RapidXS / Multifiber België: ervaringen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 61 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ze gaan je die planning niet kunnen/willen geven. Dat is de aannemer die beslist en die volgt niet eens zijn eigen planning op. Vandaag toch nog eens hier gaan informeren, maar ze kunnen niets aangeven van datum werken, datum aansluiting, datum actieve verbinding. Misschien dat jij meer geluk hebt?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 75 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Alle providers stonden hier vandaag met hun standje. Ik wist grotendeels alles al via dit forum maar ik wou eigenlijk enkel die goodiebag haha. Ik heb dit ook eens gevraagd aan RapidXS en werd inderdaad bevestigd dat het gemakkelijk nog een jaar kan duren na oplevering fiber terwijl de anderen vrij snel kunnen activeren. En dit voor een klein dorpje (1/4 inwoners en 1/5 oppervlakte tov Dendermonde).rpr schreef: 24 mei 2023, 18:25 Vandaag heeft Fiberklaar eindelijk de fiber opgeleverd.
Direct contact opgenomen met Rapidxs.
Hun webpagina was gehackt dus telefonisch gebeld.
Daar kwam men mij te vertellen dat voor Dendermonde het nog een jaar kon duren eer een aansluiting mogelijk was.
Ze moesten nog apparatuur plaatsen in de wijkcabines en dat kon nog wel even duren.
TV:
ISP:
Tel.:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 4 keer
En die durven dat gewoon zo te zeggen ? kwa klantgerichtheid kan dat al tellen...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 511 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Je hebt liever dat ze liegen? "Nog enkele weken"... daarna "er is wat vertraging... het zal nog even langer duren..." enz... En dan klagen dat ze je aan het lijntje houden natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Uiteraard niet liegen, maar laat dan inderdaad mensen niet intekenen... dat is eigenlijk bijna even erg.on4bam schreef: 26 mei 2023, 08:26 Je hebt liever dat ze liegen? "Nog enkele weken"... daarna "er is wat vertraging... het zal nog even langer duren..." enz... En dan klagen dat ze je aan het lijntje houden natuurlijk.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 182 keer
Probleem is dat ze mogelijk prioriteit geven aan plaatsen waar veel interesse is (en dat zien ze door het aantal ingetekenden).
Als iedereen nu bij een al beschikbare fiber provider gaat met in het achterhoofd de gedachte dat dit in afwachting is van de mogelijkheid om aangesloten te worden bij RapidXS/Multifiber.. dat kunnen zij niet rieken, dus gaat het er mogelijk nooit of traag van komen. Kip/ei beetje.
Ik begrijp dat ze het al willen aanbieden en apprecieer de eerlijkheid, maar er zou een tussenoplossing moeten komen (of meer effort van hun). Soort van 'engagement' van de klant naar hun toe dat ze overstappen wanneer mogelijk, zodat het bedrijf zicht heeft op de mogelijk geïnteresseerde klanten en de klant ondertussen toch al fiber van een ander kan afnemen (die mogelijk ook niet tevreden zal zijn maar een tussenoplossing te zijn).
Als iedereen nu bij een al beschikbare fiber provider gaat met in het achterhoofd de gedachte dat dit in afwachting is van de mogelijkheid om aangesloten te worden bij RapidXS/Multifiber.. dat kunnen zij niet rieken, dus gaat het er mogelijk nooit of traag van komen. Kip/ei beetje.
Ik begrijp dat ze het al willen aanbieden en apprecieer de eerlijkheid, maar er zou een tussenoplossing moeten komen (of meer effort van hun). Soort van 'engagement' van de klant naar hun toe dat ze overstappen wanneer mogelijk, zodat het bedrijf zicht heeft op de mogelijk geïnteresseerde klanten en de klant ondertussen toch al fiber van een ander kan afnemen (die mogelijk ook niet tevreden zal zijn maar een tussenoplossing te zijn).
-
- Elite Poster
Het is een kip/ei verhaal, dat klopt, maar op deze manier gaan ze eigenlijk mensen warm maken voor fiber om ze dan in de armen van een andere provider te duwen omdat die wel kan leveren en zij niet.
J.
J.
-
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 12 keer
Nu de uitrol hier als een slakkengang naar de afronding gaat(mail proximus) toch nog maar eens achter wat userexperience vissen van rapidXS.
Zijn er al leden ingegaan op de setup van rapidxs en wat zijn jullie ervaringen hierbij.
- Is er voldoende technische ondersteuning om een (semi)leek de aansluiting te laten maken.
- Iemand die ervaring heeft met de (standaard)router die wordt gebruikt.
- worden technische vragen snel beantwoord
- hoe hebben jullie het TV gebeuren opgevangen(TVV?)
...
Vermoed dat het nog wel even duurt vooralleer fiberklaar hier de fiber in huis komt aansluiten, zijn ondertussen bijna jaar ver sinds de plaatsing van de kabel buiten. Hoor nu wel in de gemeente dat men gestart is met het individueel aansluiten van huizen.
Zijn er al leden ingegaan op de setup van rapidxs en wat zijn jullie ervaringen hierbij.
- Is er voldoende technische ondersteuning om een (semi)leek de aansluiting te laten maken.
- Iemand die ervaring heeft met de (standaard)router die wordt gebruikt.
- worden technische vragen snel beantwoord
- hoe hebben jullie het TV gebeuren opgevangen(TVV?)
...
Vermoed dat het nog wel even duurt vooralleer fiberklaar hier de fiber in huis komt aansluiten, zijn ondertussen bijna jaar ver sinds de plaatsing van de kabel buiten. Hoor nu wel in de gemeente dat men gestart is met het individueel aansluiten van huizen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 193 keer
Bij mijn weten is nog niemand aangesloten geraakt bij RapidXS/Multifiber. Anders had ik het hier wel ergens al zien passeren.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Premium Member
Er zijn al mensen aangesloten en actief via het Fluvius-netwerk dat uitgerold was in enkele pilootsteden. Zoek even op Tweakers.net. Daar is een topic met ervaringen van mensen die wel aangesloten zijn.
Laatst gewijzigd door Flying 17 aug 2023, 07:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik had duidelijker moeten zijn: ik had het over Fiberklaar aansluitingen.
-
- Premium Member
Het aansluiten en de ervaringen met het bedrijf zijn toch hetzelfde, ongeacht het netwerk? Ze hangen apparatuur in de PoP en sluiten de klant aan. Die heeft miserie en neemt contact op en schrijft zijn ervaringen neer op een forum. Maar goed, de ervaring die ik vaak zie terugkeren is dat bij de activatie van de lijn het fout gaat en er dan nog een interventie nodig is van Weserve.
-
- Elite Poster
Ja op zich zeker wel, maar ik wou gewoon laten weten dat bij mijn weten nog geen enkele verbinding via Fiberklaar operationeel is van RapidXS of Multifiber. Ik weet niet hoe Fluvius precies werkt, maar het is ook maar een marginaal gedeelte van het grondgebied dat via Fluvius fiber kan afnemen. Veel ervaringen zal je dus sowieso niet vinden.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Fluvius Fiber bestaat eigenlijk niet meer.Vaganzza schreef: 17 aug 2023, 07:25 Ik weet niet hoe Fluvius precies werkt, maar het is ook maar een marginaal gedeelte van het grondgebied dat via Fluvius fiber kan afnemen.
Alle coaxkabel en glasvezelinfrastructuur (backbone) van Telenet en Fluvius zijn sinds 1 juli 2023 in het bedrijf Wyre ingebracht.
De oude Fluvius Fiber is nu dus eigendom van Wyre ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 6 keer
Hoi,
Hier wordt 22/1 eindelijk de fiber ingeblazen. Eventueel nog steeds interesse in aansluiting via RapidXS.
Ik mail hun even om te vragen of ik dan aansluitbaar ben.
Topic lijkt al even stil, maar zijn er nu al mensen met concrete ervaringen met RapidXS fiberaansluiting:
Interesse in stabiliteit, latency en snelheid van hun netwerk.
Je merkt dat commercieel hun site soms wat schoonheidsfoutjes heeft: ssl certificaat niet tijdig vernieuwd, wat typo's. Echter kunnen ze dan wel goed technisch zijn en dat is voor mij het belangrijkste.
Dus concrete ervaringen zijn welkom.
Groeten,
Nick
Hier wordt 22/1 eindelijk de fiber ingeblazen. Eventueel nog steeds interesse in aansluiting via RapidXS.
Ik mail hun even om te vragen of ik dan aansluitbaar ben.
Topic lijkt al even stil, maar zijn er nu al mensen met concrete ervaringen met RapidXS fiberaansluiting:
Interesse in stabiliteit, latency en snelheid van hun netwerk.
Je merkt dat commercieel hun site soms wat schoonheidsfoutjes heeft: ssl certificaat niet tijdig vernieuwd, wat typo's. Echter kunnen ze dan wel goed technisch zijn en dat is voor mij het belangrijkste.
Dus concrete ervaringen zijn welkom.
Groeten,
Nick
-
- Elite Poster
Het zou mij sterk verbazen dat iemand aangesloten is bij hen: ze zijn nu toch al enkele weken van de providerslijst op Fiberklaar verdwenen en hun "beschikbaarheidstest" neemt precies mijn postcode ook niet meer aan. Ik denk dat het over-and-out is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ja, 1Gbps down/up maar op fluvius/wyre en niet op fiberklaar, zie viewtopic.php?p=959400#p959400nickdd schreef: 10 jan 2024, 12:47 zijn er nu al mensen met concrete ervaringen met RapidXS fiberaansluiting
-
- Plus Member
Ik had ze ook gemaild en daarnet volgend antwoord gekregen:
Bedankt voor uw mail.
We leveren echter geen diensten meer over het netwerk van Fiberklaar. De redenen hiervoor zijn: de trage uitrol van het fibernetwerk, de hoge indexeringen en de marketingstrategieën die elke keer veranderen, wat ten nadele is voor kleinere partijen zoals RapidXS.
Het goede nieuws is, dat we wel diensten leveren over het Wyre netwerk. Het is alleen nog onbekend wanneer. We zijn hierover nog in gesprek.
Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak en vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet / With kind regards,
Bedankt voor uw mail.
We leveren echter geen diensten meer over het netwerk van Fiberklaar. De redenen hiervoor zijn: de trage uitrol van het fibernetwerk, de hoge indexeringen en de marketingstrategieën die elke keer veranderen, wat ten nadele is voor kleinere partijen zoals RapidXS.
Het goede nieuws is, dat we wel diensten leveren over het Wyre netwerk. Het is alleen nog onbekend wanneer. We zijn hierover nog in gesprek.
Ik bied u mijn excuses aan voor het ongemak en vertrouw erop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
-
- Elite Poster
dus eigenlijk zeggen ze: we leveren op dit moment geen diensten en zitten hier met een clubje mensen wat geld te verbranden tot het op is. Of begrijp ik het verkeerd ?
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1673 keer
Weserve/RapidXS/Multifiber is actief op Nederlandse fibernetwerken en verdient daar geld.
Via Fiberklaar is er blijkbaar nog geen geld te verdienen voor kleine providers die eigen apparatuur in PoP's zouden plaatsen.
Dus op het moment dat Weserve effectief apparatuur zou plaatsen in de Fiberklaar PoP's verbranden ze nog veel meer geld dan nu een website en postbus in België te onderhouden.
Met andere woorden, het aanbod van Fiberklaar voor providers is te duur als je geen groot volume klanten kan aansluiten.
Alle andere (kleine) Fiberklaar-providers werken via Proximus-apparatuur, dat zie je aan de specifieke snelheidsprofielen: 150/50, 500/100, 1000/500,...
Via Fiberklaar is er blijkbaar nog geen geld te verdienen voor kleine providers die eigen apparatuur in PoP's zouden plaatsen.
Dus op het moment dat Weserve effectief apparatuur zou plaatsen in de Fiberklaar PoP's verbranden ze nog veel meer geld dan nu een website en postbus in België te onderhouden.
Met andere woorden, het aanbod van Fiberklaar voor providers is te duur als je geen groot volume klanten kan aansluiten.
Alle andere (kleine) Fiberklaar-providers werken via Proximus-apparatuur, dat zie je aan de specifieke snelheidsprofielen: 150/50, 500/100, 1000/500,...
-
- Premium Member
Ik kan me haast niet voorstellen dat ze bij Wyre wel met eigen apparatuur gaan werken. Gezien Wyre eigenlijk Telenet is, kan ik me ook niet voorstellen dat ze daar goedkoper zouden kunnen leveren dan via Fiberklaar of het Proximusnetwerk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Op het FTTH netwerk van Fluvius (nu Wyre) denk ik wel dat ze eigen materiaal gebruiken hoor, maar op die fiber van Telenet zal dat misschien een ander verhaal zijn.
-
- Elite Poster
@lithion Wyre = Fluvius + Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1673 keer
Ah ja, in Genk, Gent, Diksmuide, Poperinge en Antwerpen heeft Wyre nu de voormalige Fiber-to-the-home-proefregio's van Fluvius in bezit.
Daar heeft RapidXS/Multifiber inderdaad wat Belgische klanten. Of er daar momenteel nog nieuwe klanten kunnen aangesloten worden lijkt me twijfelachtig.
De rest van het Wyre-netwerk in Vlaanderen is nog steeds coaxkabel met maximaal 50 Mbps upload. Dat is dus niet interessant in regio's waar Fiberklaar of Proximus fiber beschikbaar is.
De verdere Fiber-to-the-home-plannen van Wyre blijven momenteel onduidelijk. Er is geen adrescheck, geen kaartje, geen abonnementsspecificatie en geen pre-order.
Het lijkt er op dat de Belgische uitbreidingsplannen van RapidXS/Multifiber nog jarenlang in de koelkast zullen blijven zitten.
Daar heeft RapidXS/Multifiber inderdaad wat Belgische klanten. Of er daar momenteel nog nieuwe klanten kunnen aangesloten worden lijkt me twijfelachtig.
De rest van het Wyre-netwerk in Vlaanderen is nog steeds coaxkabel met maximaal 50 Mbps upload. Dat is dus niet interessant in regio's waar Fiberklaar of Proximus fiber beschikbaar is.
De verdere Fiber-to-the-home-plannen van Wyre blijven momenteel onduidelijk. Er is geen adrescheck, geen kaartje, geen abonnementsspecificatie en geen pre-order.
Het lijkt er op dat de Belgische uitbreidingsplannen van RapidXS/Multifiber nog jarenlang in de koelkast zullen blijven zitten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Op sommige plaatsen zit die fiber van Telenet (Wyre) effectief wel binnen. Daarop wordt een omvormer naar coax aangesloten om de Telenet modem te kunnen aansluiten. Vraag zal zijn of bv RapidXS het signaal op die fiber zelf kan bepalen of als er ook gebruik moet gemaakt worden van Eurodocsis en er dus een conversie naar coax moet gebeuren.
-
- Plus Member
ik had destijds ingetekend maar in januari 2024 lieten ze me weten dat ze geen diensten meer aanbieden op het netwerk van fiberklaar (zie onder).
Ze staan ook niet meer op de site van fiberklaar bij aanbieders en op rapidxs.be herkent hij zelfs mijn postcode niet meer.
Geen ervaringen mee dus.
Bedankt voor uw mail.
Ze staan ook niet meer op de site van fiberklaar bij aanbieders en op rapidxs.be herkent hij zelfs mijn postcode niet meer.
Geen ervaringen mee dus.
Bedankt voor uw mail.
-
- Elite Poster
Lol: reden geven dat Fiberklaar te traag uitrolt, maar dan wel met Wyre werken waar de uitrol x aantal keer trager gaat. Ik denk al lang dat er nooit een werkende verbinding komt met hen in België. Ik zou het alvast ook niet meer vertrouwen om daar klant te worden. Mijn buikgevoel zegt dat het daar totaal niet klopt.