Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 86 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

DarkV schreef: 2 maanden geledenIedere dag kruipen de Russen enkele centimeters verder..
En iedere dag verliezen ze momenteel zo'n 1100 a 1300 man.
En de Oekraïners schuiven op andere plaatsen zoals bv in Pokrovsk ook op omdat de Russen nu heel hard focussen op de Koersk regio.
Ze willen kost wat kost de Oekraïners uit Rusland verdrijven zodat ze Russisch grondgebied niet kunnen gebruiken als onderpand tijdens de onderhandelingen.
Op deze manier kan de oorlog nog vele jaren blijven duren en zal dit opnieuw een conflict worden als Afghanistan, Vietnam etc...en we weten hoe die oorlogen zijn afgelopen.
En welke optie heeft Oekraïne?
Er wonen 4 miljoen Oekraïners in de door Rusland bezette gebieden, "sorry mensen, trek jullie plan maar"?
DarkV schreef: 2 maanden geledenduidelijk dat Trump gewoon niet beseft met wie hij dit spel denkt te spelen.
Trump niet en Musk ook niet, die laatste blijft regeringsleiders maar schofferen.
je répète.. Jean a de longues moustaches
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

Ik begrijp je reactie alsook het feit dat Oekraine weinig opties heeft maar we mogen ook de realiteit niet ontkennen (ook in Oekraine sterven dagelijks militairen en burgers).

We kunnen dus alleen hopen dat Oekraine een tweede Afghanistan wordt voor de Russen want van onze Amerikaanse vrienden moeten we het niet meer hebben.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

DarkV schreef: 2 maanden geleden Ik begrijp je reactie alsook het feit dat Oekraine weinig opties heeft maar we mogen ook de realiteit niet ontkennen (ook in Oekraine sterven dagelijks militairen en burgers).
Je hebt gelijk, ook in Oekraïne vallen er elke dag slachtoffers.
Maar het valt wel op dat de populariteit van Zelensky serieus is gestegen nadat hij een veeg uit de pan kreeg in de Oval Office.
Kan je niet concluderen dat de bevolking niet meer achter hem staat, dat ze de oorlog moe zijn klopt natuurlijk wel.
Maar de Russen... die zijn ze onderhand spuugzat.
En vergeet niet, elke familie heeft 1 of meerdere van z'n dierbaren verloren aan de Russen, dat word niet snel vergeten laat staan vergeven.
Kijk maar naar Gaza, schiet er 1 van Hamas neer en er staan er 2 nieuwe op.

Dus mocht Rusland in Oekraïne "winnen" dan kan de strijd ondergronds gaan, en waar sta je dan met je overwinning.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
Bedankt: 99 keer

Bericht

DarkV schreef: 2 maanden geleden We kunnen dus alleen hopen dat Oekraine een tweede Afghanistan wordt voor de Russen want van onze Amerikaanse vrienden moeten we het niet meer hebben.
Voor de inwoners van Oekraïne is dat scenario weinig hoopvol.
De Russen hebben de door de US gesteunde Afghanen na een tijdje helemaal overgelaten aan de US en nog een tijd later zijn ook deze laatsten daar hals over kop gevlucht.
De levensomstandigheden van de doorsnee inwoners van Afghanistan zijn er na de doortocht van "de Rus" en "Bro Joe" niet beter op geworden.

De levensomstandigheden in Gaza verdienen - mijn mening - ook maar weinig navolging.
De facto heb je aan het einde overwegend verliezers en dit aan beide zijden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ivob schreef: 2 maanden geledenDe facto heb je aan het einde overwegend verliezers en dit aan beide zijden.
Dat is een zekerheid die we nu reeds hebben.
Soms denk ik.. "zou een referendum kunnen?" ,maar begin er maar aan in een land in oorlog.
Al durven sommigen spreken dat er zelfs verkiezingen moeten gehouden worden.

Hopelijk leveren de gesprekken iets op, maar ik zie wel heel veel spanning op de gezichten van de Oekraïners.

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 163 keer
Provider

Bericht

Ik blijf het een raar gegeven vinden. 'Vredesgesprekken' waar één van de deelnemende partijen zelfs niet aanwezig is, in een land dat nu ook niet bepaald gekend is voor zijn democratie...
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
Bedankt: 468 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Klopt, maar ik vermoed dat dat eerder een gegeven is van veiligheid en garanties dan onwillendheid van deze of gene partij. Volgens mij is noch Putin, noch Zelensky op dit moment bereid (of in staat) om samen in 1 kamer te vertoeven ... dat doet volgens mij ook geen afbreuk aan de legitimiteit van de onderhandelingen. Het duidt wél op het feit dat de U.S. (Trump) , compleet onterecht/fout, vindt dat "vrede" volledig in handen ligt van Zelensky of een 'deal' tussen de U.S. en Oekraïne.

Ach, het Circus moet blijven draaien ... zolang Rusland blijft volharden in de overtuiging dat alle ex USSR staten géén aanspraak mogen doen op NAVO lidmaatschap en moeten luisteren naar Mother Russia zal er géén vrede zijn, of op zijn best een tijdelijke vrede (tot Rusland weer een excuus vindt om de teloorgang van de USSR proberen terug te draaien).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

woutervh schreef: 2 maanden geledenIk blijf het een raar gegeven vinden. 'Vredesgesprekken' waar één van de deelnemende partijen zelfs niet aanwezig is, in een land dat nu ook niet bepaald gekend is voor zijn democratie...
Dit is dan ook niets meer dan een aanzet die zou moeten leiden tot daadwerkelijke gesprekken tussen alle betrokken partijen.
Grote lijnen uitzetten, aftasten waar eventuele mogelijkheden liggen.
Trump zet er wel veel druk op en dat is gelijk een hele grote fout.
Die gesprekken zouden wel eens heel lang kunnen aanslepen, dreigementen en eisen stellen zijn dan een hele slechte raadgever.
Sasuke schreef: 2 maanden geledenVolgens mij is noch Putin, noch Zelensky op dit moment bereid (of in staat) om samen in 1 kamer te vertoeven ...
Er zouden onderhandelingen aan de gang zijn dat Steve Witkoff na de huidige gesprekken naar Moskou zou gaan om Poetin te spreken.

Daar kan je ook iets van vinden, "verslag uitbrengen"?
Sasuke schreef: 2 maanden geledenAch, het Circus moet blijven draaien ... zolang Rusland blijft volharden in de overtuiging dat alle ex USSR staten géén aanspraak mogen doen op NAVO lidmaatschap en moeten luisteren naar Mother Russia zal er géén vrede zijn
Ik heb Rusland ook nog geen enkele toegeving horen uitspreken, de oorspronkelijke standpunten staan er nog steeds.
Dus nee ik heb er weinig hoop op dat er op korte termijn iets bereikt zal worden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 2 maanden geleden Dus mocht Rusland in Oekraïne "winnen" dan kan de strijd ondergronds gaan, en waar sta je dan met je overwinning.
Hoe zit dat trouwens in de veroverde gebieden... is daar veel (ondergronds) verzet of wonen daar ondertussen enkel nog Rusland gezinden ?
woutervh schreef: 2 maanden geleden Ik blijf het een raar gegeven vinden. 'Vredesgesprekken' waar één van de deelnemende partijen zelfs niet aanwezig is, in een land dat nu ook niet bepaald gekend is voor zijn democratie...
Capitulatie gesprekken bedoel je... ik heb nog niemand iets horen vragen aan Rusland (welke dit alles onmiddelijk kan stoppen), zelfs Trump niet.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

DarkV schreef: 2 maanden geledenHoe zit dat trouwens in de veroverde gebieden... is daar veel (ondergronds) verzet of wonen daar ondertussen enkel nog Rusland gezinden ?
De Russen zetten de lokale bevolking onder druk om hun nationaliteit op te geven, Russische nummerplaten aan hun auto etc..

Zegt de naam ATESH je iets?
Denk dat dit de bekendste groepering is.

Nog meer details...

In ieder geval heeft Poetin de oorlog in Moskou. (beelden van deze nacht/ochtend)
Dus ik denk niet dat Oekraïne op z'n tandvlees zit te kauwen.

Woordje uitleg van Caolan Robertson met een mogelijke reden waarom Oekraïne deze massale aanval op Moskou kan hebben uitgevoerd.

Afwachten nu of Rusland de komende dagen gaat antwoorden met hun hypersonische Oreshnik kruisraketten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

We weten blijkbaar niet wat de target eigenlijk was, maar het moet echt belangrijk zijn geweest, er is duidelijk gewerkt met verschillende waves van drones om de luchtverdediging uit te putten.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 2 maanden geleden Dus nee ik heb er weinig hoop op dat er op korte termijn iets bereikt zal worden.
Bwa, Oekraïne is toch al overstag gegaan om gedurende 30 dagen een staakt het vuren na te leven.
En om de grondstoffendeal met de US rond te maken.
Als tegenprestatie krijgen ze van de US terug inlichtingen en bijstand in beveiliging.
Maar daar heb je uiteraard maar weinig aan tijdens een tijdelijk bestand.

Bal ligt in kamp van Rusland.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ja ik lees het net (nog op werk)
Bal ligt nu inderdaad in het kamp van Poetin, slimme zet van Oekraïne.
Nu is het afwachten wie als eerste het verdrag zal schenden.
Verder zullen de fabrieken wel volop gaan produceren dus veel zijn ze er niet mee denk ik maar het is een 1e stap en ik vind het wel knap dat ze toch al iets hebben om mee te kunnen starten.
En hoop doet leven..
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

ivob schreef: 2 maanden geleden Bal ligt in kamp van Rusland.
Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ik heb Rusland ook nog geen enkele toegeving horen uitspreken, de oorspronkelijke standpunten staan er nog steeds.
Ik begrijp het echt niet.
Er ligt een voorstel op tafel waarbij de verdediger tijdelijk wil stoppen met schieten. Het is al van in het begin duidelijk wat de aanvaller wil, en daar wordt niet aan voldaan. Waarom zou de aanvaller (die nog steeds de overhand heeft) dan precies stoppen met de verdediger aan te vallen? Voor zijn mooie ogen?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Om zich te kunnen hergroeperen, versterken, betere posities in te nemen, reserves op te bouwen,..........?

Maar nog niet onmiddellijk, eerst nog even enkele weken doorduwen en wanneer het hen beter uitkomt beginnen palaveren om tijd te winnen en de eigen eisen nog wat aan te aanscherpen.
Sol Invictus!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 221 keer
Bedankt: 468 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

woutervh schreef: 2 maanden geleden
ivob schreef: 2 maanden geleden Bal ligt in kamp van Rusland.
Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ik heb Rusland ook nog geen enkele toegeving horen uitspreken, de oorspronkelijke standpunten staan er nog steeds.
Ik begrijp het echt niet.
Er ligt een voorstel op tafel waarbij de verdediger tijdelijk wil stoppen met schieten. Het is al van in het begin duidelijk wat de aanvaller wil, en daar wordt niet aan voldaan. Waarom zou de aanvaller (die nog steeds de overhand heeft) dan precies stoppen met de verdediger aan te vallen? Voor zijn mooie ogen?
Anders moeten we eens bij jou langskomen, we gaan niet stoppen tot we onze eisen hebben gekregen ... want waarom zouden we ? Voor jouw mooie ogen ?

... Sorry, maar 'Het recht van de sterkste' zijn we nu toch al geruime tijd ontgroeid dacht ik ? :bang:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Laat ons even terug gaan in de tijd.
Trump maakte toen de belofte dat wanneer Oekraïne aan tafel zou komen de wapenleveringen gewoon verder zouden gaan.
Bij een 'no show' zouden de wapenleveringen stoppen.

Als Rusland niet aan tafel zou komen dan zou Oekraïne alles krijgen wat ze willen.

Uitspraken zijn nog niet zo heel lang geleden gedaan door Trump.
Al zal hij dat natuurlijk reeds lang vergeten zijn.

Waarom plooit Zelenski zich nu dubbel?
Simpel, 'geen feest als Amerika niet is langs geweest' ,maw het kan niet zonder Amerika.

Om het een beetje serieus te houden, Zelensky heeft de levens in handen van miljoenen landgenoten.
ivob schreef: 2 maanden geledenOm zich te kunnen hergroeperen, versterken, betere posities in te nemen, reserves op te bouwen,..........?
Daar kan je donder op zeggen dat dit zal gebeuren.
Maar een voorstel is nog lang geen overeenkomst en tot die tijd is het inderdaad blijven schrapen op de bodem vh vat.
Sasuke schreef: 2 maanden geleden... Sorry, maar 'Het recht van de sterkste' zijn we nu toch al geruime tijd ontgroeid dacht ik ?
Het is nog maar de vraag wie op dit moment nog de sterkste is natuurlijk.
Oekraïne heeft wel soldaten uit verre landen, maar Rusland heeft reeds hoeveel duizenden Noord-Koreanen laten overkomen?
De Shahed drones zijn van Iraanse makelij, veel artilleriestukken komen uit Noord-Korea...
Vanwaar de ezels komen weet ik niet..

Toegevoegd na 6 minuten 42 seconden:
Binnen enkele minuten start een livestream van Jake Broe

woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Sasuke schreef: 2 maanden geleden Anders moeten we eens bij jou langskomen, we gaan niet stoppen tot we onze eisen hebben gekregen ... want waarom zouden we ? Voor jouw mooie ogen ?

... Sorry, maar 'Het recht van de sterkste' zijn we nu toch al geruime tijd ontgroeid dacht ik ? :bang:
Waarom zouden we het recht van de sterkste ontgroeid zijn? Als jij inderdaad morgen bij mij komt om mijn huis, mijn tuin, mijn vrouw en mijn goudvis te pakken. En ik verdedig me 3 jaar met hand en tand tot het moment dat ik zelf zeg: "How, en nu efkes pauze!". Is dat dan een teken voor jou om te zeggen: "Ok, dan wacht ik ook wel even!" Ik vind dat echt wel rare gedachtengangen... En da's echt niet pro de één of de ander bedoeld.

En dat dreigen met stoppen of doorgaan met wapenleveringen van de VS. Oekraïne heeft al 3 jaar wapenleveringen, steun en info van het ganse vrije westen. Het is niet dat ze al zoveel vooruitgang boekten hé. De voortgang van de Rus vertragen, dat wel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

woutervh schreef: 2 maanden geledenOekraïne heeft al 3 jaar wapenleveringen, steun en info van het ganse vrije westen. Het is niet dat ze al zoveel vooruitgang boekten hé. De voortgang van de Rus vertragen, dat wel.
Weet je nog hoe het begon?

Wij zullen strooizout sturen want het kan glad zijn op de weg...
Duitsland: We zullen 2000 helmen sturen...

Amerika stuurde hoeveel (oude) tanks? 32? (M1A1) geen enkel vliegtuig van de US ook al staan er massa's in de woestijn zand te happen.

De frontlijn is zo'n 1000km lang.
Over die ganse lengte zitten er ongeveer 600.000 Russische soldaten.

Niemand begrijpt hoe Oekraïne erin slaagt om die massa al 3 jaar tegen te houden, hier en daar slagen ze er zelfs in om opnieuw terrein in te nemen.

De reacties van de Russen op het voorstel van Zelensky beginnen binnen te druppelen...

— Viktor Sobolev, Russia's State Duma Deputy.
"Russia will not agree to a 30-day ceasefire,
since it will only allow Ukraine to regroup and rearm.
A temporary ceasefire is unacceptable.

Nu ben ik wel eens benieuwd naar de reactie van Kamerad Trumpski.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Ja, en de Léopards gingen het verschil maken, en de F16's, en de toelating Russisch grondgebied aan te vallen etc... De realiteit laat echter een nog steeds Westelijk opschuivende frontlinie zien.
Petrikske schreef: 2 maanden geleden De reacties van de Russen op het voorstel van Zelensky beginnen binnen te druppelen...

— Viktor Sobolev, Russia's State Duma Deputy.
"Russia will not agree to a 30-day ceasefire,
since it will only allow Ukraine to regroup and rearm.
A temporary ceasefire is unacceptable.
Du-uh :bang:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hoe lang heeft Oekraïne moeten vechten met 1 hand achter z'n rug?

"Dit niet en dat niet en dat is verboden en dat kan niet...."

Laat alle beperkingen eens vallen en geef eens echt wat ze nodig hebben.

32 Abrams (M1A1) tanks gaf de US, kijk eens hoeveel er in de woestijn staan... voor vliegtuigen gewoon Boneyard intikken in YT

Komen we dan opnieuw tot de conclusie dat een immer voortdurende oorlog zo slecht nog niet is voor verschillende partijen? :|

Toegevoegd na 47 minuten 16 seconden:
Maar laat ons liever kijken naar de toekoms ipv naar het verleden.
Amerika zal dus ook de militaire steun hervatten, en laat naar mijn gevoel het potentiële antwoord van Poetin daarop berusten.
In zie hem in staat om pas in te stemmen met een staakt het vuren als in die periode er geen US en EU militaire steun zal worden verleend.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Die militaire steun is nog allemaal van de regering Biden, ik moet zeggen dat Trump nog niets extra heeft bijgebracht, de inlichtingen hervatten is ook wel erg nodig voor Ukraine.
Denk niet dat Putin een pause voor een maand zal zien zitten hij gaat ervan uit dat hij aan het winnen is, terwijl zijn land zelf het erg moeilijk krijgt de rieele inflatie zou in rusland nu meer dan 70% bedragen..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 519 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bericht

woutervh schreef: 2 maanden geleden Ik begrijp het echt niet.
Dat is exact wat ik al van in het begin zei, men zal pas stoppen als men denkt niets meer te kunnen winnen. Oekraïne is de hand omgedraaid door Trump maar de bloeddorstige honger bij de agressor Rusland is er nog altijd.

Rusland wil inderdaad geen vrede, ze willen Oekraïne, heel Oekraïne. Nu ze het signaal gekregen hebben dat ze kunnen doen wat ze willen is er uiteraard geen neiging om voor vrede te gaan, het is pakken wat kan.

Nadien komt fase II: hergroeperen en voorbereiden op fase III: opnieuw agressor worden en ofwel de rest van Oekraïne binnenvallen of een ander voormalig USSR-gebied.

Probleem blijft wel nog altijd de garantie en hoe deze kan afgedwongen worden. Dat is tegen de belangen van Rusland in en een doorkruising van hun plannen. Ook hier geen reden om snel overstag te gaan dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Oh hoe toevallig... de kapitein die op het Amerikaanse schip is ingevaren heeft de Russische nationaliteit.
Het Amerikaanse schip heeft 220.000 vaten vliegtuigbrandstof aan boord voor het Amerikaanse leger.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/12 ... achtschip/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

De man verving de voorganger die op mysterieuze wijze door een toevallig openstaand raam was eugh... gevallen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Gelukkig voor deze man zullen er nu tralies voor z'n raam staan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik vermoed dat Putin geen wapenstilstand zal aanvaarden, hij is op bepaalde plaatsen (Koersk) aan het winnen en dat zal voor hem een teken zijn om zeker verder te doen.
Dat de inflatie in rusland zelf al boven de 70% zit, en de leningen die de banken verplicht moeten aanvaarden v/h Kremlin (kunnen hem geen moer schelen trouwens) zullen ook wel beginnen door te wegen bij de Fin. Instellingen.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Goed nieuws voor Poetin blijkbaar .....eerst vrede maken , grenzen open en daarna fase 2 voor inname Oekraine .... wegens : :roll:

“200.000 tot 500.000 mannen zouden Oekraïne kunnen verlaten als de oorlog voorbij is en de grenzen opengaan” = nog minder soldaten voor Oekraine :think:

https://www.hln.be/buitenland/200-000-t ... ~aef5949e/

Tussen de 200.000 en 500.000 mannen zouden Oekraïne kunnen verlaten nadat de oorlog met Rusland voorbij is en alle reisbeperkingen zijn opgeheven. Dat zei minister van Nationale Eenheid Oleksy Tsjernysjov woensdag volgens Oekraïense media. Hij verwees naar een rapport van de Nationale Bank van Oekraïne, dat een uitstroom schatte op 200.000 dit jaar, oplopend tot 500.000 in 2027.
LGE 12-03-25, 15:48 Laatste update: 16:52 Bron: Kyiv Independent

Kort na de Russische invasie verbood de Oekraïense president Volodymyr Zelensky alle Oekraïense mannen tussen de 18 en 60 jaar oud om het land te verlaten zonder speciale toestemming. Hij stelde ook een dienstplicht in. Wie die weigert, riskeert vijf jaar cel. Deserteurs kunnen tot twaalf jaar gevangenisstraf krijgen.

Tsjernysjov zei volgens Oekraïense media dat er ongeveer 32 miljoen mensen in door Oekraïne gecontroleerde gebieden wonen. De minister verwees ook naar een rapport van de Nationale Bank van Oekraïne, dat in januari de uitstroom van migranten uit Oekraïne schatte op 200.000 dit jaar en oplopend tot 500.000 in 2027.
Demografische uitdagingen

meer ...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

fluppie schreef: 2 maanden geleden Ik vermoed dat Putin geen wapenstilstand zal aanvaarden, hij is op bepaalde plaatsen (Koersk) aan het winnen en dat zal voor hem een teken zijn om zeker verder te doen.
Ik lees het ook ja.
Poetin mag dan denken dat hij aan het winnen is, op andere plaatsen worden z'n soldaten dan weer terug gedreven.
Maar laat hem inderdaad maar verder dromen.
De Amerikaanse wapens komen Oekraïne weer binnen vanuit Polen en de US radar info word weer gedeeld.
Matt555 schreef: 2 maanden geleden“200.000 tot 500.000 mannen zouden Oekraïne kunnen verlaten als de oorlog voorbij is en de grenzen opengaan” = nog minder soldaten voor Oekraine
Ik geloof dat niet om eerlijk te zijn.
Er zal massa's goed betaald werk zijn voor die mannen (wederopbouw)
En in welke landen gaan die mannen welkom zijn eenmaal de oorlog voorbij?
Verschillende landen doen nu al pogingen om het die vluchtelingen moeilijk te maken.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Nu het echt duidelijk is dat de russische kapitein en zijn russische bemanning geen pogingen deden om het Amerikaanse schip (met militaire lading) te ontwijken (vertaling: ze zijn er met opzet tegen gevaren) hoop ik toch dat de Amerikanen artikel 5 niet inroepen. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

President Trump liet vanavond in het Witte Huis verstaan dat hij "positieve signalen" heeft gekregen na de gesprekken tussen de VS en Oekraïne gisteren in Saoedi-Arabië. "Hopelijk kunnen we tot een staakt-het-vuren komen", zei hij. "De bal ligt nu in het kamp van Rusland." En daar volgde meteen een dreiging achter: "Er zijn dingen die je in financieel opzicht kunt doen die zeer slecht zouden zijn voor Rusland."
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Hij kan de Russen economisch advies geven, dat zal ze leren en kan hen enorm hard treffen. Tarieven op invoer van alcohol, tarieven op sloten van ramen,... Als die ramen niet meer open kunnen, kan dat leiden tot een ineenstorting van het systeem!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

fluppie schreef: 2 maanden geleden Denk niet dat Putin een pause voor een maand zal zien zitten hij gaat ervan uit dat hij aan het winnen is, terwijl zijn land zelf het erg moeilijk krijgt de rieele inflatie zou in rusland nu meer dan 70% bedragen..
De inflatie is 10,06 procent (hoogste cijfer ooit, in januari was dit nog 9.9 procent) en de rente staat op 21 procent.

Toegevoegd na 2 minuten 4 seconden:
on4bam schreef: 2 maanden geleden Nu het echt duidelijk is dat de russische kapitein en zijn russische bemanning geen pogingen deden om het Amerikaanse schip (met militaire lading) te ontwijken (vertaling: ze zijn er met opzet tegen gevaren) hoop ik toch dat de Amerikanen artikel 5 niet inroepen. :roll:
Nochtans is het een pure aanval... dwaas trouwens van Trump dat hij denkt dat hij goede maatjes is met Putin en deze zal meegaan in het staakt het vuren.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ja ja al die cijfers zouden zeer gemanipuleerd zijn, (door Putin)ik hoor ook dat de echte inflatie in Rusland zelfs boven de 70% zou uitkomen, heb het dan alleen over dagelijkse dingen zoals voeding bijv.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

“Rusland heeft drie eisen om akkoord staakt-het-vuren goed te keuren”

https://www.hln.be/buitenland/rusland-h ... ~a2c6d779/
Redactie 13-03-25, 08:48

08:46

"Rusland heeft lijst met drie eisen om akkoord staakt-het-vuren goed te keuren"

Het is nog steeds wachten op de officiële reactie van Moskou op het voorstel van Washington voor een staakt-het-vuren, dat de gevechten tussen Rusland en Oekraïne voor 30 dagen zou stoppen.

Maar volgens twee bronnen bij persbureau Reuters heeft het Kremlin een lijst met eisen gegeven om het akkoord goed te kunnen keuren.

Het is niet duidelijk wat Rusland precies op zijn lijst heeft staan, maar volgens de bronnen gaat het over deze drie punten:

• Oekraïne mag geen lid van de NAVO worden

• Er mogen geen buitenlandse troepen in Oekraïne gestationeerd worden

• Poetin zou een internationale erkenning van de aanspraak van Rusland op de Krim en vier Oekraïense provincies willen

De eisen van Poetin voor een staakt-het-vuren blijven onzeker. Sommige Amerikaanse functionarissen vrezen dat Poetin een wapenstilstand zal gebruiken om de VS, Oekraïne en Europa nog meer te verdelen en eventuele onderhandelingen te ondermijnen.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Matt555 schreef: 2 maanden geleden“Rusland heeft drie eisen om akkoord staakt-het-vuren goed te keuren”
Is niet officieel maar als dit bevestigd word door Poetin die later vandaag een verklaring zal geven dan is dit gewoon vasthouden aan de eisen van dag 1.
En ergens had ik ook verwacht dat Rusland geen duimbreed ging toegeven.
Het internationaal erkennen van de 4 provincies gaat al zeker niet gebeuren denk ik.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Geheim document onthult wat Rusland echt wil: “Vrede vóór 2026 is sowieso geen optie”

https://www.hln.be/buitenland/geheim-do ... ~a603bf9e/

Een vredevolle oplossing voor de oorlog in Oekraïne kan er niet komen vóór 2026. Dat staat in een geheim Russisch document dat een Europese inlichtingendienst kon onderscheppen. De ‘Washington Post’ brengt de inhoud nu naar buiten.
SVM 13-03-25, 10:07 Laatste update: 10:08 Bron: Washington Post
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Matt555 schreef: 2 maanden geledenGeheim document onthult wat Rusland echt wil: “Vrede vóór 2026 is sowieso geen optie”
Wat ik reeds vertelde hé, niks toegeven maar alsmaar eisen blijven stellen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Logisch als je altijd je zin krijgt en anderen zo dwaas zijn erin mee te gaan.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

De eisen zijn toch al van dag 1 duidelijk? Of zelfs van dag -1? Je kunt ze toch niet beschuldigen van wispelturigheid :lol:
Matt555 schreef: 2 maanden geleden Een vredevolle oplossing voor de oorlog in Oekraïne ...
Wat een rare zin... Hoe kun je nu een oorlog vredevol gaan oplossen? Onderhandelen is nog iets anders dan vredevol