Scarlet problemen na reset decoder V4 en klantendienst onbereikbaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Vanmorgen heb ik een van mijn twee decoders V4 gereset omdat de teletext functie niet werkte. Na het opstarten volgende boodschap op het scherm van de TV "error 2; geen IP adres". Op het scherm van de decoder volgende tekst "dirA iP:rE". Deze decoders staan opgesteld na een Fritzbox 7360V2. Bij keuze van provider in de Fritzbox is Scarlet VDSL aangevinkt en de andere decoder V4 werkt prima. Ook met de instelling Proximus in de modem werkt het niet.

Ik probeer al de ganse dag naar de klantendienst van Scarlet te bellen, maar geraak daar dus niet binnen. De hele tijd hoor ik daar een bandje dat "de wachttijd langer is dan normaal" en dat ik "beter later terugbel".

Heeft er iemand een idee hoe ik die decoder opnieuw kan laten werken. Eventueel door de resetcyclus waar hij nu in zit uit te schakelen. En wat is er gaande bij Scarlet. Geen contact mogelijk en ook het contactformulier op hun website is niet bereiken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Even achter een bbox2 of bbox3 hangen geen optie ?
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Goeie tip. Ga ik morgen proberen.

Daarnet toch verbinding gehad met klantendienst Scarlet na een wachttijd van 30 minuten. Volgens klantendienst is decoder defect en ze gaan een nieuwe opsturen. Zij vertelden mij ook dat een V4 dit wel vaker heeft bij reset.

Ook even gevraagd naar de reden waarom ze zo moeilijk te bereiken zijn. Volgens klantendienst is dit omdat ze bezig zijn om te schakelen naar een nieuw softwaresysteem.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Vanmorgen, in de vroege uurtje, om niemand van de andere huisgenoten te storen, een Bbox3 aangesloten in de plaats van de fritzbox 7360V2 en rechtstreeks verbonden met decoder V4. Het werkte.
De decoder ontving het IP adres 192.168.1.65 en deed een normale reset. Daarna de Fritzbox teruggeplaatst en alles werkte terug prima.

Omdat het altijd mogelijk was dat de storing het gevolg was van een tijdelijk defect bij Proximus/Scarlet, heb ik opnieuw een reset van de decoder gedaan met de Fritzbox. Bleef weer hangen bij "geen IP adres". Na het plaatsen van de Bbox3 werd de reset van de decoder opnieuw probleemloos uitgevoerd. Dat is wel heel vreemd. Begin dit jaar heb ik al eens een reset uitgevoerd en toen werkte alles prima met de Fritzbox. Dus blijkbaar is er iets veranderd.

Samengevat, als je je decoder V4 van Scarlet wil resetten en je gebruikt een Fritzbox 7360V2 als modem, dan houd je best een Bbox3 onder handbereik anders riskeer je dat de decoder vastloopt.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

TanknaT schreef:Vanmorgen, in de vroege uurtje, om niemand van de andere huisgenoten te storen, een Bbox3 aangesloten in de plaats van de fritzbox 7360V2 en rechtstreeks verbonden met decoder V4. Het werkte.
De decoder ontving het IP adres 192.168.1.65 en deed een normale reset. Daarna de Fritzbox teruggeplaatst en alles werkte terug prima.

Omdat het altijd mogelijk was dat de storing het gevolg was van een tijdelijk defect bij Proximus/Scarlet, heb ik opnieuw een reset van de decoder gedaan met de Fritzbox. Bleef weer hangen bij "geen IP adres". Na het plaatsen van de Bbox3 werd de reset van de decoder opnieuw probleemloos uitgevoerd. Dat is wel heel vreemd. Begin dit jaar heb ik al eens een reset uitgevoerd en toen werkte alles prima met de Fritzbox. Dus blijkbaar is er iets veranderd.

Samengevat, als je je decoder V4 van Scarlet wil resetten en je gebruikt een Fritzbox 7360V2 als modem, dan houd je best een Bbox3 onder handbereik anders riskeer je dat de decoder vastloopt.
Ik vreesde voor dit resultaat, het probleem is dat de fritzbox steunt op het bridge principe en proximus heeft al lange gezegd dat bridge mode zal stoppen op een moment. Waarschijnlijk is het moment naderbij dat er amper nog f@st36 en bbox2 in bridged mode in omloop zijn.

Dit zou wel heel slecht nieuws zijn voor mensen met een fritzbox want dan zijn er weer dubbele modems nodig.
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Dat maakt het gebruiken van een Fritzbox weer wat moeilijker bij Scarlet, als het al blijft duren. Hoewel het vreemd is dat na het tijdelijk gebruik van een Bbox3, je achteraf weer een Fritzbox kunt gebruiken. Heel verwarrend allemaal.

Weet iemand of een V5 of V5c decoder kan gebruikt worden bij Scarlet met een Fritzbox als modem, als je eerst de installatie doet met een Bbox3.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb dus vanmorgen getracht een V5 decoder te installeren met mijn Fritzbox 7360 als modem en dat werkte dus niet.

Daarna heb ik de installatie gedaan met een BBox3 als modem en dat lukte wel heel vlot.

Na het installeren van de decoder V5 met de BBox3 heb ik dan opnieuw de Fritzbox als modem geplaatst en dan werkt de decoder V5 dus wel.

Wel verschijnt er soms na het opzetten van de decoder V5 (ik heb dat verschillende keren getest) in het begin soms de melding "kan geen verbinding maken" op het TV scherm. Na een tijdje wordt er toch een verbinding gemaakt en werkt dus alles prima. De tijd dat die melding op het TV scherm staat is niet altijd dezelfde. Soms is dat maar heel even, soms is dat veel langer. Geen idee waardoor dat bepaald wordt of hoe dat komt. Dat laat ik over aan de specialisten op het forum.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Klopt, die melding komt er hier ook soms op, maar zolang daarna tv doorkomt geen probleem. Het stomme is dat de audio al speelt tijdens de melding dus er is zeker connectie :lol:
Gebruikersavatar
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 53 keer

Het was een hele geruststelling te lezen dat die boodschap ook bij andere gebruikers op het TV scherm komt bij het inschakelen van de decoder.

Hoe is het verder afgelopen.

Ik heb dus de decoder V5 in dienst gelaten en in de loop van avond, was het op een bepaald ogenblijk niet meer mogelijk van kanaal te veranderen. De enige functie die nog werkte was de toets "opgenomen programma's". Vreemd genoeg was daar maar 1 vroeger opgenomen programma op de server zichtbaar, hoewel daar tientallen andere programma´s eerder die avond daarop zichtbaar waren.

De decoder heb ik een uurtje zo laten staan, evenwel zonder enige verbetering. Daarna heb ik het toestel uitgeschakeld (spanningsloos) gedurende enkele uren, daarna opnieuw opgestart en sindsdien werkt de decoder prima, inbegrepen de vroegere opgenomen programma´s op de server. Geen idee wat de oorzaak van de storing was die eerste avond, maar ik heb het niet meer gehad.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan je router toch bewoon achter je bbox3 zetten.
Deze staat in bridge en je kan je router een PPPoE verbinding laten opzetten.

De tv box ( die ik maar zelden gebruik) hangt rechtstreeks op de bbox3.
Mijn internet wordt geregeld door mijn router.
Ik kom ook probleemloos via VPN in mijn router terecht, zonder poorten te moeten doorlussen in de modem.

Mvb
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”