YOIN (was: Youfone) komt in België

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Jens
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Sinds deze nacht 5G bij Yoin
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Bericht

Wel jammer dat Yoin nog altijd iMessage & Facetime activatie berichten aanrekent. Elke keer dat je bv. je iPhone moet updaten, ga je aangerekend worden tenzij je beide uitzet.

De servers zitten in Groot-Brittannië dat geen deel uitmaakt van de EU. Een sms bericht vanuit België naar de EU is 0,07€, maar daarbuiten is het 0,70€ zo te zien. Ik weet dus niet of ze nu 0,07€ of 0,70€ aanrekenen.

Nu ja, echt geen drama natuurlijk, maar de meeste andere operators nemen die kosten aan zich.

Ik had een activate probleem toen ik terugging naar MV, waarbij mijn gsm 21 activatie berichten had gestuurd... bij Yoin zou ik dan waarschijnlijk 14,70€ extra moeten betalen (als zo'n bericht 0,70€ is).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Bericht

https://tweakers.net/nieuws/231426/belg ... e-sim.html

€5 voor het activeren van esim is wel veel...
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 73 keer

Bericht

Bij de start van Digi, 2 Yoin abos verzet halfweg de maand naar Hey (2 euro goedkoper en 5g). Nog altijd geen kredietnota gezien van Yoin... Normaal?? Of betere ervaring bij jullie? Of moet je dit vragen?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Hier wel een afrekening gekregen voor dezelfde migratie als bij jou. Het betrof wel een bedrag dat door ons nog moest betaald worden en niet een deel dat we dienden terug te krijgen.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 73 keer

Bericht

Hier wel een afrekening gekregen voor dezelfde migratie als bij jou. Het betrof wel een bedrag dat door ons nog moest betaald worden en niet een deel dat we dienden terug te krijgen.
tiens, da's eigenaardig. Ik moest altijd een maand op voorhand betalen, jij niet dan?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

De facturen kwamen pas rond de 15de van de maand, betaling (voor diezelfde maand, dus niet de volgende) + extra kosten van de vorige maand (bijv. speciale nummers) rond de 21-22-23ste via domiciliëring.
We hebben de 9de opgezegd, vandaar nog het stukje van de 1ste tot de 9de pro rata + de extra's van de vorige maand.
anonyme
Member
Member
Bedankt: 9 keer

Bericht

Die eSIM blijft toch een klucht vind ik persoonlijk. Ik wilde ze installeren op mijn nieuwe Android phone door de QR code die ik 3 maand geleden gekregen heb (en al gebruikt heb op mijn iphone). Ik kreeg op Android melding dat ze al in gebruik is op een ander apparaat. Ik verwijder ze op mijn iPhone (dacht dat het zo moest) en ik wil ze toevoegen op Android: gaat niet.

Contact opgenomen met Yoin: die eSIM moet opnieuw fysiek per post verstuurd worden! Met andere woorden: ik ben waarschijnlijk tot na het weekend onbereikbaar.

Zou een iCloud backup van mijn iPhone restoren dit kunnen oplossen?

Toegevoegd na 1 uur 11 minuten 24 seconden:
iCloud backup zet die eSIM ook niet terug indien je restored... Pffft, dit is wel minder. Ma goed, lessons learned en een paar dagen zonder gsm ;-)
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Zo'n QR code is bedoeld voor eenmalig gebruik. Dat is de bedoeling. Maar dat Yoin deze enkel per post verstuurd en niet via email is zeer vreemd.
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

heeft soms iemand nog een verse link nog voor mij alles wat ik online kon vinden is al verlopen. de actie telt dubbel tot eind deze maand is het 20 en geen 10 euro.
indien ja merci en stuur maar pb , ik zoek wel verder nog intussen al

(edit* link voor aanbieding vriendenkorting voor mensen die reeds een abonnement hebben, beiden krijgen 20 euro )
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 505 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

@thomasdb
Als je deze wilt gebruiken, graag!
https://www.yoin.be/vriendendeals/?v=qG ... FSzvafYx86
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

ik had onlangs lycamobile genomen voor een mifi routertje, google zei dat dit het proximus netwerk is maar het bleek het base netwerk te zijn?(denk ik toch)
dus nu naar yoin wel proximus,
zo kan ik van elk netwerk gebruikmaken ( dat was de reden om bij lyca te gaan niet bellen/veel data)
't is niet voor in het buitenland toch, en nu 8.5 € voor 25 gb bij yoin ipv 4.99 voor 15gb by lyca da's geen wereld van verschil. by lyca is meer data wel interessanter
alleszinds datalimiet kunnen stellen (yoin 0.5€ pm) is wel belangrijk voor me wegens dual sim en een routertje , dan is het niet zinvol dat er data zou aangerekend worden als ik liever gewoon van netwerk wissel. daarom geen digi (ook proximus netwerk) ook, daar kan je ook geen datalimiet instellen?
liefst een fixed kost dan kosten die kunnen oplopen voor mij (wel wat jammer dat je bij yoin zelf niet de harde limiet kan zetten voor blokkeren € buiten bundel)
sim voor in de zeldzame gevallen dat er te weinig bereik is waar ik ben om te kunnen streamen van thuis naar m'n gsm dus.
ik kijk graag televisie buiten in de natuur
of ook voor eens mobiele betalingen ergens met slechte gsm ontvangst ter plaatse enz.

alleszinds bedankt cadsite, ik kwam enkele verlopen codes tegen al maar geen werkende, de uwe was ok

hier is de mijne mochten er zich nog wensen aan te sluiten https://www.yoin.be/vriendendeals/?v=nM ... pdFf-vaVDH https://www.yoin.be/fr/offres-damis?v=n ... pdFf-vaVDH

weet wel niet of het mag hier zulke referrals delen hier, zoneen verwijder je het maar weer of pas je het aan naar pb