Scarlet via fiber
-
- Starter
Ik heb een klacht lopen bij Scarlet omdat het koper beschadigd is door de fiberklaarwerken.
Ze zouden om te kunnen herstellen mijn oprit moeten openbreken wat ik niet wil daar er al Fiber in mijn huis ligt.
Om het stabiel te krijgen hebben ze me op een lager profiel gezet.
Ik heb gevraagd om naar fiber te migreren maar dat kan nog niet, is voorzien voor begin 2024.
Maar wat is begin 2024??
Ze zouden om te kunnen herstellen mijn oprit moeten openbreken wat ik niet wil daar er al Fiber in mijn huis ligt.
Om het stabiel te krijgen hebben ze me op een lager profiel gezet.
Ik heb gevraagd om naar fiber te migreren maar dat kan nog niet, is voorzien voor begin 2024.
Maar wat is begin 2024??
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 89 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is vreemd: is je oprit dan recent al open geweest voor het leggen van de fiber?
Zoja: ik zie het probleem niet om het dan opnieuw te doen
Zonee: onzin dat het probleem zich effectief onder je oprit situeert
Zoja: ik zie het probleem niet om het dan opnieuw te doen
Zonee: onzin dat het probleem zich effectief onder je oprit situeert
-
- Starter
Oprit is niet open geweest voor fiber, hadden er slechts 2 stenen uitgehaald tegen de gevel en onder de grond doorgeschoten toen het voetpad open lag voor fiber en andere nutsvoorzieningen.
De machines om door te schieten was toen aanwezig in de straat.
De koper aansluiting zit aan de andere zijde van het huis (rechtse kant) en de lassers hebben hiervoor nu geen materiaal om onder de grond te schieten dus oprit moet open volgens hen.
Is +/- 7m van de straat af met blauwe steen en dat zie ik niet zitten.
De machines om door te schieten was toen aanwezig in de straat.
De koper aansluiting zit aan de andere zijde van het huis (rechtse kant) en de lassers hebben hiervoor nu geen materiaal om onder de grond te schieten dus oprit moet open volgens hen.
Is +/- 7m van de straat af met blauwe steen en dat zie ik niet zitten.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Voila, daarmee eindigt hier ook het verhaal van Scarlet, afspraak wat er nu gaat gebeuren, dus dat wordt aansluiting naar fiber en andere provider, met de nodige problemen waarschijnlijk.
Proximus komt volgende week de zaak verder uitleggen. Dat wordt dus afwachten.
[Mod]
Deze post (en alle antwoorden erop) verplaatst naar de bestaande topic
Proximus komt volgende week de zaak verder uitleggen. Dat wordt dus afwachten.
[Mod]
Deze post (en alle antwoorden erop) verplaatst naar de bestaande topic
Laatst gewijzigd door philippe_d 18 jan 2024, 09:38, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie modbreak
Reden: zie modbreak
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 95 keer
Hangt er vanaf of je ook tv hebt of niet anders providers genoeg voor enkel internet . . .
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 1634 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Dat zijn leugens van een Proximus-verkoper!
Wacht af tot Scarlet jou een brief stuurt over de migratie van VDSL naar fiber.
En annuleer de afspraak met Proximus als je tevreden bent van het huidige Scarlet-aanbod.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 484 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Heb ik iets gemist? Waar komt de info vandaan dat Scarlet zou stoppen in 1 gemeente?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Zo een foute info verspreiden is volgens mij strafbaar zeker als je ervan probeert te profiteren door zelf Proximus formules te verkopen aan mensen die goedgelovig zijn gelukkig is er Userbase.
-
- Plus Member
Ik heb geen brief gehad zou een email moeten hebben gehad, maar ik kan die helemaal niet terugvinden hoewel ik zulke mails zeker niet verwijder. Maandag zou er iemand komen, maar ik hou jullie raad zeker in gedachte...en verwittigd mens is er twee waard.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 109 keer
Proximus heeft hun medewerkers overduidelijk de opdracht gegeven klanten naar fiber te doen overstappen en alle FUD (Fear Uncertainty Doubt) technieken zijn toegelaten. Ik heb een dispuut met Proximus lopen (viewtopic.php?p=978116#p978116) en ELKE agent die ik aan de lijn hebt vertelt me dat ik nu moet omschakelen want binnenkort verdwijnen de koperkabels, en als ze niet verdwijnen ga ik daar veel problemen mee hebben omdat die erg traag en onstabiel worden.
Tegelijkertijd hebben ze me aangeraden toch maar terug naar VDSL te gaan omdat ze het kostenprobleem anders niet opgelost krijgen.
En ze beweren ook allemaal dat Scarlet niet op fiber kan terwijl dat volgens de Scarlet én de Fiberklaar site wel het geval is.
Proximus installatie weigeren en wachten tot Scarlet je contacteert is ook mijn advies.
Tegelijkertijd hebben ze me aangeraden toch maar terug naar VDSL te gaan omdat ze het kostenprobleem anders niet opgelost krijgen.
En ze beweren ook allemaal dat Scarlet niet op fiber kan terwijl dat volgens de Scarlet én de Fiberklaar site wel het geval is.
Proximus installatie weigeren en wachten tot Scarlet je contacteert is ook mijn advies.
-
- Plus Member
Heb ondertussen contact gehad met scarlet, die ook van niks wisten in verband met een afspraak en mij aanraden om voorzichtig te zijn, want dat het niet van hen afkomt. Zelfs als ze geen goede identificatie bijhebben niet binnen te laten. Als oudere klant is er nog geen afspraak van Scarlet voor mij, maar dat is normaal om dat de nieuwe klanten WEL eerst op fiber gaan, en bestaande klanten eveneens, maar later. Dus Scarlet verdwijnt in dat opzicht niet.SpecialK schreef: ↑18 jan 2024, 11:26 Proximus heeft hun medewerkers overduidelijk de opdracht gegeven klanten naar fiber te doen overstappen en alle FUD (Fear Uncertainty Doubt) technieken zijn toegelaten. Ik heb een dispuut met Proximus lopen (viewtopic.php?p=978116#p978116) en ELKE agent die ik aan de lijn hebt vertelt me dat ik nu moet omschakelen want binnenkort verdwijnen de koperkabels, en als ze niet verdwijnen ga ik daar veel problemen mee hebben omdat die erg traag en onstabiel worden.
Dus ik wacht af, is ook de raad die Scarlet zelf gaf.
-
- Elite Poster
Hier hebben ze Fiber al tot binnen gebracht, maar die mensen hebben duidelijk erbij vermeld dat het nog jaren kan duren vooraleer iedereen in de gemeente fiber kan verkrijgen, men is niet van plan fiber en VDSL naast elkaar te laten bestaan.
Alles hangt dus af hoeveel straten in je gemeente nog fiber moeten krijgen, als iedereen en alle straten over fiber beschikken zal men dan ineens overschakelen.
Mss gaat het anders in de steden?? ik woon in een Gentse Kanaal Gemeente.
Alles hangt dus af hoeveel straten in je gemeente nog fiber moeten krijgen, als iedereen en alle straten over fiber beschikken zal men dan ineens overschakelen.
Mss gaat het anders in de steden?? ik woon in een Gentse Kanaal Gemeente.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 2 keer
'ineens overschakelen' yeah right, als het deployen van de fiber to the homes al zolang duurt, zal 'ineens' ook wel iets langer dan een ogenblik duren zeker...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Ik kan hier alleen maar vermelden wat er aan mij gezegd is, aangezien ik in een zeer kleine gemeente woon is dat hier niet ondenkbaar ook al duurd het nog jaren voor het zover is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 95 keer
Al ergens hier op het forum gezien dat het capped is op 70 Mbps en geen 150 op Fiber . . daarvoor moet je naar MV of edpnet .
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 875 keer
- Bedankt: 3363 keer
- Recent bedankt: 49 keer
Scarlet heeft geen fiber aanbod.
Formules, prijzen, snelheden, volumes ... zijn dezelfde als voor VDSL2.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.