Mobile Vikings extra kost simkaart actief houden

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Vanmorgen volgende sms ontvangen van 1966:

"You have not used your SIM card in a long time. We will charge you a monthly fee to keep your SIM card active".

Iemand die hier meer van meet? Hoeveel bedraagt die fee? Om de hoeveel tijd word je zo verplicht te herladen?
Ik was al lang niet meer gecharmeerd van MV maar dit slaat toch wel alles :bang:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoe lang was lang?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Raar verhaal, hun belwaarde vervalt toch na 6 maanden en om hun simkaart actief te houden moet je 1x per 18 maanden een betalende herlading doen (dus niet met vikîngpunten). Ik kreeg onlangs een email van hun dat ik mijn simkaart binnen de 7 weken moet herladen via bancontact als ik ze actief wil houden. Ik gebruik die simkaart enkel voor extra data op vakantie (wat er laatste jaar niet meer van gekomen is).

Hoe kunnen ze u een maandelijks bedrag aanrekenen om uw simkaart actief te houden wanneer uw resterende belwaarde normaal na 6 maanden al vervallen is terwijl je erna nog een jaar de tijd hebt om te herladen om uw simkaart actief te houden? Er is geen enkele verdere verplichting om belwaarde te verbruiken binnen die periode. Als er geen krediet meer op uw kaart staat, kunnen ze toch ook niks afhouden?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

1x per 18 maanden een betalende herlading doen, staat haaks tegen hun concept van de Viking Deals waarmee je 100% kan besparen op je belkosten.
Of heeft dat te maken met de wetgeving om de identitieit van iedere gsm-gebruiker te kennen?
Yvekes
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is inderdaad wetgeving. Bij elke herlaadkaart moet je in België binnen de 18 maanden een betalende herlaadbeurt doen waarmee je identiteit opnieuw bevestigd en gecontroleerd wordt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8276
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Maar dat heeft niets te maken met "You have not used your SIM card in a long time. We will charge you a monthly fee to keep your SIM card active".

Ik vraag me af of die SMS wel van Mobile Vikings komt.
enta
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 maa 2020, 18:38
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

devilkin schreef:Hoe lang was lang?
Laatste herhaling is van oktober 2018 geleden.
jaernouts
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2021, 07:41
Twitter: JensAernouts

Ik ben zelf werknemer bij Mobile Vikings - bij IT voor alle duidelijkheid, dus verwacht van mij niet dezelfde manier van goede communicatie als van ons care team ;-) - en ik kan meegeven dat deze SMS niet door ons wordt verstuurd.

Indien je uw prepaid kaart niet gebruikt, zullen hier geen kosten voor in rekening worden genomen. Het is wél zo dat wanneer je je prepaid kaart een jaar niet gebruikt om ook maar iets te doen (bellen, surfen, herladen, wat dan ook), dat we die prepaid kaart zullen afsluiten. Dit vanzelfsprekend wel met de nodige waarschuwingen vooraf, zodat dit niet plots gebeurd.

Waar die SMS vandaag komt zijn we op dit moment nog aan het bekijken, maar we hopen dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen...!

Wat betreft de wetgeving rond het bevestigen van je identiteit, is een betalende herlaadbeurt inderdaad 1 van de opties die we aanbieden. En zo'n betaling moet dan inderdaad ook elke 18 maanden vernieuwd worden.

Hopelijk brengt dit een beetje meer duidelijkheid!
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dan zal het wel met de identiteitscontrole te maken hebben.
Op dat vlak ben je over datum.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Deze sms komt niet van Mobile Vikings. Een sms van Mobile Vikings
- start altijd met 'Mobile Vikings-info:'
- wordt verstuurd vanaf het nummer 1984.

1966 wordt in principe gebruikt door BASE, dus potentieel loopt er daar iets mis (of wordt het nummer door een derde partij misbruikt om zulke sms'en voor uit te sturen).

In elk geval:
1. er is geen extra kost om de simkaart in leven te houden. Krediet vervalt na 6 maanden, een simkaart na 1 jaar geen gebruik.
2. De enige manier om die in leven te houden is door effectief een herlading te doen.
3. Om de 18 maanden zal je een herlaadkaart moeten verifieren omwille van de identiteitscontrole. Dit brengt geen extra kost met zich mee, enkel de kost van het herladen zelf.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik dacht dat je ook gewoon kan valideren via eid en dan kan je gewoon met viking punten verder herladen, zo dacht ik het gedaan te hebben.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Oké, dat kan intussen veranderd zijn en mogelijk zijn. Dat weet ik niet. Maar dat is off-topic.

Het gaat hier over de potentiele extra kost om een simkaart actief te houden. Dat is niet het geval en het gaat zelfs niet over een sms van Mobile Vikings. Dus aan de persoon/personen die dit ontvangen: best dat je dit stuurt met je nummer Mobile Vikings zodat dit ook effectief onderzocht en aangepakt kan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”