Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er word er op alle mogelijke manieren strijd geleverd voor de grootste NPP van Europa (Zaporizhzhia)
https://www.euronews.com/my-europe/2024 ... llaborator
De mensen van het IAEA al een tijdje aanwezig in de kerncentrale van Zaporizja mogen van de Russen de kerncentrale niet meer verlaten tot de oorlog is bevroren.
https://www.iaea.org/newscenter/pressre ... in-ukraine
Het is niet omdat er in de media niet over word gesproken dat alles daar peis en vree is.
https://www.euronews.com/my-europe/2024 ... llaborator
De mensen van het IAEA al een tijdje aanwezig in de kerncentrale van Zaporizja mogen van de Russen de kerncentrale niet meer verlaten tot de oorlog is bevroren.
https://www.iaea.org/newscenter/pressre ... in-ukraine
Het is niet omdat er in de media niet over word gesproken dat alles daar peis en vree is.
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- Elite Poster
Quote naar hier verplaatst omdat het hier meer on topic is.
De vredesplannen waarmee de Trump entourage kwistig mee aan het strooien is zijn eigenlijk DOA (dead on arrival..)
Combat vet Paul doet in 1 van z'n laatste video's uit de doeken waarom.
En natuurlijk zal Zelensky Trump naar de mond praten, het alternatief zal er enkel voor zorgen dat de kraan gelijk word dicht gedraaid.
Beetje oranje konfituur en laat de munitie en wapens maar komen in afwachting van..
De Biden administratie zorgt er ondertussen voor dat ze zoveel mogelijk materiaal richting Oekraïne gaan pompen voor 20 januari.
Ook andere landen doen extra inspanningen voor Oekraïne.
Poetin zou ondertussen te kennen hebben gegeven dat er pas gepraat kan worden als de Oekraïners zich terugtrekken uit de Koersk regio.
Maar ik denk niet dat de Oekraïners zo dom zijn om zich voor de zoveelste keer te laten rollen door de Russen.
Laatst gewijzigd door Petrikske 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 24 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik onthou me van Oukraine posts , toen ik de quote van Schulz / Poetin poste was dat in Het Amerkaanse verkiezing forum
Ik ervaar alleen dat velen Oekraine moeheid begint te tonen , zelfs het tijdelijk containerdorp op Antwerpen L.O. wordt afgebroken , en de bewoners zijn reeds maanden geleden op de hoogte gebracht dat ze in eigen huuropvang gaan moeten voorzien , hebben trouwens de nodige papieren om te mogen werken , eeuwig kan huidige Oekraine situatie niet blijven ....., oplossing zal er wel moeten komen .
Ik ervaar alleen dat velen Oekraine moeheid begint te tonen , zelfs het tijdelijk containerdorp op Antwerpen L.O. wordt afgebroken , en de bewoners zijn reeds maanden geleden op de hoogte gebracht dat ze in eigen huuropvang gaan moeten voorzien , hebben trouwens de nodige papieren om te mogen werken , eeuwig kan huidige Oekraine situatie niet blijven ....., oplossing zal er wel moeten komen .
Laatst gewijzigd door on4bam 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
'moeheid' is niet meer dan normaal hé, hoe zouden wij zelf zijn?
Ooit in de buurt geweest van artilleriebeschietingen? Dat is een lawaai je kan zich dat niet voorstellen.
Maar ik zag pas nog de cijfers van een poll (gaan we weer..) over hoeveel mensen bereid zijn om gebied af te staan aan de Russen en dat was toch een laag getal hoor.
Zelensky heeft eigenlijk het probleem dat Oekraïne een heel Westers georiënteerd land is en de bevolking zit liever op een terras dan in een loopgraaf.
En om die reden nemen ze dus en masse de benen richting Antwerpen en andere grootsteden.
Wij mogen trouwens niet klagen, enig idee hoeveel Oekraïners er in Polen zitten?
Dat is een veelvoud zenne.
Ooit in de buurt geweest van artilleriebeschietingen? Dat is een lawaai je kan zich dat niet voorstellen.
Maar ik zag pas nog de cijfers van een poll (gaan we weer..) over hoeveel mensen bereid zijn om gebied af te staan aan de Russen en dat was toch een laag getal hoor.
Zelensky heeft eigenlijk het probleem dat Oekraïne een heel Westers georiënteerd land is en de bevolking zit liever op een terras dan in een loopgraaf.
En om die reden nemen ze dus en masse de benen richting Antwerpen en andere grootsteden.
Wij mogen trouwens niet klagen, enig idee hoeveel Oekraïners er in Polen zitten?
Dat is een veelvoud zenne.
Laatst gewijzigd door on4bam 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Over dat laatste ....geeft me wel een heel dubbel gevoel als ik Russische Oekrainers ...of Oekrainse Russen ??? in L.O. Aldi zie , beren van jonge venten zie ..... en ik dat dan vergelijk met recente Vranx reportages van aan het front in real time opgenomen met bodycams van juist geschoten oudere Oekrainers die IPV . op terras te zitten daar al 2 jaar uitgeput hun land verdedigen ....Heel dubbel gevoel dat onzw E.U. landen die mannelijke mobilisatie vluchtelingen verblijfsstatus geven ....Terwijl anderen hun Oekraine verdedigen met wanhoop ....een heel dubbele toestand , temeer omdat U.K. overweegt ev. om" boots on Oekraine soil "te sturen
PS : en ondertussen koopt E.U. nog steeds Russische olie Politics ...???
Verder ga ik hier niet reageren daar ik me hier ongemakkelijk voel en dat in een welles nietes gaat uitdraaien .....
Dat hou ik liever in ander topic "Amerkaanse verkiezingen
Laatst gewijzigd door Matt555 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Waarom zou je zich ongemakkelijk moeten voelen, ik deel jou mening hoor.
Ik weet goed genoeg dat die jonge schijtlijsters er vandoor gaan terwijl als het ware gepensioneerden in de loopgraven zitten te verkommeren.
Ze zouden al die jonge mannen moeten oppakken en overdragen aan Oekraïne.
Niks te OCMW steun achterover drukken.
Vrouwen kinderen is een gans ander verhaal maar jonge mannen met blitse auto's zijn hier eigenlijk niets verloren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Zou het kunnen dat alle EU landen zullen gevraagd worden om de (deserterende !!!!) mannen uit Ukraine over te dragen aan hun land, om hun dienstplicht te voldoen?? volgens mij is dit wel degelijk een topic op een van de vele EU vergaderingen hoor.
Je moet weten dat legerdienst over het algemeen nu wel een belangrijk topic aan het worden is in de EU sommige landen hebben het zelfs al ingevoerd.
Dus ja afgezien van Ukraine nu ik denk/vermoed dat we terug die weg opgaan, ook ik Belgie dit is een maatregel om Europa sterker te maken en zo oorlogen te voorkomen vergeet dat niet.
De jongeren van mijn generatie hebben dit allemaal gedaan, en we hadden nog niet zoveel info over de oorlog, maar af en toe hoorden we de ouders en grootouders daar over vertellen en het waren niet altijd happy end verhalen he . Dus ja het was ook wel met een beetje angst dat we naar het klein kasteeltje in Brussel (Toen) vertrokken
Je moet weten dat legerdienst over het algemeen nu wel een belangrijk topic aan het worden is in de EU sommige landen hebben het zelfs al ingevoerd.
Dus ja afgezien van Ukraine nu ik denk/vermoed dat we terug die weg opgaan, ook ik Belgie dit is een maatregel om Europa sterker te maken en zo oorlogen te voorkomen vergeet dat niet.
De jongeren van mijn generatie hebben dit allemaal gedaan, en we hadden nog niet zoveel info over de oorlog, maar af en toe hoorden we de ouders en grootouders daar over vertellen en het waren niet altijd happy end verhalen he . Dus ja het was ook wel met een beetje angst dat we naar het klein kasteeltje in Brussel (Toen) vertrokken
-
- Elite Poster
Afgelopen tijd waren het vooral Shahed drones die door de Russen werden gebruikt, simpele reden hiervoor, alles sparen voor een grote aanval. (zoveel kan Rusland dus nog in de strijd gooien..)
Afgelopen nacht was het dan weer zover, een barrage met een 120-tal kruisraketten en 90 drones. (het merendeel neergeschoten en de rest via drone jammers afgeleid) (het doel van de Russen was opnieuw de energievoorzieningen treffen nu de winter voor de deur staat)
Misschien moet Scholz nog eens telefoneren?
De grote woorden van Trump maken op Poetin dus 0,0 indruk. (net of we iets anders hadden verwacht)
Met deze aanval bewijst Rusland nogmaals dat ze geen duimbreed willen toegeven.
De laatste week gebruikte Rusland
140 kruisraketten van allerlei pluimage
Meer dan 900 glijdende luchtbommen (FABS)
600 aanvals drones.
Bron: Anton Gerashchenko
Afgelopen nacht was het dan weer zover, een barrage met een 120-tal kruisraketten en 90 drones. (het merendeel neergeschoten en de rest via drone jammers afgeleid) (het doel van de Russen was opnieuw de energievoorzieningen treffen nu de winter voor de deur staat)
Misschien moet Scholz nog eens telefoneren?
De grote woorden van Trump maken op Poetin dus 0,0 indruk. (net of we iets anders hadden verwacht)
Met deze aanval bewijst Rusland nogmaals dat ze geen duimbreed willen toegeven.
De laatste week gebruikte Rusland
140 kruisraketten van allerlei pluimage
Meer dan 900 glijdende luchtbommen (FABS)
600 aanvals drones.
Bron: Anton Gerashchenko
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 495 keer
Eindelijk goed nieuws voor Oekraïne, ze mogen Amerikaanse langeafstandswapens gebruiken om doelen in rusland te treffen.
Ze zullen hun bommenwerpers nog wat verder moeten gaan parkeren.
Ze zullen hun bommenwerpers nog wat verder moeten gaan parkeren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Ja m'n zoon verteld me het net, effin finally!!
Vermoedelijk zal Duitsland nu ook wel overstag gaan met z'n Taurus raketten.
Ondertussen zijn de Polen hun luchtafweer in opperste staat van paraatheid aan het brengen en deze ook aan het opstellen aan hun buitengrens.
Noord-Korea zou indien de goede betrekkingen met Rusland blijven evolueren bereid zijn om tot 100.000 soldaten te sturen.
Vermoedelijk zal Duitsland nu ook wel overstag gaan met z'n Taurus raketten.
Ondertussen zijn de Polen hun luchtafweer in opperste staat van paraatheid aan het brengen en deze ook aan het opstellen aan hun buitengrens.
Noord-Korea zou indien de goede betrekkingen met Rusland blijven evolueren bereid zijn om tot 100.000 soldaten te sturen.
Laatst gewijzigd door Petrikske 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Die hebben een groter bereik dat klopt.
Hoe ver precies wil men niet vertellen maar het gerucht gaat dat bij gebruik van een kleinere 'payload' er meer brandstof in kan en dat hierdoor een bereik van 800km. mogelijk zou zijn. (let wel dit zijn geruchten)
Hoe ver precies wil men niet vertellen maar het gerucht gaat dat bij gebruik van een kleinere 'payload' er meer brandstof in kan en dat hierdoor een bereik van 800km. mogelijk zou zijn. (let wel dit zijn geruchten)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Met zo een afstanden (zelfs een 300 km) kan men al Moskou bereiken, Putin zal zeer blij zijn, een en ander is de oorzaak van het gebruik van N-Koeanen in de voorste linies dat heeft ongetwijfeld de doorslag gegeven.
-
- Elite Poster
Is wel wat verder hé fluppie.
Het dichtst gelegen punt richting Moskou is het Nationaal Park Desnjansko-Starohoetsky
https://nl.aroundus.com/p/9731300-desna ... ature-park
En dat blijft toch een goeie 500km.
En zo blijven we bezig.
De fiber-optic communication cable C-Lion-1 een 1200km lange kabel (de enige die Finland verbind met Centraal Europa) is doorgesneden.
Kabel loopt van Helsinki tot Rostock en loopt in de buurt van de Nordstream gasleiding.
Russische schepen?
Het dichtst gelegen punt richting Moskou is het Nationaal Park Desnjansko-Starohoetsky
https://nl.aroundus.com/p/9731300-desna ... ature-park
En dat blijft toch een goeie 500km.
Klopt, probleem nu is wel dat de Oekraïners die US raketten voor de lange afstand mogen gebruiken maar enkel in de regio waar die Noord-Koreanen zitten. (Koersk)
En zo blijven we bezig.
De fiber-optic communication cable C-Lion-1 een 1200km lange kabel (de enige die Finland verbind met Centraal Europa) is doorgesneden.
Kabel loopt van Helsinki tot Rostock en loopt in de buurt van de Nordstream gasleiding.
Russische schepen?
-
- Elite Poster
The flipside of the coin ...
Zweden vraagt inwoners via brochure om zich voor te bereiden op mogelijke oorlog, Finland lanceert website met gelijkaardige “tips”
https://www.hln.be/buitenland/zweden-vr ... ~a2c6d779/
op 16:17 tijdslijn
OEKRAÏNE Oekraïne kreeg gisteren van de VS de toestemming om voortaan ook diep in Rusland toe te slaan met Amerikaanse langeafstandwapens. Volgens de woordvoerder van het Kremlin gooien de VS zo olie op het vuur en zal dit tot “een nieuwe ronde van spanningen” leiden. Binnen Europa wordt er gemengd gereageerd op de beslissing. Ondertussen vragen Zweden en Finland hun inwoners om zich voor te bereiden op een mogelijke oorlog. Volg alle ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne in onze liveblog.
Redactie 18-11-24, 16:20 Laatste update: 16:35
Zweden vraagt inwoners via brochure om zich voor te bereiden op mogelijke oorlog, Finland lanceert website met gelijkaardige “tips”
https://www.hln.be/buitenland/zweden-vr ... ~a2c6d779/
op 16:17 tijdslijn
OEKRAÏNE Oekraïne kreeg gisteren van de VS de toestemming om voortaan ook diep in Rusland toe te slaan met Amerikaanse langeafstandwapens. Volgens de woordvoerder van het Kremlin gooien de VS zo olie op het vuur en zal dit tot “een nieuwe ronde van spanningen” leiden. Binnen Europa wordt er gemengd gereageerd op de beslissing. Ondertussen vragen Zweden en Finland hun inwoners om zich voor te bereiden op een mogelijke oorlog. Volg alle ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne in onze liveblog.
Redactie 18-11-24, 16:20 Laatste update: 16:35
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
Alle landen dichtbij Rusland zijn bereid om stappen te zetten terwijl het voor ons nog steeds een ver van ons bedje schow is.
Ook is Polen is er vanalles aan het bewegen en zijn er morgen belangrijke gesprekken in Warschau. (Weimar Triangle+ format)
https://newsukraine.rbc.ua/news/polish- ... 57069.html
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/count ... 0societies.
-
- Elite Poster
Vraag is natuurlijk of je bvb dochtertje of zoontje zou willen zien vertrekken ...., of gewoon zelf voorraad voor je gaat inslaan (precies of dat voor hoelang ... gaat helpen ....)
Dit enkel ter afweging ...
Dit enkel ter afweging ...
Laatst gewijzigd door on4bam 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Elite Poster
De vraag is ook, "wat zien die landen wat wij niet zien" en hoe ze zich gaan opstellen op hetgene dat ze zien.
Zijn die landen bevreesd van een agressor die z'n eigen land niet eens kan verdedigen of is het eerder de schrik voor een kat in het nauw die kernwapens heeft?
Zijn die landen bevreesd van een agressor die z'n eigen land niet eens kan verdedigen of is het eerder de schrik voor een kat in het nauw die kernwapens heeft?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Da's het perverse aan gans dat oorlogsysteem.
Men laat jongeren, die elkaar eigenlijk niet haten, vechten tegen elkaar, terwijl de hoge piefen niet in persoon met elkaar willen vechten en dan nog bescherming krijgen volgens oorlogsrecht.
The universal soldier
Waarom zou zo'n "Oekraïense schijtlijster" uit pakweg Lviv moeten gaan vechten in Donetsk? Zijn leven op het spel gaan zetten omdat de grote jongens niet met elkaar willen praten? Als Duitsland hier morgen de Oostkantons manu militare wil terugnemen, ga jij dan uw kinderen uitsturen om dat te verhinderen? En ja, ik weet het, waar trek je de grens, en ergens zijn we watjes geworden. Maar toch...
-
- Elite Poster
Ik begrijp je punt Wouter en ik wil ook dat die oorlog stopt liever gisteren dan vandaag.
Maar moeten vader en grootvader in die loopgraven gaan zitten?
En ja de dikke politiekers en hoge officieren eten de dikste kreeften en drinken de duurste champagne terwijl de soldaten water scheppen uit een plas.
Het is niet van vandaag maar spijtig genoeg van alle tijd.
Probleem is dat sommige volkeren en culturen deze levenswijze als normaal blijven bestempelen.
Dit gaat blijven duren vrees ik tot ook die mensen het lef hebben gevonden om hun middelvinger op te steken.
Toegevoegd na 1 uur 28 minuten 40 seconden:
Een 2e onderzeese datakabel is doorgesneden.
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/1 ... aged-telia
Maar moeten vader en grootvader in die loopgraven gaan zitten?
En ja de dikke politiekers en hoge officieren eten de dikste kreeften en drinken de duurste champagne terwijl de soldaten water scheppen uit een plas.
Het is niet van vandaag maar spijtig genoeg van alle tijd.
Probleem is dat sommige volkeren en culturen deze levenswijze als normaal blijven bestempelen.
Dit gaat blijven duren vrees ik tot ook die mensen het lef hebben gevonden om hun middelvinger op te steken.
Toegevoegd na 1 uur 28 minuten 40 seconden:
Een 2e onderzeese datakabel is doorgesneden.
https://www.lrt.lt/en/news-in-english/1 ... aged-telia
-
- Elite Poster
Je kent mijn mening denk ik. Dat de grote mannen rond de tafel gaan zitten en een nieuwe grens overeen komen.
Dan moet er niemand meer in de loopgraven gaan zitten. Maarja, we gaan eerst nog 1000 dagen mekaar in puin blijven schieten om toch tot dat punt te geraken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 312 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Neen, dat helpt geen zak en is enkel een tijdelijke manier om op krachten te komen en opnieuw een volgende oorlog te starten... zoals de geschiedenis ons helaas geleerd heeft of een geheugen. Die oorlogen worden ook gestart omdat men te laks/traag reageert op agressie. Rusland gaat gewoon verder om de simpele reden dat dat kan.
En ja, als Duitsland de oostkantons zou aanvallen moeten wij reageren want nadien kunnen ze wel trek krijgen in een ander gebied. Nu, ik verwacht dit niet van Duitsland want zij hebben al 2 keer wel tegenreactie gekregen en ook nadat men hen te lang had laten doen.
Rusland kan vandaag de vrede bereiken door naar huis te keren, ze willen echter geen vrede maar extra grondgebied dat ze met hun agressie veroverd hebben. Mensenlevens kan hen geen bal schelen, ook in niet oorlogstijd.
En ja, als Duitsland de oostkantons zou aanvallen moeten wij reageren want nadien kunnen ze wel trek krijgen in een ander gebied. Nu, ik verwacht dit niet van Duitsland want zij hebben al 2 keer wel tegenreactie gekregen en ook nadat men hen te lang had laten doen.
Rusland kan vandaag de vrede bereiken door naar huis te keren, ze willen echter geen vrede maar extra grondgebied dat ze met hun agressie veroverd hebben. Mensenlevens kan hen geen bal schelen, ook in niet oorlogstijd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Oorlog is van alle tijden. Het zit in het mensdom en in het dierenrijk. Leeuwen vechten voor territorium, anderen vechten voor vrouwtjes, apen vormen ook troepen... En een mens is ook gewoon een biologisch wezen, onderhevig aan de natuurwetten van de sterkste, hoe "verlicht" we ons ook mogen voelen.
Steden werden belegerd, landen trokken ten oorlog, ... Telkens met het doel de ander tot overgave en onderwerping te dwingen. Indien geen overgave, volgde de vernietiging. "Uw geld of uw leven! (of uw onderbroek afgeven)" speelden we als kind. Het is gewoon een utopie dat dit nu opeens anders zou zijn.
Net zoals niemand kan garanderen wat het gevolg is mocht Oekraïne toegeven aan de Russische aggressie (stopt Rusland of niet?), kan niemand garanderen dat Rusland zelf geen slachtoffer wordt van een externe aggressie. Moet er daar geen volk bevrijd worden? Democratie gebracht? Eerlijke verkiezingen? En terwijl we bezig zijn wat natuurlijke bronnen de onze maken? WO2 is 80 jaar geleden. Je moet eens zien wat er gebeurd is in die 80 jaar. Ik heb het al gezeged. Grenzen zijn lijnen op een kaart. En deze lijnen kunnen wijzigen naargelang de situatie. Je maakt uzelf wat wijs als je denkt dat dit van nu tot in het oneindige blijft zoals het nu is.
Nu, ik ga me hier niet weer in een welles-nietes discussie storten, of allerhande tuinhuis-vergelijkingen bovenhalen. De toekomst zal het moeten uitwijzen.
Steden werden belegerd, landen trokken ten oorlog, ... Telkens met het doel de ander tot overgave en onderwerping te dwingen. Indien geen overgave, volgde de vernietiging. "Uw geld of uw leven! (of uw onderbroek afgeven)" speelden we als kind. Het is gewoon een utopie dat dit nu opeens anders zou zijn.
Net zoals niemand kan garanderen wat het gevolg is mocht Oekraïne toegeven aan de Russische aggressie (stopt Rusland of niet?), kan niemand garanderen dat Rusland zelf geen slachtoffer wordt van een externe aggressie. Moet er daar geen volk bevrijd worden? Democratie gebracht? Eerlijke verkiezingen? En terwijl we bezig zijn wat natuurlijke bronnen de onze maken? WO2 is 80 jaar geleden. Je moet eens zien wat er gebeurd is in die 80 jaar. Ik heb het al gezeged. Grenzen zijn lijnen op een kaart. En deze lijnen kunnen wijzigen naargelang de situatie. Je maakt uzelf wat wijs als je denkt dat dit van nu tot in het oneindige blijft zoals het nu is.
Nu, ik ga me hier niet weer in een welles-nietes discussie storten, of allerhande tuinhuis-vergelijkingen bovenhalen. De toekomst zal het moeten uitwijzen.
-
- Elite Poster
Goeie poging om de agressie van Rusland te minimaliseren en relativeren. Het blijft wel gewoon agressie.
De vergelijking met dieren gaat ook niet op. Dieren tonen inderdaad soms agressief gedrag maar ze gaan geen 1.000 dagen verder met dat gedrag. Hun doel is vaak gewoon overleven of voeding, geen ideologisch zelf verzonnen verhaal dat een zeer beperkt deel van de soort enorme voordelen moet bieden. Ze dreigen niet de ganse soort uit te moorden als ze hun zin niet krijgen. Ze vernietigen hun eigen leefomgeving niet, zo dom zijn ze niet.
En neen, het omdraaien van wie met deze speciale operatie begonnen is gaat niet helpen. We moeten niet gokken wat er zal gebeuren nadat men Rusland zijn zin geeft, dat hebben we nl al gezien, ze herbeginnen telkens opnieuw.
Ik zeg ook nergens dat grenzen de eeuwigheid hebben maar ik zie liever dat volken zelf kiezen voor hun toekomst zoals de soviet unie uit elkaar viel omdat hun rottig systeem van geen kanten werkt en tegen de menselijke natuur in gaat. Rusland is bang voor deze realiteit en besluit dan maar met agressie hun wil op te dringen.
De toekomst hoeft niets uit te wijzen wat de geschiedenis u al geleerd heeft.
Heel de uitleg kan gecatalogeerd worden onder laat Rusland gewoon hun zin doen en wees onderdanig, waarom toch? Niet voor de vrede want die is er nog nooit door bereikt, integendeel.
De vergelijking met dieren gaat ook niet op. Dieren tonen inderdaad soms agressief gedrag maar ze gaan geen 1.000 dagen verder met dat gedrag. Hun doel is vaak gewoon overleven of voeding, geen ideologisch zelf verzonnen verhaal dat een zeer beperkt deel van de soort enorme voordelen moet bieden. Ze dreigen niet de ganse soort uit te moorden als ze hun zin niet krijgen. Ze vernietigen hun eigen leefomgeving niet, zo dom zijn ze niet.
En neen, het omdraaien van wie met deze speciale operatie begonnen is gaat niet helpen. We moeten niet gokken wat er zal gebeuren nadat men Rusland zijn zin geeft, dat hebben we nl al gezien, ze herbeginnen telkens opnieuw.
Ik zeg ook nergens dat grenzen de eeuwigheid hebben maar ik zie liever dat volken zelf kiezen voor hun toekomst zoals de soviet unie uit elkaar viel omdat hun rottig systeem van geen kanten werkt en tegen de menselijke natuur in gaat. Rusland is bang voor deze realiteit en besluit dan maar met agressie hun wil op te dringen.
De toekomst hoeft niets uit te wijzen wat de geschiedenis u al geleerd heeft.
Heel de uitleg kan gecatalogeerd worden onder laat Rusland gewoon hun zin doen en wees onderdanig, waarom toch? Niet voor de vrede want die is er nog nooit door bereikt, integendeel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Je kan het verhaal heel mooi verbloemen en neerschrijven, de waarheid is dat heel wat landen de jarenlange Russische onderdrukking zat zijn en dit feit is de reden waar we nu staan.
De hakken in het zand en gedaan met toegeven.
Toch raar hé, dat het de mensen zijn die onder de knoet van de Russen hebben gezet die nu bereid zijn de grootste offers te brengen, rara hoe komt dat toch.
Misschien kiest Rusland beter eieren voor z'n geld, er zitten daar in de regio heel wat wraakgevoelens.
Polen zit aan 4% van z'n GDP en wil dit zelfs nog verder optrekken naar 4,5%
Dat zijn veel wapens, wapens die Rusland al lang niet meer heeft.
10.000 tanks verloren in Oekraïne, de musea zijn leeg..
En ja er zijn ook goede Russen die de ernst van de situatie inzien..
De hakken in het zand en gedaan met toegeven.
Toch raar hé, dat het de mensen zijn die onder de knoet van de Russen hebben gezet die nu bereid zijn de grootste offers te brengen, rara hoe komt dat toch.
Misschien kiest Rusland beter eieren voor z'n geld, er zitten daar in de regio heel wat wraakgevoelens.
Polen zit aan 4% van z'n GDP en wil dit zelfs nog verder optrekken naar 4,5%
Dat zijn veel wapens, wapens die Rusland al lang niet meer heeft.
10.000 tanks verloren in Oekraïne, de musea zijn leeg..
En ja er zijn ook goede Russen die de ernst van de situatie inzien..
-
- Elite Poster
Haha, die vergelijking met de dieren komt er ook goed terug, a monkey with a grenade, dat is het inderdaad. Elke iet of wat normale aap was al lang terug in zijn kot gekropen
-
- Elite Poster
Dus, jawel, de toekomst zal het uitwijzen
Dat is net mijn punt. Het is voor ons moeilijk voor te stellen, maar er zijn/waren nu eenmaal Oekraïners die liever de neus in de richting van Rusland zetten, ipv Europa. Sommige van deze gebieden hebben zich toen onafhankelijk verklaard van Oekraïne (die een pro-Westerse koers wou), maar werd hardhandig de kop ingedrukt, Minsk akkoorden die niet werden nageleefd etc, tot grote broer Rusland zich ging moeien.
-
- Elite Poster
Oekraïners met de neus naar Moskou?
Zouden het geen uitgeweken Russen zijn die de neus op Moskou houden?
De Oekraïners zullen eerder hun neus ophalen denk ik.
https://historianet.nl/maatschappij/ges ... ost-europa
Ik woon ook in een grensgebied en ja er zijn de laatste jaren veel Nederlanders hier komen wonen, maar het blijft tot nader order België hoor.
Zouden het geen uitgeweken Russen zijn die de neus op Moskou houden?
De Oekraïners zullen eerder hun neus ophalen denk ik.
https://historianet.nl/maatschappij/ges ... ost-europa
Ik woon ook in een grensgebied en ja er zijn de laatste jaren veel Nederlanders hier komen wonen, maar het blijft tot nader order België hoor.
-
- Elite Poster
Inderdaad, het probleem van de Russen is dat een hele hoop gebieden ervoor gekozen hebben om geen deel meer uit te maken van dit onwerkbaar systeem. In plaats van zich af te vragen waarom, gebruikt men dus bruut geweld in een hopeloze poging dit om te keren met alle miserie als gevolg erbij. De Oekraïners die graag naar Rusland willen kunnen dat, Putin geeft hen graag een paspoort. Het is ook een beetje vreemd dat Rusland de Russische gezinden wil beschermen... door heel het gebied aan flarden te schieten
-
- Elite Poster
Het zijn dan ook allemaal nazi's hé.
Toegevoegd na 56 minuten 43 seconden:
Deze nacht heeft Oekraïne reeds gebruik gemaakt van de US ATACMS door een verdeelcentrum van de Russen aan te vallen in Karachev (130km van de grens)
Er moet daar veel verschillende soorten munitie hebben gelegen die een heleboel ontploffingen hebben veroorzaakt.
De Russen rammelen vervolgens opnieuw met de nucleaire ketting.
Het Duitse bedrijf Helsing zal 4000 aanvals drones leveren aan Oekraïne.
Het betreft het model HX-2 Karma (what's in a name) en is een zwervende drone die zelf op zoek gaat naar doelen dmv AI technologie dus geen nood heeft aan GPS en 'jammen' is hierdoor niet mogelijk.
Andere voordelen tegenover bv de US Switchblade 600 is het verdere bereik zijnde 100km tegenover 40km voor de Switchblade.
En de Switchblade heeft wel GPS nodig 'jammen' is dus mogelijk.
De Duitse tegenhanger zou trouwens heel wat goedkoper zijn, verder word deze drone omschreven als de "Mini-Taurus" en de eerste levering is voorzien voor begin december.
(dit type drone werd trouwens reeds gebruikt in Oekraïne maar de Duitsers blijven verbeteringen toepassen op vraag van de Oekraïners)
En zo blijft het land voor veel bedrijven het ideale gebied om nieuw wapentuig te testen.
Toegevoegd na 11 uren 48 minuten 22 seconden:
https://www.reuters.com/world/europe/uk ... 024-11-18/
Oekraïne zou 8 ATACMS hebben gebruikt bij de aanval op de munitieopslagplaats in Karechev.
De Russen zouden er 2 hebben kunnen onderscheppen de rest zou doel getroffen hebben.
Oekraïne zou maar 50 ATACMS hebben, indien die info correct hoop ik dat er spoedig nieuwe leveringen gebeuren.
Al blijven de Oekraïners hun eigen producties ook verder opvoeren, zo zouden er dit jaar reeds
100 kruisraketten van het type Neptune R-360 gemaakt zijn (raket werd reeds gebruikt om het Russische vlaggeschip de Moskva tot zinken te brengen)
Niet alleen worden er in snel tempo nieuwe Neptune raketten gebouwd ze krijgen ook upgrades om ze een groter bereik te geven.
Ondertussen zouden ze al een bereik hebben van 400km al mikken de Oekraïners op een bereik van 1000km.
Doel in 2025 is 3000 exemplaren te vervaardigen.https://armyrecognition.com/focus-analy ... nst-russia
Oekraïne zou trouwens aan nog 4 andere types werken momenteel, ze zitten niet stil daar in Kiev.
Toegevoegd na 56 minuten 43 seconden:
Deze nacht heeft Oekraïne reeds gebruik gemaakt van de US ATACMS door een verdeelcentrum van de Russen aan te vallen in Karachev (130km van de grens)
Er moet daar veel verschillende soorten munitie hebben gelegen die een heleboel ontploffingen hebben veroorzaakt.
De Russen rammelen vervolgens opnieuw met de nucleaire ketting.
Het Duitse bedrijf Helsing zal 4000 aanvals drones leveren aan Oekraïne.
Het betreft het model HX-2 Karma (what's in a name) en is een zwervende drone die zelf op zoek gaat naar doelen dmv AI technologie dus geen nood heeft aan GPS en 'jammen' is hierdoor niet mogelijk.
Andere voordelen tegenover bv de US Switchblade 600 is het verdere bereik zijnde 100km tegenover 40km voor de Switchblade.
En de Switchblade heeft wel GPS nodig 'jammen' is dus mogelijk.
De Duitse tegenhanger zou trouwens heel wat goedkoper zijn, verder word deze drone omschreven als de "Mini-Taurus" en de eerste levering is voorzien voor begin december.
(dit type drone werd trouwens reeds gebruikt in Oekraïne maar de Duitsers blijven verbeteringen toepassen op vraag van de Oekraïners)
En zo blijft het land voor veel bedrijven het ideale gebied om nieuw wapentuig te testen.
Toegevoegd na 11 uren 48 minuten 22 seconden:
Een kaart met het bereik van de US ATACMS.
https://www.reuters.com/world/europe/uk ... 024-11-18/
Oekraïne zou 8 ATACMS hebben gebruikt bij de aanval op de munitieopslagplaats in Karechev.
De Russen zouden er 2 hebben kunnen onderscheppen de rest zou doel getroffen hebben.
Oekraïne zou maar 50 ATACMS hebben, indien die info correct hoop ik dat er spoedig nieuwe leveringen gebeuren.
Al blijven de Oekraïners hun eigen producties ook verder opvoeren, zo zouden er dit jaar reeds
100 kruisraketten van het type Neptune R-360 gemaakt zijn (raket werd reeds gebruikt om het Russische vlaggeschip de Moskva tot zinken te brengen)
Niet alleen worden er in snel tempo nieuwe Neptune raketten gebouwd ze krijgen ook upgrades om ze een groter bereik te geven.
Ondertussen zouden ze al een bereik hebben van 400km al mikken de Oekraïners op een bereik van 1000km.
Doel in 2025 is 3000 exemplaren te vervaardigen.https://armyrecognition.com/focus-analy ... nst-russia
Oekraïne zou trouwens aan nog 4 andere types werken momenteel, ze zitten niet stil daar in Kiev.
-
- Elite Poster
De Amerikaanse ambassade sluit tijdelijk z'n deuren in Kiev en het personeel word aangemaand om naar de schuilkelder te gaan van zodra het luchtalarm in werking treed.
Er word namelijk een grote raketaanval verwacht.
https://ua.usembassy.gov/mascot-update- ... v-ukraine/
Er word namelijk een grote raketaanval verwacht.
https://ua.usembassy.gov/mascot-update- ... v-ukraine/
-
- Elite Poster
In deze waren het de Russen zelf die de info hadden gelekt (bangmakerij)
Verder hebben veel partijen nog steeds contact met Rusland, al die regeringsleiders die bij Zelensky op bezoek komen, dat word vooraf doorgegeven aan de Russen, zodat ze niet kunnen zeggen achteraf we waren niet op de hoogte.
Ook bij de recent door Rusland gebruikt ICBM werd de US kort voor de lancering op de hoogte gebracht door de Russen.
https://kyivindependent.com/russia-pre- ... on-dnipro/
Verder hebben veel partijen nog steeds contact met Rusland, al die regeringsleiders die bij Zelensky op bezoek komen, dat word vooraf doorgegeven aan de Russen, zodat ze niet kunnen zeggen achteraf we waren niet op de hoogte.
Ook bij de recent door Rusland gebruikt ICBM werd de US kort voor de lancering op de hoogte gebracht door de Russen.
https://kyivindependent.com/russia-pre- ... on-dnipro/
-
- Elite Poster
https://www.standaard.be/cnt/dmf20231113_92216398
quote uit artikel
Gisteren 18:32
Volgens Poetin escaleert de confrontatie in Oekraïne door het westerse toedoen en wordt het een wereldwijd conflict. De Russische president verdedigde het inzetten van de raket door erop te wijzen dat zijn land het recht heeft wapens te gebruiken tegen militaire doelen van wie wapens inzet tegen Rusland. In geval van meer escalaties, zal Rusland op gelijkaardige manier antwoorden.
quote uit artikel
Gisteren 18:32
Volgens Poetin escaleert de confrontatie in Oekraïne door het westerse toedoen en wordt het een wereldwijd conflict. De Russische president verdedigde het inzetten van de raket door erop te wijzen dat zijn land het recht heeft wapens te gebruiken tegen militaire doelen van wie wapens inzet tegen Rusland. In geval van meer escalaties, zal Rusland op gelijkaardige manier antwoorden.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dus hij mag wel - in al zijn zotternij - Oekraïne kapot schieten.
Maar owee als de Oekraïners terugschieten.
Klein kind.
Mogen de Fransen dan ook "all hell loose" op Rusland gaan, omdat de Russen de Fransen saboteren in Afrika?
Maar owee als de Oekraïners terugschieten.
Klein kind.
Mogen de Fransen dan ook "all hell loose" op Rusland gaan, omdat de Russen de Fransen saboteren in Afrika?
-
- Elite Poster
Aha...Oekraïne heeft dus een vrijgeleide om niet alleen Rusland maar ook Iran, China, Noord-Korea en Wit-Rusland aan te vallen?
Check!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 224 keer
"militaire doelen".. gewoon ziekenhuizen, speelpleinen, ed... vermijden dus, check!
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 495 keer
Dus:
Een ander land binnenvallen = geen escalatie
(Westerse) Wapens leveren aan Oekraïne = escalatie
(Iraanse en N-Koreaanse) wapens leveren aan rusland = geen escalatie
Met ballistische raketten ziekenhuizen en appartementsgebouwen bombarderen = geen escalatie
Met raketten munitie- en olieopslagplaatsen in rusland bombarderen = escalatie
Rare logica. De russische retoriek maakt het duidelijk dat, niettegenstaande de (trage) vooruitgang die ze maken, het helemaal niet goed gaat met zijn "three day war".
Een ander land binnenvallen = geen escalatie
(Westerse) Wapens leveren aan Oekraïne = escalatie
(Iraanse en N-Koreaanse) wapens leveren aan rusland = geen escalatie
Met ballistische raketten ziekenhuizen en appartementsgebouwen bombarderen = geen escalatie
Met raketten munitie- en olieopslagplaatsen in rusland bombarderen = escalatie
Rare logica. De russische retoriek maakt het duidelijk dat, niettegenstaande de (trage) vooruitgang die ze maken, het helemaal niet goed gaat met zijn "three day war".
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
De Denen hebben ondertussen het Chinese schip aangehouden dat hoogst waarschijnlijk ervoor zorgde dat 2 datakabels in de Oostzee werden doorgeknipt.
Kapitein van dat schip.. een Rus.
Hoezo WW3 is nog niet begonnen, ik denk het wel. https://kyivindependent.com/ukraines-fo ... -conflict/
https://kyivindependent.com/north-korea ... clear-war/
De Duitsers hebben al aangegeven dat ze 800.000 man gaan mobiliseren bij de eerste Russische voetafdruk in een navo land.
De Polen gaan tot 4.5% investeren in defensie, halen wij 1% ?
De wedloop gaat alsmaar verder..
De Amerikanen gaan anti persoonsmijnen leveren aan Oekraïne omdat de Russen alsmaar minder gebruik kunnen maken van voertuigen.
Vermoedelijk zijn er niet veel Chinese golfkarretjes meer in stock.
Vergis je niet..die anti persoonsmijnen zijn killers maar kosten een habbekrats en kunnen in grote masse worden afgeworpen vanuit de lucht.
Kapitein van dat schip.. een Rus.
Hoezo WW3 is nog niet begonnen, ik denk het wel. https://kyivindependent.com/ukraines-fo ... -conflict/
https://kyivindependent.com/north-korea ... clear-war/
De Duitsers hebben al aangegeven dat ze 800.000 man gaan mobiliseren bij de eerste Russische voetafdruk in een navo land.
De Polen gaan tot 4.5% investeren in defensie, halen wij 1% ?
De wedloop gaat alsmaar verder..
De Amerikanen gaan anti persoonsmijnen leveren aan Oekraïne omdat de Russen alsmaar minder gebruik kunnen maken van voertuigen.
Vermoedelijk zijn er niet veel Chinese golfkarretjes meer in stock.
Vergis je niet..die anti persoonsmijnen zijn killers maar kosten een habbekrats en kunnen in grote masse worden afgeworpen vanuit de lucht.
Laatst gewijzigd door Petrikske 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.