Je zal wel ergens logs hebben als hij verbinding maakt? Wat zeggen die?yaris schreef: ↑15 nov 2022, 12:07 Allen,
Ik krijg mijn mikrotik niet ingesteld voor PPPOE te doen.
User en wachtwoord heb ik van vikings helpdesk gekregen. Zelfde als in mijn bbox.
Ik heb een vlan10 aangemaakt op de wan interface. Dan pppoe ingesteld met wat ik online had gevonden.
https://ibb.co/3zt9r82
https://ibb.co/d7cLddQ
https://ibb.co/r2qsCS2
Iemand enig idee ?
Mobile Vikings start met abonnementen vast internet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 41 keer
- Recent bedankt: 1 keer
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Een VPN lijkt de dag van vandaag inderdaad nog de enige manier om een greintje privacy te behouden.
Laat ons eerlijk zijn, we leven in een dystopie. In mijn ogen is het onetisch om alle online activiteiten te loggen, aan mekaar te linken en al deze informatie te verhandelen. Een schending van mensenrechten zelfs. En als je IP-adres dan steeds hetzelfde blijft is het voor het industriële complex zeer simpel om alles aan mekaar te rijgen, vooral dan als het om verschillende toestellen gaat.
Echt off topic vind ik dat niet meteen, het gaat immers over hoe Mobile Vikings z'n IP-adressen uitdeelt..wat mij aanbelangt. Naar mijn mening zou de klant hier meer controle over moeten hebben. Maar moest dit alsnog mogelijk zijn met een omweg (WAN MAC spoofing eventueel)..tot daar dan.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 10 keer
Eventjes off topic om nog te kunnen reageren..
Deprimerend filmpje. Goede info wel, veel wist ik al min of meer. Ik denk dat er maar een handvol VPN's zijn die de moeite zijn en dan nog weet je nooit 100% zeker of ze te vertrouwen zijn..zelfs Mullvad of ProtonVPN. Maar als je open en bloot het internet op gaat is het waarschijnlijk op z'n minst al even erg dan met een slechte VPN (security risico's buiten beschouwing). Je informatie wordt toch op elke mogelijke manier opgeslorpt en verhandeld door data brokers.
Deprimerend filmpje. Goede info wel, veel wist ik al min of meer. Ik denk dat er maar een handvol VPN's zijn die de moeite zijn en dan nog weet je nooit 100% zeker of ze te vertrouwen zijn..zelfs Mullvad of ProtonVPN. Maar als je open en bloot het internet op gaat is het waarschijnlijk op z'n minst al even erg dan met een slechte VPN (security risico's buiten beschouwing). Je informatie wordt toch op elke mogelijke manier opgeslorpt en verhandeld door data brokers.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Vandaag bij een vriend op bedrijf: Modem van Proximus (Mobile Vikings) werd met verlies van alle instellingen, subnet, port forwardings... gereset naar fabriek... Ze mogen herbeginnen.
-
- Starter
Eindelijk mijn wifi booster ontvangen en al geinstalleerd . Dit ging tamelijk vlot. Ik heb wel mijn wifi moeten instellen naar 2,4 Ghz daar ik toestellen heb die enkel op 2,4 Ghz in te stellen zijn.
Maar nu na twee dagen ligt de booster uit . Ik probeer deze terug in stellen op 2,4 Ghz wifi ,maar onmogelijk terug contact te maken . Ik heb ok mijne fiber bbox3v+ modem terug geconfigureerd naar automatisch wifi kanaal ,maar zonder resultaat . Na reset enz. start de wifi booster terug op en eindigd steeds met wifi accespoint .Dus waarschijnlijk terugsturen .
Maar nu na twee dagen ligt de booster uit . Ik probeer deze terug in stellen op 2,4 Ghz wifi ,maar onmogelijk terug contact te maken . Ik heb ok mijne fiber bbox3v+ modem terug geconfigureerd naar automatisch wifi kanaal ,maar zonder resultaat . Na reset enz. start de wifi booster terug op en eindigd steeds met wifi accespoint .Dus waarschijnlijk terugsturen .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 30 keer
Even ter info. Ik heb mijn mikrotik geconfigureerd gekregen via pppoe dankzij iemand op tweakers.
Vlan 10 koppel je aan eth01 Wan interface en pppoe client koppel je aan vlan 10.
Zie onderstaande link;
https://netwerkje.com/config-internet
Vergeet zeker de nat masquarade rule niet want anders kan je niet surfen.
Vlan 10 koppel je aan eth01 Wan interface en pppoe client koppel je aan vlan 10.
Zie onderstaande link;
https://netwerkje.com/config-internet
Vergeet zeker de nat masquarade rule niet want anders kan je niet surfen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 92 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat zei ik toch al 2 weken geleden
splinterbyte schreef: ↑15 nov 2022, 12:17 moet je je pppoe dan niet aan je vlan10 interface hangen ipv ether1?
-
- Premium Member
Lol sorry splinter, ik ga erover hebben gekeken !splinterbyte schreef: ↑29 nov 2022, 13:08Dat zei ik toch al 2 weken geleden
splinterbyte schreef: ↑15 nov 2022, 12:17 moet je je pppoe dan niet aan je vlan10 interface hangen ipv ether1?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Normaal moeten die twee (wifi booster en bbox) kunnen synchroniseren, je duwt op de wps knop van de Bbox (paar seconden ingedrukt houden) en dan ga je naar de wifi booster idem de wps knop en na een halve minuut zou het sync proces moeten voltooid zijn.
Maar de vraag is ook, hoe wil je de wifi booster gebruiken ? als accespoint of repeater ....
Maar de vraag is ook, hoe wil je de wifi booster gebruiken ? als accespoint of repeater ....
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Premium Member
Net een mail gekregen van mobile vikings dat het 40 euro gaat kosten vanaf 2023 maar ik krijg een prijsgarantie voor heel 2023 aan 38 euro. Wel mooi !
Dus iedereen die nog wil overschakelen doe het voor het einde van het jaar !
Dus iedereen die nog wil overschakelen doe het voor het einde van het jaar !
-
- Premium Member
- Bedankt: 41 keer
Dus als je nu bestelt betaal je al 2 eur meer.Vanaf 1/12/2022 passen we de prijs voor nieuwe installaties van Unlimited superfast internet (jouw product) met € 2 per maand aan naar € 55.
-
- Starter
IK gebruik deze als repeater. Synchronisatie werkt enkel als deze op AUTO staat .IK heb vbox ingesteld op wifi 2,4 ghz omdat ik toestellen heb die op deze freq. werken en dan werkt de sychr. niet. Heb de booster binnen gebracht. Volgens laatste info zou er een nieuw model op komst zijn waarmee dat mogelijk zou zijn. Maar mijn vraag is of er wifiboosters zijn die wel deze synchronisatie aan kunnen op 2,4 ghz-Patje schreef: ↑30 nov 2022, 21:12 Normaal moeten die twee (wifi booster en bbox) kunnen synchroniseren, je duwt op de wps knop van de Bbox (paar seconden ingedrukt houden) en dan ga je naar de wifi booster idem de wps knop en na een halve minuut zou het sync proces moeten voltooid zijn.
-
- Elite Poster
Als er toestellen enkel op de 2.4 werken dan gaan ze wel verbinden met de 2.4 toch , dat is de slimme wifi van de bbox , waar de 2.4 en de 5.0 onder 1 netwerknaam zitten.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
-
- Starter
Ben er eindelijk ingeslaagd al mijn 10 toestellen met wifi te bedienen. 2 toestellen weigerde de gewone activatie.Ik heb voor deze de b-box op 2,4 ghz in gesteld ,,,en dan nog na verschillende pogingen is het gelukt.
Voor 1 toestel heb nu een zwak wifi signaal,en vandaar mijn vraag of een wifi booster van TP link dit kan verhelpen,want de booster van proximus heb ik teruggestuurd,(onvoldoende).
En liefst welk type TPlink.
Voor 1 toestel heb nu een zwak wifi signaal,en vandaar mijn vraag of een wifi booster van TP link dit kan verhelpen,want de booster van proximus heb ik teruggestuurd,(onvoldoende).
En liefst welk type TPlink.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 453 keer
- Recent bedankt: 10 keer
10 users is tegenwoordig echt niet veel. Elk AP moet dat met het grootste gemak aankunnen.
Voor mij alleen kom ik al bijna aan 10 toestellen.
Is je 'booster' bekabeld getest?
Voor mij alleen kom ik al bijna aan 10 toestellen.
Is je 'booster' bekabeld getest?
-
- Elite Poster
Indien mogelijk de wifi booster met utp aansluiten naar de bbox en booster instellen als AP.
Ik zelf gebruik nu zelf één tp-link deco M4 als accespoint.
https://www.tp-link.com/nl-be/home-netw ... o/deco-m4/
Ik zelf gebruik nu zelf één tp-link deco M4 als accespoint.
https://www.tp-link.com/nl-be/home-netw ... o/deco-m4/
-
- Starter
Ik heb als proef de wifi power line van Telenet nu aangesloten op de b-nox en dat werkt perfect. Ik heb nog altijd twee internet aansluitingen in afwachting de beste te behouden .Conclusie ik behoud enkel de MV fiber aansluiting..
-
- Starter
- Bedankt: 3 keer
Ik ga ook MV testen (naast de huidige Telenet lijn). De installatie is later deze maand en ik wil graag de MV connectie rechtstreeks laten binnen komen op de UDM Pro zonder bbox ertussen. Idealiter dacht ik dit te doen via de SFP+ poort maar ik weet niet of Proximus fiber setup dit toelaat. Ik las wel dat je makkelijk kan aanmelden via de juiste VLAN en PPOE setup maar de connectie is dus niet duidelijk. Heeft iemand daar ervaring mee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 92 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die 500Mbps upload is wel nice, nog geen echte 1000 maar wel very nice... dat wil ik ook
Dat is 10x meer dan wat ik bij telenet business had, dus telenet komt geleidelijkaan achter te staan en is - op plaatsen waar dergelijke fiber beschikbaar is - niet meer "de snelste" waar ze in het verleden dikke reclame over maakte ...
Dat is 10x meer dan wat ik bij telenet business had, dus telenet komt geleidelijkaan achter te staan en is - op plaatsen waar dergelijke fiber beschikbaar is - niet meer "de snelste" waar ze in het verleden dikke reclame over maakte ...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb die gekke focus op hoge download nooit begrepen en zal het ook nooit doen..
Ik heb liever een 50/50 verbinding met 1ms ping, dan 500/10 met 30ms ping.
Ik heb liever een 50/50 verbinding met 1ms ping, dan 500/10 met 30ms ping.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Starter
Vandaag is Proximus mijn gbit mobile vikings komen activeren. Ik probeer de BBox te elimineren zodat ik dat lomp groot toestel niet nodig heb aangezien ik toch al een Fritzbox 7530 AX heb.
Mijn situatie:
Ik heb een klein bakje hangen van Proximus waar de glasvezel binnenkomt. Hieruit vertrekt een lan kabel en die steek ik in de dsl poort op mijn Fritzbox.
Van de installateur heb ik de PPPOE gekregen, en kan deze ook uitlezen van 192.168.1.1. dus deze klopt.
Ik loop de wizard door van Fritzbox en gebruik proximus.
Bij account gegevens vul ik de PPPOE gegevens in:
xxx@wholesale_pro
xxx
Vervolgens kan hij geen internet connectie maken? Ik heb hier al gelezen dat mensen VLAN-10 gebruiken, maar eerlijk gezegd ik zie nergens deze optie. Is er ergens een guide die ik kan volgen of iemand die me op weg kan help?
Heel erg bedankt!
Mijn situatie:
Ik heb een klein bakje hangen van Proximus waar de glasvezel binnenkomt. Hieruit vertrekt een lan kabel en die steek ik in de dsl poort op mijn Fritzbox.
Van de installateur heb ik de PPPOE gekregen, en kan deze ook uitlezen van 192.168.1.1. dus deze klopt.
Ik loop de wizard door van Fritzbox en gebruik proximus.
Bij account gegevens vul ik de PPPOE gegevens in:
xxx@wholesale_pro
xxx
Vervolgens kan hij geen internet connectie maken? Ik heb hier al gelezen dat mensen VLAN-10 gebruiken, maar eerlijk gezegd ik zie nergens deze optie. Is er ergens een guide die ik kan volgen of iemand die me op weg kan help?
Heel erg bedankt!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik vermoed dat dit je kan helpen… https://www.edpnet.nl/nl/support/insta ... nding.html
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 dec 2022, 22:48, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
-
- Starter
Thanks @Nexus1980
Had dit al wel eens in de vlugte bekeken maar nu nog eens rustig doorgenomen en wat ik fout deed was te kiezen voor de preconfigured Proximus. Ik moest dust expliciteit zeggen "Other internet service provider", en vervolgens de 3de optie aanduiden dat ik wil connecteren naar een externe modem, en de lan kabel van deze modem dan in de lan 1 poort te steken, en niet in de DSL poort..
Dus voor andere mensen met een fritzbox, in bijlage een screenshot van werkende instellingen
Had dit al wel eens in de vlugte bekeken maar nu nog eens rustig doorgenomen en wat ik fout deed was te kiezen voor de preconfigured Proximus. Ik moest dust expliciteit zeggen "Other internet service provider", en vervolgens de 3de optie aanduiden dat ik wil connecteren naar een externe modem, en de lan kabel van deze modem dan in de lan 1 poort te steken, en niet in de DSL poort..
Dus voor andere mensen met een fritzbox, in bijlage een screenshot van werkende instellingen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door philippe_d 13 dec 2022, 22:49, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Je zal wel de snelheid moeten aanpassen ...
Nu staat er:
- Downstream 1000 Mbit/s
- Upstream 500 Mbit/s
Moet zijn:
- Downstream 1000000 Mbit/s
- Upstream 500000 Mbit/s
Toegevoegd na 5 minuten 42 seconden:
Maar je kan normaal wel kiezen voor de "preconfigured Proximus" als internetaanbieder ...
Dan verder bij "Verbindingsinstellingen" kiezen voor "Internettoegang via een externe modem" ...
De Fritz!Box zou dan normaal de correcte VLAN moeten kiezen.
Nu staat er:
- Downstream 1000 Mbit/s
- Upstream 500 Mbit/s
Moet zijn:
- Downstream 1000000 Mbit/s
- Upstream 500000 Mbit/s
Toegevoegd na 5 minuten 42 seconden:
Je moet inderdaad de LAN1 poort gebruiken als WAN poort.GRoger schreef: ↑13 dec 2022, 21:07 Had dit al wel eens in de vlugte bekeken maar nu nog eens rustig doorgenomen en wat ik fout deed was te kiezen voor de preconfigured Proximus. Ik moest dust expliciteit zeggen "Other internet service provider", en vervolgens de 3de optie aanduiden dat ik wil connecteren naar een externe modem, en de lan kabel van deze modem dan in de lan 1 poort te steken, en niet in de DSL poort..
Maar je kan normaal wel kiezen voor de "preconfigured Proximus" als internetaanbieder ...
Dan verder bij "Verbindingsinstellingen" kiezen voor "Internettoegang via een externe modem" ...
De Fritz!Box zou dan normaal de correcte VLAN moeten kiezen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 193 keer
En wat als je pc/laptop geen LAN poort meer heeft? (ik vraag het omdat ik ook nog altijd met de fiber er zwaar aan denk om naar EDP te gaan eens het volledig actief is)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 97 keer
https://mobilevikings.be/nl/offer/internet/
Lijkt mij wel: Downloadsnelheid tot 100 Mbps. Uploadsnelheid tot 40 Mbps.
Lijkt mij wel: Downloadsnelheid tot 100 Mbps. Uploadsnelheid tot 40 Mbps.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console