Filmtips

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Cocaine bear
Ant-man
Fisherman's Friends: One and All (daar moet je wel voor zijn, de 1ste vondk niet zo goed, deze was beter).
Plane
American murderer
Tttsss
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nog eens 2 films bekeken die ik goed vond.
The other side of hope.jpg
De eerste (The Other Side of Hope) gaat over een Syriër die in Finland terechtkomt, hij zegt vluchteling te zijn, maar wordt niet erkend.
Hij wordt wel geholpen met een valse identiteitskaart en dergelijke, en kan clandestien werken.
Opgenomen op 8 mei 2022 van BBC Two.

https://www.imdb.com/title/tt5222918/?ref_=fn_al_tt_1

De tweede (Land of Mine) vond ik heel sterk.
Land of mine.jpg
De film gaat over het feit dat na de tweede wereldoorlog Duitse krijgsgevangenen gedwongen werden om mijnenvelden die hun leger zelf gelegd had, op te ruimen.
In veel gevallen ging het daarbij om zeer jonge soldaten, tieners eigenlijk.
De film toont hoe een sergeant het commando over een groep van jongens voert, en hoe de haat langzaam overgaat in vaderlijke gevoelens en bekommernis over de jongens die hij beveelt.
Een film over haat, mededogen en menselijkheid.
Opgenomen op 22 mei 2022 van BBC Two

https://www.imdb.com/title/tt3841424/?ref_=fn_al_tt_1
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

White tiger (Netflix)

Erg entertainende film over India met aandacht voor de sociale verschillen en de strubbelingen om traditie en moderniteit te verzoenen. Omdat de film genoeg humor bevat, zijn de zwaardere onderwerpen ook verteerbaar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

GEPUMPTEDUMP

---- Recente films (gerangschikt van stinker naar blinker, volgens mijn goesting):

65 (2023) -- geen chemie en wat onnozel aanvoelende situaties dus vrij teleurstellend ondanks Adam Driver. Bespaar je de tijd.
Inside (2023) -- inbrekersfilm met Willem Dafoe. Had goed kunnen zijn maar uiteindelijk vrij boring.

Ant-Man and the Wasp: Quantumania (2023) -- de cgi staat schoon te blinken maar de gevechten zijn te zwak om echt indruk te maken.

Operation Fortune: Ruse de Guerre (2023) -- vermakelijk met topcast, maar eigenlijk nogal ondermaats als je Guy Ritchie ziet staan als regisseur en je verwacht aan snazzy dialogen en straf verhaal, zoals zijn fantastische Snatch (2000) en Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998).
Ghosted (2023) -- degelijke actiefilm maar de chemie tussen Chris Evans en Ana de Armas voelt te geforceerd aan en dat had uiteraard de saus op de frieten moeten zijn.
John Wick 4: Chapter 4 (2023) -- Keanu die nog maar eens iedereen afknalt. Goed voor de chippekes industrie.
The Super Mario Bros. Movie (2023) -- met de hoop gezever over Chris Pratt als Mario verwachtte ik het ergste maar 't viel nog goed mee.
The Fabelmans (2022) -- eigenlijk een autobiografie van Steven Spielberg. Prachtig gefilmd en goed drama over zijn jeugd maar je kan de Steven er niet uit wegdenken dus op dat vlak vind ik het maar raar dat de film niet "The Spielbergs" heet.


---- Oudere films (chronologisch gerangschikt):

Deadfall (1968) -- met MyCocaine Michael Caine. Te veel drama voor mijn goesting terwijl ik een coole inbrekersfilm verwachtte.
Marooned (1969) -- topcast maar het verhaal is te simpel en te gedateerd om nog beklijvend te zijn.

The Groundstar Conspiracy (1972) -- een spannende thriller met George Peppard die een inbreker met geheugenverlies probeert te breken.
Who? (1974) -- met Elliott Gould die moet ontdekken of een uitgewisselde spion wel de juiste is. Zeer trage film maar je wordt wel tot het einde in spanning gehouden.
The Cheap Detective (1978) -- met Peter Falk maar niet als Columbo. Op een paar na zijn de grappen nogal cheesy.

Top Secret (1984) -- een komedie met Val Kilmer. Was ongetwijfeld grappiger destijds dan nu.
Black Moon Rising (1986) -- geen hoogvlieger maar degelijke actie film met Tommy Lee Jones en Linda Hamilton.

Armour of God II: Operation Condor (1991) -- goed Jackie Chan vehikel al weet ik niet of mijn kopie wel echt volledig was vanwege abrupte scene-veranderingen.
Fire In The Sky (1993) -- verfilming van de UFO kidnap zaak rond Travis Walton in 1975. Blijkbaar een bron van trauma voor jeugdige kijkers indertijd, en in de recente documentaire Shock Docs S3E3 - Alien Abduction: Travis Walton (2022) zei de man zelf dat de film wat overdreef qua angst aanjagen maar dat was buiten zijn controle.
Following (1998) -- debuut van regisseur Christopher Nolan, bekend van o.a. Interstellar, Tenet, en Inception. Eigenlijk had je deze als eerste van zijn films moeten zien om iets meer verrassingseffect te ondergaan. Het verhaal is goed genoeg om het nogal houterige acteerwerk te doen vergeten.
Galaxy Quest (1999) -- leuke komedie die een eerbetoon aan Star Trek is zonder te verwateren tot spoof. In die zin is het ook enigszins vergelijkbaar met de leuke tv serie The Orville.

Mission To Mars (2000) -- goeie cast en de film is okee in z'n geheel maar wel nodeloos traag in sommige stukken.
Red Planet (2000) -- nog een missie naar Mars in hetzelfde jaar en met een topcast. Meer actie gericht maar Carrie-Anne Moss (Trinity uit The Matrix (1999)) haar "gratuitous shower scene" is eigenlijk het meest memorabele aan de film.
Foolproof (2003) -- een leuke heist movie met Ryan Reynolds.
The Incredibles (2004) -- amai, die is volgend jaar al 20 jaar oud! :eek: Nog steeds een absolute topfilm dus aanrader! Ook de opvolger The Incredibles 2 (2018) nog eens bekeken en deze keer wat minder teleurstellend dan indertijd maar da's vooral te wijten aan de vergelijking met de fantastische voorganger.
The Life Aquatic with Steve Zissou (2004) -- ook een echte aanrader maar de bijzondere stijl van Wes Anderson en acteur Bill Murray moet je wel kunnen smaken.

Dredd (2012) -- met Karl Urban onder de helm. Een simpel verhaal in één flatgebouw maar een redelijk goeie actiefilm.
Zootopia (2016) -- spijtig dat ik deze film nu pas ontdekt heb want het is aanrader op niveau van The Incredibles!
6 Underground (2019) -- met Ryan Reynolds. Actie, veel actie, heel veel actie. Ook een beetje verhaal maar dat is nogal verwarrend wegens, U raadt het al: heul veul actie.



---- Documentaires en comedy:

Linotype: The Film (2012) -- over de ontwikkeling en vergane glorie van de Linotype letterzetmachine die de hoogdagen van de kranten mogelijk maakte. Interessant om eens te zien.
Alien Abduction: Answers (2022) -- de auteur Whitley Strieber, bekend van het invloedrijke boek Communion: A True Story (1987) waar ook een verfilming met Christopher Walken van gemaakt werd: Communion (1989), is de enige die dit wat serieux geeft want deze film is blijkbaar gemaakt door een groepje experiencers en hun spirituele gids, waardoor het wel erg veel op zelfpromotie lijkt.
Moment Of Contact (2022) -- over de UFO crash en aliens in Varginha, Brazilië (in 1996) door James Fox die wel weet te begeesteren in zijn docs (zie ook zijn algemene kijk op UFOs in The Phenomenon (2020)) maar dat vooral doet door alle kritiek weg te laten.

Rob Beckett: Wallop (2022) -- comedy special. Te lang geleden bekeken maar ik denk dat hij wel degelijk was.
Louis C.K. at the Dolby (2023) -- goeie comedy special al is de humor wat platter dan zijn oudere werk.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Promising young woman (2020): gezien via het onvolprezen VRTmax

Entertainende film met heel wat humor ondanks een zwaar beladen thema, misbruik van vrouwen en zelfmoord. Ook veel goede muziek.
https://www.imdb.com/title/tt9620292/
Afbeelding
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, een schitterende film, op gelijk niveau met het beste van de Coen brothers...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Gisteren 'Girl' gezien, de bekende film vabn Lukas D'Hondt.
Heel mooi verfilmd, echte aanrader, voor wie het nog niet mocht gezien hebben, over een jongen die graag ballet danst, liever een meisje wil zijn, en daar heel veel voor over heeft.
Vergeten een screenshot te nemen, was een opname van VTM van 29/05/2022.

https://www.imdb.com/title/tt8254556/?ref_=fn_tt_tt_1
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er is momenteel op Canvas een filmreeks bezig die men zelfs promoot als de streaming collectie, het is niets anders dan een reeks films die je tijdelijk via VRTmax kan streamen.

Er zit een beetje vanalles tussen van For a few dollars more tot 12 years a slave.

Zelf zag ik Queen of hearts, een Deense film over een zwaar thema als macht/misbruik binnen een relatie tussen tiener en volwassene.

Light of my life is dan weer een verhaal dat zich afspeelt tijdens een pandemie en een vader die werkelijk alles doet om zijn dochter te beschermen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Allemaal films "uit de oude doos".
Dan toch liever wachten op de release van de nieuwe Nolan:

of de nieuwe Scott met de steeds magistrale J. Phoenix


Eveneens niet het genre films dat je op een TV scherm moet tekort doen.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Spijtig dat die Amerikaanse films altijd volledig in het Engels zijn,
zeker als het iets is wat in het verleden gebeurd is
en als ze dan ook nog eens een andere taal spreken in dat land.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Zou "Gladiator" in het Latijn een meerwaarde hebben gehad?
En hoeveel mensen zouden bv. de werken van Ὅμηρος vandaag nog in de originele versie lezen?

En om terug te komen op de eerdere post van @Dizzy, Sidonie-Gabrielle Colette was een Franse schrijfster en speelt zich af in Parijs en op het Franse Platteland van eind de 19de eeuw, begin 20ste eeuw. Veel Engels zal men daar toen ook niet gesproken hebben. Maar dat maakt de acteerprestaties van Keira Knightley en Dominic West er niet minder om.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Oudere films maakt niets uit zolang je ze niet gezien hebt en ze goed zijn.

Ik kijk films meestal op de beamer, dat is een privébioscoop incl popcorn :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ieder zijn ding maar bepaalde films komen altijd beter tot hun recht op een zo groot mogelijk scherm (liefst zonder popcorn) temidden van volk dat dezelfde interesse in het onderwerp deelt dan in de altijd geldende beperkingen van een huiskamer. Of je huiskamer zou een tot woning omgebouwde kerkgebouw of dergelijk moeten zijn.
Voor andere films maakt het dan weer niet uit. Sommige komen zelfs beter tot hun recht in de intimistische sfeer van een huiskamer dan in een bioscoop waar men het risico loopt omgeven te zijn door luidruchtige popcornadepten met blijkbaar niet de minste inleving tot het onderwerp van de vertoning.

@ subjectieve taalpuristen: platteland schrijf je in het midden van een zin uiteraard niet met een hoofdletter.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Heb niets tegen bios maar de voorwaarden voldoen ook daar inderdaad steeds minder. Blijkbaar zijn de tickets nog niet duur genoeg voor sommigen want ze moeten toch nog -tig keer hun GSM raadplegen tijdens de film, als ze al niet met chipszakken zitten te prullen of gewoon een gesprek beginnen. Neen, een goeie beamer en geluidsinstallatie en je zit thuis ook goed. We wijken af, filmtips dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Het bioscoopwaardige filmaanbod is tegenwoordig inderdaad maar magertjes. Dat matcht in elk geval met de zomerstrategie van de VRT.

Het wordt - voor mij - dan ook steeds moeilijker om de jaarlijkse voorraad gratis filmtickets goed te benutten voor ze hun vervaldatum bereiken. Zelf verkies ik dan ook de uren van voorstelling die weinig gegeerd zijn bij voor de hand liggende verstoorders.

Nope, ook geen afwijking van het topic. De films die ik hier voorheen als selectie in dit topic heb geplaatst zijn, mijn mening, bij voorkeur films die een onderdompeling believen en je in de bioscoop op groot scherm gaat bekijken en niet wacht tot je ze kan bekijken in de "thuisbioscoop" of nog erger, tot de VRT budget vrij heeft om ze aan te kopen en te vertonen in de thuisbioscoop. Je kan dat als een vrijblijvende tip beschouwen of negeren en blijven genieten van het VRT aanbod via een beamer. Ieder zijn ding.
The proof is echter in the pudding vandaar dat de eerste voorgaande "tip" al geboekt werd voor 19/1 e.k.
Ben benieuwd, al heeft Nolan me nog nooit teleurgesteld. TENET bv. eerst gezien in de bioscoop en dan pas thuis. De beleving was totaal anders (maar ik woon niet in een verbouwd kerkgebouw dus het kan ook daar aan liggen).
Thuis was wel een mooie aanvulling om rustig de vele onderliggende lagen beter te doorgronden.
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tja, als men in het budget van VRT blijft snoeien zal het niet beteren met het aantal films. Ook de evolutie speelt mee want nu zijn er heel wat streaming diensten waardoor je films kan zien lang voor ze bij VRT worden aangeboden.

Dat sommige films beter tot hun recht komen op een groot scherm is helemaal juist en wordt ook niet betwist maar ik merk persoonlijk weinig verschil thuis met de beamer. Dat kan inderdaad aan de kwaliteit van mijn installatie hangen en de ruimtelijke omgeving die ook geschikt is maar de films in deze VRT-actie zijn al niet meer in de bioscoop te zien dus dat speelt eigenlijk niet. Wij gaan trouwens ook nog altijd en graag naar de bioscoop en hebben het geluk dat Gent er meerdere telt incl enkele arthouse zalen. Desondanks blijft de beamer één van de beste aankopen en eentje waar we al veel plezier aan beleefd hebben. Het is dus niet of of maar en en.

Vanavond is er Footloose (VTM2) en Beverly Hills Cop II
Wie meer zin heeft in Spaans kan terecht op Canvas voor Penelope Cruz in Abre Los Ojos
Op VTM3 is er The Bone Collector en als dat geen actie genoeg is dan kan je nog altijd bij onze vriend Rambo terecht voor het tweede deel van zijn eerste bloed :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Dizzy schreef: 11 jul 2023, 15:38 maar de films in deze VRT-actie zijn al niet meer in de bioscoop te zien dus dat speelt eigenlijk niet.
Inderdaad en dat heb ik dan ooit nooit betwist.
"Colette" vond ik, voor het TV scherm, ook een verrassing waarvoor :beerchug: aan de VRT maar ook niet bioscoopwaardig.
Ik denk er niet aan de films die nu in zomeraanbod van de VRT zitten in de bioscoop te gaan bekijken.
Mijn filmtips - volgens mijn mening bioscoopwaardig - hadden daar dan ook geen betrekking op.

Het is ook een kwalijke evolutie dat sommige films tegenwoordig al bijna gelijktijdig via een streamingsdient op het kleine scherm (al is dat iets uitvergroot via een beamer) verschijnen. Al verweren sommige (kwalitatieve) regisseurs zich daar tegenwoordig ook al meer en meer tegen.
Vanavond is er Footloose (VTM2) en Beverly Hills Cop II
Wie meer zin heeft in Spaans kan terecht op Canvas voor Penelope Cruz in Abre Los Ojos
Op VTM3 is er The Bone Collector en als dat geen actie genoeg is dan kan je nog altijd bij onze vriend Rambo terecht voor het tweede deel van zijn eerste bloed :)
De gustibus non est disputandum, dat is bij deze wel duidelijk.
Sol Invictus!
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

AnD schreef: 11 jul 2023, 09:57 Spijtig dat die Amerikaanse films altijd volledig in het Engels zijn,
zeker als het iets is wat in het verleden gebeurd is
en als ze dan ook nog eens een andere taal spreken in dat land.
't Is dan wel geen Amerikaanse film, maar een Engelse serie, maar je kunt de makers van Allo Allo toch niet verwijten dat ze daar geen oplossing voor hebben bedacht. 🤣
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Cinemas zouden misschien eens kunnen denken aan een aparte zaal die de samenhorigheid boven de onderdompeling stelt, zoals een studentikoze movienight of een moviecafé. Uiteraard niet wat de grote filmmakers voor ogen hadden qua beleving, maar er zal wel een markt voor zijn, neem ik aan.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Doet me denken aan de filmvoorstellingen in ons jeugdhuis, een paar decennia geleden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ivob schreef: 10 jul 2023, 20:53 Allemaal films "uit de oude doos".
Dat zal dan toch wel jouw persoonlijke interpretatie zijn.
Een film van 2018 of zo vind ik niet 'uit de oude doos', misschien een van 1975, maar dan nog.
Sommige films verouderen duidelijk sneller dan andere.
De originele Star Wars mag nog altijd gezien worden.

Mij maakt het niet zo uit wanneer de film gemaakt is, als hij maar aanspreekt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

boulder schreef: 12 jul 2023, 15:27 Dat zal dan toch wel jouw persoonlijke interpretatie zijn..
Er is weinig interpretatie aan een jaartal. 5 jaar oud blijft 5 jaar oud, hoe je het persoonlijk ook wil bekijken.
Een film van 2018 of zo vind ik niet 'uit de oude doos', misschien een van 1975, maar dan nog.
Sommige films verouderen duidelijk sneller dan andere.
De originele Star Wars mag nog altijd gezien worden.
Mij maakt het niet zo uit wanneer de film gemaakt is, als hij maar aanspreekt.
Zo gesteld is het dan idd een persoonlijke interpretatie door jezelf.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

ivob schreef: 12 jul 2023, 16:15 Er is weinig interpretatie aan een jaartal. 5 jaar oud blijft 5 jaar oud, hoe je het persoonlijk ook wil bekijken.
Het is die uitdrukking "uit de oude doos" die een zeer persoonlijke interpretatie is.
5 jaar is niet zo oud voor een film.
Een film van de jaren '80 of '90 is alweer een andere zaak.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2997
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 593 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

ivob schreef: 10 jul 2023, 20:53Eveneens niet het genre films dat je op een TV scherm moet tekort doen.
Mooie films ivob, kijk er ook naar uit maar dan wel op m'n eigen TV, bioscoop heb ik jaren geleden reeds opgegeven ook al heb ik vaak gratis tickets.
M'n 55" is groot genoeg voor mij en het beeld is goed en ik kan de klank ook mooi configureren hoe ik wil.
Popcorn heb ik niet nodig en mijn telefoon zal nooit rinkelen als ik een avondje film wil kijken. 😉

Toegevoegd na 2 uren 17 minuten 18 seconden:
Als ik in m'n geheugen ga graven dan denk ik dat m'n laatste positieve bioscoopervaring 'Control' van Anton Corbijn moet zijn geweest.
Was in een klein zaaltje in de Cartoon's in Antwerpen.
Was een hele fijne beleving.

https://cinemacartoons.be/christopher-n ... antwerpen/
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

"Onze natuur" en "de Acht Bergen" in een beperkte zaal van een Lumière stadsbisocoop vond ik ook best te genieten.
Zeker als je dan nadien in hetzelfde gebouw van een vrije unieke horeca setting kan genieten.
Sol Invictus!
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Maandagavond overigens de laatste Indiana Jones (and the Dial of Destiny) in de bioscoop gezien.
Het voordeel van een dergelijke film is dat je precies weet wat je gaat krijgen.
Voor mij ontgoochelde hij niet, ik vond de AI overigens indrukwekkend, hoe men weer een jonge Indiana Jones tevoorschijn tovert.

Het is een van de weinige films waar ik uit eigen beweging naar de cinema zou gaan.

Toegevoegd na 4 minuten 22 seconden:
Deze avond nog een film 'uit de oude doos' gezien.
Waar veel films tegenwoordig het moeten hebben van de speciale effecten, heeft deze gewoon meer inhoud.
'Angst Essen Seele Auf' (Canvas, opname van 8/8/2022) is een Duitse film van 1974 over een multiculturele liefde.
Het is zo een van die films waar je direct meegaat in het verhaal.
Maar duizend keer liever zoiets dan een van die superhelden films, en dat het dan 'uit de oude doos' is kan mij echt niet schelen.
Angst.jpg
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

  • The Lost City (2022) - Een romance-avonturenfilm met Sandra Bullock, Channing Tatum en Daniel Radcliffe.
    Zondag 16 juli, 20:30 uur, VTM
  • Top Gun: Maverick (2022) - Een actiefilm met Tom Cruise, Miles Teller en Jennifer Connelly.
    Dinsdag 18 juli, 20:30 uur, VTM
  • Jurassic World Dominion (2022) - Een sciencefiction-avonturenfilm met Chris Pratt, Bryce Dallas Howard en Laura Dern.
    Woensdag 19 juli, 20:30 uur, VTM
  • Lightyear (2022) - Een animatiefilm over de oorsprong van Buzz Lightyear, een personage uit de Toy Story-franchise.
    Donderdag 20 juli, 20:30 uur, VTM
  • The Batman (2022) - Een superheldenfilm met Robert Pattinson, Zoë Kravitz en Paul Dano.
    Vrijdag 21 juli, 20:30 uur, VTM
  • The Bad Guys (2022) - Een animatiefilm over een groep criminele dieren die besluiten om goed te worden.
    Zaterdag 22 juli, 20:30 uur, VTM
  • Everything Everywhere All at Once (2022) - Een sciencefiction-komedie met Michelle Yeoh, Stephanie Hsu en Ke Huy Quan.
    Zondag 23 juli, 20:30 uur, VTM
  • Doctor Strange in the Multiverse of Madness (2022) - Een superheldenfilm met Benedict Cumberbatch, Elizabeth Olsen en Xochitl Gomez.
    Dinsdag 25 juli, 20:30 uur, VTM
  • The Northman (2022) - Een historische actiefilm met Alexander Skarsgård, Nicole Kidman en Claes Bang.
    Woensdag 26 juli, 20:30 uur, VTM
  • The Unbearable Weight of Massive Talent (2022) - Een actiekomedie met Nicolas Cage, Pedro Pascal en Tiffany Haddish.
    Donderdag 27 juli, 20:30 uur, VTM
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Zijn dat nu allemaal films die je voorkeur genieten en op je toekomstig programma "te zien" staan, films die je al gezien hebt en nu anderen wil aanbevelen of ben je gewoon de VTM TV-gids op UB aan het herhalen? :-D
Sol Invictus!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het is gewoon een lijst van films, het doel van deze topic.

Veel van die films zijn niet direct mijn favorieten en sommigen heb ik al gezien. Anderen kunnen andere voorkeuren hebben en hebben mogelijk deze films nog niet gezien.

VTM is alles behalve mijn favoriete zender (reclame) maar ik ga anderen niet tegenhouden om naar de zender te kijken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4863
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 572 keer
Bedankt: 226 keer
Recent bedankt: 9 keer

Dizzy schreef: 13 jul 2023, 13:21 Het is gewoon een lijst van films, het doel van deze topic.
My bad. Dan had ik het doel van dit topic verkeerd begrepen.
Dacht dat het ging om tips te geven over het bekijken films die de posters om een of andere reden aanbevelingswaardig zou vinden, niet om droog lijstjes te produceren van welke films men op het TV scherm kan zien. Dacht dat iedereen tegenwoordig wel gratis toegang had tot de TV-programmatie. Zeker van nationale/regionale zenders.

Wanneer het inderdaad het enige doel is om lijstjes van films op TV zenders te reproduceren zal ik me verder onthouden van dit topic en gewoon verwijzen naar de respectievelijke TV-gidsen. Weer wat moeite gespaard.

edit: typo
Laatst gewijzigd door ivob 13 jul 2023, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef: 13 jul 2023, 12:19
  • Everything Everywhere All at Once (2022) - Een sciencefiction-komedie met Michelle Yeoh, Stephanie Hsu en Ke Huy Quan.
Heb die op Prime gezien nadat hij Oscarwinnaar werd. Serieus overroepen en voor mij zeker niet Oscar-waardig. De titel geeft perfect weer hoe de film is, en nog voor halfweg vraag je je af hoe lang die onzin nog gaat duren, en die blijft dus inderdaad nog veel te lang voortduren want de film is ook zeer vermoeiend. En zo grappig vond ik hem eigenlijk ook niet.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef: 19 apr 2021, 15:52 De bedoeling van deze topic is om tips te geven en ontvangen van films waarvan je genoten hebt en waarom.
Dizzy schreef: 13 jul 2023, 13:21 Het is gewoon een lijst van films, het doel van deze topic.
Soms moet je je doelstelling bijstellen he Ivo. :lol:
Dat je van de film genoten hebt en waarom is nu ineens bijzaak. Als er maar een lijstje is.

Lang leve de nutteloze lijstjes :angel:
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Playtime (1967) uit Criterion collectie...

Zeker niet voor iedereen dit historisch stukje kunst, maar ik heb er toch van kunnen genieten. Danku Mr. Tati!

Ichi the Killer (2001)

Zeer extreme Japanse film, maar wel 1 van de betere in z'n genre. Net als Playtime is deze film zeker niet voor iedereen, maar dan wegens de extreme beelden. Aanrader voor de gore liefhebber!
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Vanavond is er Joker op TV, één van de betere uit de Batman reeks en een geweldige acteerprestatie van Joaquin Phoenix
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

FYI Top Gun: Maverick (2022) is ook beschikbaar gekomen op Streamz.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

ivob schreef: 10 jul 2023, 20:53 Dan toch liever wachten op de release van de nieuwe Nolan:
De hype-trein draait blijkbaar al op volle toeren, al is het wellicht ook dat ik eens de trailer opgezocht had en nu constant nieuws over Oppenheimer in mijn Google feed krijgt...
Grootste 'probleem' wordt blijkbaar nog om hem in deftig formaat te kijken. Hij heeft nu al de bijnaam 'Croppenheimer' omdat er grote stukken in IMAX 1.43:1 formaat gefilmd zijn, en die enkel in specifieke IMAX zalen (70mm en Dual Laser) 'as intended' te zien zal zijn. In België is dat bvb enkel in Kinepolis Brussel (dus zelfs in Kinepolis Antwerpen zal hij gecropt zijn).
Weet nog niet of ik er dat voor over heb... Anderzijds is het wel een eeuwigheid geleden dat ik nog een film in IMAX gezien heb.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

'Bloedlink' gezien (opname van NPO3 27/08/2022).
Het gebeurt niet vaak dat ik een Nederlandse film goed vind, maar deze vond ik top.
Een film over een gijzeling waar fout gaat wat maar kan fout gaan.
Het is ook een zeer gebalde prent, met veel plotwendingen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/riders-of-justice/

Canvas weet dikwijls de sterke verhalen op te duiken...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

'Harriet' gezien (opname van BBC One van 22/09/2022), historisch drama over een zwarte vrouw die zichzelf en andere slaven bevrijdt.
Mooi verhaal, mooi verfilmd.
harriet.png
Toegevoegd na 12 uren 50 minuten 30 seconden:
Changeling gezien (opname van Één van 18/11/2022)
Schitterend misdaaddrama gebaseerd op echt gebeurde feiten.
Angelina Jolie speelt op briljante wijze de hoofdrol als gekwelde moeder, wiens verdwenen zoon zogezegd gevonden wordt door de politie.
De jongen die gevonden wordt is duidelijk een bedrieger, maar de politie doet er alles aan om die waarheid te onderdrukken.
changeling.jpg
Toegevoegd na 1 uur 58 minuten 37 seconden:
'The Aftermath' gezien (BBC Two opname van 13/09/2022).
Over een Engels echtpaar dat in de nasleep van WO II bezit neemt van een Duits huis, ze laten echter het Duitse koppel dat daar woont ook nog wonen, en dat zorgt voor de nodige complicaties.
Ook weer geen slechte film.
the aftermath.jpg
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Le jeune Ahmed, Belgische film over radicalisering en brainwashing.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”