Proximus V6 decoder op Asus Zenwifi mesh

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
DriesSch
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2021, 14:20

Hallo allen

Ik heb voor onderstaand probleem al wat opgezocht, maar om eerlijk te zijn... ik zie het bos door de bomen niet meer. Wat volgt is eerst een korte historie om m'n probleem te schetsen.

Bij een kennis heb ik een Asus ZenWifi mesh systeem geplaatst. Vooraleer over te gaan tot aankoop, heb ik naar de Proximus helpdesk gebeld om te vragen of de decoder V6 hiermee compatibel was. Antwoord op deze vraag was: "ja hoor, dit apparaat gaat werken met jouw systeem".

Na installatie van de mesh in wireless router mode heeft m'n kennis van in de tuin tot op zolder perfecte wifi ontvangst. Daarna z'n decoder aansluiten op de hub die op eerste verdieping staat. Direct na het aanschakelen van de decoder en de eerste tests die het apparaat doet, kregen we melding dat er een connectiviteitsprobleem was. Proximus helpdesk wou me niet verder helpen. Ze waren zelfs heel erg onbeleefd.

Zelf wat zitten freeroamen en de mesh in Access point mode gezet. Dat zorgde er voor de de decoder verbinding kreeg, uitgesteld kijken werkt en de menu's laden correct. Echter live kijken, lukt ... voor 2 seconden en dan blijft het beeld staan.

Na wat zoeken op het net kom ik op vele mogelijk oplossingen uit. IGMP snooping, VLAN op WAN, VLAN op poort, VLAN 10, 20, 30, 50, pppoe, .... Zelfs het horrorscenario dat het helemaal niet mogelijk zou zijn, kom ik tegen.

Het is wel een eindje rijden tot bij m'n kennis, daarom zou ik eerst duidelijkheid willen hoe dit probleem voor eens en voor altijd te tacklen.
Hierbij een rudimentaire schets hoe het landschap er nu uitziet.

Afbeelding

Bedankt alvast voor de tips
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”