Proximus Fiber

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1698 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Powerray schreef: 12 jan 2023, 20:47wanneer komt er een snelheidsverhoging ?
Hoogstwaarschijnlijk als XGS-PON-technologie (10 Gbps) in alle fibergebieden is uitgerold. Die upgrade zou midden 2023 technisch klaar zijn, dus misschien in september hogere snelheden voor alle Proximus-klanten.
Als je vandaag die hogere snelheden wil, kan je het best fiber via Mobile Vikings nemen, voor 55 euro krijg je dan 1000 Mbps down en 500 Mbps up.
Ofwel neem je Fiber XL bij EDPnet, 500 Mbps down en 100 Mbps up.
bcool
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

ik heb een 1000/500 profiel op een Business Flex Fiber Premium
Geadverteerde uploadsnelheid is 350, maar in praktijk is het 500
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Op 1 van de investors presentaties zag ik dit:
WhatsApp Image 2023-01-16 at 19.17.33.jpeg
Dus ik denk dat hetgeen is qua meeprijs dat we kunnen verwachten voor 10gbit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
Bedankt: 524 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Bericht

Wow, 6 keer de prijs van overstap van koper, Belgen moeten echt wel graag betalen zullen ze denken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 93 keer
Provider

Bericht

De early adopter zal graag betalen, net zoals die dat met alles doet. De rest moet niets betalen voor 10Gb als die dat niet willen en wacht gewoon af tot het een paar jaar later standaard inbegrepen zit.

Tot 2 jaar geleden kostte 1Gb download snelheid ook €15/maand bovenop het gewone abonnement Familus/Flex), nu is die snelheid gewoon inbegrepen in een Flex Fiber zonder meerprijs.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 505 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Powerray schreef: 12 jan 2023, 20:47 wanneer komt er een snelheidsverhoging ? nu flex s (int+tv+mobiel) en 350 Mbps, zou toch graag 500 of verdubbeling zien...
Hoe denk je het verschil tussen 350 en 500 te merken, anders dan met een speedtest?
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Met een download van 10 gigabyte. Met 500 Mbps is die toch een dikke minuut sneller binnen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 505 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

raf1 schreef: 17 jan 2023, 15:16 Met een download van 10 gigabyte. Met 500 Mbps is die toch een dikke minuut sneller binnen.
En die actie doe jij dagelijks?
Is dat jou €11/maand waard?

Los daarvan, in theorie is dat een DiKkE MiNuUt sneller, maar dan moet de upload natuurlijk wel mee kunnen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik gaf gewoon een voorbeeld dat je het verschil wel degelijk kan merken. Sommige klanten zullen snelle downloads heel belangrijk vinden.
Ik zit op DSL, dus voor mij persoonlijk is hogere snelheid niet zo belangrijk. Stabiliteit en onbeperkt datavolume vind ik belangrijker.
Ik zou wel interesse hebben in een symmetrisch 100 Mbps lijntje voor 35 euro, maar er is nog geen fiber beschikbaar thuis.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Hier is het enkel een hogere uploadsnelheid en stabiliteit dat ik belangrijk vindt.
Of het nu 250, 500 of meer DL snelheid is, maakt mij niet uit.
Maar een UL snelheid van 20, 100 of 200, maakt dan wel een verschil uit voor mijzelf.
Zoiets is ook weer puur persoonlijk natuurlijk en aan de eigen situatie gerelateerd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Dat is zo, de hoge download is leuk maar voor de meeste dingen snel genoeg met de basic fiber. Upload is echter een andere zaak. Zeker met thuiswerken zou een verhoging toch wat vlotter met grote bestanden laten werken. Ook foto's en videobestanden worden steeds groter.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Yep, dat is de grootste ergernis bij mij nu.
Omdat er toch geregeld van en naar het netwerk moet.
En dit zijn nog fysieke fileservers en gaat ook niet over enkele MB's.
Maar ook het syncen van de backups lokaal (bijberoep) duurt lang, zeker op het moment dat het geen increment backup is, maar een full backup.
OK, geduld is een mooie deugd en vanop een NAS is dat ook geen issue, maar toch had ik het graag allemaal wat vlotter gezien. :-(
Laatst gewijzigd door philippe_d 21 jul 2023, 15:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 228 keer
Provider

Bericht

Ik begrijp op een manier dat het stijgt. Als ikzelf bij de gelukkigen zou zijn om in de eerste deployment jaren fiber te kunnen hebben wil ik daar ook een iets meer premium voor betalen. Echter stopten ze 10 meter vanaf mijn wachtbuis. VDSL is ok maar met het frequente thuiswerken zou ik graag 50 a 100 MBit upload hebben download, alles vanaf 200 is ok.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Het gaat om twee Vlaamse steden (Gent, Antwerpen), Brussel en twee Franstalige steden (Luik, Namen). Daar kan je vanaf nu als consument internet krijgen dat zo'n tien keer hogere bandbreedte heeft dan het snelste aanbod van Telenet. Het gaat om 10 Gbps

Het internet van Proximus zal in realiteit 8.5 gigabit per seconde downloadsnelheid opleveren en 1.5 gigabit per seconde upload.

Belangrijke kanttekening is dat het thuisnetwerk van heel wat klanten waarschijnlijk niet klaar is voor die hoge snelheden. Dat is voorzien op maximaal 1 gigabit. Proximus levert wel een modem die 10 Gbps binnenbrengt.
https://www.hln.be/tech/niet-langer-tel ... ~a33fa898/

En ik die dacht dat het 10Gbps down / 50Mbps up ging zijn 8) Toch zware upload.

Toegevoegd na 53 seconden:
bollegijs schreef: 17 feb 2023, 16:28
Het gaat om twee Vlaamse steden (Gent, Antwerpen), Brussel en twee Franstalige steden (Luik, Namen). Daar kan je vanaf nu als consument internet krijgen dat zo'n tien keer hogere bandbreedte heeft dan het snelste aanbod van Telenet. Het gaat om 10 Gbps. De optie kost 30 euro extra bovenop de prijs van een ‘gewoon’ pack met fiber.

Het internet van Proximus zal in realiteit 8.5 gigabit per seconde downloadsnelheid opleveren en 1.5 gigabit per seconde upload.

Belangrijke kanttekening is dat het thuisnetwerk van heel wat klanten waarschijnlijk niet klaar is voor die hoge snelheden. Dat is voorzien op maximaal 1 gigabit. Proximus levert wel een modem die 10 Gbps binnenbrengt.
https://www.hln.be/tech/niet-langer-tel ... ~a33fa898/

En ik die dacht dat het 10Gbps down / 50Mbps up ging zijn 8) Toch zware upload.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Link zit achter betaalmuur ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Vandaar alle nuttige info gekopieerd. 30 euro extra voor het pakket, goedkoopste prijs zou 113 euro per maand dan zijn in totaal.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 115 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Toevallig hier een Proximus medewerker die is kan kijken of er fiber in men regio al gepland is?
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 76 keer

Bericht

raf1 schreef: 15 jan 2023, 08:11
Powerray schreef: 12 jan 2023, 20:47wanneer komt er een snelheidsverhoging ?
Hoogstwaarschijnlijk als XGS-PON-technologie (10 Gbps) in alle fibergebieden is uitgerold.
De XGS-PON update is ondertussen afgerond.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

30 EUR extra is toch weer stevig voor iets dat eigenlijk al duur is. Ik merk nu wel een verbetering met MV tegenover PX met snelheid x 3 maar niet om er 30 EUR voor te betalen.

De nog hogere snelheden zal steeds minder verschil maken aangezien de meest courante zaken die snelheid niet nodig hebben.

Het lijkt me ook dat PX de methode van Telenet overneemt en nu zo snel mogelijk klanten wil lokken met het snelste internet.
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

raf1 schreef: 07 jan 2023, 09:23 Blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is om dit werkend te krijgen met de fs.com stick, dat deed bij mij een belletje rinkelen:
permutatie schreef: 25 okt 2022, 15:41Met enkel het serienummer (GPON_SN) kreeg ik het niet aan de praat, maar met de SW_VER erbij lijkt het wel te werken.
Het lijkt erop dat de software versie dus ook gecheckt wordt door de OLT.
Dus met de fs.com stick moet je dan een binary file patchen: https://hack-gpon.github.io/ont-fs-com- ... rsion-me-7

De gemakkelijkste manier om met eigen SFP-module te werken, is een RTL960x gebaseerde module kopen.
Hebben jullie hier nog vooruitgang mee gemaakt?
Wij gaan verhuizen en daar is ook proximus fiber aanwezig. Ik wil ook een SFP ONU van FS gebruiken aangezien ik daar toch nog wat fiber en transceivers ga bestellen voor het nieuwe huis. Is er hoop om het met zo'n FS.com stick werkende te krijgen of probeer ik het beter met iets anders (ik meen mij te herinneren dat er eerder een aliexpress stick vermeld werd die werkte). Als er bepaalde info van FS nodig is kan ik daar waarschijnlijk wel aan geraken via de accountmanager van mijn werk. Die helpt nogal graag mee bij edge cases wat misschien exact is wat we hier nodig hebben.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Bij de stick van fs.com moet je om de OMCI software versie in te stellen een bestand patchen. Het is omslachtiger, maar wellicht wel mogelijk om Proximus fiber aan de praat te krijgen.
Ik heb zelf nog geen fiber, dus het bovenstaande is louter een theoretische beschouwing.

Met een RTL960x-gebaseerde stick is het veel eenvoudiger en hebben sommige gebruikers dit werkend op het Proximus-netwerk.

Dit wat betreft GPON, dus voor abonnementen tot 1 Gbps.
Voor Ultra Fiber 8,5 Gbps/1,5 Gbps (XGS-PON) heb ik geen weet van werkende "alternatieve" fibermodems.
Dat zal iets voor 2024 zijn als het BIPT een praktische regeling voor vrije hardwarekeuze aan de fiberproviders oplegt.
YordiDR
Member
Member

Bericht

Top, dus dan betekent dit dat er wel al geweten is welke parameters er nodig zijn voor authenticatie.

Ik wil het wel proberen met de ONU stick van FS, als alles goed gaat verhuizen we ergens in september. Dan zal ik het testen.

Sent from my BE2029 using Tapatalk

raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Serienummer en softwareversie van de meegeleverde fibermodem in je module configureren: viewtopic.php?p=942908#p942908
YordiDR
Member
Member

Bericht

Die post heb ik in het verleden al gevonden, maar hoe vind je de softwareversie dan? Betekent dit dan ook dat deze moet aangepast worden elke keer dat proximus updates doorvoert op hun ONT's?

Sent from my BE2029 using Tapatalk

raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ONT loskoppelen van fiber en via UTP-kabel met pc verbinden en proberen in de webinterface in te loggen?
Persoonlijk geen ervaring met de Proximus ONT, maar dat is de gangbare methode om lokaal instellingen te raadplegen of te wijzigen.
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

Vandaag fiberklaar lijn opgeleverd met Proximus abboment.

ONT toestel achter de Fiberklaar ONTP.
kabel rechtsreeks van ONT (poort1) naar opnsense (met Proxmox)
Vlan in proxmox op de interface (VLAN10)

Username en wachtwoord heb ik via een installatie email ontvangen. kreeg wel iets van username pw000000 en een wachtwoord.
maar voor de PPPOE Sessie moet je bij de username @proximus (ik heb hoofdletter gebruik, weet niet of het gevoelig is ofniet) bijzetten.

dus resultaat is dan
pw000000@PROXIMUS

https://photos.app.goo.gl/yvQzXApDBEH2ZNdr7

snelheid is als volgt
Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Kan iemand verklaren waarom heel mijn straat fiber heeft behalve ons adres? :-D

Je kan bij elk adres in mijn straat fiber bestellen behalve op mijn adres. Hier enkel VDSL en als je dan VDSL besteld zegt proximus dat het uitgefaseerd wordt en nieuwe klanten niet meer kunnen aansluiten :P
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
Bedankt: 3533 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Bericht

leeyuentuen schreef: 04 jul 2023, 15:23 Vlan in proxmox op de interface (VLAN10)
Username en wachtwoord heb ik via een installatie email ontvangen. kreeg wel iets van username pw000000 en een wachtwoord.
maar voor de PPPOE Sessie moet je bij de username @proximus (ik heb hoofdletter gebruik, weet niet of het gevoelig is ofniet) bijzetten.
@leeyuentuen
Heb je ook geprobeerd zonder PPPoE?
Gewoon interface op VLAN20 en DHCP gebruiken?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 42 keer

Bericht

boonpwnz schreef: 18 jul 2023, 11:46 Kan iemand verklaren waarom heel mijn straat fiber heeft behalve ons adres? :-D

Je kan bij elk adres in mijn straat fiber bestellen behalve op mijn adres. Hier enkel VDSL en als je dan VDSL besteld zegt proximus dat het uitgefaseerd wordt en nieuwe klanten niet meer kunnen aansluiten :P
Nee :)
Maar ik had dit destijds ook, gemaild naar het infra adres van de werken van PX, en ze hebben het dan vrij snel opgelost.
leeyuentuen
Member
Member

Bericht

philippe_d schreef: 18 jul 2023, 12:29
leeyuentuen schreef: 04 jul 2023, 15:23 Vlan in proxmox op de interface (VLAN10)
@leeyuentuen
Heb je ook geprobeerd zonder PPPoE?
Gewoon interface op VLAN20 en DHCP gebruiken?
yes yes, die werkt ook, ik heb op 1vlan post geplaatst:
viewtopic.php?p=967327#p967327
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Bericht

Vanavond plan ik de BBOX3v+ te vervangen door de Internet Box. Aan de BBOX is via een lan poort mijn Netgear Orbi Router verbonden. Destijds bij de installatie via 192.168.2.1 (interface ORBI) moest ik volgende invullen:
Internet Service Provider PPPoE
Login puxxx_at_proximus + password

Ik zie dat ik bij Internet Service Provider kan kiezen uit
PPTP
PPPoE
L2TP
Orange France PPPoE
Orange France DHCP

Welke ga ik hier moeten kiezen? En is login en wachtwoord hetzelfde gebleven?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Gezien je lijn overgezet zal worden naar "1-vlan" heb je geen login of paswoord meer nodig.
Ik zou het volgende doen:
  • verbind je WAN poort van de Internet Box met de Proximus ONT en start de Internet Box op.
  • wacht geduldig af tot jouw Internet Box Internet heeft. Dat kan een tijdje duren, en wellicht zal de Box enkele keren rebooten, eventueel firmware updaten. Het blauwe ledje "Broadband" moet aangaan.
  • verbind nu de WAN poort van je eigen router met LAN1/Bridge van de Internet Box.
  • stel de WAN poort in op DHCP, géén VLAN nodig. Als het goed is krijgt jouw router nu een IP adres van de Internet Box (uit de range 192.168.128.0/23). De DHCP pool is 192.168.129.0-254, je krijgt dus een IP adres 192.168.129.xxx/gateway 192.168.128.1
Meer moet dat niet zijn: je zal nu terug internet hebben op de toestellen achter jouw Netgear Orbi Router :-D
Gezien je nu "dubbele NAT hebt", en je wellicht liever een publiek IP adres wilt op jouw router, zijn er 2 mogelijkheden:

1) Internet Box in bridge
  • Ga naar My Proximus > Producten, en klik op jouw Internet abbo
  • Scroll naar beneden bij Instellingen en klik op Instellingen Internet Box
  • Bij Informatie zie je onder Toestellen > Privé Netwerk jouw router met het IP 192.168.129.xx en het MAC adres van de WAN poort. Kopieer dit.
  • Ga nu naar Netwerk, scroll naar beneden tot Bridged LAN host, zet dit "AAN" en plak hier het MAC adres dat je hierboven hebt gekopieerd. Natuurlijk iedere keer "Wijzigingen Opslaan"!
  • Ga nu naar WiFi en zet eventueel de WiFi van je Internet Box uit (gezien je uw eigen router gebruikt).
Nu krijgt jouw router een publiek IPv4 adres (ook IPv6).

2) Router rechstreeks op de ONT (indien geen TV decoders).
  • Zet de WAN poort van je router op VLAN 20, alle andere instellingen laat je staan (DHCP).
  • Verbind de WAN poort van je router met de Proximus Fiber modem.
Nu krijgt jouw router terug een publiek IPv4 adres (ook IPv6).

Misschien moet je niet alles tegelijk doen.
Gebruik jouw Internet Box voorlopig in bridge, tot alles stabiel is.
Want als je de Proximus Helpdesk nodig hebt, zullen ze natuurlijk vragen om de Internet Box aan te sluiten. Je krijgt geen support op je eigen hardware

Later kan je nog altijd kiezen om de Internet Box ervan tussen te halen.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Grote merci voor de uitleg. Bericht als het gelukt is

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

euh vraagj:.Moet ik mijn orbi router die in Router mode staat zo laten staan of moet ik die eerst omschakelen naar AP_mode alvorens ik die aan de internet box hang?
Laatst gewijzigd door philippe_d 22 jul 2023, 06:41, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Beetje rare vraag ...
Je wilt toch (net zoals nu achter de Bbox3) jouw Orbi verder als router gebruiken?
Aan jouw Orbi lokaal netwerk verandert er dus niets.

Je moet wel de PPPoE uitschakelen, en gewoon DHCP of "dynamisch IP" gebruiken.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

internet box geplaatst en alles werkt maar er zijn nog paar ratiteitjes. Wanneer ik nu speedtests doe via de app op de smartphone gebeurt het af en toe dat bij het eerste deel van de test (download) de snelheid soms terugvalt van 330 naar rond de 45-50.Upload tests zien er stabieler uit.

Nu met de bbox gewisseld met de internetbox blijft de download nog steeds rond 325- 335 (dus nog geen 500 of er rond). De upload is wel gestegen van rond de 60 naar rond de 100 (maar ook nog ver van de 500). Ik mocht na installatie proximus support opnieuw contacteren want volgend hen zou ik (mijn adres) al omgezet zijn naar de verhoogde snelheid.

Ik zie amper verschil in snelheidstests tussen wifi en laptop rechtstreeks verbonden met Lan poort op de internet box

wat is het verschil tussen de groene en orange kleur bij de lan poorten en de wan poort?

Toegevoegd na 1 uur 2 minuten 2 seconden:
met de internet box nu in dienst valt via de wifi de verbinding op de smartphone soms weg en staat er dns probe started.

bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

met de internet box nu in dienst valt via de wifi de verbinding op de smartphone soms weg en staat er dns probe started.

lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

bartman schreef: 22 jul 2023, 16:00 ...
wat is het verschil tussen de groene en orange kleur bij de lan poorten en de wan poort?
...
Gele (oranje) poorten (RJ45) zijn voor je netwerkapparaten.
Rode WLAN (RJ45) is waar je de ONT (fiber modem) op aansluit.
De 2 lichtgroene zijn voor je telefoontoestellen (RJ11).

Nadeel vind ik dat je deze niet meer op een muur kunt monteren, beetje gelijk die strijkijzers van vroeger de Bbox en Bbox 2 :P
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 93 keer
Provider

Bericht

Montage op een muur van een internet box is nog steeds mogelijk, je moet gewoon via de technische dienst van Proximus vragen dat ze u gratis een wall mount opsturen. Deze worden namelijk niet standaard meer meegeleverd.

https://www.proximus.be/manuals/nl/hand ... -box-vdsl2
Zie stap 3 voor aan de muur te bevestigen.

https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... r-v2-57975
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 22 jul 2023, 16:25, in totaal 1 gewijzigd.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

lacer schreef: Gele (oranje) poorten (RJ45) zijn voor je netwerkapparaten.
Rode WLAN (RJ45) is waar je de ONT (fiber modem) op aansluit.
De 2 lichtgroene zijn voor je telefoontoestellen (RJ11).
dat weet ik maar ik bedoelde de knipperende ledlampjes orange en groen van zodra je een utp kabel inplugt