Proximus Fiber
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
sinds hier proximus fiber is ervaren we een niet eerder voorkomend kort storinkje op de v5compact tvbox. Telkens we wat vooruitspoelen en dan op play loopt het beeld voor even maar stopt dan een 2- tal seconden en speelt daarna verder, wat dus vroeger nooit voorkwam. de bbox3 modem is niet vervangen
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1685 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Heel jammer, ik heb het nog gehoord dat de multicast van Proximus TV niet perfect functioneert via fiber en de V5 decoders. Dat blijkt toch onvoldoende of niet getest te zijn.bartman schreef: 27 okt 2022, 21:36sinds hier proximus fiber is ervaren we een niet eerder voorkomend kort storinkje op de v5compact tvbox.
Best omwisselen voor een V7 decoder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
behouden wij dan onze opnames of is na de switch alles leeg?raf1 schreef:Heel jammer, ik heb het nog gehoord dat de multicast van Proximus TV niet perfect functioneert via fiber en de V5 decoders. Dat blijkt toch onvoldoende of niet getest te zijn.bartman schreef: 27 okt 2022, 21:36sinds hier proximus fiber is ervaren we een niet eerder voorkomend kort storinkje op de v5compact tvbox.
Best omwisselen voor een V7 decoder.
-
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier ook al paar keer gehad met een V7. Wat helpt is een volledige herstart.bartman schreef: 27 okt 2022, 21:36 sinds hier proximus fiber is ervaren we een niet eerder voorkomend kort storinkje op de v5compact tvbox. Telkens we wat vooruitspoelen en dan op play loopt het beeld voor even maar stopt dan een 2- tal seconden en speelt daarna verder, wat dus vroeger nooit voorkwam. de bbox3 modem is niet vervangen
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Alles kwijt aangezien ze de harde schijf van een V5 decoder niet wisselen.bartman schreef: behouden wij dan onze opnames of is na de switch alles leeg?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 101 keer
Dat fenomeen heb ik sedert kort ook met v5 (harddrive verwijderd) en gewoon vdsl .bartman schreef: 27 okt 2022, 21:36 sinds hier proximus fiber is ervaren we een niet eerder voorkomend kort storinkje op de v5compact tvbox. Telkens we wat vooruitspoelen en dan op play loopt het beeld voor even maar stopt dan een 2- tal seconden en speelt daarna verder, wat dus vroeger nooit voorkwam. de bbox3 modem is niet vervangen
Misschien een nieuw feature / bug.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 157 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Enkele offtopic vraagjes
Heb jij zelf die harddrive verwijderd of door Proximus laten doen ?
Is dit met het oog op een lager verbruik van de V5 ?

Heb jij zelf die harddrive verwijderd of door Proximus laten doen ?
Is dit met het oog op een lager verbruik van de V5 ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / - 3B Kodi-18 / - 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04 on all laptops
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik zal het eens proberen van zodra de module aangekomen israf1 schreef: 27 okt 2022, 08:59 Voor de FS.com SFP-module zal je vermoedelijk de software versie in de mib file moeten aanpassen.
Wat je juist moet aanpassen in de mib file is me niet helemaal duidelijk.Code: Selecteer alles
# Inloggen op de SFP-module met wachtwoord 7sp!lwUBz1 ssh -o KexAlgorithms=+diffie-hellman-group1-sha1 -o HostKeyAlgorithms=+ssh-rsa [email protected] # Het pad van de mib file opzoeken (meestal /etc/mibs/data_1g_8q.ini) uci show omci.default.mib_file # Bestaande mib file backuppen cp /etc/mibs/data_1g_8q.ini /etc/mibs/data_1g_8q.ini.bak # mib file aanpassen vi /etc/mibs/data_1g_8q.ini # Sowieso het serienummer aanpassen set_serial_number ALCLXXXXXXXX # SFP-module herstarten reboot
De OMCI software versie misschien.
Best eerst kijken welke software actief is met het commando upgradestatus
En dan image0_version of image1_version aanpassen in de mib file:
bijvoorbeeld:
image0_version=3FE49717AOCK06

-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 17 keer
Die imageX_version is een boot variable die je kan aanpassen met fw_setenv, maar dat gaf bij mij alvast geen resultaat.raf1 schreef: 27 okt 2022, 08:59 Voor de FS.com SFP-module zal je vermoedelijk de software versie in de mib file moeten aanpassen.
Wat je juist moet aanpassen in de mib file is me niet helemaal duidelijk.Code: Selecteer alles
# Inloggen op de SFP-module met wachtwoord 7sp!lwUBz1 ssh -o KexAlgorithms=+diffie-hellman-group1-sha1 -o HostKeyAlgorithms=+ssh-rsa [email protected] # Het pad van de mib file opzoeken (meestal /etc/mibs/data_1g_8q.ini) uci show omci.default.mib_file # Bestaande mib file backuppen cp /etc/mibs/data_1g_8q.ini /etc/mibs/data_1g_8q.ini.bak # mib file aanpassen vi /etc/mibs/data_1g_8q.ini # Sowieso het serienummer aanpassen set_serial_number ALCLXXXXXXXX # SFP-module herstarten reboot
De OMCI software versie misschien.
Best eerst kijken welke software actief is met het commando upgradestatus
En dan image0_version of image1_version aanpassen in de mib file:
bijvoorbeeld:
image0_version=3FE49717AOCK06
Ook in de MIB file had ik zowel de ONT-G als de ONT2-G lijn aangepast met vendor id en software version zonder resultaat.
Dit was allemaal gebaseerd op een aantal forumposts, voor de rest heb ik geen flauw idee wat er allemaal acher zit. Het kan dus gerust zijn dat ik nog wat mis.
-
- Elite Poster
Ik heb ondertussen ook nog gelezen dat de Nokia OLT (die in de Proximus-centrale staat) de hardware version (HW_HWVER) van de ONT checkt.
Dus ik denk eerder dat je dan de hardware version in de ONT-G lijn moet toevoegen.
EDIT:
Het zijn dus vendor id, hardware version en equipment id (gpon serienummer) die je in de mib file kan invullen.
Software version zal via fw_setenv moeten ingesteld worden:
Dus ik denk eerder dat je dan de hardware version in de ONT-G lijn moet toevoegen.
EDIT:
Het zijn dus vendor id, hardware version en equipment id (gpon serienummer) die je in de mib file kan invullen.
Code: Selecteer alles
# ONT-G
256 0 ALCL 3FE49165BDAA01 00000000 2 0 0 0 0 #0
# ONT2-G
257 0 ALCLXXXXXXXX\0\0\0\0 0xa0 0 1 1 64 64 1 128 0 0x007f 0 0 48
fw_setenv image0_version 3FE49717AOCK06
fw_setenv image1_version 3FE49717AOCK06
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik heb ondertussen nog verschillende combinaties in het MIB bestand getest, maar voorlopig zonder resultaat.raf1 schreef: 01 nov 2022, 08:32 Ik heb ondertussen ook nog gelezen dat de Nokia OLT (die in de Proximus-centrale staat) de hardware version (HW_HWVER) van de ONT checkt.
EDIT:
Software version zal via fw_setenv moeten ingesteld worden:Code: Selecteer alles
# ONT-G 256 0 ALCL 3FE49165BDAA01 00000000 2 0 0 0 0 #0 # ONT2-G 257 0 ALCLXXXXXXXX\0\0\0\0 0xa0 0 1 1 64 64 1 128 0 0x007f 0 0 48
fw_setenv image0_version 3FE49717AOCK06 fw_setenv image1_version 3FE49717AOCK06
Als ik de definities goed begrijp moet het 2e item van 257 niet het serienummer zijn, maar wel "Equipment ID". In mijn geval heb ik "G-010G-R" (met verschillende padding) geprobeerd, maar dit geeft ook geen resultaat.
Door het debug level van de FS module te verhogen is er wel wat meer output beschikbaar die misschien te vergelijken valt met de ODI module, maar dat kan ik nu niet direct meer testen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
Ze gaan binnenkort Fiber Proximus komen installeren ( moeten enkel een kabel trekken vanuit de gemeenschappelijke delen naar appartement ) ? maar ze spreken over 4 uren alvorens de installatie compleet is. Duurt dit werkelijk zo lang ?
Laatst gewijzigd door Matthias_VL 02 dec 2022, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Hoe zit het eigenlijk met het aansluiten door Proximus?
Voor het bouwverlof is de kabel in de straat gelegd.
In september het kabeltje naar binnen met bakje op de muur, maar kabeltje niet in het bakje.
En nu krijg ik de hele tijd emails van Fiberklaar aan ("schrijf je in", dat heb ik allang gedaan), heb al maanden geleden met Proximus gebeld, maar nooit meer iets teruggehoord.
Zijn ze mij aan het vergeten, of moet echt eerst in de hele gemeente kabel gelegd worden voor men begint aan te sluiten?
Wat is het normale verloop?
Voor het bouwverlof is de kabel in de straat gelegd.
In september het kabeltje naar binnen met bakje op de muur, maar kabeltje niet in het bakje.
En nu krijg ik de hele tijd emails van Fiberklaar aan ("schrijf je in", dat heb ik allang gedaan), heb al maanden geleden met Proximus gebeld, maar nooit meer iets teruggehoord.
Zijn ze mij aan het vergeten, of moet echt eerst in de hele gemeente kabel gelegd worden voor men begint aan te sluiten?
Wat is het normale verloop?
-
- Starter
Mijn vriendin start begin volgend jaar een nieuwe job bij Proximus. We hebben recht op fiber maxi internet. Hoeveel down- en uploadsnelheid zit er in dit abonnement? 350 down en 50 up? Hoe zijn de tv ervaringen met die nieuwe android TV box? Ik ben vroeger altijd Telenet klant geweest voor de performance en digitale TV, maar hoop dat Proximus minstens evenwaardig is!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 516 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik heb dat abo en die box.
De snelheid is voldoende om vlot met 2 te telewerken en toch grote bestanden te versturen.
De box is een andere zaak. Je hebt heel wat opties die niet bij de oudere boxen zijn zoals het installeren van apps maar het is gevoeliger voor crashes. ik moet de box vaker opnieuw opstarten dan de oude maar ook niet wekelijks ofzo. Hij start ook traag op. Het duurt soms 2 minuten voor je radio hebt en soms moet ik de TV aanschakelen om geluid te krijgen, eens dat er is kan TV weer uit.
Grootste nadeel is geen HDD meer en dus afhankelijk van de cloud en de voorwaarden van de cloud-people. Maar gekloud zijt ge altijd.
De snelheid is voldoende om vlot met 2 te telewerken en toch grote bestanden te versturen.
De box is een andere zaak. Je hebt heel wat opties die niet bij de oudere boxen zijn zoals het installeren van apps maar het is gevoeliger voor crashes. ik moet de box vaker opnieuw opstarten dan de oude maar ook niet wekelijks ofzo. Hij start ook traag op. Het duurt soms 2 minuten voor je radio hebt en soms moet ik de TV aanschakelen om geluid te krijgen, eens dat er is kan TV weer uit.
Grootste nadeel is geen HDD meer en dus afhankelijk van de cloud en de voorwaarden van de cloud-people. Maar gekloud zijt ge altijd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
De Proximus Pickx-app op Apple TV is wellicht de vlotste manier om tv te kijken: https://apps.apple.com/be/app/proximus- ... 69079?l=nl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 516 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Hoe goed werken de apps van de zenders op de Apple TV? Dat of eventueel TV-Vlaanderen lijkt me de weg die ik wil gaan.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 92 keer
App werkt zeker niet slecht, maar is verre van dezelfde ervaring als de v7 decoder. Tv gids is zeer omslachtig, zappen gaat, maar de info springt niet mee, terugspoelen mag je vergeten, springt steeds terug live en tv replay (herstarten) werkt ook niet op een live stream. Start steeds van de start van de stream en niet het programma.raf1 schreef: 02 dec 2022, 13:55 De Proximus Pickx-app op Apple TV is wellicht de vlotste manier om tv te kijken: https://apps.apple.com/be/app/proximus- ... 69079?l=nl
Als 2de decoder is een apple tv wel niet slecht, gezien ge daar geen abo kost voor betaald. Als eerste decoder is het af te raden, aangezien de abonnementsprijs toch hetzelfde blijft met of zonder decoder.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 9 keer
Bij mij is het 100 mbps up omdat ze dat bij Proximus niet de moeite vonden om te cappen. De Proximus technieker die hier was bij de installatie zei dat zo. Geen idee of dit overal zo is bij Fiber Maxi.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
- Bedankt: 124 keer
In een flex fiber pack wordt dit opgetrokken naar 1000Mbps download en 100Mbps up.Brechtdeprez schreef: 02 dec 2022, 08:06 Mijn vriendin start begin volgend jaar een nieuwe job bij Proximus. We hebben recht op fiber maxi internet. Hoeveel down- en uploadsnelheid zit er in dit abonnement? 350 down en 50 up? Hoe zijn de tv ervaringen met die nieuwe android TV box? Ik ben vroeger altijd Telenet klant geweest voor de performance en digitale TV, maar hoop dat Proximus minstens evenwaardig is!
Nieuwe tv box is... laat ons zeggen dat ik het niet gewoon geraak en we geen vrienden gaan worden

-
- Elite Poster
Is er inmiddels al iemand in geslaagd om de GPON van fiberstore te gebruiken?
Op de website staat intussen volgende comment:
Met serienr 12345678 & MAC AA:BB:CC:00:11:22 (HW REV op 4)
Feel free om te testen
(Ik heb de mijne nog steeds niet)
Geen idee waar je het MAC adres kan terugvinden op de ONT trouwens..?
Op de website staat intussen volgende comment:
In Alcatel/Nokia termen geeft dit het volgende:Had to modify the SFP to mimic the Huawai HG8010Hv6 my provider gave me. (lets say the serial numer was 48575443956EABBA and mac was 98:3F:60:00:AB:BA )
This is what i did once i was logged in :
set_serial_number HWTC956EABBA
uci set network.host.macaddr=98:3F:60:00:AB:BA
uci commit network.host.macaddr=98:3F:60:00:AB:BA
sfp_i2c -i 0 -s "HUWAWEI"
sfp_i2c -i 1 -s "HG8010Hv6"
sfp_i2c -i 2 -s "0001"
sfp_i2c -i 3 -s "48575443956EABBA"
sfp_i2c -i 7 -s "HWTC"
fw_setenv sgmii_mode
uci commit
reboot
set_serial_number ALCL12345678
uci set network.host.macaddr=AA:BB:CC:00:11:22
uci commit network.host.macaddr=AA:BB:CC:00:11:22
sfp_i2c -i 0 -s "ALCATEL"
sfp_i2c -i 1 -s "G-010G-R"
sfp_i2c -i 2 -s "0004"
sfp_i2c -i 3 -s "414C434C12345678"
sfp_i2c -i 7 -s "ALCL"
fw_setenv sgmii_mode
uci commit
reboot
Feel free om te testen

Geen idee waar je het MAC adres kan terugvinden op de ONT trouwens..?
-
- Elite Poster
Op de sticker op de achterkant van de ONT staat "Lower MAC ID".rtl schreef: 05 dec 2022, 16:08Geen idee waar je het MAC adres kan terugvinden op de ONT trouwens..?
Wellicht moet je dat invullen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Nu Fiberklaar in de straat ligt, zou ik graag abo hebben met hoogst mogelijke upload (maar multifiber/rapidXS vertrouw ik niet)
Ik weet dat er 1GB/500Mbit profielen bestaan, maar EDPnet biedt deze enkel aan bedrijven.
Mobile Vikings biedt deze ook aan, en dat is toch ook gewoon Proximus, niet ?
Of zou ik gewoon Proximus pakken en wachten tot ze dit profiel ook aanbieden ?
Ik weet dat er 1GB/500Mbit profielen bestaan, maar EDPnet biedt deze enkel aan bedrijven.
Mobile Vikings biedt deze ook aan, en dat is toch ook gewoon Proximus, niet ?
Of zou ik gewoon Proximus pakken en wachten tot ze dit profiel ook aanbieden ?
-
- Elite Poster
FASTfiber biedt dat 500 Mbps-profiel ook aan.
Je kan ook wachten tot midden 2023 tot er aanbiedingen zijn op basis van XGS-PON, een technologie die 10 Gbps symmetrische linksnelheid aankan.
Je kan ook wachten tot midden 2023 tot er aanbiedingen zijn op basis van XGS-PON, een technologie die 10 Gbps symmetrische linksnelheid aankan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
*Kwijl*raf1 schreef: 06 dec 2022, 08:31 Je kan ook wachten tot midden 2023 tot er aanbiedingen zijn op basis van XGS-PON, een technologie die 10 Gbps symmetrische linksnelheid aankan.

Maar gaan ze dat ook aanbieden op de Fiberklaar lijntjes? Want dat is toch GPON ?
En kan ik nu niet starten met 1GB/500Mbit en later switchen naar 10Gbit ?
-
- Elite Poster
Het fysieke netwerk van Fiberklaar is point-to-point glasvezel, maar de internetproviders zouden met PON-apparatuur werken omdat dit goedkoper is.
Het is afwachten welke snelheden in de toekomst precies zullen aangeboden worden, maar wat Proximus betreft zal er geen verschil zijn in aanbod tussen Fiberklaar-gebied en Proximus-gebied.
Ik heb ook nog weinig gehoord over fiberklanten in Fiberklaar-gebied, ik begin te denken dat Proximus daar pas abonnementen begint te activeren als XGS-PON is uitgerold.
Commercieel gezien zal men natuurlijk die 10 Gbps niet voor een appel en een ei verkopen. De overgrote meerderheid van de klanten zal voor tragere abonnementen kiezen.
Je kan vandaag een abonnement van 500 Mbps upload kiezen, maar je moet rekening houden met de abonnementstermijn van minimum zes maanden, bij de alternatieve providers.
Het is afwachten welke snelheden in de toekomst precies zullen aangeboden worden, maar wat Proximus betreft zal er geen verschil zijn in aanbod tussen Fiberklaar-gebied en Proximus-gebied.
Ik heb ook nog weinig gehoord over fiberklanten in Fiberklaar-gebied, ik begin te denken dat Proximus daar pas abonnementen begint te activeren als XGS-PON is uitgerold.
Commercieel gezien zal men natuurlijk die 10 Gbps niet voor een appel en een ei verkopen. De overgrote meerderheid van de klanten zal voor tragere abonnementen kiezen.
Je kan vandaag een abonnement van 500 Mbps upload kiezen, maar je moet rekening houden met de abonnementstermijn van minimum zes maanden, bij de alternatieve providers.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik vind het heel vervelend hoe geheimzinnig Proximus lijkt te doen over haar Fiber-abonnementen... De website is totaal onduidelijk.
Begrijp ik het goed dat:
- het beste Fiber-abonnement bij PX 350/50 is;
- je bij PX wel 1000/100 kan krijgen als je een Flex Fiber Pack neemt, dus bv. internet + TV; en
- je bij MV 1000/500 kan krijgen, maar dat je dan 6 maand lang niet kan switchen naar een andere provider (en je een oudere modem krijgt dan bij PX)? Wat als je toch wil wisselen (bv. omdat het niet goed werkt, of omdat je verhuist)?
Begrijp ik het goed dat:
- je bij PX wel 1000/100 kan krijgen als je een Flex Fiber Pack neemt, dus bv. internet + TV; en
- je bij MV 1000/500 kan krijgen, maar dat je dan 6 maand lang niet kan switchen naar een andere provider (en je een oudere modem krijgt dan bij PX)? Wat als je toch wil wisselen (bv. omdat het niet goed werkt, of omdat je verhuist)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 157 keer
MV leent je een oudere modem van bij Px ? Welke type mag dit dan wel zijn ?
Je hebt het over de fiber modem of de modem/router Bbox 3V of Bbox 4 van Px ?
https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... odem-56385
Je hebt het over de fiber modem of de modem/router Bbox 3V of Bbox 4 van Px ?
https://nl.forum.proximus.be/internet-1 ... odem-56385
EdpNet XL 99/35 Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 96 keer
Blijkbaar alleen fiber internet aan 350 bij PX en in een flexpack krijg je de optie tot 1000 Mbps.
Zelfs bij MV en PX krijgen er nog veel een Bbox3 en nog niet meteen een internetbox (BBox4) voor Fiber , dus wat verouderde modem/router ? ... de Fiber werkt toch.
Zelfs bij MV en PX krijgen er nog veel een Bbox3 en nog niet meteen een internetbox (BBox4) voor Fiber , dus wat verouderde modem/router ? ... de Fiber werkt toch.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Klopt, 1 Gbps download alleen verkrijgbaar in een bundel.Jap schreef: 07 dec 2022, 13:32 Begrijp ik het goed dat:
- je bij PX wel 1000/100 kan krijgen als je een Flex Fiber Pack neemt, dus bv. internet + TV
Bij Mobile Vikings werken ze net zoals bij Proximus met overeenkomsten van onbepaalde duur, elk moment opzegbaar.Jap schreef: 07 dec 2022, 13:32 - je bij MV 1000/500 kan krijgen, maar dat je dan 6 maand lang niet kan switchen naar een andere provider (en je een oudere modem krijgt dan bij PX)?
Mobile Vikings maakt geen reclame met Wifi 6 dus de kans dat je een oudere B-box 3V+ krijgt, bestaat. Dit toestel heeft 1 Gbps ethernetpoorten, dus je kan zeker 900 Mbps halen. Je bent sowieso toch gelimiteerd door de 1 Gbps-poort op de glasvezelmodem. (Of je 1 Gbps poort op je eigen toestellen in huis.)
In de loop van 2023 lanceert Proximus XGS-PON waarmee je snelheden tot 10 Gbps kan halen, als je later een abonnement van 2 Gbps zou kiezen, zit daar zeker een nieuwe modem bij die minstens 2.5 Gigabit Ethernet ondersteunt.
Maar dan nog moet je al je toestellen in huis upgraden naar 2.5 Gigabit Ethernet om van die snelheid te kunnen genieten.
-
- Elite Poster
Geprobeerd, no luck. Maar misschien ligt het gewoon aan de VLAN ID.. Geen idee hoe je dat moet instellen op dat dingrtl schreef: 05 dec 2022, 16:08 In Alcatel/Nokia termen geeft dit het volgende:Met serienr 12345678 & MAC AA:BB:CC:00:11:22 (HW REV op 4)Code: Selecteer alles
set_serial_number ALCL12345678 uci set network.host.macaddr=AA:BB:CC:00:11:22 uci commit network.host.macaddr=AA:BB:CC:00:11:22 sfp_i2c -i 0 -s "ALCATEL" sfp_i2c -i 1 -s "G-010G-R" sfp_i2c -i 2 -s "0004" sfp_i2c -i 3 -s "414C434C12345678" sfp_i2c -i 7 -s "ALCL" fw_setenv sgmii_mode uci commit reboot

-
- Elite Poster
Ik denk toch dat je de MIB file moet aanpassen op de fs.com stick aangezien Nokia OLT's de hardware versie van de ONT controleren.
Zie https://hack-gpon.github.io/ont-fs-com- ... ion-me-256
Zie https://hack-gpon.github.io/ont-fs-com- ... ion-me-256
-
- Elite Poster
Blijkt dat het toch niet zo eenvoudig is om dit werkend te krijgen met de fs.com stick, dat deed bij mij een belletje rinkelen:
Dus met de fs.com stick moet je dan een binary file patchen: https://hack-gpon.github.io/ont-fs-com- ... rsion-me-7
De gemakkelijkste manier om met eigen SFP-module te werken, is een RTL960x gebaseerde module kopen.
Het lijkt erop dat de software versie dus ook gecheckt wordt door de OLT.permutatie schreef: 25 okt 2022, 15:41Met enkel het serienummer (GPON_SN) kreeg ik het niet aan de praat, maar met de SW_VER erbij lijkt het wel te werken.
Dus met de fs.com stick moet je dan een binary file patchen: https://hack-gpon.github.io/ont-fs-com- ... rsion-me-7
De gemakkelijkste manier om met eigen SFP-module te werken, is een RTL960x gebaseerde module kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 325 keer
- Bedankt: 124 keer
waarom neem je geen flex pack? is maar 11euro duurder en geeft je direct 1000Mbps.Powerray schreef: 12 jan 2023, 20:47 wanneer komt er een snelheidsverhoging ? nu flex s (int+tv+mobiel) en 350 Mbps, zou toch graag 500 of verdubbeling zien...