 150/50 zou sowieso al beter zijn dan mijn 70/10 nu.philippe_d schreef: ↑10 jul 2023, 15:51 Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).
Bij de duurdere formule van 55€ ("Onbeperkt supersnel internet") krijg je 1.000/500
@philippe_d: heb jij hier een (online) bron van?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3073
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 194 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@JrCv: klopt, en dat bedoelde ik ook. Mijn voornaamste doel is om 'gratis' de glasvezel binnen te krijgen. Bij edpnet zal dat sowieso niet lukken (ook als zijn ze nu een dochter van Px).
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 3600
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 17:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In sommige artikels spraken ze over de internet box, enkel voor proximus klanten ... en zie nu al bij MV ook.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 2691
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 09:15
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 216 keer
Het is gek, want de technieker zegt de box die je nu moet terugsturen bbox3 die worden nagekeken en volgende maanden komen die in hun stock voor scarlet / Edpnet / ... klanten.
Raar heb niet geprotesteerd - is veel handiger voor mijn usg pro - public ip via dhcp.
Aanpassingen gaan vlot via de MV website.
========
Wat ook een voordeel is van geen pppoe meer is dat je gewoon de full 1500 bytes hebt gedaan met mss clamping, t is maar een beetje maar het is wat het is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 04 jan 2013, 21:33
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Fiberklaar lijn is hier nu klaar. Volgens Px website kan ik fiber hebben, maar EDPnet en MV blijven enkel VDSL aanbieden op mijn adres...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Berichten: 5961
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Mobile Vikings en EDPnet checken momenteel wellicht op "home connected"-status. Dus effectief woningen die aangesloten zijn en waar je alleen nog een modem moet aansluiten en activeren.
-
- Pro Member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 15 keer
Bij mij komen ze de 29ste voor Edpnet fiber, in het gebouw is fiber beschikbaar maar bij mij moet de kabel nog getrokken worden, 20 a 25 meter hoog, ze gaan de telefoon lijn buis gebruiken daarvoor, ben benieuwd of dat lukt.
Dan komt het 30€ per maand goedkoper uit voor mij.
Dan komt het 30€ per maand goedkoper uit voor mij.
greets
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
-
- Pro Member
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 11:11
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb momenteel een aanvraag lopende voor een locatie die NH (New Home) is, de kabel ligt klaar in de grond maar ze zullen dus wat tegeltjes moeten openleggen etc om tot binnen te komen. Heb hiervoor gebeld en blijkbaar heb ik een dagafspraak, wat wil zeggen dat Proximus Fiberteam zorgt voor alles, dus put maken, binnenboren en aansluiten + activeren.
Hetzelfde vroeger bij Proximus werd door 3 teams gedaan:
Team 1) Put openmaken en kabelbinnentrekknen
Team 2) Activeren van de lijn (deze heeft de bbox mee)
Team 3) Put dichten (heeft 4-5 weken geduud vooraleer ik terug kon parkeren op het voorland)
Ik ben heel blij dat dit met fiber eindelijk geoptimaliseerd is en door één team wordt geregeld.
-
- Pro Member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 06:31
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 25 keer
Bij mij komen ze de dag ernamaster-magic schreef: ↑16 aug 2023, 12:38 Bij mij komen ze de 29ste voor Edpnet fiber ...
Dan komt het 30€ per maand goedkoper uit voor mij.
-
- Member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 09 apr 2019, 10:30
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 6 keer
Weet er iemand of je ook Viking punten kunt gebruiken enkel de internet factuur te betalen (wegens slecht bereik Proximus netwerk zijn gsm's bij MV geen optie)?
Vraag gesteld aan MV klantendienst maar niet echt een duidelijk antwoord. En hoe snel kun je eigenlijk punten verzamelen door bv een bestelling bij Bol? Is dat 1 punt per €10 bv?
Vraag gesteld aan MV klantendienst maar niet echt een duidelijk antwoord. En hoe snel kun je eigenlijk punten verzamelen door bv een bestelling bij Bol? Is dat 1 punt per €10 bv?
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
De punten variëren geregeld en er zijn soms acties waarbij je extra veel punten krijgt. Tijdens de vakantiemaanden kon je bvb meer punten krijgen bij zaken als Booking. Ook bij Colruyt zijn er soms acties met extra punten.
Ik koop niet echt veel online maar als je er wat op let kan je toch aardig wat van uw factuur afpitsen.
Ik koop niet echt veel online maar als je er wat op let kan je toch aardig wat van uw factuur afpitsen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 09 apr 2019, 10:30
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 6 keer
Top! Bedankt! Staat er inderdaad duidelijk op, zo ver had ik nog niet gekeken Zijn jullie een beetje tevreden van de klantendienst bij problemen?
De geadverteerde snelheid is wel lager op mijn adres dan bv de lijntest van EDPNET. Toen ik in het verleden klant was bij Proximus haalde ik wel de snelheden die EDPNET voorschrijft dus ga ervanuit dat ik die snelheden haal (380m van kast, 17a profiel),dus hopelijk haal ik toch zeker 90/35
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 09:31
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 83 keer
De op hun site geadverteerde snelheid is lager dan deze die ik effectief haal, hun site geeft enkel een indicatie. Online geven ze voor mij max 86/34 aan, in de praktijk krijg ik 100/35.PeterD1 schreef: ↑17 aug 2023, 08:51 Top! Bedankt! Staat er inderdaad duidelijk op, zo ver had ik nog niet gekeken Zijn jullie een beetje tevreden van de klantendienst bij problemen?
De geadverteerde snelheid is wel lager op mijn adres dan bv de lijntest van EDPNET. Toen ik in het verleden klant was bij Proximus haalde ik wel de snelheden die EDPNET voorschrijft dus ga ervanuit dat ik die snelheden haal (380m van kast, 17a profiel),dus hopelijk haal ik toch zeker 90/35
Uiteindelijk is dit gewoon Proximus maar met een ander merk erover geplakt. De lijnwaarden die je krijgt gaan exact dezelfde zijn als bij een andere provider, alleen als de snelheid op abonnementsniveau gecapt is gaat de effectieve snelheid lager zijn (bvb. bij VDSL XS van EDPnet). Bij MV krijg je de volle snelheid die mogelijk is tot max 100/40.
Klantendienst: Best bellen. De weinige keren dat ik ze gemaild heb i.v.m. een administratieve vraag duurde het heel lang tot ik antwoord kreeg, of zelfs niet. Nu, eenmaal dat werkt is het in principe set and forget tenzij er ergens een panne is.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 09 apr 2019, 10:30
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 6 keer
Bedankt voor de info! Jammer genoeg heeft mijn vrouw net een ipad pro gekocht voor haar tuinontwerpen, anders had ik al direct 21 vikingpunten als ik de site mag geloven maar dat weet ik dan weer voor als we effectief klant zijn Colruyt zie ik er niet direct bijstaan maar wel Collect & GoDizzy schreef: ↑17 aug 2023, 08:40 De punten variëren geregeld en er zijn soms acties waarbij je extra veel punten krijgt. Tijdens de vakantiemaanden kon je bvb meer punten krijgen bij zaken als Booking. Ook bij Colruyt zijn er soms acties met extra punten.
Ik koop niet echt veel online maar als je er wat op let kan je toch aardig wat van uw factuur afpitsen.
Toegevoegd na 5 minuten 54 seconden:
Bedankt voor het uitgebreide antwoord! Is heel duidelijk. Hanteren ze ook echt de fup van 3TB? Net overgeschakeld op iptv (voor oa BBC die je niet kan bekijken via Telenet app) en Telenet app die we gebruiken van ouders. In combinatie met PS5, streaming dienst(en) en af en toe een groot bestand downloaden heb ik een beetje schrik dat ik er over ga gaan maar zoals gezegd heb ik nog geen idee hoeveel dat op maandbasis gaat zijn.vverbeke schreef: ↑17 aug 2023, 08:57De op hun site geadverteerde snelheid is lager dan deze die ik effectief haal, hun site geeft enkel een indicatie. Online geven ze voor mij max 86/34 aan, in de praktijk krijg ik 100/35.PeterD1 schreef: ↑17 aug 2023, 08:51 Top! Bedankt! Staat er inderdaad duidelijk op, zo ver had ik nog niet gekeken Zijn jullie een beetje tevreden van de klantendienst bij problemen?
De geadverteerde snelheid is wel lager op mijn adres dan bv de lijntest van EDPNET. Toen ik in het verleden klant was bij Proximus haalde ik wel de snelheden die EDPNET voorschrijft dus ga ervanuit dat ik die snelheden haal (380m van kast, 17a profiel),dus hopelijk haal ik toch zeker 90/35
Uiteindelijk is dit gewoon Proximus maar met een ander merk erover geplakt. De lijnwaarden die je krijgt gaan exact dezelfde zijn als bij een andere provider, alleen als de snelheid op abonnementsniveau gecapt is gaat de effectieve snelheid lager zijn (bvb. bij VDSL XS van EDPnet). Bij MV krijg je de volle snelheid die mogelijk is tot max 100/40.
Klantendienst: Best bellen. De weinige keren dat ik ze gemaild heb i.v.m. een administratieve vraag duurde het heel lang tot ik antwoord kreeg, of zelfs niet. Nu, eenmaal dat werkt is het in principe set and forget tenzij er ergens een panne is.
-
- Premium Member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 74 keer
"Manueel" bestellen (via chat of telefoon) en je UTAC-nr meegeven moet toch lukken bij "alternatieve" providers? Dit was bij mij letterlijk de vraag van FastFiber via mail...
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 jul 2023, 09:23
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Sinds vanmiddag ben ik aangesloten voor vast internet (fiber) bij MV. Daarvoor had ik vast internet bij proximus(Fiber).
De installateur heeft mijn Proximus Internetbox vervangen door een andere Proximus Internetbox.
Bij Proximus kon ik via de app "MyProximus" een aantal instellingen zien van mijn modem, voorbeeld de IP-range. Bepaalde poorten die standaard gesloten zijn, openen. Ik kon daar ook mijn verbruik zien.
Bij de app "Myviking" kan ik onder de categorie "Network" enkel de WIFI in en uitschakelen, de WIFI naam wijzigen en het WIFI wachtwoord wijzigen.
Waar vind ik de meer geavanceerde instellingen zoals bij "MyProximus"? Of bestaan deze niet?
De installateur heeft mijn Proximus Internetbox vervangen door een andere Proximus Internetbox.
Bij Proximus kon ik via de app "MyProximus" een aantal instellingen zien van mijn modem, voorbeeld de IP-range. Bepaalde poorten die standaard gesloten zijn, openen. Ik kon daar ook mijn verbruik zien.
Bij de app "Myviking" kan ik onder de categorie "Network" enkel de WIFI in en uitschakelen, de WIFI naam wijzigen en het WIFI wachtwoord wijzigen.
Waar vind ik de meer geavanceerde instellingen zoals bij "MyProximus"? Of bestaan deze niet?
-
- Premium Member
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 22:16
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb mijn bbox vervangen door een mikrotik. Nu heb ik de volledige controle over alles.
Laatst gewijzigd door on4bam 17 aug 2023, 19:16, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Full quote verwijderd
Reden: Full quote verwijderd
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Het zou jammer zijn (of zelfs een afknapper) dat je bij MV maar zo'n beperkte instellingen hebt ...
Je kan dus ook de bridge functie niet activeren?
Aan de andere kant heeft een bridge ook niet veel zin bij een fiber aansluiting, gezien je een router rechtstreeks kan aansluiten op de ONT...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Je kan nog altijd inloggen op de pagina van de bbox en je hebt dan dezelfde bediening als bij PX.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Inderdaad, inloggen via browser op pagina van bbox. Ik heb geen "internetbox" dus weet niet of dat daar ook mee kan.
Met de app kan je inderdaad maar beperkt aantal dingen doen maar dat maakt niet uit als het op andere manier wel kan.
Met de app kan je inderdaad maar beperkt aantal dingen doen maar dat maakt niet uit als het op andere manier wel kan.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 16 jan 2011, 09:06
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 7 keer
De mogelijkheden om de internet box te beheren bij MV zijn een stuk beperkter, je kan bijv. geen IP range aanpassen. (en DDNS doen) Wat voor mij toch echt wel essentieel is. Uiteindelijk wel stom, want dit is dezelfde box als bij Proximus, maar gewoon een andere cloud management tool.
Ik dacht niet dat ik nog rechtstreeks kon inloggen op de internet box via het lokaal IP van de gateway. Daarmee dat ik een Fritzbox gekocht heb. (heb er niet heel lang zitten op zoeken, maar dacht dat een port scan op niets uitdraaide)
Ik dacht niet dat ik nog rechtstreeks kon inloggen op de internet box via het lokaal IP van de gateway. Daarmee dat ik een Fritzbox gekocht heb. (heb er niet heel lang zitten op zoeken, maar dacht dat een port scan op niets uitdraaide)
-
- Premium Member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 13:10
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 74 keer
't is wel duidelijk dat ze meer de TN-toer zijn opgegaan om hun boxen via een tool door de klanten te laten "beheren".
Tool is wellicht identiek maar door bij een budgetmerk minder opties open te stellen daalt de kans dat die budgetklant de helpdesk moet bellen na een verkeerde manipulatie.
Hier ook lang leve Fritz, maar je moet dan wél bereid zijn daarmee te leren omgaan. Als net-en sysadmin is dat geen groot probleem voor mij...
Tool is wellicht identiek maar door bij een budgetmerk minder opties open te stellen daalt de kans dat die budgetklant de helpdesk moet bellen na een verkeerde manipulatie.
Hier ook lang leve Fritz, maar je moet dan wél bereid zijn daarmee te leren omgaan. Als net-en sysadmin is dat geen groot probleem voor mij...
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Gezien het hier duidelijk over de InternetBox ging, was jouw antwoord niet echt relevant
Op een internetbox kan je dus niet inloggen via een webinterface
Toegevoegd na 1 minuut 39 seconden:
Duidelijk ...
Maar welke geavanceerde instellingen heb je dan wel via de website van MV?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Zoals ik zei heb ik geen internetbox dus weet ik niet wat ermee kan of niet. Ik gaf enkel aan dat als MV-klant je wel toegang hebt tot meer mogelijkheden met een bbox. Dat kan handig zijn voor anderen MV-klanten die ook een bbox hebben. Sorry dat ik ook eens aan anderen dan de TS denk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 09 jul 2023, 09:23
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
De instellingen die u kunt doen op via de website van MV voor een InternetBox, zijn ongeveer dezelfde als de instellingen die u kunt doen voor een internetbox via de Proximus website. Er zijn uitzonderingen. Bij de Proximus Internetbox zijn de WIFI instellingen uitgebreider, zoals een slimme modus, ben de naam vergeten, die schakelt tussen 2.4 Ghz en 5. Bij de Internetbox van MV vind ik deze optie niet. Verder kunt u de IP-ranges aanpassen zowel van de MAIN & SYSTEM, SUBNETS aanpassen (PRIMAIR, SECUNDAIR) DHCP reserveringen, PORT MAPPING, Bridge mode of NAT.
Ik vind niet terug welke poorten er standaard zijn geblokkeerd, zoals bij de Proximus Internetbox.
Ik vind niet terug welke poorten er standaard zijn geblokkeerd, zoals bij de Proximus Internetbox.
-
- Elite Poster
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Bij mij bestaat het nog en het heet inderdaad OneSSID. Het hangt blijkbaar af of je een bbox hebt of een internetbox. Ik heb de BBox.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Berichten: 17772
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Op de Proximus Internet Box (via My Proximus) heb je volgende WiFi instellingen:
- Identieke configuratie op alle frequentiebanden (ON/OFF) >> dit is het equivalent van de B-box "One SSID"
- Per frequentieband kan je de WiFi uitschakelen (ON/OFF) - indien vorige schakelaar op OFF staat
- Per frequentieband kan je voor beveiliging kiezen tussen: WPA2-Personal / WPA3-Personal-Transition / Geen enkele)
- WiFi en EasyMesh controller (ON/OFF)
Bij mij staat alles uit, gezien ik een eigen router gebruik (Bridge).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3600
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 17:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Toevallig deze pagina tegenkomen via google van Mobile Vikings internet box
https://mobilevikings.be/nl/internet/advertorial-modem/
https://mobilevikings.be/nl/internet/advertorial-modem/
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png