Mobile Vikings start met abonnementen vast internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 88 keer
- Recent bedankt: 1 keer
*zucht* ik probeer het nogmaals
-pickx werkt in heel de EU, ongeacht op welk soort netwerk je je bevind
-pickx werkt natuurlijk niet meer als het abbonnement daarvan niet meer actief is
-pickx werkt in heel de EU, ongeacht op welk soort netwerk je je bevind
-pickx werkt natuurlijk niet meer als het abbonnement daarvan niet meer actief is
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
OK, dat was mijn eerste gedacht maar door die vermelding van overal in EU dacht ik dat het toch kon. Goeie zaak, kan ik die app er al afgooien.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 83 keer
Wat zijn juiste de settings die je moet ingeven in de FritzBox wanneer je de bbox blijft gebruiken in bridge modus en de Fritzbox de PPPoE sessie laat opzetten?
Gewoon volgende in plaats van mijn huidige Proximus login?
login = blablabla@wholesale
wachtwoord = 12345
En that's it? Of moet die VLAN10 en eventueel andere zaken ook meegegven worden?
Bijzonder trouwens dat ze voor een switch van Proximus naar MV een technieker langssturen, in principe kan het zelfs met dezelfde bbox...
wachtwoord = 12345
En that's it? Of moet die VLAN10 en eventueel andere zaken ook meegegven worden?
Bijzonder trouwens dat ze voor een switch van Proximus naar MV een technieker langssturen, in principe kan het zelfs met dezelfde bbox...
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
Yep, ze sturen zelfs eentje die van Frankrijk moet komen en nog eens moet terugkomen om de tests af te ronden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Member
- Bedankt: 9 keer
als je bbox blijft gebruiken, moet er geen vlan gebruikenvverbeke schreef: ↑27 feb 2023, 13:20 Wat zijn juiste de settings die je moet ingeven in de FritzBox wanneer je de bbox blijft gebruiken in bridge modus en de Fritzbox de PPPoE sessie laat opzetten?
wachtwoord = 12345
-
- Elite Poster
OK, thx! En als ik op een bepaald moment mijn FritzBox toch als modem wil gebruiken moet die VLAN10 er wel in?
Laatst gewijzigd door philippe_d 04 maa 2023, 10:26, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Reden: fullquote verwijderd
-
- Elite Poster
edit: Intussen opgelost na remote interventie Proximus
Grrr, technieker is hier intussen geweest. DSL is uiteraard ok want ik kom van Proximus maar géén internet. Technieker vond het niet, "nog nooit voorgehad". Bbox gewisseld, gewisseld van poort in de wijkkast: Helpt niet. Testmodem van de technieker heeft wél internet. Helpdesk kan momenteel ook niet meer doen dan "we gaan het nakijken".
De IT'er in mij zegt dat het waarschijnlijk iets is met de pppoe login die niet actief staat of fout is of iets in die aard, aangezien er wél DSL connectie is, hij vastloopt op die pppoe en de technieker die wel connectie krijgt met zijn testmodem.
Momenteel gaat trouwens puur over de bbox3 trouwens. Ook al geprobeerd mijn fritzbox de pppoe laten opzetten met de gegevens die ik van de technieker kreeg maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Hopelijk snel opgelost, moet morgen thuiswerken
Grrr, technieker is hier intussen geweest. DSL is uiteraard ok want ik kom van Proximus maar géén internet. Technieker vond het niet, "nog nooit voorgehad". Bbox gewisseld, gewisseld van poort in de wijkkast: Helpt niet. Testmodem van de technieker heeft wél internet. Helpdesk kan momenteel ook niet meer doen dan "we gaan het nakijken".
De IT'er in mij zegt dat het waarschijnlijk iets is met de pppoe login die niet actief staat of fout is of iets in die aard, aangezien er wél DSL connectie is, hij vastloopt op die pppoe en de technieker die wel connectie krijgt met zijn testmodem.
Momenteel gaat trouwens puur over de bbox3 trouwens. Ook al geprobeerd mijn fritzbox de pppoe laten opzetten met de gegevens die ik van de technieker kreeg maar dat geeft hetzelfde resultaat.
Hopelijk snel opgelost, moet morgen thuiswerken
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Gisteren zijn ze de installatie komen doen van de MV internet. Technieker kon niet rap genoeg weg zijn.
Alles maar met 1 schroef vastgevezen (modem + aansluitdoos) zodat alles draait als je iets inplugt. De aansluitkabel met meters overschot op de grond laten liggen (ipv deze in te korten tot aan de aansluitdoos)
Bij het einde van de installatie vroeg ik "zijn de waarden goed" (hiermee bedoelde ik de snelheid en lijn kwaliteit) "ah meneer bij een MV installatie testen wij dit niet, prettige dag nog..."
Momenteel zit ik op 60mbit hopelijk doet het DLM profiel goed zijn werk en wordt de komende dagen sneller.. Anders binnen enkele maanden (tijdens de solden) terug naar kabel..
Op de website veel beloven, maar de kwaliteit bij installatie voldoet niet.
Alles maar met 1 schroef vastgevezen (modem + aansluitdoos) zodat alles draait als je iets inplugt. De aansluitkabel met meters overschot op de grond laten liggen (ipv deze in te korten tot aan de aansluitdoos)
Bij het einde van de installatie vroeg ik "zijn de waarden goed" (hiermee bedoelde ik de snelheid en lijn kwaliteit) "ah meneer bij een MV installatie testen wij dit niet, prettige dag nog..."
Momenteel zit ik op 60mbit hopelijk doet het DLM profiel goed zijn werk en wordt de komende dagen sneller.. Anders binnen enkele maanden (tijdens de solden) terug naar kabel..
Op de website veel beloven, maar de kwaliteit bij installatie voldoet niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zal beetje afhangen van de persoon die langskomt.
Toen ik MV had werd alles keurig nagekeken en getest.
Je krijgt waarschijnlijk sms en daarop kan je reageren indien nodig. Dan kijkt iemand van PX op hoofdkantoor alles na
Toen ik MV had werd alles keurig nagekeken en getest.
Je krijgt waarschijnlijk sms en daarop kan je reageren indien nodig. Dan kijkt iemand van PX op hoofdkantoor alles na
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Meld deze ervaring zeker ook aan Mobile Vikings zelf, de installateur heeft tegen jou gelogen en werkt duidelijk niet volgens de richtlijnen.
60 Mbps op dag 1 op een VDSL-lijn die voor het eerst gebruikt wordt, klinkt al goed. Het lijkt erop dat je op 70/30 Mbps bent geprovisioneerd wat meestal over een periode van 10 dagen zal verhoogd worden naar 100/40 Mbps
Zie volgend topic viewtopic.php?t=51035
60 Mbps op dag 1 op een VDSL-lijn die voor het eerst gebruikt wordt, klinkt al goed. Het lijkt erop dat je op 70/30 Mbps bent geprovisioneerd wat meestal over een periode van 10 dagen zal verhoogd worden naar 100/40 Mbps
Zie volgend topic viewtopic.php?t=51035
-
- Elite Poster
De installateur bij mij kwam van Frankrijk met zijn eigen wagen. Hij heeft alles zeer goed gemonteerd en is de dag nadien nog extra teruggekeerd om de testen uit te voeren en omdat PX lang nodig had om te activeren. Het ligt dus puur aan de persoon.
-
- Starter
Hier sinds eergisteren ook MV glasvezel. Ik haal prima snelheden, heb wel de internet box er tussenuit gegooid.
Snelheden die ik haal zijn 870 down en 540 up.
Installateur wist wat hij deed, prima kerel.
To be done: die ONT omvormer er tussenuit smijten.
Snelheden die ik haal zijn 870 down en 540 up.
Installateur wist wat hij deed, prima kerel.
To be done: die ONT omvormer er tussenuit smijten.
-
- Elite Poster
Bedoel je de Bbox? Heb je dan een eigen toestel gebruikt?
Ik haal zelfs nog hogere snelheden, met al die toestellen ertussen.
Ik haal zelfs nog hogere snelheden, met al die toestellen ertussen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 97 keer
@Brggmn hou ons op de hoogte van je ervaringen, of is daar een apart topic voor ?
Ik ben aan het wachten op Fiberklaar hoop tegen eind dit jaar dat ik aansluiting heb.
Voorlopig neig ik naar MV voor abonnement.
Ik ben aan het wachten op Fiberklaar hoop tegen eind dit jaar dat ik aansluiting heb.
Voorlopig neig ik naar MV voor abonnement.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Starter
Inderdaad, je hebt 2 soorten modems van MV (of Proximus):
- BBox
- Internetbox (nieuwere installaties)
Snelheden zijn prima voor mij, ik kom van 700/40 (giga speedboost van Telenet).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
Ik meen te weten dat iemand van dit forum al geprobeerd heeft om de ONT er van tussen te halen, maar er niet in geslaagd is. Iets met check van de hardware versie denk ik?
viewtopic.php?p=943256#p943256
viewtopic.php?p=949496#p949496
viewtopic.php?p=943256#p943256
viewtopic.php?p=949496#p949496
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
-
- Member
Iemand die fiber bij mobile vikings heeft (via fiberklaar kabel?)
ik weet dat men aangeeft dat men een snelheid van 100/40 ga krijgen bij de goedkopere pakket, maar wil eens weten wat de werkelijke snelheid?
want bij fiber van proximus bij mobile vikings kan men toch wel 150/50 geraken.
bij proximus flex fiber (fiberklaar kabel) is de snelheid 350/60
ik weet dat men aangeeft dat men een snelheid van 100/40 ga krijgen bij de goedkopere pakket, maar wil eens weten wat de werkelijke snelheid?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik haal down rond de 110 en up rond de 47. Heel stabiel allemaal. Ik gebruik een mikrotik waar ik pppoe op heb geconfigureerd.leeyuentuen schreef: ↑06 jul 2023, 16:20 Iemand die fiber bij mobile vikings heeft (via fiberklaar kabel?)
-
- Member
proximus fiber of fiberklaar fiber?yaris schreef: ↑06 jul 2023, 16:44Ik haal down rond de 110 en up rond de 47. Heel stabiel allemaal. Ik gebruik een mikrotik waar ik pppoe op heb geconfigureerd.leeyuentuen schreef: ↑06 jul 2023, 16:20 Iemand die fiber bij mobile vikings heeft (via fiberklaar kabel?)
-
- Elite Poster
Het is eerder al gelukt met een RTL960x-gebaseerde SFP-module op een GPON-lijn: viewtopic.php?p=942908#p942908
Vandaag activeert Proximus XGS-PON-lijnen, dat is nieuw terrein, eventueel lukt het met volgende SFP-moduel en info: https://hack-gpon.org/xgs/ont-hisense-ltf7267-bha+/
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
Zijn er voordelen als je de ONT kan omzeilen? Bekabeld haal ik bijna mijn theoretische snelheden en door de bbox te hebben vervangen door de Fritzbox heb ik controle over mijn netwerk (van WiFi tot vpn tot poortmanagement)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
Je internetverbinding zal met een eigen glasvezelmodem technisch identiek en even snel werken.
Er zijn natuurlijk wel andere voordelen, ook op lange termijn:
Er zijn natuurlijk wel andere voordelen, ook op lange termijn:
- Lager stroomverbruik als je alles combineert in één toestel
- Minder plaatsverspilling en kabelspaghetti als je alles combineert in één toestel
- Geen installateur en nutteloze dag verlof nodig, eigen apparatuur is volledig zelf te installeren op het moment dat jij wil
- Meer concurrentie mogelijk tussen fabrikanten levert op termijn betere apparatuur op
- In alle vrijheid zelf bepalen wat je in huis haalt, zelf begrijpen hoe technologie functioneert, geeft meer voldoening
- Vrijheid om zelf de vormfactor en praktische opstelling van je netwerkapparatuur te bepalen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 97 keer
Theoretisch lageren latency, maar zal verwaarloosbaar zijn vermoed ik.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Starter
- Bedankt: 4 keer
Dag
Ik heb een mobile Vikings account aangemaakt en via Easy Switch wens ik nu mijn vast internet abonnement zonder mobile abonnement over te zetten. Mijn mobile abonnement is een business abonnement en maakt geen deel uit van de Easy Switch. Mijn huidig vast internetabonnement is een Internet Maxi Fiber abonnement bij Proximus. Ik heb nog een aantal vragen:
Zal ik activatiekosten (50euro) moeten betalen? Enkel internet, geen combo.
Moet er terug iemand van Proximus langskomen? Het is enkel de internetbox die gewijzigd moet worden?
Zal ik intussen niet zonder internet komen te zitten? Tijdens het procedure om klant te worden, kan er gekozen waren om nog 7,14,21 dagen bij uw huidige provider het abonnement actief te houden?
Mvg
Ik heb een mobile Vikings account aangemaakt en via Easy Switch wens ik nu mijn vast internet abonnement zonder mobile abonnement over te zetten. Mijn mobile abonnement is een business abonnement en maakt geen deel uit van de Easy Switch. Mijn huidig vast internetabonnement is een Internet Maxi Fiber abonnement bij Proximus. Ik heb nog een aantal vragen:
Moet er terug iemand van Proximus langskomen? Het is enkel de internetbox die gewijzigd moet worden?
Zal ik intussen niet zonder internet komen te zitten? Tijdens het procedure om klant te worden, kan er gekozen waren om nog 7,14,21 dagen bij uw huidige provider het abonnement actief te houden?
Mvg
-
- Starter
Hoi
Ik kon ook geen afspraak maken. Er moet eerst iets nagekeken worden, stond er als melding. Ik vind het raar dat er terug iemand van Proximus moet langskomen. Om wat te doen? Ik ben al aangesloten op het fiber netwerk van Proximus en een internet box vervangen kan ik zelf ook.
Ik kon ook geen afspraak maken. Er moet eerst iets nagekeken worden, stond er als melding. Ik vind het raar dat er terug iemand van Proximus moet langskomen. Om wat te doen? Ik ben al aangesloten op het fiber netwerk van Proximus en een internet box vervangen kan ik zelf ook.
-
- Member
mobile vikings wilt een techieker sturen om zeker te zijn dat alles correct is geinstalleerd. ook al heb je al een ONT en gebruikt ervoor al een fiber.Steven007 schreef: ↑09 jul 2023, 14:24 Hoi
Ze komen het installeren en ze testen dat men via kabel en via wifi alles werkt.
ik denk dat er geen activatie of installatie kost is bij mobile vikings?Steven007 schreef: ↑09 jul 2023, 09:40 Dag
Mvg
de installateur kom die internetbox installeren. Niet iedereen weet hoe men een PPPoE user kan instellen op een bbox of bepaalde kabel moet aansluiten.
-
- Starter
Een installatiekost is er niet, maar volgens de Algemene voorwaarden wel een activatiekost van 50 euro wanneer ENKEL internet wordt gekozen ZONDER mobile abonnement. Vandaar mijn vraag naar anderen hun ervaring. Wat de tussenkomst van een Proximus medewerker betreft zou men ook de keuze kunnen laten met of zonder hulp.
-
- Elite Poster
Heb geen kosten gehad voor aansluiting maar ik had ook mobiele abo's overgezet.
Voor de installatie komt er inderdaad iemand die gewoon de BBox verandert. Voor de rest is het gewoon een andere login en klaar. De taak van de installateur lijkt me eerder juridisch om vast te stellen dat alles werkt zoals het moet en om discussies te vermijden.
Voor de installatie komt er inderdaad iemand die gewoon de BBox verandert. Voor de rest is het gewoon een andere login en klaar. De taak van de installateur lijkt me eerder juridisch om vast te stellen dat alles werkt zoals het moet en om discussies te vermijden.
-
- Premium Member
- Bedankt: 41 keer
Hier hebben ze de proximus bbox zelf gewoon laten staan en genoteerd dat ik geen nieuwe gekregen heb.
Leek me nogal useless om een werkend toestel te vervangen door identiek hetzelfde toestel ...
Leek me nogal useless om een werkend toestel te vervangen door identiek hetzelfde toestel ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Maat van mij heeft MV fiber (€40 per maand) en haalt toch ongeveer 130 down over wifi, is dit niet gecapped op 100 mbps dan?
Hij heeft ook enkel internet en heeft wel €50 activatie betaald, is dit een fout?
Hij heeft ook enkel internet en heeft wel €50 activatie betaald, is dit een fout?
-
- Starter
Ik heb gekozen voor de optie supersnel fiber internet aan 55 euro. De helpdesk van Mobile Vikings heeft me laten weten dat ik die 50 euro activatiekost niet moet betalen wegens een promotie.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).
Bij de duurdere formule van 55€ ("Onbeperkt supersnel internet") krijg je 1.000/500
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Daar lijkt het inderdaad op. Het staat op hun bestelpagina wel anders. 100/40 bij FIBER van €40 per maand. Daarom dat we het niet echt begrepen.philippe_d schreef: ↑10 jul 2023, 15:51Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).
Bij de duurdere formule van 55€ ("Onbeperkt supersnel internet") krijg je 1.000/500
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 194 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In dat geval zou ik toch overwegen om naar MV over te stappen zodat de glasvezelverbinding opgeleverd wordt, maar ik heb geen zin om daar €55 per maand voor te betalen. 150/50 zou sowieso al beter zijn dan mijn 70/10 nu.philippe_d schreef: ↑10 jul 2023, 15:51 Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).
@philippe_d: heb jij hier een (online) bron van?
Computer(k)nul