Je kijkt in ieder naar iemand die tracht een heldere blik op de oorlog te houden ook al is hij net zoals wij "Pro Ukraine".
En als er iets is dat we niet mogen onderschatten dan is het wel het vernuft dat de Oekraïners aan de dag leggen.
Ik vermoed dat de trainingen door de ons omliggende lidstaten in de navo oorlogsdoctrine ermee te maken hebben al denk ik dat er hier ook nog andere zaken spelen.
Enerzijds natuurlijk de wil om te overleven en anderzijds ook het nodige technische vernuft om potientiële berperkingen toch te kunnen omzeilen of uit te schakelen.
De Oekraïners hebben al vaker de wereld verbaasd en hun inval in Koersk nog het meest, en inderdaad zou het best wel eens een val voor de Russen kunnen zijn al denk ik dat we nog moeten afwachten hieromtrent.
Het laatste wat ik hoorde trouwens was dat de Russen zich aan het terug trekken zijn in de Koers regio en bij het horen van dat bericht voelde ik me toch niet goed.
Dit zou immers de beginfase kunnen zijn van wat ik reeds eerder schreef een aanval met een klein nucleair tactisch wapen. (Trek je burgers + militairen terug en Padda Boem..)
Ik hoop dat de Russen niet zo dom zijn maar als we naar het stupidity scorebord kijken kunnen we niet anders dan besluiten dat ze met stip op 1 staan.
Voor het slapen gaan zodadelijk nog even de laatste info doornemen..
Toegevoegd na 24 minuten 54 seconden:
Hoe dankbaar de Russen zijn in de Koersk regio.
Voedsel en waterbedeling door de Oekraïners.
Geen moord of martelpratijken, vrouwen en kinderen worden niet verkracht en daarna afgeslacht.
Oh dit moet een doorn in het oog zijn van Tsaar en barbaar Putler!
Zijn dierbaren hebben immers het lef om hem uit te kotsen als zijnde het een kankergezwel.
Toegevoegd na 1 uur 22 minuten 38 seconden:
Meer dan een maand geleden deed de UK aan de US het verzoek om UA toelating te geven om de Storm Shadow kruisraketten te gebruiken op Russisch grondgebied om zodoende militaire doelen aan te vallen. (Vliegvelden vanwaar Russische vliegtuigen opstegen om UA te bestoken met kruisraketten, glijdende bommen etc..)
Ook UA deed zelf meermaals het verzoek bij de US om ATACMS te mogen gebruiken in Rusland, de US bleef hardhorig aan beide kanten op dit verzoek.
Aangezien een antwoord van de US dus uitbleef zag UA geen andere optie dan Rusland binnen te vallen.
Wat een twister..
Zeker ook omdat in sommige landen al fluisterend over vredesgesprekken werd gesproken.
Zelensky heeft iedereen met z'n blitzkrieg naar Koersk een dikke neus gezet.
De navo die bij monde van de US bleef talmen en Poetin die nu geen uitweg meer ziet omdat een deel van z'n land is ingenomen en hij hierdoor in een meer verzwakte positie zit.
En sommigen maar lachen met die 'kleine' acteur van het zevende knoopsgat.
We hebben in een recent verleden nog kleinigaards gehad die uiteindelijk redelijk ver zijn geraakt.
Benieuwd hoe we uit de huidige impasse zullen geraken.
Toegevoegd na 15 minuten 8 seconden:
22u. Tu-95MS stijgen op vanaf het Olenya vliegveld vermoedelijk voor een zoveelste bombing run.
Vermoedelijke lanceertijd van hun kruisraketten 2u30 a 3u30
Aangezien het al een tijdje geleden is, bestaat de kans dat de Russen hebben 'gespaard' dus het zouden er best veel kunnen zijn deze keer.
Zeker met de invasie van Rusland in het achterhoofd.
je répète.. Jean a de longues moustaches