Pagina 1 van 1
					
				E-mail dienstverlening Skynet
				Geplaatst: 07 maa 2003, 00:09
				door Gast
				"De e-maildienstverlening verloopt opnieuw optimaal"
Krijgen we dan in onze inbox...
De mijne loopt niet echt optimaal...Ik heb in de voormiddag van 6 februari een e-mail gestuurd naar mezelf van 2,5 MB en die is nog steeds niet aangekomen. Iemand nog problemen hiermee?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 maa 2003, 05:39
				door tuurke
				een mail naar uzelf :pp
neen geen problemen hier alles loopt vlotjes
			 
			
					
				zie status bij skynet
				Geplaatst: 07 maa 2003, 09:28
				door Maverick
				zie hier:
http://selfcare.belgacom.net/index.html?l=support
status van de diensten rechts onderaan
Greetz,
Maverick
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 maa 2003, 11:05
				door The Oddity
				Emails lopen bij mij vlot binnen.... 
er gebeurt wel nog een onderhoud 
(meer info) 
			
					
				
				Geplaatst: 27 maa 2003, 11:20
				door Joly
				Stap 1) Opstaan, enz...
Stap 2) Pc opzetten
Stap 3) Outlook openen
Stap 4) 10 email accounts checken en wachten op de melding dat er 2 errors zijn, nl 2 mailaccounts van pop.skynet.be
Stap 5) Conclusie, elke dag gezeik met pop.skynet.be, gewoon opgeven en straks opnieuw proberen   

 
			
					
				
				Geplaatst: 27 maa 2003, 14:08
				door The Oddity
				Joly, 
gelieve de status pagina van BGC eens te bekijken, er was een ticket geopend, ivm problemen met de pop. Is ondertussen gesloten en opgelost. Ik ondervind nu alleszinds geen problemen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 maa 2003, 10:23
				door Joly
				Maar dat is nu zo al 2-3 maand.
Krijgde ne mail van skynet dat de prblemen zijn opgelost, lol
Zelfs bij die mail heb ik het 3x moeten proberen.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 maa 2003, 10:35
				door The Oddity
				Joly, 
De algemene problemen met de mailserver die zijn nu toch denk ik een drietal weken achter de rug, dat is ongveer wanneer die communqué verschenen is, en die mail is verstuurd. Na die mail, was het nog een aantal dagen.. en dan opgelost...(ze waren beke te vroeg met mail)
Nu een aantal dagen geleden, was er gewoon een probleem/onderhoud (weet et niet meer) waardoor er een tijdelijke storing was.. dat is nu volledig van de baan...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 maa 2003, 19:06
				door Sensei Zeon
				ik heb toch ook al een paar weken regelmatig problemen met de skynet mail server
			 
			
					
				
				Geplaatst: 30 maa 2003, 09:33
				door The Oddity
				Sensei nu de laatste drie weken ook? 
Bij mij krijg ik hier geen foutmeldingen meer.... ik check mail en alles loopt vlotjes binnen 

 (buiten die dag vorige week 

 )
Gaan dat in de gaten moeten houden 

 
			
					
				
				Geplaatst: 30 maa 2003, 09:50
				door Sensei Zeon
				der gaat bijna geen dag voorbij dat ik geen problemen heb met de mailserver, maar gisterern en vandaag heb ik geen problemen meer, ik hoop dat het opgelost is
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 12:52
				door Joly
				Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mailbox lock busy! Is another session active? (11)', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
olé , dagelijkse kost die onderste error  
 
 
Die bovenste doet em nu al een paar dagen :S
Als ik opnieuw check doet  hij het wel  

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 13:30
				door Sensei Zeon
				same here, ik kijk er tegenwoordig al niet meer naar, het is een gewoonte geworden 
 
Bij taak pop.skynet.be - Bezig met verzenden en ontvangen is een fout (0x800CCC0F) opgetreden: De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of Internet-provider (ISP).
dat is de error die ik met outlook krijg
 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 18:13
				door The Oddity
				Hmm strange, nog niet gehad vandaag  
 
 
Die lock, waarover sprake is, dat komt wel doordat je te vlug na elkaar je mail probeert te checken, zitten jullie soms met een aut-msg checker ofzo iets?
Hmm ga straks eens kijken via outlook, via webmail gaat alles prima 

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 18:23
				door Sensei Zeon
				ik heb nen mail tracker staan (van winbar) die om de 10 min mijn mail checkt
als je je mail te veel chekt dan krijg je van skynet er een mail van
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 18:38
				door The Oddity
				mja 10' is redelijk... dat zou die maillock kunnen verklaren, te vroeg na uwen tracker gechecked hebben via outlook?
Mja, ik kan nu outlook niet checken, want zit op nen HDD waar office nog niet opstaat... zal straks eens kijken en mijn bevindingen posten... 

 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 19:06
				door NuKeM
				Om de 10' is veel... om het half uur is redelijker.
Overigens wil ik ook wel melden dat ik al een hele tijd regelmatig problemen heb met mijn Skynet mail.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 19:34
				door The Oddity
				Nukem, om de 10' is normaal niet voldoende om de server in de problemen te brengen met locks enzo... het is idd wel veel, ik ga ook niet alle 10' mail checken, maar normaal zou het geen probleem mogen zijn voor de mailservers... indien je natuurlijk tussen twee sessies van je mailchecker niet eens manueel checkt ook, want dat kan probs geven...
Ik denk als ge alle 3' ofzo gaat checken, dat ge wel een paar mails krijgt van Skynet lol
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 19:35
				door All Your Base
				er zijn sinds vorige week vrijdag wat problemen geweest met de servers die voor de mailservers staan, nu zouden doe opgelost moeten zijn.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 07 apr 2003, 19:45
				door Weetgraag
				Ik heb drie weken Outlook gedraaid om eens te proberen,
kreeg na de eerste week ook deze onderstaande meldingen.
Vandaag kon ik zelfs bepaalde acounts(ik heb er 6)
niet openen, iedere keer pasw en login bevestigen enz,
ik schakelde vanavond terug over op Outlook Expres en krijg geen foutmeldingen meer (voorlopig).
De 4 pop.skynet acounts gaven errors 
de andere usrebase.be en theater-triangel.be niet.
Er zal altijd wel eens iets zijn maar raar is dat ik overschakel en geen probs meer heb.
Joly schreef:Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR mailbox lock busy! Is another session active? (11)', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F
Greetz
Weetgraag 

 
			
					
				
				Geplaatst: 08 apr 2003, 09:18
				door Sensei Zeon
				bij ale 3' krijg je nog geen mail, als je je mail meermaals per minuut gaat checken dan krijg je mails in de bus 

 
			
					
				
				Geplaatst: 08 apr 2003, 16:22
				door The Oddity
				Gisteren dus geen tijd meer gehad om via outlook te testen, maar heb het nu getest via Outlook en skynet, en 7 mails zijn zonder problemen via 1ste skynet-account binnengekomen. 2 andere skynet-accounts resulteerden in no new mail. 
Heb dus geen fouten gekregen.... strange  

 
			
					
				
				Geplaatst: 08 apr 2003, 19:49
				door Joly
				Ik gebruik ook Outlook Express 6.00.28001106 (xpsp1.020828-1920)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 apr 2003, 19:58
				door The Oddity
				Nog een keer getest met Outlook 2000 enne ik krijg dus geen errors zenne 

 
			
					
				
				Geplaatst: 08 apr 2003, 20:03
				door Sensei Zeon
				vandaag heb ik ook nog geen errors gehad, hopelijk blijft dit zo
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 apr 2003, 15:56
				door Pi R²
				Ik vind ook dat er soms zo een rood kruis staat als ik liever een groen vinkske zien, maar na een aantal keer doet hij toch zijn werk. Zo erg vind ik het niet, ik snap niet aan wat de mensen zich allemaal ergeren.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 apr 2003, 16:45
				door meon
				Pi R² schreef:Zo erg vind ik het niet, ik snap niet aan wat de mensen zich allemaal ergeren.
Het zou gewoon niet mogen gebeuren! E-mail is denk ik de meest gebruikte toepassing van het Internet, en dat hoort soepel en zonder problemen te draaien. Als ik bij m'n webhost dezelfde problemen had gehad zou ik al lang om schadevergoeding hebben geëist.