Mobile Vikings start met abonnementen vast internet
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik bedoel de werkelijke surfsnelheid tov PX Maxi.
De VDSL sync zal wel hetzelfde blijven.
Moet MV ook capaciteit inkopen bij PX zoals bvb Edpnet op hun Vlans of is MV identiek aan PX zelf, alleen veel goedkoper ?
De VDSL sync zal wel hetzelfde blijven.
Moet MV ook capaciteit inkopen bij PX zoals bvb Edpnet op hun Vlans of is MV identiek aan PX zelf, alleen veel goedkoper ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ja is hetzelfde , zelfs betere upload voor wie zijn lijn het aan kan ( 40 up) en max 100 download. ... maxi is 30 up.
Het is een volledig proximus product/infrastructuur , lees identiek, zelfs op de speedtest zie je proximus staan.
Alleen goedkoper in prijs, voor maxi betaal je 52 € = 12 € goedkoper bij MV
Het is een volledig proximus product/infrastructuur , lees identiek, zelfs op de speedtest zie je proximus staan.
Alleen goedkoper in prijs, voor maxi betaal je 52 € = 12 € goedkoper bij MV
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 216 keer
Iedereen nog altijd tevreden ?
Ik twijfel er over om ook maar mijn proximus pack buiten te gooien en een combinatie mv inet met TVV + backup pickx te doen.
Ik zit met ongeveer 450 punten door de jaren heen en opnieuw een 120 in wacht door weer wat aankopen. En als ik snel reken geeft dat toch een 14 maanden gratis internet. Ik moet wel eens een Apple TV kopen maar was ik toch van plan.
Spijtig dat hier nog geen fiber mogelijk is.
Toegevoegd na 59 seconden:
Ik twijfel er over om ook maar mijn proximus pack buiten te gooien en een combinatie mv inet met TVV + backup pickx te doen.
Ik zit met ongeveer 450 punten door de jaren heen en opnieuw een 120 in wacht door weer wat aankopen. En als ik snel reken geeft dat toch een 14 maanden gratis internet. Ik moet wel eens een Apple TV kopen maar was ik toch van plan.
Spijtig dat hier nog geen fiber mogelijk is.
Toegevoegd na 59 seconden:
Scarlet / MV gebruikt denk ik dezelfde capaciteit als Proximus - zelfs dezelfde ip pools lijkt het me dus nee het vlan capaciteiten issue dat Edpnet soms heeft zal niet spelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 88 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ben tevreden van MV internet ja, sinds....9 maanden intussen
----
De tv box is vervangen door een "chromecast met google tv" (de versie met afstandsbediening dus) met daarop de apps van vrtmax, vtmgo,.... daarmee heb je niet alle zenders maar kom je al enorm ver. Zenders hun eigen app gebruiken heeft als voordeel dat je ook meer in die hun catalogus gaat kijken, die is groot tegenwoordig.
Wil je toch meer zenders/1 toegangspunt tot alle zenders: tvvlaanderen nemen, of iemand anders (mag niet, maargoed) zijn telenet tv login gebruiken. Voor die 2 zijn er apps voor google tv (en allicht ook voor apple tv?). Proximus heeft nog altijd geen native app voor op chromecast (noch apple), wat onbegrijpelijk is trouwens....
-------
Wil je het "oude" gebruiksgemak van een decoder, maar goedkoper - met iets minder tv zenders- en iets lagere snelheid (70/10) is ook voldoende. Kijk eens naar scarlet trio. Moest je nog een vaste lijn gebruiken dan behoud je die ook zo.
------
let wel: MV gebruikt alles identiek hetzelfde van proximus. Scarlet zet een cap op de snelheid & hanteert nog altijd zijn eigen DNS servers volgens mij - die nog altijd een stuk trager reageren - en het al eens (kortstondig) laten afweten. Dat was een van de redenen dat ik al langer weg wou bij scarlet
----
De tv box is vervangen door een "chromecast met google tv" (de versie met afstandsbediening dus) met daarop de apps van vrtmax, vtmgo,.... daarmee heb je niet alle zenders maar kom je al enorm ver. Zenders hun eigen app gebruiken heeft als voordeel dat je ook meer in die hun catalogus gaat kijken, die is groot tegenwoordig.
Wil je toch meer zenders/1 toegangspunt tot alle zenders: tvvlaanderen nemen, of iemand anders (mag niet, maargoed) zijn telenet tv login gebruiken. Voor die 2 zijn er apps voor google tv (en allicht ook voor apple tv?). Proximus heeft nog altijd geen native app voor op chromecast (noch apple), wat onbegrijpelijk is trouwens....
-------
Wil je het "oude" gebruiksgemak van een decoder, maar goedkoper - met iets minder tv zenders- en iets lagere snelheid (70/10) is ook voldoende. Kijk eens naar scarlet trio. Moest je nog een vaste lijn gebruiken dan behoud je die ook zo.
------
let wel: MV gebruikt alles identiek hetzelfde van proximus. Scarlet zet een cap op de snelheid & hanteert nog altijd zijn eigen DNS servers volgens mij - die nog altijd een stuk trager reageren - en het al eens (kortstondig) laten afweten. Dat was een van de redenen dat ik al langer weg wou bij scarlet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
Nu 5-tal maanden MV fiber. Facturen worden netjes met punten betaald. Installatie is van Proximus maar ik heb de bbox3 vervangen door de FRITZ box 7530. 0% downtime (hout vasthouden) en snelheid is stabiel.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Hoe regel je de overstap best? Eerst MV aanvragen en dan PX opzeggen? De bbox (fiber) wordt vervangen door dezelfde bbox?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Eerst MV aanvragen + installatie laten doen.
Als alles werkt de dag zelf nog proximus opzeggen (kan online ergens met formulier), vermeld daarbij "met onmiddellijke ingang, op datum xx/xx/xxxx aldus".
Mogelijk kan MV intussen de opzeg in jou plaats doen, als je dat wenst ( 06/2022 kon dat nog niet). Ik zou het echter altijd zelf nogmaals doen om problemen/discussies te vermijden.
klaar
Als alles werkt de dag zelf nog proximus opzeggen (kan online ergens met formulier), vermeld daarbij "met onmiddellijke ingang, op datum xx/xx/xxxx aldus".
Mogelijk kan MV intussen de opzeg in jou plaats doen, als je dat wenst ( 06/2022 kon dat nog niet). Ik zou het echter altijd zelf nogmaals doen om problemen/discussies te vermijden.
klaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Toen MV (let op wel een technieker van proximus zelf) hier kwam installeren in augustus , kreeg ik een halfuur later zelf een mail van Proximus dat mijn diensten stopgezet werden, dus MV heeft dat vermoedelijk zelf doorgegeven.
Nog nooit geen disconnect ervaren of gezien ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
-
- Elite Poster
Is er een verschil tussen de bbox van MV en deze van Px? Beiden fiber.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Als je TVV combineert met MV kom je aan bijna dezelfde prijs uit. Dan kan je even goed bij PX blijven. Ik zal TVV wel een maand testen maar het zal toch wreed goed moeten zijn. Wat bedoel je met Backup Pickx?
Ik hoop vooral dat de overstap vlot gaat en ik niet te lang zonder internet of GSM-verbinding zit.
Ik hoop vooral dat de overstap vlot gaat en ik niet te lang zonder internet of GSM-verbinding zit.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb nu ook al een paar maanden MV gekoppeld aan een mikrotik via pppoe en niet via de bbox. Werkt enorm stabiel. Had eerst even schrik omdat ik jaren telenet heb gehad en nooit issues heb gehad.
-
- Elite Poster
Mama heeft proximus en maar een apparaat = gsm er op staan en je kan 5 apparaten bij proximus dus ik kan perfect nog even inloggen hier thuis. Ik vraag me af of er nog kwaliteitsverschil is nu tussen de pickx app op de tv boxen en op de Apple TV. Gezien proximus nu een Apple TV met korting laat kopen - en ze zeggen je kan de tv box houden.
Qua prijs mv internet is 40 euro + TVV light is 9,95 = 49,95 maar mv kan naar bijna 0 zo lang je een stock viking punten hebt. Proximus internet + TV = 66,99 dus toch nog altijd 17 euro verschil zelfs als je betaald. Daarmee kan je dan al bv Netflix + nog een streaming nemen.
-
- Elite Poster
Ja, maar geen appelen met peren vergelijken. Ik heb nu fiber en zal dus ook bij MV fiber nemen. Samen met 3 simkaarten (15+10+10) kom ik uit op 87 EUR. Tel daar nog 10 EUR voor TVV bij en je zit al aan 97 EUR. Dat is niet zoveel meer dan dat ik nu betaal. Zonder TVV kan ik wel een 240 EUR/jaar winnen. Daarmee is mijn Apple TV op 1 jaar terug verdiend.
-
- Elite Poster
Dat is voor iedereen persoonlijk idd, telenet one zijn ook interessant als je 4 gsm abbo's hebt ouders & 2 kinderen. Maar bij mij alleenstaand en abbo via het werk en niets kunnen doen met een 4play is er weinig keuze. Ik ben er van overtuigd dat iedereen een ander resultaat zal behalen, naargelang de gewenste producten, beschikbaarheid van fiber, maar vooral gezinssamenstelling. Ik ben de laatste om mensen te verplichten in een of andere richting, berekening was enkel voor mezelf.Dizzy schreef: ↑21 jan 2023, 11:15 Ja, maar geen appelen met peren vergelijken. Ik heb nu fiber en zal dus ook bij MV fiber nemen. Samen met 3 simkaarten (15+10+10) kom ik uit op 87 EUR. Tel daar nog 10 EUR voor TVV bij en je zit al aan 97 EUR. Dat is niet zoveel meer dan dat ik nu betaal. Zonder TVV kan ik wel een 240 EUR/jaar winnen. Daarmee is mijn Apple TV op 1 jaar terug verdiend.
-
- Pro Member
Ik was vroeger een fervent kabeltv kijker. Nu we enkel MV hebben met Netflix, Amazon, VRT Max en vtm go moet ik zeggen dat ik de rest niet meer mis. Onbekend is onbemind zeker? Meestal kijk ik Netflix, Amazon en YouTube en voor de actualiteit VRT Max of vtm go. Mijn kijkgedrag is dus grondig veranderd.
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
Iemand ervaring met hoe lang het duurt na een aanvraag om een installatie te bekomen bij MV? Ik zit al bij PX (fiber) dus in feite moet er niet veel gebeuren.
-
- Pro Member
Bij mij zat er 21 dagen tussen aanvraag en installatie. Was van edpnet fiber naar MV fiber en installateur heeft bijna gedaan alsof er geen bestaande installatie was (onderaannemer- wat op het order stond voerde hij dan ook volledig uit)
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
Ik zie dat ik bij de bestelling iemand 15 EUR kan kado doen in vikingpunten. Wie wil ze? Stuur pm!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 47 keer
Ter voorbereiding van de overstap naar glasvezel (met een andere provider) heb ik een eigen router aangekocht. Die komt vandaag aan en wil ook meteen inzetten. Heb even dit topic doorzocht en qua configuratie een en ander gevonden. Dit gaat over een huidig VDSL2-abonnement. Samengevat zou het dit zijn:
1. Eigen router aansluiten op een LAN-poort van de BBox3
2. PPPoE-sessie aanmaken op de eigen router met de gegevens: xxxx@wholesale als gebruikersnaam en dezelfde cijfers als wachtwoord
3. PPPoE van de BBox3 hoeft niet uitgeschakeld te worden, er wordt een tweede sessie opgestart op de eigen router
Mis ik hier iets? Lijkt me vrij eenvoudig te zijn.
1. Eigen router aansluiten op een LAN-poort van de BBox3
2. PPPoE-sessie aanmaken op de eigen router met de gegevens: xxxx@wholesale als gebruikersnaam en dezelfde cijfers als wachtwoord
3. PPPoE van de BBox3 hoeft niet uitgeschakeld te worden, er wordt een tweede sessie opgestart op de eigen router
Mis ik hier iets? Lijkt me vrij eenvoudig te zijn.
-
- Plus Member
- Twitter: ON8SD
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 22 keer
That's all folks... ik had een 2e PPPOE-sessie zitten in mijn eigen router van mijn vorige provider (Proximus) en terwijl de technieker de nieuwe BBOX aan het opstarten was, heb ik vanaf mijn eigen netwerk (wat uiteraard nog gewoon up-'n'-running was, intern dan toch) de PPPOE-credentials aangepast. Tegen dat die technieker zijn papieren in orde had, was onze internetradio al weer aan het spelen . En grappig weetje: mijn IP-adres is zelfs gelijk gebleven op die eigen router, ondanks dat er dus andere PPPOE-credentials ingevoerd zijn.
-
- Elite Poster
Vandaag normaal installatie maar niemand gezien. Geen telefoon, geen bericht, niets. Simkaarten zijn wel al geactiveerd.
Na edit: contact gehad met support. Nieuwe afspraak na 2 weken pas mogelijk. Even later belde installateur dan toch en hij is de installatie komen uitvoeren. Het was iemand die uitsluitend Frans sprak en uit Frankrijk kwam (wagen met Franse nummerplaat). Eigenlijk moest enkel bbox vervangen worden, een kwestie van minuten.
Helaas verliep ook dat niet zo vlot want na meer dan uur wachten geen activatie.
Ondertussen was het al 19u en ben ik vertrokken om iets te gaan eten. Bij terugkomst werkte de vaste verbinding nog altijd niet, wifi wel. Vanmorgen werkt alles weer via den draad. De technieker zal maandag (hopelijk) terugkomen om de testen af te ronden.
Is het normaal dat bij de speedtest nog proximus staat?
Na edit: contact gehad met support. Nieuwe afspraak na 2 weken pas mogelijk. Even later belde installateur dan toch en hij is de installatie komen uitvoeren. Het was iemand die uitsluitend Frans sprak en uit Frankrijk kwam (wagen met Franse nummerplaat). Eigenlijk moest enkel bbox vervangen worden, een kwestie van minuten.
Helaas verliep ook dat niet zo vlot want na meer dan uur wachten geen activatie.
Ondertussen was het al 19u en ben ik vertrokken om iets te gaan eten. Bij terugkomst werkte de vaste verbinding nog altijd niet, wifi wel. Vanmorgen werkt alles weer via den draad. De technieker zal maandag (hopelijk) terugkomen om de testen af te ronden.
Is het normaal dat bij de speedtest nog proximus staat?
-
- Elite Poster
MV gebruikt 100% proximus netwerk,dns,.... (scarlet niet, of nog niet)
Je gaat denk ik geen verschil kunnen vaststellen tussen een PX lijn en een MV lijn
=> normaal dus ja dat ookla 'proximus" zegt (zelfs als de fysieke fiberlijn aangelegd was door fiberklaar)
Je gaat denk ik geen verschil kunnen vaststellen tussen een PX lijn en een MV lijn
=> normaal dus ja dat ookla 'proximus" zegt (zelfs als de fysieke fiberlijn aangelegd was door fiberklaar)
-
- Elite Poster
Ik kan nog niet aan de settings omdat de technieker nog testen moet doen. Hopelijk komt hij maandag zoals beloofd. Ik ga de box van proximus terugbrengen. Pickx werkt toch niet meer op de nieuwe lijn ook al is dat eigenlijk ook proximus.
-
- Elite Poster
Inderdaad, Pickx werkt enkel als je lijn van PX is, wat nu op papier niet meer zo is.
Ik hoop dat die technieker nog langskomt, zoals beloofd, want ik zou toch ook graag aan de modem-settings kunnen. Bij MV staat dat mijn aansluiting in uitvoering is.
Ik hoop dat die technieker nog langskomt, zoals beloofd, want ik zou toch ook graag aan de modem-settings kunnen. Bij MV staat dat mijn aansluiting in uitvoering is.
-
- Elite Poster
Technieker is ondertussen gepasseerd. Lijn staat nu actief bij MV.
Bij Netwerk>instellingen (gaat naar 192.168.1.1) krijg ik een error.
Wat zou mijn voordeel zijn met nieuwe modem?
Bij Netwerk>instellingen (gaat naar 192.168.1.1) krijg ik een error.
Wat zou mijn voordeel zijn met nieuwe modem?
-
- Pro Member
Is waarschijnlijk nog de bbox 3v+ met WiFi 5. Ik heb die in mijn kast gestoken en doe verder met de Fritzbox 7530 (direct aangesloten op de ONT)
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
determine access point failed verschijnt er onderaan, maar werken doet het niet en ik zit in België.
-
- Elite Poster
Yep.
De error komt bij meerdere personen voor heb ik kunnen ontdekken via google. Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals de app opnieuw installeren, uitloggen enz maar het werkt niet. Soit, is geen ramp want de app liep sowieso al geregeld vast en ik heb TVV ook nog.
De error komt bij meerdere personen voor heb ik kunnen ontdekken via google. Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals de app opnieuw installeren, uitloggen enz maar het werkt niet. Soit, is geen ramp want de app liep sowieso al geregeld vast en ik heb TVV ook nog.