Mobile Vikings start met abonnementen vast internet

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

Normaal gaat een PPPoE sessie naar een server van de ISP. Zolang die lijn actief is bij die provider (in deze geval MV) kan technisch gezien een andere MV klant met die PPPoE gegevens inloggen
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Enig idee hoe ik deze kan verkrijgen.

Stel ik zet er een Fritzbox of andere bbox
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Boys, ik kan sinds vorige week ook fiber hebben. Effe nog een vraagje. Kan je ook zonder de bbox ? Dus modem proximus en dan utp in de wan poort van mijn mikrotik ?
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Ik gebruik direct de Fritzbox 7530 op de ONT. Login gegevens kan je krijgen via de helpdesk van MV.
Laatst gewijzigd door bvhalst 30 okt 2022, 21:06, in totaal 1 gewijzigd.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

yaris schreef: 30 okt 2022, 15:47 Boys, ik kan sinds vorige week ook fiber hebben. Effe nog een vraagje. Kan je ook zonder de bbox ? Dus modem proximus en dan utp in de wan poort van mijn mikrotik ?
Dit kan zeker, alleen gaan ze bbox wel installeren maar deze kan je er achteraf gewoon van tussen halen en je Mikrotik instellen met Vlan10 op de wan poort en je login en wachtwoord ingeven.
Internet via Mobile Vikings
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Inderdaad. Technieker installeerde en testte de bbox, 1 seconde wanneer hij weg was, bbox terug in de doos en mijn Fritzbox in de plaats :-) (ik heb een fritz box repeater 1200, zo is alles hier gedekt met 5ghz WiFi)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Net besteld. Bedankt allen !
rth741
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 sep 2022, 14:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb sinds een paar dagen MV fiber en de installatie verliep vlot omdat ik alle leidingen reeds voorzien had .De snelheden zijn ook uitstekend nl 925 mbps Dl en 475 mbps Ul..Daarentegen is de wifi niet overal in huis goed . De installateur heeft niet volgens afsprraak de wifi getest in het huis . En daar ik verschillende apparaten met wifi bedien zit ik met problemen .Nu heb ik een booster aangevraagd maar ik wacht nog steeds op antwoord . De helpdesk is niet te bereiken . Of kan ik ergens een booster kopen die compatibel is met deze modem van MV. ?
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

rth741 schreef: 05 nov 2022, 15:48 Heb sinds een paar dagen MV fiber en de installatie verliep vlot omdat ik alle leidingen reeds voorzien had .De snelheden zijn ook uitstekend nl 925 mbps Dl en 475 mbps Ul..Daarentegen is de wifi niet overal in huis goed . De installateur heeft niet volgens afsprraak de wifi getest in het huis . En daar ik verschillende apparaten met wifi bedien zit ik met problemen .Nu heb ik een booster aangevraagd maar ik wacht nog steeds op antwoord . De helpdesk is niet te bereiken . Of kan ik ergens een booster kopen die compatibel is met deze modem van MV. ?
je kunt altijd een aparte AP (access point)? bv een tplink eap model?
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

rth741 schreef: 05 nov 2022, 15:48 Heb sinds een paar dagen MV fiber en de installatie verliep vlot omdat ik alle leidingen reeds voorzien had .De snelheden zijn ook uitstekend nl 925 mbps Dl en 475 mbps Ul..Daarentegen is de wifi niet overal in huis goed . De installateur heeft niet volgens afsprraak de wifi getest in het huis . En daar ik verschillende apparaten met wifi bedien zit ik met problemen .Nu heb ik een booster aangevraagd maar ik wacht nog steeds op antwoord . De helpdesk is niet te bereiken . Of kan ik ergens een booster kopen die compatibel is met deze modem van MV. ?
Jou wifi probleem is niet echt de fout van Proximus/MV. Hetzelfde verhaal gaat op als je bvb kortsluiting of problemen krijgt met je elektrische installatie achter de meter. Bellen naar je energieleverancier zal je niet helpen. Daarvoor moet je een elektricien laten komen. Bij de BBox zal je wifi goed werken. Ik heb al zelf ondervonden dat een bedrade access point (AP) centraal zetten of op elk verdiep een goed resultaat oplevert. Van vrienden heb ik al slechte dingen gehoord van booster/repeater.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

snel vraagje waarvan ik het antwoord nog niet vond in dit topic: staan de inkomende poorten (80, 443, ...) open op MV of kan men deze laten openzetten (zoals bij PXS)?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk dat ze open staan. (Bij Scarlet staan ze ook gewoon open.)
In de handleiding staat alleen dat je de poorten moet openzetten op je router. https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... ijn-modem-
robokat
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 aug 2017, 21:55
Bedankt: 20 keer

rth741 schreef: 05 nov 2022, 15:48 Heb sinds een paar dagen MV fiber en de installatie verliep vlot omdat ik alle leidingen reeds voorzien had .De snelheden zijn ook uitstekend nl 925 mbps Dl en 475 mbps Ul..Daarentegen is de wifi niet overal in huis goed .
Wat voor type router leveren ze tegenwoordig?

[
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Bbox 3v+
Direct terug in de doos gestoken en mijn Fritzbox 7530 en repeater 1200 verder aan het gebruiken.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Kun je bij Mobile Vikings je IP-adres zelf verversen? Of krijg je gewoon gedurende een periode steeds hetzelfde IP-adres, ook wanneer je de router/modem herstart?
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

TomMe schreef: 08 nov 2022, 23:58 Kun je bij Mobile Vikings je IP-adres zelf verversen? Of krijg je gewoon gedurende een periode steeds hetzelfde IP-adres, ook wanneer je de router/modem herstart?
als men modem herstart krijg men soms terug het vorige ip, maar de meeste geval krijg je een andere.

Ik heb momenteel in bridge mode gezet, en als ik op mijn pfsense een release/renew doe, krijg ik een nieuwe IP toegekend
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Vraag:

Heb nog internet ondanks ik al 3 maand geleden heb opgezegd bij MV.


Gebruik het internet niet maar maar deurbel of camera kan ik gewoon bekijken op afstand.
Denk 100mb hoogstens per maandje…

Uiteraard liep er wat fout. 2maand wachten op terugbetaling (punten) en dan nog eens dikke maand op verzend label enz…
Internet in MV acc is degelijk niet actief if opgezegd. Ook geen betaling meer sinds opzegging.

Heb via whatsapp MV wel 10 x gevraagd voor verzend label en hele zooitje in orde te brengen sinds opzegging.

Dubbel gevoel moet ik dit melden?

Op die locatie schakel ik sowieso over naar scarlet na de winter….

Advies welkom …
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

buthead schreef: 09 nov 2022, 17:47 Vraag:

Heb nog internet ondanks ik al 3 maand geleden heb opgezegd bij MV.


Gebruik het internet niet maar maar deurbel of camera kan ik gewoon bekijken op afstand.
Denk 100mb hoogstens per maandje…

Uiteraard liep er wat fout. 2maand wachten op terugbetaling (punten) en dan nog eens dikke maand op verzend label enz…
Internet in MV acc is degelijk niet actief if opgezegd. Ook geen betaling meer sinds opzegging.

Heb via whatsapp MV wel 10 x gevraagd voor verzend label en hele zooitje in orde te brengen sinds opzegging.

Dubbel gevoel moet ik dit melden?

Op die locatie schakel ik sowieso over naar scarlet na de winter….

Advies welkom …
zolang je niet meer moet betalen kan je gewoon zo negeren (en blijven gebruiken als backup)? Dacht dat men minimaal 6 maanden moet blijven bij een provider na het tekenen van contract (dacht dat je maar enkele maanden hebt gebruikt?)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Klopt ik denk 4 tal maanden , stond geen minimum duur bij
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

leeyuentuen schreef: 09 nov 2022, 16:56als men modem herstart krijg men soms terug het vorige ip, maar de meeste geval krijg je een andere.

Ik heb momenteel in bridge mode gezet, en als ik op mijn pfsense een release/renew doe, krijg ik een nieuwe IP toegekend
Goed om weten. Heb je het over zo'n Bbox? In bridge mode zetten en dan daarachter eventueel een extra router zoals een Fritzbox?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

TomMe schreef: 08 nov 2022, 23:58 Kun je bij Mobile Vikings je IP-adres zelf verversen? Of krijg je gewoon gedurende een periode steeds hetzelfde IP-adres, ook wanneer je de router/modem herstart?
Laatste jaren bij Proximus en nu MV blijft ip adres altijd hetzelfde , herstarten of resetten krijg altijd zelfde ip met bbox 3v+.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

TomMe schreef: 11 nov 2022, 17:01
leeyuentuen schreef: 09 nov 2022, 16:56als men modem herstart krijg men soms terug het vorige ip, maar de meeste geval krijg je een andere.

Ik heb momenteel in bridge mode gezet, en als ik op mijn pfsense een release/renew doe, krijg ik een nieuwe IP toegekend
Goed om weten. Heb je het over zo'n Bbox? In bridge mode zetten en dan daarachter eventueel een extra router zoals een Fritzbox?
ze installeren standaard een bbox en daarachter heb ik een pfsense hangen
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

We maken hier voortdurend de fout om het word modem te gebruiken, maar we bedoelen wellicht een router.
En ook de verwarring als we over Mobile Vikings spreken, of we VDSL2 of Fiber bedoelen??

Ter verduidelijking:
  1. als het over VDSL2 gaat, dan heb je een VDSL2-modem nodig. In principe is dat de B-box3v, maar iedere Fritz!Box die door Proximus goedgekeurd is kan ook als modem gebruikt worden.
  2. als het over Fiber gaat gaat, dan heb je een Fiber modem nodig, en die wordt door Proximus geleverd. Een eigen modem kan niet gebruikt worden.
    Hierachter wordt een router gebruikt. Dat is in principe ook de B-box3v (ingesteld als router), maar iedere Fritz!Box of andere router die "PPPoE over VLAN" aankan, kan ook als router gebruikt worden. Deze moet niet goedgekeurd zijn (gezien niet als modem gebruikt).
bvhalst schreef: 03 mei 2022, 07:16 Heb hen vraag gesteld over de bbox: Wij bieden momenteel de BBOX 3V+ aan. Een andere modem is helaas niet mogelijk om aan te sluiten.
Heb terug geantwoord dat ik zal wachten tot wanneer de Europese Verordening inzake modemkeuze in België in wet zal worden omgezet, want heb een heel Fritzbox mesh netwerk hier
Gezien hier het woord "modem" gebruikt wordt, neem ik aan dat het over VDSL2 gaat.

Laat MV gerust de B-box3 installeren. Dan zijn zij tevreden, en je krijgt die toch gratis.
Daarna kan je kiezen:
  1. ofwel sluit je de Fritz!Box aan achter de B-box3 en laat deze een PPPoE sessie aanmaken. Dan gebruik je de FritzBox als router.
    zie website MV: Ik heb een FritzBox, kan ik die blijven gebruiken?
  2. ofwel vervang je de B-box3 modem door de Fritz!Box, en laat deze een PPPoE sessie aanmaken. Dan gebruik je de FritzBox als modem.
In beide gevallen heb je de Mobile Vikings PPPoE gegevens nodig (die zij te verkrijgen bij de Helpdesk).

Wat is het probleem ????
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

PPPoE gegevens van MV kan je uitlezen op de bbox ;) ( inloggen op 192.168..1.1 klik op PPPoE en daar zie je je gegevens )

12345@wholesale enz

Hoe ga je te werk voor je fritzbox.
1. inloggen op je fritzbox
2. start de wizard
3. Er word gevraagd kies je internet aanbieder -> Proximus kiezen ( MV staat er niet tussen PX werkt, is getest )
4. vul die username = 12345@wholesale in en als pasw 12345 ( alleen de nummers )
5. indien wizard blijft laden na 2min -> reload je pagina.
6. *vervolg de wizard alleen indien er nog geen connectie is maar 9/10 heb je na de reload gewoon meteen internet. ( paswoord zet deze autom. goed )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
sui785
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 nov 2014, 20:01
Bedankt: 3 keer

buthead schreef:PPPoE gegevens van MV kan je uitlezen op de bbox ;) ( inloggen op 192.168..1.1 klik op PPPoE en daar zie je je gegevens )

12345@wholesale enz

Hoe ga je te werk voor je fritzbox.
1. inloggen op je fritzbox
2. start de wizard
3. Er word gevraagd kies je internet aanbieder -> Proximus kiezen ( MV staat er niet tussen PX werkt, is getest )
4. vul die username = 12345@wholesale in en als pasw 12345 ( alleen de nummers )
5. indien wizard blijft laden na 2min -> reload je pagina.
6. *vervolg de wizard alleen indien er nog geen connectie is maar 9/10 heb je na de reload gewoon meteen internet. ( paswoord zet deze autom. goed )
Bedankt voor deze info! Is er trouwens een voordeel om de fritzbox als modem te gebruiken en de bbox ertussen uit te halen? Iemand al getest of er een snelheids of ping winst is?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Mijn lijnwaardes voor downstream waren beter 140 000 naar 150 000. Upstream waardes waren dan weeral beetje lager 42000 naar 40000. Profiel bleef gelukkig zelfde.

Voordeel voor mezelf is betere wifi dekking en hogere snelheden op wifi overal.

Minder elek. verbruik en waarom bbox+fritz gebruiken als alleen de fritz ook gaat? :)

Zo simpel mogelijk houden zou ik zeggen.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef: 12 nov 2022, 12:46 Ter verduidelijking:
  1. als het over VDSL2 gaat, dan heb je een VDSL2-modem nodig. In principe is dat de B-box3v, maar iedere Fritz!Box die door Proximus goedgekeurd is kan ook als modem gebruikt worden.
  2. als het over Fiber gaat gaat, dan heb je een Fiber modem nodig, en die wordt door Proximus geleverd. Een eigen modem kan niet gebruikt worden.
    Hierachter wordt een router gebruikt. Dat is in principe ook de B-box3v (ingesteld als router), maar iedere Fritz!Box of andere router die "PPPoE over VLAN" aankan, kan ook als router gebruikt worden. Deze moet niet goedgekeurd zijn (gezien niet als modem gebruikt).
Bedankt.

In mijn geval spreek ik dus over fiber. Achter de fiber modem komt dan een router te hangen, waarschijnlijk een Fritzbox..we zien wel.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om met fiber zelf het IP-adres te verversen, al dan niet met een omweg? Ik vrees het ergste..
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik begrijp jouw paranoia niet om telkens een nieuw IPv4 te willen hebben.
Indien je een router hebt waarvan je het WAN MAC adres kan wijzigen/spoofen, dan is de kans groot dat je telkens een nieuw IPv4 adres krijgt...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik weet dat tegenwoordig proximus er meer aan doet om de ipv4 adressen stabiel te houden, in theorie moet je als je geen uren er uit bent hetzelfde krijgen. Enige reden wanneer een grote verandering kan gebeuren is als de proximus terminatie apparatuur ( BRAS ) herstart. De ipv6 prefix is dynamischer dan de ipv4 heb ik bij momenten het idee :(.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Installatie is hier bezig. Morgen is testen of ik mijn mikrotik aangesloten krijg ipv de bbox.
Telenet ligt hier nog, ik zeg dat op als alles stabiel werkt.
38 euro ipv 67 euro telenet business is een goeie deal :-).

Installatie is afgewerkt. Down is 140Mb/s en up is 47Mb/s.
Morgen mikrotik ertussen zetten.

Latency is beter als bij telenet. De helft minder zo rond de 10ms ipv 20-24 bij telenet coax.
Laatst gewijzigd door yaris 14 nov 2022, 15:02, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
djVmaX
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2015, 23:27
Locatie: Edingen
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

yaris schreef: 14 nov 2022, 10:33 Installatie is afgewerkt. Down is 140Mb/s en up is 47Mb/s.
Kan je met de BBOX tool eens zien op welk profiel je zit, misschien zijn er nieuwe profielen?
EdpNet XL 70/30 Mbps
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

djVmaX schreef: 14 nov 2022, 13:46
yaris schreef: 14 nov 2022, 10:33 Installatie is afgewerkt. Down is 140Mb/s en up is 47Mb/s.
Kan je met de BBOX tool eens zien op welk profiel je zit, misschien zijn er nieuwe profielen?
Waar kan ik dit vinden ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

philippe_d schreef: 13 nov 2022, 18:54 Ik begrijp jouw paranoia niet om telkens een nieuw IPv4 te willen hebben.
En ik begrijp niet waarom de meesten daar niet van wakker liggen.

Laat ons bijvoorbeeld dan een scenario inbeelden (zonder VPN's of TOR) waarbij een bepaalde website me geblokkeerd heeft op basis van IP-adres (om eender welke reden) en dat ik een nieuw IP-adres nodig heb om terug toegang te krijgen.
Indien je een router hebt waarvan je het WAN MAC adres kan wijzigen/spoofen, dan is de kans groot dat je telkens een nieuw IPv4 adres krijgt...
Juist.. Omdat de fibermodem in feite geen router is en dus in bridge modus werkt?

Met een Fritzbox zal dat niet lukken, vermoed ik? Kan je in feite 2 routers parallel aansluiten aan zo'n fibermodem en deze beiden gebruiken? Bijvoorbeeld een Fritzbox en daarnaast een router met VPN.
Tomsworld schreef: 14 nov 2022, 01:08 Ik weet dat tegenwoordig proximus er meer aan doet om de ipv4 adressen stabiel te houden, in theorie moet je als je geen uren er uit bent hetzelfde krijgen.
Enig idee waarom men dit doet?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Waarom men dat doet, denk dat het gewoon praktischer is. Tevens is het zeer gangbaar overal anders, België was een beetje de uitzondering met zeer dynamische ip adressen.

Ik zelf stoor er mij niet aan, geblokkeerd op een website op ip adres is me nog nooit voorgekomen met een semi statisch ip ( vroeger gebeurde het wel eens ). Het enige waar ik het vroeger voor wist waren mensen die die in games cheaten en een ip ban kregen en dan snel probeerden terug te komen met een ander ip adres, maar daar voor geen medelijden, eerlijk duurt het langst.

Als je echt privé privé wel zijn er dingen zoals TOR, nordvpn, ik denk dat zelfs dan 90 % van je verkeer gewoon via je normale ip kan verlopen. Maar ik denk dat we nu te ver off topic gaan.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Allen,
Ik krijg mijn mikrotik niet ingesteld voor PPPOE te doen.
User en wachtwoord heb ik van vikings helpdesk gekregen. Zelfde als in mijn bbox.
Ik heb een vlan10 aangemaakt op de wan interface. Dan pppoe ingesteld met wat ik online had gevonden.
https://ibb.co/3zt9r82
https://ibb.co/d7cLddQ
https://ibb.co/r2qsCS2

Iemand enig idee ?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1755
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 83 keer

moet je je pppoe dan niet aan je vlan10 interface hangen ipv ether1?
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer

yaris schreef: 15 nov 2022, 13:07 Allen,
Ik krijg mijn mikrotik niet ingesteld voor PPPOE te doen.
User en wachtwoord heb ik van vikings helpdesk gekregen. Zelfde als in mijn bbox.
Ik heb een vlan10 aangemaakt op de wan interface. Dan pppoe ingesteld met wat ik online had gevonden.
https://ibb.co/3zt9r82
https://ibb.co/d7cLddQ
https://ibb.co/r2qsCS2

Iemand enig idee ?
Misschien moet je VLAN 20 eens proberen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

splinterbyte schreef: 15 nov 2022, 13:17 moet je je pppoe dan niet aan je vlan10 interface hangen ipv ether1?
Nope vlan10 kan je niet aan de pppoe client hangen !
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”