Fiberklaar
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik ken de exacte definities niet. Het verschilt zeker met Proximus. Maar high-dense zouden de stedelijke gebieden zijn waar de fiberkabel naast de bestaande coaxkabel op de voorgevel kan bevestigd worden. In die gebieden kan Telenet Netco supergoedkoop uitrollen en lijkt die 650 euro/woning realistisch.
Medium-dense is voor interpretatie vatbaar. Dat zal zeker voor een deel overlappen met (toekomstige) Fiberklaar-gebieden.
Medium-dense is voor interpretatie vatbaar. Dat zal zeker voor een deel overlappen met (toekomstige) Fiberklaar-gebieden.
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ze zijn begonnen in mijn straat. Eind vorige week stond er overal signalisatie. Maandag waren ze hier met twee kranen en een man of 15. Ze hebben dan enkele putten gemaakt. Vanmorgen waren ze hier opnieuw. Ondertussen hebben ze aan de overkant het voetpad volledig opengelegd, de buizen erin gelegd en op dit moment zijn ze alles alweer aan het dichtleggen. Ik vermoed dat ze er net niet geraken om ook de stenen terug te leggen.
Hopelijk dan later deze week alles aan mijn kant. Het is hier allemaal recent aangelegd, dus voetpaden in extreem goede staat. Ik zal meteen kunnen zeggen of ze het wel of niet goed terugleggen.
Hopelijk dan later deze week alles aan mijn kant. Het is hier allemaal recent aangelegd, dus voetpaden in extreem goede staat. Ik zal meteen kunnen zeggen of ze het wel of niet goed terugleggen.
-
- Pro Member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 38 keer
2 updates over Blankenberge
De eerste fase van de uitrol, die voor de zomer werd aangekondigd, is gestart. Er liggen in verschillende straten rollen met kabels en hier en daar staan bordjes "werken in opdracht van Fiberklaar". Het gaat hier het gebied onder het centrum, ook wel gekend als Uitkerke. Ik heb echter nog geen aannemer aan de deur gehad voor een planning. Terwijl men in de straat naast mij al bezig is.
Voor de tweede fase, het centrum van Blankenberge, is nu ook een uitrol aangekondigd. Infosessies de komende maanden. In de praktijk krijg heel Blankenberge dus fiberklaar fiber.
De eerste fase van de uitrol, die voor de zomer werd aangekondigd, is gestart. Er liggen in verschillende straten rollen met kabels en hier en daar staan bordjes "werken in opdracht van Fiberklaar". Het gaat hier het gebied onder het centrum, ook wel gekend als Uitkerke. Ik heb echter nog geen aannemer aan de deur gehad voor een planning. Terwijl men in de straat naast mij al bezig is.
Voor de tweede fase, het centrum van Blankenberge, is nu ook een uitrol aangekondigd. Infosessies de komende maanden. In de praktijk krijg heel Blankenberge dus fiberklaar fiber.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@ToMiKoN dan wonen we heel dicht bij elkaar. Ze zijn volgens mij die volledige wijk aan het doen. Ik woon daar ook net op de rand van die wijk en de informatie die ik kreeg via mijn contact bij FK was dat de planning was voor oktober/november. Ze gaan wel erg snel vooruit.
Ik kan ze ook niet betrappen op het slecht opnieuw aanleggen van de tegels. Dat ziet er gewoon oké uit. Eens de buis er bij mij ook ligt, neem ik opnieuw contact op met RapidXS om te vragen hoe het zit met hun FSP-module (voor gebruik eigen router) en het plaatsen van het materiaal in de straatkast. Ik twijfel nu al om ook meteen Mobile Vikings aan te vragen op de glasvezel (indien het te lang zou duren voor de activatie van RapidXS).
Ik kan ze ook niet betrappen op het slecht opnieuw aanleggen van de tegels. Dat ziet er gewoon oké uit. Eens de buis er bij mij ook ligt, neem ik opnieuw contact op met RapidXS om te vragen hoe het zit met hun FSP-module (voor gebruik eigen router) en het plaatsen van het materiaal in de straatkast. Ik twijfel nu al om ook meteen Mobile Vikings aan te vragen op de glasvezel (indien het te lang zou duren voor de activatie van RapidXS).
-
- Pro Member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik woon ten zuiden van de Zuidlaan. Zijn ze bij jou al binnen geweest ter voorbereiding van het binnen halen van de kabel? Ik heb nog niemand gezien.Flying schreef: ↑5 maanden geleden @ToMiKoN dan wonen we heel dicht bij elkaar. Ze zijn volgens mij die volledige wijk aan het doen. Ik woon daar ook net op de rand van die wijk en de informatie die ik kreeg via mijn contact bij FK was dat de planning was voor oktober/november. Ze gaan wel erg snel vooruit.
Ik kan ze ook niet betrappen op het slecht opnieuw aanleggen van de tegels. Dat ziet er gewoon oké uit. Eens de buis er bij mij ook ligt, neem ik opnieuw contact op met RapidXS om te vragen hoe het zit met hun FSP-module (voor gebruik eigen router) en het plaatsen van het materiaal in de straatkast. Ik twijfel nu al om ook meteen Mobile Vikings aan te vragen op de glasvezel (indien het te lang zou duren voor de activatie van RapidXS).
Ik zit nog vast bij Proximus, dus heb ik daar Fiber aangevraagd.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Nog niemand gezien. Ik wacht tot ze bij mij het voetpad openhalen en daarna maak ik via fiber4flanders een afspraak. Ze zijn momenteel in meerdere straten tegelijkertijd bezig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7844
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 375 keer
- Bedankt: 732 keer
Politie waarschuwt voor valse medewerkers Fiberklaar
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/12 ... ieuw-glas/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10/12 ... ieuw-glas/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 150 keer
Hier gingen ze ook beginnen met kabels tegen de muur. Parkeerverbodsborden waren al gezet. Sommige bewoners gingen niet akkoord en vroegen ondergronds. Dat werd uiteindelijk behoorlijk snel aanvaard. Denk wel dat het nu een tijdje zal duren voor ze terug komen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- NuKeM
- Administrator
- Berichten: 5301
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 190 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Doen ze eigenlijk beide kanten van de straat op hetzelfde moment? Aan de overkant gaan ze binnen enkele weken op de gevel (en stukje onder de grond) de buizen al leggen. Daarvoor kregen ze een brief. Ik aan de andere kant van de straat heb nog niets gehad… (hier zeker ondergronds trouwens)
- Belgissschenaap
- Premium Member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 100 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Misschien dat ze gewoon aansluitingen langs jullie kant via raketboor naar overkant steken en dat je vandaar geen brief krijgtNuKeM schreef: ↑5 maanden geleden Doen ze eigenlijk beide kanten van de straat op hetzelfde moment? Aan de overkant gaan ze binnen enkele weken op de gevel (en stukje onder de grond) de buizen al leggen. Daarvoor kregen ze een brief. Ik aan de andere kant van de straat heb nog niets gehad… (hier zeker ondergronds trouwens)
-
- Elite Poster
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 41 keer
Hier in Lier zijn ze ook volop bezig met kabels leggen. Wat ik alleen niet helemaal begrijp uit wat ik zo zie: ze leggen die blauwe buizen dus onder 't voetpad, maar aftakkingen naar de huizen zijn er volgens mij nog niet, of ik zie toch geen opgebroken stenen tot aan de gevels in elk geval. Moeten dan binnenkort al die stoepen weer opengelegd worden voor elke aansluiting?
- NuKeM
- Administrator
- Berichten: 5301
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 190 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik betwijfel dat men dat zou doen, enerzijds omdat men aan de andere kant vooral op de gevel zal zitten (weigeraars daar gelaten waarbij het even onder de stoep zal gaan) en anderzijds omdat onze kant gewoon aarde is (met reeds lang fiber in, maar niet voor consumenten) en men niet met een raket onder de staat en door dat stuk stoep zal willen gaan (risico op schade aan nutsvoorzieningen neem ik aan). Ik zal maar wat geduld hebbenBelgissschenaap schreef: ↑5 maanden geleden Misschien dat ze gewoon aansluitingen langs jullie kant via raketboor naar overkant steken en dat je vandaar geen brief krijgt

- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Inderdaad, maar slechts gedeeltelijk op de plaats waar een aansluiting komt.
De bedoeling is dat 's avonds alle putten of greppels terug dichtliggen voor de veiligheid en om de hinder voor bewoners te beperken, dus deelt men het werk op in verschillende fases.
-
- Pro Member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
- Locatie: Blankenberge
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 38 keer
Is dit niet gewoon Coax die er al hing? Ik zie gelijkaardige bekabeling op Google Maps.
https://goo.gl/maps/drKiaEonSUXfLtcR8
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Nee, werken in opdracht van Fiberklaar. Ze hangen geen blauwe kabels aan de gevel, dat zijn gewoon zwarte zodat ze minder hard opvallen. Wordt bijgeplaatst naast de coax. Waren specifiek twee mensen aan bezig met zo'n fluohesje met daarop Fiberklaar.
Maandag komt de aannemer kijken waar de fiber bij mij geplaatst moet worden binnenshuis. Hoe sneller, hoe beter!
Maandag komt de aannemer kijken waar de fiber bij mij geplaatst moet worden binnenshuis. Hoe sneller, hoe beter!
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
- Bedankt: 6 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Even update. Ik wacht nog steeds op internet via de fiberklaar. Van elke persoon hoor in andere zaken.leeyuentuen schreef: ↑07 jul 2022, 20:36 1. Wanneer leggen van de wachtbuizen in de straat2. Wanneer wachtleiding naar je woningZe waren op 10 januari 2022 de straat aan het openleggen en hebben toen de dikke kabel onder het voetpad gelegt3. Wanneer doorblazen glasvezelHetzelfde dag hebben ze ook een wachtbuis naar binnen gelegt in mijn woning4 juli 2022 zijn ze langsgeweest om de glasvezel door te blazen in mijn woning.4. Wanneer aansluiting providerIk moest letterlijk meerdere mails sturen naar fiberklaar / besix om te vragen wanneer ze gingen langskomen. Normaal zouden ze zelf contact opnemen. Afspraak maken kon snel als er plaats is. Vorige week donderdag een bericht dat die deze week kon. Gelijk de maandag genomen.Order bevestiging was rond 10 mei aangevraagd voor een aansluiting (stond toen direct beschikbaar, maar bij deze klopt het niet). Ze starten mijn contract niet zolang de fiberklaar lijn geactiveerd isVandaag heb ik een telefoon van Fiberklaar gekregen dat de activatie (ook al ligt er alles klaar) dat er nog een 2 tal weken inbeslag kan nemen om die fiberkabel nog te testen, hier en daar nog een activatie doen voordat er een bericht naar de ISP gaat dat die lijn klaar is.
Fiberklaar Technieker (besix): Alles ligt klaar lijn werkt zonder problemen.
Weserve (rapidxs): ze konden niet opleveren omdat er geen aparatuur aanwezig in die pop (Hierdoor heb ik mijn bestelling opgezegt)
Fiberklaar: De lijn is gereserveerd door weserve (blijkbaar is er een probleem bij weserve voor het vrijgeven van die fiberlijn reservering), geen andere olo kan hiervoor een lijn aanvragen.
Mobile vikings: verteld dat mijn fiberklaar lijn nog in testfase is.
Code: Selecteer alles
Ondertussen hebben we meer nieuws hierover mogen ontvangen, op dit moment is het nog niet mogelijk om Fiber te nemen op jouw adres.
Zij geven aan dat dit in deze regio in een testfase zit, maar dat dit nog niet gelanceerd is voor commerciële doeleinden vandaar dat het nog niet mogelijk is.
Dus alles ligt er, maar krijg er geen enkel licht door voor internet.
Iemand die abbonement heeft bij een ISP met fiberklaar? Heb zo de vermoeden dat het probleem altijd bij een andere partij ligt (isp verwijs naar fiberklaar, fiberklaar naar isp).
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik heb ergens gelezen dat tussen de initiële promocampagne en de activering van een fiberabonnement gemakkelijk 18 maanden kunnen zitten.
Geduld, vandaag ligt de focus op het massaal opstarten van infrastructuurwerken in nieuwe regio's. Ik vermoed dat effectieve oplevering van abonnementen in Fiberklaar-gebieden pas in 2023 vlot zal lopen.
Geduld, vandaag ligt de focus op het massaal opstarten van infrastructuurwerken in nieuwe regio's. Ik vermoed dat effectieve oplevering van abonnementen in Fiberklaar-gebieden pas in 2023 vlot zal lopen.
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik hoop oprecht dat het bij mij niet zolang duurt. Hoe zit dat precies met die apparatuur bij weserve? Ze hebben geen hardware hangen dus... ze reserveren de lijn om dan wat te doen precies? Hebben ze aangegeven dat ze van plan waren om apparatuur te hangen of bleven ze aanmodderen? Als ik op voorhand weet dat het een gedoe wordt bij weserve, dan annuleer ik liever de bestelling om dan te bestellen bij Mobile Vikings (allemaal voordat er iets actief is).leeyuentuen schreef: ↑5 maanden geleden
Fiberklaar Technieker (besix): Alles ligt klaar lijn werkt zonder problemen.
Weserve (rapidxs): ze konden niet opleveren omdat er geen aparatuur aanwezig in die pop (Hierdoor heb ik mijn bestelling opgezegt)
Fiberklaar: De lijn is gereserveerd door weserve (blijkbaar is er een probleem bij weserve voor het vrijgeven van die fiberlijn reservering), geen andere olo kan hiervoor een lijn aanvragen.
Mobile vikings: verteld dat mijn fiberklaar lijn nog in testfase is.Edpnet, proximus zijn die nog niet beschikbaar (op hun website)Code: Selecteer alles
Ondertussen hebben we meer nieuws hierover mogen ontvangen, op dit moment is het nog niet mogelijk om Fiber te nemen op jouw adres. Zij geven aan dat dit in deze regio in een testfase zit, maar dat dit nog niet gelanceerd is voor commerciële doeleinden vandaar dat het nog niet mogelijk is.
Dus alles ligt er, maar krijg er geen enkel licht door voor internet.
Iemand die abbonement heeft bij een ISP met fiberklaar? Heb zo de vermoeden dat het probleem altijd bij een andere partij ligt (isp verwijs naar fiberklaar, fiberklaar naar isp).
Misschien dat ik toch eens rechtstreeks mail naar RapidXS.
Edit: mail gestuurd naar RapidXS (waar ik toch al contact mee had) om verduidelijking te vragen over de plaatsing van hardware in de pop. Of ik daar een eerlijk antwoord op ga krijgen is afwachten.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 1641 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Eigenlijk is het simpel. Als jij een fiberabonnement bestelt bij provider X dan teken je een contract!
Als je dat doet tijdens de aanlegfase, dan teken je een contract terwijl je niet weet wanneer de dienst kan geleverd worden.
Eigenlijk ben je dan al contractueel gebonden om minstens 6 maand abonnement af te nemen vanaf een onbepaalde startdatum ergens in de toekomst.
Dus nogmaals: geduld!
Het bericht van Mobile Vikings lijkt me correct: er is nog geen commerciële lancering, het netwerk is in testfase. (En/of bedrijfsprocessen (hardware, software, personeel) zijn nog in ontwikkeling bij providers of Fiberklaar zelf wat een commerciële lancering verhindert)
Mijn advies: laat Fiberklaar installeren zonder abonnement. Als er een commerciële lancering is, zullen de providers zelf wel communiceren.
-
- Pro Member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als ik dit hier zo lees ben ik blij dat Proximus de fiber heeft aangelegd in de straat. Akkoord, je kan maar kiezen uit 3 operatoren (Proximus, Mobile Vikings (Proximus) en Edpnet), maar de ervaring naar de klant toe is zonder al te veel stress en zorgen (in mijn geval dan toch). Enkele weken na de aanleg kon ik de aanvraag doen en enkele weken later gebeurde de installatie.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
- Bedankt: 6 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Flying schreef: ↑5 maanden geledenIk hoop oprecht dat het bij mij niet zolang duurt. Hoe zit dat precies met die apparatuur bij weserve? Ze hebben geen hardware hangen dus... ze reserveren de lijn om dan wat te doen precies? Hebben ze aangegeven dat ze van plan waren om apparatuur te hangen of bleven ze aanmodderen? Als ik op voorhand weet dat het een gedoe wordt bij weserve, dan annuleer ik liever de bestelling om dan te bestellen bij Mobile Vikings (allemaal voordat er iets actief is).leeyuentuen schreef: ↑5 maanden geleden
Fiberklaar Technieker (besix): Alles ligt klaar lijn werkt zonder problemen.
Weserve (rapidxs): ze konden niet opleveren omdat er geen aparatuur aanwezig in die pop (Hierdoor heb ik mijn bestelling opgezegt)
Fiberklaar: De lijn is gereserveerd door weserve (blijkbaar is er een probleem bij weserve voor het vrijgeven van die fiberlijn reservering), geen andere olo kan hiervoor een lijn aanvragen.
Mobile vikings: verteld dat mijn fiberklaar lijn nog in testfase is.Edpnet, proximus zijn die nog niet beschikbaar (op hun website)Code: Selecteer alles
Ondertussen hebben we meer nieuws hierover mogen ontvangen, op dit moment is het nog niet mogelijk om Fiber te nemen op jouw adres. Zij geven aan dat dit in deze regio in een testfase zit, maar dat dit nog niet gelanceerd is voor commerciële doeleinden vandaar dat het nog niet mogelijk is.
Dus alles ligt er, maar krijg er geen enkel licht door voor internet.
Iemand die abbonement heeft bij een ISP met fiberklaar? Heb zo de vermoeden dat het probleem altijd bij een andere partij ligt (isp verwijs naar fiberklaar, fiberklaar naar isp).
Misschien dat ik toch eens rechtstreeks mail naar RapidXS.
Edit: mail gestuurd naar RapidXS (waar ik toch al contact mee had) om verduidelijking te vragen over de plaatsing van hardware in de pop. Of ik daar een eerlijk antwoord op ga krijgen is afwachten.
rapidxs had ton verteld dat er geen apparatuur is. maar hoelang het gaat duren kunnen ze niet zeggen.
ze zeggen dat ze mij ging contacteren als die beschilbaar is
dacht dat ik bij ergens anders kon aansluiten. blijkbaar niet dus.
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Aannemer is net langsgeweest. Geen zicht op verdere planning. Maakt foto's van de gevel en van de plaats waar de modem nu staat. Meer dan dat is het niet. Vijf minuten en weer weg. Ik heb ondertussen min of meer vrede genomen ermee dat het nog lang zal duren voor de aansluiting daadwerkelijk actief is.
-
- Starter Plus
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 28 mei 2022, 10:31
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier heb je inderdaad best geduld mee.Flying schreef:Aannemer is net langsgeweest. Geen zicht op verdere planning. Maakt foto's van de gevel en van de plaats waar de modem nu staat. Meer dan dat is het niet. Vijf minuten en weer weg. Ik heb ondertussen min of meer vrede genomen ermee dat het nog lang zal duren voor de aansluiting daadwerkelijk actief is.
De wachtbuizen liggen al sinds mei onder de stoep bij mij, aannemer is ook langs geweest eind mei om foto's te nemen voor de plaatsing van de ONTP.
Tot op heden heb ik nog niets verder gehoord... Ik geef het maar mee zodat je weet waar je je aan kan verwachten.
Sent from my BE2029 using Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wat betreft RapidXS en de hardware:
wij doen ons best om PoP locaties zodra deze gereed zijn gemeld zo spoedig mogelijk op te leveren.
De apparatuur hiervoor is al binnen.
Ik zie daarom geen reden om aan te nemen dat er een (forse) vertraging zou plaatsvinden.
Het is niet zo dat wij bewust langer wachten.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
-
- Starter Plus
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
- Bedankt: 6 keer
- Recent bedankt: 1 keer
vind wel een beetje misleidend. op hun website zeggen ze dat het direct beschikbaar is. Maar als puntje bij paaltje komt, dan zijn die hardware daar niet beschikbaar. Wat is dan het nut van hun online adres check? (effe adres in XXX gezet)Flying schreef: ↑5 maanden geleden Wat betreft RapidXS en de hardware:
wij doen ons best om PoP locaties zodra deze gereed zijn gemeld zo spoedig mogelijk op te leveren.
De apparatuur hiervoor is al binnen.
Ik zie daarom geen reden om aan te nemen dat er een (forse) vertraging zou plaatsvinden.
Het is niet zo dat wij bewust langer wachten.
Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
- Belgissschenaap
- Premium Member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 100 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik deel zeker de mening dat dat een frustrerende manier van werken is voor mensen die klant willen worden.
Maar ik kan er wel in komen.
Zeker als opkomende ISP in België zullen ze het ook gwn voorzichtig doen. Als er maar 1 klant is, is het mogelijks financieel niet interessant om de dure apparatuur in te zetten. Denk dat ze wachten op voldoende afnemers en dan de pop inschakelen.
Proximus kan dit wel, want ze hebben al een groot klantenbestand en ze hebben wholesaleafnemers die dielfde apparatuur gebruikt.
Ik hoop gwn dat ze zichzelf niet in de voet schieten door niet agressief klanten te winnen. Of zich ook toe te spitsen op de wholesalemarkt, desnoods met joint ventures.
Maar ik kan er wel in komen.
Zeker als opkomende ISP in België zullen ze het ook gwn voorzichtig doen. Als er maar 1 klant is, is het mogelijks financieel niet interessant om de dure apparatuur in te zetten. Denk dat ze wachten op voldoende afnemers en dan de pop inschakelen.
Proximus kan dit wel, want ze hebben al een groot klantenbestand en ze hebben wholesaleafnemers die dielfde apparatuur gebruikt.
Ik hoop gwn dat ze zichzelf niet in de voet schieten door niet agressief klanten te winnen. Of zich ook toe te spitsen op de wholesalemarkt, desnoods met joint ventures.
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Uitgaande van de hoeveelheid klanten je per PoP kan aansluiten, zal dat toch wel de moeite zijn om aan te sluiten? Ik ken alvast enkele mensen en een bedrijf die een aanvraag hebben lopen bij RapidXS of Multifiber.
Indertijd aangegeven via hun systeem dat ik interesse heb in een fiberaansluiting, toen de brief kwam met het goede nieuws dat ze naar Sint-Amandsberg komen. Al weken/maanden geleden brief gekregen met de boodschap dat ze 'de komende weken' in de buurt zullen zijn om de aansluiting meer in detail te bekijken. Kabels zitten nu al een tijdje in het voetpad / aan de gevels. Op die brief stond een link om een afspraak te maken, maar enkel een automatisch antwoord 'dat ze de planning bekijken'. Enige wat ze nu doen is mij wekelijks een mail sturen met reclame voor fiber en 'bedankt voor je interesse'...
Begint lichtjes frustrerend te worden zo.
Begint lichtjes frustrerend te worden zo.
-
- Pro Member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wat het extra frustrerend maakt is dat ze dan in die webinar aangaven dat er 3 maanden zit tussen de aanleg en de aansluiting. Iets wat in de praktijk niet zo blijkt te zijn.
Heeft er iemand een foto van de PoP die ze plaatsen? Hoe groot is dat?
Heeft er iemand een foto van de PoP die ze plaatsen? Hoe groot is dat?
-
- Plus Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
Na Dendermonde is in Halle hetzelfde reeks klachten… Blijkbaar hebben ze niks geleerd.
Aanleg glasvezelkabel blijft voor beroering zorgen. Burgemeester neemt standpunt in: “Elders gaan ze op de foto met Fiberklaar. Dat doen wij bewust niet”
https://www.hln.be/halle/aanleg-glasvez ... ~a49dd8ed/
Aanleg glasvezelkabel blijft voor beroering zorgen. Burgemeester neemt standpunt in: “Elders gaan ze op de foto met Fiberklaar. Dat doen wij bewust niet”
https://www.hln.be/halle/aanleg-glasvez ... ~a49dd8ed/
-
- Elite Poster
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 150 keer
Overal waar er gewerkt wordt zullen er klachten zijn, vergeet niet dat "heel" het dorp en quasi alle straten moeten opengelegd worden.JAMIN001 schreef: ↑5 maanden geleden Na Dendermonde is in Halle hetzelfde reeks klachten… Blijkbaar hebben ze niks geleerd.
Aanleg glasvezelkabel blijft voor beroering zorgen. Burgemeester neemt standpunt in: “Elders gaan ze op de foto met Fiberklaar. Dat doen wij bewust niet”
https://www.hln.be/halle/aanleg-glasvez ... ~a49dd8ed/
Dat Dendermonde als voorbeeld dit gedaan heeft zal meerdere besturen wel inspireren om hetzelfde te doen.
Dan heb je een burgemeester die zich wat wilt "profileren"

en dan heb je nog het feit dat al die gemeentes zelf in het bestuur van Fluvius zitten die straks ook nog hun "eigen" fiber gaan uitrollen, dat zal er ook nog wel in meespelen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5750
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 493 keer
- Bedankt: 575 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Uiteindelijk komt het allemaal op kosten aan, die stoep deftig terugleggen kost teveel tijd. Die mannen worden gepusht om meters te maken.
En als er niemand reclameert, komen ze er goedkoop vanaf.
Als mijn oprit wordt opgebroken, mogen ze ook terugkomen tot ik tevreden ben met het resultaat. Meestal moeten ze minstens 3 keer langskomen, de eerste keer smijten ze er met hun klak naar, de tweede keer denken ze ' we gaan dat hier eens rap oplossen' en pas bij de derde keer denken ze na, jammer voor hen.
J.
En als er niemand reclameert, komen ze er goedkoop vanaf.
Als mijn oprit wordt opgebroken, mogen ze ook terugkomen tot ik tevreden ben met het resultaat. Meestal moeten ze minstens 3 keer langskomen, de eerste keer smijten ze er met hun klak naar, de tweede keer denken ze ' we gaan dat hier eens rap oplossen' en pas bij de derde keer denken ze na, jammer voor hen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 22 keer
Klopt volledig, hier onlangs kwam er 2 Marokkanen aan de deur waarvan 1 maar Nederlands kon. We moeten je stoep opensmijten en kabeltje vervangen van Proximus, in minder dan 3uren was het gefixt, zat 1,5meter diep... Alleen werden de kasseien niet terug gevoegd maar alleen gestampt en "zand over gesmeten", resultaat: weken zand in mijn hang en kasseien voor me deur die zijn 'verdwenen'. Stad Gent mocht het oplossen...
De Fiber van Proximus hangt hier al 10 maanden aan de muur, maar nog niet actief... Hun oude kabel ligt dus in de grond.
EDIT: De installatie van de digitale meter was wel goed gedaan (ook gegraven voor de stoep), niets op aan te merken.
De Fiber van Proximus hangt hier al 10 maanden aan de muur, maar nog niet actief... Hun oude kabel ligt dus in de grond.
EDIT: De installatie van de digitale meter was wel goed gedaan (ook gegraven voor de stoep), niets op aan te merken.
Laatst gewijzigd door bollegijs 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 7774
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 420 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Hier was het de eerste keer goed gedaan, amper te zien in de stoep. De planten was wat anders, dat was een ramp. Na klacht hebben ze dat een beetje deftig terug gelegd.
Nadien zijn ze bij de buren geweest, op een regenachtige dag. Eerst onze lijn per ongeluk kapot gemaakt maar gelukkig snel vernieuwd maar door de regen snel snel toegegooid. Resultaat alles ligt scheef en verzakt plus een klinker ontbreekt. Ze kunnen nog eens terugkomen. Bij een andere buur zijn ze verschillende keren moeten terugkeren om de lijn werkend te krijgen, meer dan een week zonder internet. Meermaals stoep opengesmeten maar nu wel weer deftig teruggelegd.
Je moet blijven klagen tot het goed is, jammer maar zo werkt het. Wie braaf is zit met de gebakken peren.
Nadien zijn ze bij de buren geweest, op een regenachtige dag. Eerst onze lijn per ongeluk kapot gemaakt maar gelukkig snel vernieuwd maar door de regen snel snel toegegooid. Resultaat alles ligt scheef en verzakt plus een klinker ontbreekt. Ze kunnen nog eens terugkomen. Bij een andere buur zijn ze verschillende keren moeten terugkeren om de lijn werkend te krijgen, meer dan een week zonder internet. Meermaals stoep opengesmeten maar nu wel weer deftig teruggelegd.
Je moet blijven klagen tot het goed is, jammer maar zo werkt het. Wie braaf is zit met de gebakken peren.
-----------------------------------------------------------------------
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3116
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ondertussen ook een brief in de bus gekregen om me aan te melden voor Fiberklaatr... voor ze m'n voortuin komen omwoelen zal vermoedelijk nog wel even duren.