orange 5G ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Bericht

hebben jullie geluk !
In genk totaal geen 5G met geen enkel provider.
Proximus heeft recent 5G i, diepenbeek geactiveert.
Snap de logica niet .... :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 137 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik gebruik 5G zelfs niet bij Orange. Ik heb het wel en kan het gebruiken maar ik heb teveel problemen nog met mijn bereik en dergelijke.

Dat heb ik ook met 4G maar toch.
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

ik heb nog maar 1 maand een 5G GSM, maar ik merk toch wel op een maand tijd al een verbetering bij Orange in dekking. Dus ik denk dat ze echt aan een sneltempo bezig zijn om hun "achterstand" in te halen.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Ik weet niet waarom maar waar wel 5G is met Orange ookal heb je redelijk bereik ( 2 strepen van de 5 of meer ) Soms werkt het en soms komt er idd niks door ...
hopelijk kunnen ze dat probleem van de baan helpen
VossyGamer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Bericht

Vandaag een speedtest gedaan in Tielt (West-Vlaanderen), waar vroeger de snelheid altijd 30 down & 20 up was (via 4G).
Maar sinds deze week is er dus plots 5G, en de snelheid is fantastisch! PS: Ik zit bij hey! en heb 160GB voor maar 20 euro. :)

Screenshot:
Afbeelding
Int.: Afbeelding hey! internet • (AVM) F!B 6660 Cable (29 €/m)
Tel.:Afbeelding hey! mobile L: 80GB BE + 20GB EU (9 €/m)
Tel.:Afbeelding Mobile Vikings: 60GB + 4GB (Clan) (20 €/m)
Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

remus schreef: 16 nov 2023, 22:53 Sinds een week of twee in Aarschot ook 5G verbinding met Orange, sinds gisteren ook in Langdorp: snelheid is nog niet veel beter dan met 4G
Ja inderdaad. Al beperkt het zich nog maar tot net voor Gelrode richting Leuven. Maar het is een begin!
Binnenshuis hier een redelijk stabiele ontvangst, 3-4 streepjes ontvangst met een zwakke snelheid = 4G.

Met Proximus is het 2-4 streepjes. Afgaande van hun dekkingskaartje zou ik nog niet in 5G gebied vallen maar met Orange wel.
Nu ja die kaartjes zijn maar ruim op te vatten en vaak niet up to date.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Oei handel in Orange opgeschort?

Bron de tijd
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 121 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 20 nov 2023, 09:38 Oei handel in Orange opgeschort?
Off-topic, in volgende thread meer info:
viewtopic.php?p=976488#p976488
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 812 keer
Bedankt: 533 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Er is precies beterschap in Gent qua 5g.

Dit binnen in een kerk, dus door dikke muren, vind ik een zeer ok resultaat.

Afbeelding
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1035 keer
Bedankt: 358 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Blijkbaar nu ook 5G met Tempo. Viel me vrijdag onmiddellijk op dat ik ineens een 5G symbooltje kreeg bij mijn signaalsterkte. Dus ik vermoed dat ervoor Tempo nog geen 5G kreeg.
Cecemel
Plus Member
Plus Member

Bericht

Wat ik me afvraag: op meerdere plaatsen heb ik vaak dat mijn gsm switcht tussen 4g en 5g terwijl ik gewoon stil sta/stil zit. Hij blijft wel met dezelfde mast en hetzelfde signaal verbonden maar toch is er de icoonswitch. Wat wil dit zeggen? Dit is op een samsung s23. Is het signaal er wel maar het corenetwerk nog niet sterk genoeg?
Daarbij heb ik ook soms voor dat ik bvb maar 1 of 2 streepjes op 1800mhz heb en 3 op 800mhz. Toch kiest mijn gsm niet voor het sterkste signaal maar voor het snelste. Is dat altijd zo? Of is dit ook optimalisatie op de masten die nog niet is afgerond?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb dat eerste ook heel vaak.

Soms ook van geen oproep naar 5G :eek:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 95 keer

Bericht

Cecemel schreef: 10 dec 2023, 13:36 Wat ik me afvraag: op meerdere plaatsen heb ik vaak dat mijn gsm switcht tussen 4g en 5g terwijl ik gewoon stil sta/stil zit.
Op iphone doet die dat ook en is een optie in het menu: '5G automatisch'. Het komt erop neer dat die pas naar 5G overschakelt als je effectief data gebruikt. Dit om batterij te besparen.
Daarbij heb ik ook soms voor dat ik bvb maar 1 of 2 streepjes op 1800mhz heb en 3 op 800mhz. Toch kiest mijn gsm niet voor het sterkste signaal maar voor het snelste. Is dat altijd zo? Of is dit ook optimalisatie op de masten die nog niet is afgerond?
Die hogere frequenties geven altijd een zwakker signaal. Het is de afweging tussen traag en veel streepjes en snel met een streepje minder.
Cecemel
Plus Member
Plus Member

Bericht

Oh. Dat er enkel 5g verbinding is tijdens datagebruik wist ik niet. Ik dacht dat er altijd 5g verbinding zou zijn, net als bij 4g...
Is dat tijdelijk omdat 5g nog niet overal beschikbaar is? En zal dit in de toekomst anders zijn?
Want ik vind het wel een goede indicator voor stabiele 5g of niet tijdens mijn gsm in het oog te houden. Maar het verklaart alleszins al heel veel.
Of kan je een instelling forceren om bij voorkeur altijd 5g te gebruiken?
Ga er nu thuis wel is op letten want daar valt 5g maar af en toe op 4g. Ook als ik volgens mij geen data gebruik. Als ik op de wifi zit heb ik inderdaad altijd 4g, en nooit 5g maar dat verklaart dus hetzelfde verhaal.

Toegevoegd na 47 minuten 1 seconde:
Nog een aanvulling. Volte staat aan maar op sommige plaatsen krijg ik geen Volte meer sinds de 5g upgrade aan de masten in mijn gemeente. Mijn gsm schakelt dan over naar 3g. Zijn er nog mensen die dit al opmerkten?
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Op iphone kan je alvast kiezen: altijd 5G of automatisch.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ik heb nu het rare bij Orange dat ik plots zonder reden zonder netwerk zit.

Ik moet dan in mijn instellingen mijn sim in en uitschakelen en dan heb ik weer volledig bereik.

Dat is toch ook niet normaal?
Cecemel
Plus Member
Plus Member

Bericht

lithion schreef: 10 dec 2023, 22:09 Op iphone kan je alvast kiezen: altijd 5G of automatisch.
helaas op mijn s23 staat de optie niet. nu ik wil ook niet 5G altijd maar eerder kunnen kiezen: preferred type 5G en als er geen 5G is dan pas 4G. zoals het met 3G naar 4G ook was. ik vind het alleszins een rare keuze om de 2 samen te gebruiken. is dit een providerkeuze?
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Cecemel schreef: 10 dec 2023, 18:42 Toegevoegd na 47 minuten 1 seconde:
Nog een aanvulling. Volte staat aan maar op sommige plaatsen krijg ik geen Volte meer sinds de 5g upgrade aan de masten in mijn gemeente. Mijn gsm schakelt dan over naar 3g. Zijn er nog mensen die dit al opmerkten?
Ik heb dit ook voor op mijn S22. Geen idee aan wat het ligt. hij blijft dan ook soms heel lang (10min soms) op 3G hangen terwijl er op die plaatsen wel 4G en 5G beschikbaar is.als hij dan op 3G staat werkt het internet de helft van de keren niet. Dikwijls moet ik hem even op vliegtuigmodus zetten en dan zit hij direct op 4G/5G

Ik heb wel proximus. maar lijkt mij eerder een samsung bug
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Wat is en blijft dat toch met Orange en 5G.

Bedoel ik snap dat er niet overal altijd evengoed snel internet is maar totaal geen enkele bit die doorgaat is toch wel belachelijk.

Ik zit in Knokke Heist 1 van de eerste gemeentes met 5 G van Orange en kreeg deze morgen alweer geen enkele bit door.
Dus manueel geforceerd dat ik max 4G ontvang en dan ging mijn mobiel internet.
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 12 dec 2023, 06:13 Wat is en blijft dat toch met Orange en 5G.
Toevallig geen Hey! klant?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Nee ben al overgeschakeld terug naar Orange.

Was bij Orange eerst dan naar Hey nu weer bij Orange
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 372 keer

Bericht

Zal toch waarschijnlijk een instelling zijn.
Ik was afgelopen zondag in knokke bij een kennis en iphone 12 pro max schakelde over naar 5G

Als ik het bij het rechte eind heb, dan heeft belgie officieel nog geen 5G. Zijn nog altijd proefsite. Regeringen komen niet uit over de verdeelsleutel van de opbrengst.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Het schakelt over naar 5G en soms werkt 5G perfect in Knokke-Heist.

Maar er zijn dagen of momenten dat als er een 5g icoontje er staat geen enkele bit data doorkomt. Echt totaal niks. Je krijgt gewoon bij browser Enzo geen verbinding. Schakel je dan manueel over naar 4G dan komt er wel data door
Maar zolang er 5G bereik is (wanneer je 5G aanstaat)komt geen enkele bit data erdoor.

En dat is al niet de eerste keer. Heb dit ook op reis gehad.

Dat ligt toch echt niet aan een instelling?

Zelfde met geen bereik soms moet ik men sim uit en inschakelen om bereik te hebben
Plots valt dat opeens weg en op plaatsen waar ik anders volledig bereik heb.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Eens naar de winkel gaan probleem zeggen, ze zullen uw een nieuw simkaart geven.
Of als je gsm het aankan ésim activeren.
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 11:36 Zal toch waarschijnlijk een instelling zijn.
Ik was afgelopen zondag in knokke bij een kennis en iphone 12 pro max schakelde over naar 5G

Als ik het bij het rechte eind heb, dan heeft belgie officieel nog geen 5G. Zijn nog altijd proefsite. Regeringen komen niet uit over de verdeelsleutel van de opbrengst.
De operatoren zijn ondertussen wel al even bezig met de uitrol van "officiële" 5G hoor. De veiling van de nodige frequenties is in de zomer van 2022 eindelijk kunnen doorgaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 12:50 Eens naar de winkel gaan probleem zeggen, ze zullen uw een nieuw simkaart geven.
Of als je gsm het aankan ésim activeren.
Het is gewoon gek dat dit al een nieuwe simkaart is en ik het al van daarvoor ook had....

Nee gsm kan geen esim aan

Het is nochtans een oneplus 11
Heb nieuwe sim sinds eind september.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Dat er geen data doorkomt tijdens connectie 5G is ook op Proximus netwerk zo.
Mijn iPhone staat forced ingesteld op enkel 4G
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q: OPNsense 25.1.2
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ah dat is dus niet enkel orange probleem.

Ok dat stelt me al gerust.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Jap schreef: 12 dec 2023, 13:37
proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 11:36 Zal toch waarschijnlijk een instelling zijn.

De operatoren zijn ondertussen wel al even bezig met de uitrol van "officiële" 5G hoor. De veiling van de nodige frequenties is in de zomer van 2022 eindelijk kunnen doorgaan.
Volgens mij niet ivm een rechtzaak ook die telenet heeft aangespannen. volgens mij doen ze niet echt verder vooraleer er duidelijkheid is.
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

proximusboyke schreef: 12 dec 2023, 16:37
Jap schreef: 12 dec 2023, 13:37

Volgens mij niet ivm een rechtzaak ook die telenet heeft aangespannen. volgens mij doen ze niet echt verder vooraleer er duidelijkheid is.
Telenet heeft haar zaak eerder dit jaar verloren. De operatoren zijn aan een stevige snelheid hun 5G-netwerken aan het uitbouwen (al lopen we uiteraard nog altijd stevig achter op veel andere landen). Als je even de pers van de laatste twee jaar leest en de evolutie in de netwerkkaarten bekijkt, zal je dat snel kunnen zien. De situatie met proefsites etc. is echt volledig achter de rug - Vlaanderen is zelfs al grotendeels gedekt (zeker door Telenet) en in Brussel springt 5G de laatste maanden overal uit de grond.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat mbt die proefsites is niet volledig correct. Onlangs nog in het nieuws ivm network slicing in dendermonde.

De vertraging mbt 5G zit hem ook vooral in de apparatuur die niet geleverd kon worden door Nokia. Het feit dat Orange en Proximus beslist hebben om samen te werken zal ook wat vertraging gegeven hebben. Mbt de veiling van het extra spectrum: ze konden al perfect 5G uitrollen op het reeds beschikbare spectrum. In NL is de 3.6Ghz band nog niet beschikbaar en dat is nochtans de band die pas echt de hoge 5G snelheden kan leveren.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Nu zelf een hey kaartje aangeschaft om het orange netwerk te testen.
mij is pgevallen dat er soms idd als je 5G op je toestel ziet er geen ddata door komt.
Ook dat de snelheden maar te janken zijn.
En de samenwerking met Proximus en Orange is geen slecht ding maar waar Proximus wel 5G heeft heeft Orange maar een klein deel 5G dus als zowel proximus als orange klanten er op zitten zou het voor een mast niet Té druk zijn? :-?

En de 5G met Proximus/Mobile Vikings is pakke stbieler dan die van orange dat moet ik ook wel zeggen
Cecemel
Plus Member
Plus Member

Bericht

het is niet omdat ze al een gedeelde mast hebben dat orange het al geactiveerd heeft. in mijn gemeente was proximus 5G er al enkele maanden en nu pas heeft ook orange de activatie langs hun kant geregeld. sindsdien is de 5G dekking en stabiliteit hier zeer goed.
ik denk dat we gewoon nog wat geduld moeten hebben voor een optimale 5G dekking bij alle operatoren. Tegen eind 2025, wanneer ook 3G volledig is afgeschakeld denk ik dat de 5G dekking perfect zal zijn. In de tussentijd werkt 4G ook gewoon nog zeer netjes.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

4G werkt ook niet overal. Vaak nog gebieden met H+ hier. Maar dat zal dan overgeheveld worden naar 5g want zelfde frequentie.

Soms val ik ook nog terug op Edge en dat kan centrum Brussel zijn vooral binnen.

Soms ook geen netwerk in centrum Brussel maargoed.
Kristof Mertens
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer

Bericht

beont schreef: 11 dec 2023, 07:48
Cecemel schreef: 10 dec 2023, 18:42 Toegevoegd na 47 minuten 1 seconde:
Ik heb dit ook voor op mijn S22. Geen idee aan wat het ligt. hij blijft dan ook soms heel lang (10min soms) op 3G hangen terwijl er op die plaatsen wel 4G en 5G beschikbaar is.als hij dan op 3G staat werkt het internet de helft van de keren niet. Dikwijls moet ik hem even op vliegtuigmodus zetten en dan zit hij direct op 4G/5G

Ik heb wel proximus. maar lijkt mij eerder een samsung bug
Ik heb wel een iPhone 13, maar merk hetzelfde probleem.
Vaak switcht hij naar 3G wetende dat er 4G/5G beschikbaar is, snelheid met 3G is dan ook barslecht.
Bij mij herstelt het zich wel automatisch, maar het geeft wel eens een onderbreking.
Cecemel
Plus Member
Plus Member

Bericht

mijn gsm springt wel meteen terug op 4G of 5G, maar mijn VoLTE komt niet door... Dat werkt enkel na een restart of vlieguigmodus aan/uit.
kan natuurlijk ook zijn dat ik een nieuw simkaartje nodig heb dat het probleem oplost... misschien moet ik eens naar de shop gaan. al ondersteunt mijn gsm ook e-sim en kunnen ze dit misschien vanop afstand activeren, maar wat gebeurt er dan met mijn 2de simkaart van telenet als ik e-sim voor orange laat activeren? zal mijn 2de slot dan via de gewone simkaart blijven werken?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

hier na ganse week werken 5G geactiveerd
437754002_10227630308436437_7927159983863113405_n.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
lithion
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Na enkele maanden enkel 5G op 2100Mhz (band 1) sinds vandaag ook 5G op 700Mhz (band 28) bij mij thuis (er waren werken aangekondigd aan het netwerk - 3e keer al). Dekking in huis is nu ook perfect. Nu even kijken hoe lang het duurt alvorens hun dekkingskaart is aangepast.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

lithion schreef: 07 aug 2024, 15:56 Na enkele maanden enkel 5G op 2100Mhz (band 1) sinds vandaag ook 5G op 700Mhz (band 28) bij mij thuis (er waren werken aangekondigd aan het netwerk - 3e keer al). Dekking in huis is nu ook perfect. Nu even kijken hoe lang het duurt alvorens hun dekkingskaart is aangepast.
Idd ,
ik heb gemerkt dat in Termien ( Genk ) en een gedeelte Tennislaan en hasseltweg nu eindelijk ook 5G hebben maar op hun huidig dekkingskaart is er zogezegt geen 5G :bang:
Hopelijk passen ze dat idd heel snel aan ! :angel:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 565 keer
Bedankt: 334 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Bericht