Data overzetten nr nieuwe iPhone, te groot

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi,

Ik help een vriendin met het overzetten van haar iPhone 8 (256GB) naar iPhone 13 (128GB). Volgens opslag info heeft ze 'slechts' 60GB aan data, dus lijkt initieel geen probleem om over te zetten, maar we krijgen steeds de melding dat er onvoldoende ruimte is op het toestel. Zowel op direct transfer (via die QR code) en via iTunes (via de kabel). Op m'n PC zie ik wel dat de back-up folder nét 128GB is ... hoe kan dit nu als de opslag op haar iPhone zelf 60GB aangeeft ? :? Ze gebruikt iCloud waar de foto's en dergelijke op staan, maar die staan toch in de cloud ... of staat er lokaal ook nog een kopie? Er moet toch nog iets serieus data heavy meetellen in die backup, maar ik zie het niet direct ... foto's en video's lijken me wel logisch, maar aangezien ik het zelf niet gebruik kan ik het niet testen ...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb helaas geen iPhone meer.
Mss best eens googlen.

Of er bestaan denk ik wel apps waar je alles kan zien hoeveel GB wat inneemt.

Bij android noemt die app of apps: file manager + of gewoon file manager.

Zo zie je alles.

Ik weet wel nog uit het verleden dat ik dat nog gelezen heb in wat u hebt gepost.

Cache mss eens wissen? Tis het proberen waard. Had ik nu nog een iPhone zou ik het makkelijker kunnen zeggen hoe op te lossen.
Prullenbak wissen?
https://www.tele2.nl/blog/cache-opschonen-iphone/
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Foto’s en video’s nemen ook lokaal opslag in. Default zal iCloud pas offloaden naar iCloud als de storage op begint te geraken. Je zal dus een backup zonder foto en video moeten terugzetten.

Je zal wel het oude toestel nodig hebben om de foto en video offload aan te passen alvorens een nieuwe backups te maken. Apple gaat ervanuit dat je steeds meer storage neemt bij nieuwe modellen en niet achteruitgaat …
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Wotere
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 okt 2021, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hoe staat het met dit probleem?

Als het aan de foto opslag zou liggen:
men kan aangeven om de highres foto op icloud te plaatsen en enkel de lowres op het toestel.
Hiermee spaar je dan lokale opslag uit
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Yes uiteindelijk wel :-D
Ze heeft eens kuis gehouden in haar foto's en die hebben we dan verwijderd ... en toen ging het wel.

Wat ik wel moeilijk vind, is dat je niet ziet wat nu lokaal staat en/of in icloud (en in welke resolutie)
Ik ging er van uit, dat wanneer je icloud disabled, je foto's dan zouden verdwijnen
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”