Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 465 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Iig zie ik nog geen enkele bevestiging dat het over kernwapens zou gaan, wat sommigen hier beweerden. Het sluit het ook niet uit, want er zitten top secret documenten bij. Trump is echter nog steeds een vrij man, dus wat het ook is, het volstaat (nog) niet om charges of een arrest warrant op te stellen (of te laten aftekenen door een rechter). Iets waar men nochtans 4 dagen tijd voor had nadat men maandag al kon vaststellen over welke documenten het gaat. De Amerikaanse publieke opinie zou zeker verwachten dat de FBI snel zou handelen indien dit wel mogelijk was, zeker voor het type aangewreven misdrijven dewelke serieuze federal felonies zijn.
Lijkt mij de zoveelste storm in een glas water te worden, waarbij dems Trump voor eeuwig zullen beschuldigen hiervan, en Trump-aanhangers het voor altijd zullen verdedigen verwijzende naar de massa's documenten die Obama en Clinton indertijd meegenomen hebben, aka rustig verder polariseren.
Een politieke afrekening lijkt het iig wel te zijn. Geen idee hoe dit zal uitdraaien en of Trump hier garen bij zal spinnen of niet, hij zal het iig wel proberen uit te spelen.
Lijkt mij de zoveelste storm in een glas water te worden, waarbij dems Trump voor eeuwig zullen beschuldigen hiervan, en Trump-aanhangers het voor altijd zullen verdedigen verwijzende naar de massa's documenten die Obama en Clinton indertijd meegenomen hebben, aka rustig verder polariseren.
Een politieke afrekening lijkt het iig wel te zijn. Geen idee hoe dit zal uitdraaien en of Trump hier garen bij zal spinnen of niet, hij zal het iig wel proberen uit te spelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 33 keer
History repeats in dit topic. Bij de verkiezing zelf was je continu bezig dat Trump ging winnen omdat Trump dit zelf verkondigde, dan bleek dat bij de finale telling hij helemaal niet won(zoals hier door sommigen meegegeven werd) en met nog redelijk verschil geklopt werd. Toen was het van Trump heeft nog niet verloren want hij zal wel ergens iets vinden van malafide stemmingen/tellingen, dan bleek dat hij alles rechtszaken verloor omdat er nergens bewijzen van waren (ondanks dat ie overal probeerde druk te zetten). Dan kwam je af met het riedeltje dat we nog moesten wachten tot op de inauguratie maar toen dat opnieuw niets bleek te zijn en Trump opnieuw in het zand beet, laat je je opnieuw vangen door Trump zijn onzin en zever voor waar aan te nemen
Ze waren in deze opzoek naar Top-secret documenten die Trump heeft achtergehouden en wat bleek na de huiszoeking? Ze hebben er wel gevonden zeker. Wat een verrassing. En opnieuw ga je mee in zijn discours van leugens en onzin door dit “de zoveelste storm in een glas water” te noemen. Allez komaan wie gelooft dit gast nu nog? Hoevaak moet iemand op zijn bek gaan vooraleer niet meer meegaat in zijn gezever van de hele wereld is tegen mij en ik ben onschuldig ?
Ze waren in deze opzoek naar Top-secret documenten die Trump heeft achtergehouden en wat bleek na de huiszoeking? Ze hebben er wel gevonden zeker. Wat een verrassing. En opnieuw ga je mee in zijn discours van leugens en onzin door dit “de zoveelste storm in een glas water” te noemen. Allez komaan wie gelooft dit gast nu nog? Hoevaak moet iemand op zijn bek gaan vooraleer niet meer meegaat in zijn gezever van de hele wereld is tegen mij en ik ben onschuldig ?
-
- Elite Poster
Wees eens rustig en beperk je tot de feiten. Ze waren specifiek op zoek naar documenten over kernwapens (niet mijn woorden, wel die van fluppie hierboven). Ik zie in de vrijgegeven documenten geen specifiek bewijs dat documenten inzake kernwapens gevonden zijn of dat men er naar op zoek was, maar het kan wel. Kan jij specifiek bewijs aandragen dat men documenten inzake kernwapens gevonden heeft?quovadis schreef: Ze waren in deze opzoek naar Top-secret documenten die Trump heeft achtergehouden en wat bleek na de huiszoeking? Ze hebben er wel gevonden zeker.
Trump zelf vervolgens zegt dat hij de documenten declassified heeft toen hij in het Witte Huis zat. Geen idee of dat klopt of niet. Maar ik zie wel dat er (nog) geen enkele charge gefiled is, iets wat men toch al had gedaan als er sprake is van de misdrijven (felonies van behoorlijk niveau) die je hier aanwrijft, de ingezamelde documenten zouden als probable cause meer dan moeten volstaan om een arrest warrant te krijgen van een rechter, anders laat je kans open dat Trump in tussentijd nog volop andere documenten zou kunnen vernietigen of verhuizen...
Zolang je niet argumenteert waarom Trump nog niet gearresteerd is voor de federale misdrijven die je aanwrijft is er m.i. voorlopig geen aanwijzing dat die gebeurd zijn. Daarom: mogelijks opnieuw een storm in een glas water. Maar we zullen zien hoe het evolueert, misschien wordt hij dit weekend gearresteerd, misschien later, misschien ook niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 78 keer
je leest niets anders. Complot?CCatalyst schreef:. Kan jij specifiek bewijs aandragen dat men documenten inzake kernwapens gevonden heeft?
. Alsof die dat zomaar eenzijdig kan beslissen....]Trump zelf vervolgens zegt dat hij de documenten declassified heeft toen hij in het Witte Huis zat
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 20 keer
De vraag is hoe dom het zou zijn om al die top secret documenten bij te houden, wetende dat er al tig maanden achter gevraagd wordt en dat je beseft dat ze vroeg of laat ervoor bij je aan de deur gaan staan om ze te zoeken? Er speelt meer dan we denken.
Dan. De minister van justitie die persoonlijk de opdracht voor deze operatie gaf (bij ons zou dit niet kunnen, ingrijpen in 1 specifiek dossier), maar Joe Biden die beweert vooraf niks te weten?
Alweer een zaak die uren in de wind stinkt.
Dan. De minister van justitie die persoonlijk de opdracht voor deze operatie gaf (bij ons zou dit niet kunnen, ingrijpen in 1 specifiek dossier), maar Joe Biden die beweert vooraf niks te weten?
Alweer een zaak die uren in de wind stinkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gewoon een karaktermoord om trachten te verhinderen dat hij weer mee doet... Alleen staan ze er niet bij stil dat ze hem net op deze manier opnieuw een podium geven
-
- Elite Poster
de feiten zijn dat ze op zoek waren naar top-secret document die onrechtmatig waren meegenomen door Trump en die zijn gevonden. Dat zijn de feiten.CCatalyst schreef:Wees eens rustig en beperk je tot de feiten. Ze waren specifiek op zoek naar documenten over kernwapens (niet mijn woorden, wel die van fluppie hierboven). Ik zie in de vrijgegeven documenten geen specifiek bewijs dat documenten inzake kernwapens gevonden zijn of dat men er naar op zoek was, maar het kan wel. Kan jij specifiek bewijs aandragen dat men documenten inzake kernwapens gevonden heeft?quovadis schreef: Ze waren in deze opzoek naar Top-secret documenten die Trump heeft achtergehouden en wat bleek na de huiszoeking? Ze hebben er wel gevonden zeker.
Trump zelf vervolgens zegt dat hij de documenten declassified heeft toen hij in het Witte Huis zat. Geen idee of dat klopt of niet. Maar ik zie wel dat er (nog) geen enkele charge gefiled is, iets wat men toch al had gedaan als er sprake is van de misdrijven (felonies van behoorlijk niveau) die je hier aanwrijft, de ingezamelde documenten zouden als probable cause meer dan moeten volstaan om een arrest warrant te krijgen van een rechter, anders laat je kans open dat Trump in tussentijd nog volop andere documenten zou kunnen vernietigen of verhuizen...
Zolang je niet argumenteert waarom Trump nog niet gearresteerd is voor de federale misdrijven die je aanwrijft is er m.i. voorlopig geen aanwijzing dat die gebeurd zijn. Daarom: mogelijks opnieuw een storm in een glas water. Maar we zullen zien hoe het evolueert, misschien wordt hij dit weekend gearresteerd, misschien later, misschien ook niet.
En opnieuw ga je mee in het verhaal van Trump. Hoe naïef kan je zijn.
Edit: er kunnen veel redenen zijn waarom Trump niet wordt opgepakt. Vraag eens aan de FBI waarom want zij zullen dit wel weten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 58 keer
Er zijn in het resort van Trump verschillende dosiers gevonden,met een verschillend security waarde.
Het gaat over Secret dosiers,iets wat de president dagelijks onder zijn neus kreeg,en hij kan die documenten ook degraderen,zodat ze later niet meer secret zijn.
Dan heeft men Top Secret die horen alleen thuis in het witte huis,Trump kon die als president ook degraderen tot minder belangrijk maar hij kon dat niet alleen er waren nog anderen voor nodig.
Bij Top Secret heeft men nog een graad van beveiliging hoger, nl. Top Secret SCI geloof ik.Dat zijn echt de meest gevoelige en gevaarlijke documenten waar bijna niemand van op de hoogte is,en kunnen niet gedegradeerd worden zoals met vorige wel kon,deze documenten mogen nooit de beveiliging v/h Witte huis verlaten,mogen alleen gelezen worden in een ultra beveiligde kamer en zijn zo geheim dat het onderwerp Kernwapens of bijv. Aliens kan zijn,en neen dit is gene zever.
het is vooral die laatste (Top Secret SCI)die ertoe geleid heeft de FBI in alarm te brengen,en waarom ze meerdere(!!!!!) keren naar het Buitenverblijf van Trump zijn geweest,tevergeefs trouwens,men heeft toen alleen dozen met Secret meestal,en enkele Top Secret meegegeven.
Nocthans was de FBI zich ervan bewust dat er \Top Secret SCI docu. waren in Maralago,en ze wisten zelfs op welke plaats deze zich bevonden.
Daardoor is er uiteindelijk (aangezien het staats belang van de SCI docu.)overgegaan tot een beperkte(!!) huiszoeking .
Ondertussen worden er al mensen v/h FBI bedreigt met de dood waaronder deze die de docu. voor de huiszoeking ondertekenden,en dat is dan ook de reden waarom er nu zoveel van naar buiten komt.
Iets om over na te denken Trump had ook een \Top Secret dossier van de President van Frankrijk in Maralago.
Men kan zich vragen stellen waarom Trump deze Documenten (de Top Secret CSI) meegenomen heeft uit het Witte huis,iets wat zeker niet mocht,was het om bepaalde mensen nog onder druk te kunnen zetten?????
Wat gaat er gebeuren als men trump zou arresteren bijv.?? dat is nog niet gebeurd,maar het is in elk geval een heel zorgwekkende evolutie.
Het gaat over Secret dosiers,iets wat de president dagelijks onder zijn neus kreeg,en hij kan die documenten ook degraderen,zodat ze later niet meer secret zijn.
Dan heeft men Top Secret die horen alleen thuis in het witte huis,Trump kon die als president ook degraderen tot minder belangrijk maar hij kon dat niet alleen er waren nog anderen voor nodig.
Bij Top Secret heeft men nog een graad van beveiliging hoger, nl. Top Secret SCI geloof ik.Dat zijn echt de meest gevoelige en gevaarlijke documenten waar bijna niemand van op de hoogte is,en kunnen niet gedegradeerd worden zoals met vorige wel kon,deze documenten mogen nooit de beveiliging v/h Witte huis verlaten,mogen alleen gelezen worden in een ultra beveiligde kamer en zijn zo geheim dat het onderwerp Kernwapens of bijv. Aliens kan zijn,en neen dit is gene zever.
het is vooral die laatste (Top Secret SCI)die ertoe geleid heeft de FBI in alarm te brengen,en waarom ze meerdere(!!!!!) keren naar het Buitenverblijf van Trump zijn geweest,tevergeefs trouwens,men heeft toen alleen dozen met Secret meestal,en enkele Top Secret meegegeven.
Nocthans was de FBI zich ervan bewust dat er \Top Secret SCI docu. waren in Maralago,en ze wisten zelfs op welke plaats deze zich bevonden.
Daardoor is er uiteindelijk (aangezien het staats belang van de SCI docu.)overgegaan tot een beperkte(!!) huiszoeking .
Ondertussen worden er al mensen v/h FBI bedreigt met de dood waaronder deze die de docu. voor de huiszoeking ondertekenden,en dat is dan ook de reden waarom er nu zoveel van naar buiten komt.
Iets om over na te denken Trump had ook een \Top Secret dossier van de President van Frankrijk in Maralago.
Men kan zich vragen stellen waarom Trump deze Documenten (de Top Secret CSI) meegenomen heeft uit het Witte huis,iets wat zeker niet mocht,was het om bepaalde mensen nog onder druk te kunnen zetten?????
Wat gaat er gebeuren als men trump zou arresteren bijv.?? dat is nog niet gebeurd,maar het is in elk geval een heel zorgwekkende evolutie.
-
- Elite Poster
Dat dacht ik wel ja. De Amerikaanse president heeft daar een grote, en eenzijdige, bevoegdheid in.1207 schreef:Alsof die dat zomaar eenzijdig kan beslissen....
Natuurlijk, er zijn zaken die hij niet kan declassifien, zoals nucleaire codes. Evenwel zie ik nog steeds geen specifiek bewijs dat die er bij waren. En ik zou ook verwachten dat hij vandaag al gearresteerd was als dat het geval was. Het zou anders nogal een signaal zijn van de FBI: neem rustig de nucleaire geheimen mee, we komen ze anderhalf jaar later wel eens terug afhalen, en je blijft een vrij man.
Ik ga in niets mee, ik haal enkel aan wat zijn argument is. Ik vraag me wel af waarom er nog geen arrestaties uitgevoerd zijn als het werkelijk over de federale felonies gaat die men hier aanwrijft, en men sinds maandag - zogezegd - de bewijzen heeft ervan. De FBI is anders niet verlegen om te arresteren, het kan niet snel genoeg gaan. Je moet die bal niet terug kaatsen naar mij, dat is wat ik vraag aan u.quovadis schreef:En opnieuw ga je mee in het verhaal van Trump. Hoe naïef kan je zijn.
Er is geen graad hoger dan Top Secret. Die compartimentalisering wil enkel zeggen dat het strikt op een need-to-know basis verspreid mag worden. Let op: alles dat de dagdagelijkse activiteiten van een zittend president betreffen (verplaatsingen, beveiliging, etc) vallend ook onder dat niveau. Dat is dus niet per definitie de nucleaire codes (of aliens zoals je zegt).fluppie schreef:Bij Top Secret heeft men nog een graad van beveiliging hoger, nl. Top Secret SCI geloof ik.
Maar goed, tegelijk heeft men ze er toch nog 18 maanden rustig laten liggen alvorens ze te komen afhalen, zelfs nadat men al enkele keren op bezoek geweest was en dus al een beeld had van wat er daar lag en waar het lag zoals je zegt. De search warrant gaf de FBI ook nog eens 14 dagen tijd - langer kan de rechter niet toestaan - om de huiszoeking te verrichten, en de FBI heeft daarvan gebruik gemaakt om nog 4 dagen te wachten alvorens binnen te vallen. En tot op heden geen arrestaties ook al beschikt men nu over de bewijzen als dit het geval was.fluppie schreef:het is vooral die laatste (Top Secret SCI)die ertoe geleid heeft de FBI in alarm te brengen,en waarom ze meerdere(!!!!!) keren naar het Buitenverblijf van Trump zijn geweest,tevergeefs trouwens,men heeft toen alleen dozen met Secret meestal,en enkele Top Secret meegegeven. Nocthans was de FBI zich ervan bewust dat er \Top Secret SCI docu. waren in Maralago,en ze wisten zelfs op welke plaats deze zich bevonden.
Ik besef dat je geen uitleg gaat geven voor deze zaken, maar dit gebrek aan urgentie is toch moeilijk te vereenzelvigen met het niveau van de misdrijven die je aanwrijft.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Ze springen er duidelijk héél voorzichtig mee om omdat er anders een mogelijke aanzet is tot geweld van zijn kiesvee. Of moet er nog iemand een FBI kantoor aanvallen en neergeschoten worden? Je vat blijkbaar niet dat het daar een kruitvat is, en voor die mensen niet veel nodig is om de wapens op te nemen tegen de huidige regering; of het ontbreekt alleszins in jouw argumentatie.CCatalyst schreef:Ik besef dat je geen uitleg gaat geven voor deze zaken, maar dit gebrek aan urgentie is toch moeilijk te vereenzelvigen met het niveau van de misdrijven die je aanwrijft.
-
- Elite Poster
Jouw argument is dus dat men federale felonies van het (zogezegde) niveau van ontvreemden van staatsgeheimen maandenlang liet begaan uit angst voor het "kiesvee", en dat men daarna - met de bewijzen in handen - de (zogezegde) dader niet durft te arresteren uit angst voor het "kiesvee"? Zo ken ik de VS toch niet.Aegis schreef:Ze springen er duidelijk héél voorzichtig mee om omdat er anders een mogelijke aanzet is tot geweld van zijn kiesvee. Of moet er nog iemand een FBI kantoor aanvallen en neergeschoten worden? Je vat blijkbaar niet dat het daar een kruitvat is, en voor die mensen niet veel nodig is om de wapens op te nemen tegen de huidige regering; of het ontbreekt alleszins in jouw argumentatie.
Men heeft nochtans geen seconde gewacht om arrest warrants uit te geven voor datzelfde kiesvee die op 6 januari het Capitool binnen gestapt zijn - vaak met niet meer dan wat wazige camerabeelden als bewijs - en dat waren voor de meesten federale misdemeanors aka misdrijven van een gradatie lager dan de felonies die men hier aanwrijft. Zo bang is men er dus niet van.
De notie dat men mogelijks niet gevonden heeft wat men dacht te vinden, dat het mogelijks over documenten gaat die wel degelijk declassified waren, of dat het mogelijks een politiek gestuurde afrekening is waar niet iedereen bij de FBI staat voor te springen (gezien het kruidvat dat je beschrijft) gaat er niet in?
-
- Elite Poster
Men probeert inderdaad zeer voorzichtig te werk te gaan,volgens mij kan/zou zoiets echt wel kunnen leiden tot een nieuwe burgeroorlog in de US,daarmee is er volgens mij nog niemand in verdenking gesteld of opgepakt.
Wat die Top Secret CSI docu. betreft,die mogen het gebouw(Het Witte Huis) gewoon niet verlaten,het is hoe dan ook verkeerd zo een ducumenten in het bezit te hebben(Gelijk over wat voor een onderwerp erin word beschreven) hoe dan ook deze zaak is uiterst ernstig hoor !!!
Er gaan volgens CNN de komende dagen worden onderzocht of/wat voor een misdaden er begaan zijn, alle docu. worden ook onderzocht op vingerafdrukken het is normaal dat men aarzelt en alles eerst zeer goed onderzoekt het gaat om een EX President.
Ook mensen van zijn eigen partij vragen om meer uitleg,Trump beweerd dat hij alle docu.declassifed zijn,als ik het goed begrijp gaat dit niet zo gemakkelijk met die CSI documenten en vergt dat een volledig andere werkwijze.
Wat die Top Secret CSI docu. betreft,die mogen het gebouw(Het Witte Huis) gewoon niet verlaten,het is hoe dan ook verkeerd zo een ducumenten in het bezit te hebben(Gelijk over wat voor een onderwerp erin word beschreven) hoe dan ook deze zaak is uiterst ernstig hoor !!!
Er gaan volgens CNN de komende dagen worden onderzocht of/wat voor een misdaden er begaan zijn, alle docu. worden ook onderzocht op vingerafdrukken het is normaal dat men aarzelt en alles eerst zeer goed onderzoekt het gaat om een EX President.
Ook mensen van zijn eigen partij vragen om meer uitleg,Trump beweerd dat hij alle docu.declassifed zijn,als ik het goed begrijp gaat dit niet zo gemakkelijk met die CSI documenten en vergt dat een volledig andere werkwijze.
Laatst gewijzigd door fluppie 13 aug 2022, 12:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Houdt geen steek. Als dit hele verhaaltje waar is, dan zou Trump als gewaarschuwd man sinds maandag nog alle tijd gekregen hebben om bijkomende documenten te vernietigen of verhuizen. Hij zou ook ruim de tijd gekregen hebben om eventueel het land te ontvluchten en vervolging te vermijden. Dat zou een grove inschattingsfout zijn van de FBI die men hen niet zou vergeven, en het "maar de burgeroorlog" excuus gaat het niet trekken.fluppie schreef:Men probeert inderdaad zeer voorzichtig te werk te gaan,volgens mij kan/zou zoiets echt wel kunnen leiden tot een nieuwe burgeroorlog in de US,daarmee is er volgens mij nog niemand in verdenking gesteld of opgepakt.
Nog eens: de aantijgingen - in de media weliswaar - zijn bijzonder zware federale felonies, waar men indertijd nog zonder verpinken doodstraffen heeft voor uitgedeeld. Het houdt gewoon geen steek dat men hier geen enkele blijk zou tonen van urgentie, tenzij die urgentie er gewoon niet is natuurlijk.
Dan veronderstel je dat die niet declassified waren, wat Trump beweert. Ik zeg niet dat dat zo is, ik zeg enkel dat dat het tegenargument is van Trump.fluppie schreef:Wat die Top Secret CSI docu. betreft,die mogen het gebouw(Het Witte Huis) gewoon niet verlaten,het is hoe dan ook verkeerd zo een ducumenten in het bezit te hebben(Gelijk over wat voor een onderwerp erin word beschreven) hoe dan ook deze zaak is uiterst ernstig hoor !!!
-
- Elite Poster
Het is nog niet duidelijk of alle docu. die zouden declassified zijn,dat ook echt zijn,daarvoor moest Trump een bepaalde procedure doorlopen,en die is dan nog verschillend voor die CSI documenten,ik kan echt wel goed geloven dat dit bijzonder veel werk is,men spreekt van dozen dus....
-
- Elite Poster
Ze hebben zelf zijn paspoorten meegenomen bij de huiszoeking. Wat wil zeggen dat ze vrezen voor vluchtgevaar of dat er federale aanklachten zullen komen.
https://hillreporter.com/breaking-fbi-s ... rts-137696
Maar hey er is niets aan de hand. Trump heeft alles weer eens volgens het boekje gedaan
https://hillreporter.com/breaking-fbi-s ... rts-137696
Maar hey er is niets aan de hand. Trump heeft alles weer eens volgens het boekje gedaan
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Klopt. Hij mocht die documenten gewoon niet hebben, laat staan buiten de beveiligde omgeving van het WH. Hij beweert dat ze "by default" gedeclassifieerd waren door een algemene maatregel die hij zou genomen hebben. Enig probleem, niemand heeft ooit van die maatregel gehoord.
De Russen gooien ondertussen nog wat olie op het vuur door op TV steeds over "our agent Trump" te spreken.
De Russen gooien ondertussen nog wat olie op het vuur door op TV steeds over "our agent Trump" te spreken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Justice Department wou affadavit geheim houden, maar rechter heeft bevolen dat ze deels publiek gemaakt moet worden. Kan wel nog een tijd duren.
Ik wacht nog steeds op het bewijs van die nucleaire codes waar de Washington Post plots mee afkwam.
Hier de misdrijven die aangewreven worden in de search warrant, het eerste is wel een van de misdrijven uit de Espionage Act, maar dus niet spionage als dusdanig:
De vraag is ook of dit de zoveelste vergelding is van de Democraten, of dat het eerder uit Republikeinse hoek komt waar enkelen hun ambities om het in 2024 tegen een zwakke Biden op te kunnen nemen wel mogen opbergen als Trump terug zou meedoen. Dat kunnen gerust ook mensen zijn die nu nog hun zogezegde afkeuring voor de raid uitspreken.
Ik wacht nog steeds op het bewijs van die nucleaire codes waar de Washington Post plots mee afkwam.
Hij heeft zijn paspoorten al teruggekregen hoor.
Dat is een misverstand omdat een van de zaken die men aanwrijft een misdrijf onder de Espionage Act is, maar let wel, de zaken die in die Act staan zijn niet per definitie spionage. Wat daar bijvoorbeeld ook als misdrijf instaat, en waar het hier m.i. over gaat , is het zonder toelating/bevoegdheid bij zich houden van geheime documenten op zich, ook al gebruikt men die niet voor spionagedoeleinden.
Hier de misdrijven die aangewreven worden in de search warrant, het eerste is wel een van de misdrijven uit de Espionage Act, maar dus niet spionage als dusdanig:
Het lijkt idd dat men "zoekt" naar iets - gelijk wat - om hem te kunnen diskwalificeren voor de verkiezingen van 2024, zoals je vaak ziet in bananenrepublieken. Blijkbaar bestaat er dus een gegronde vrees dat hij terug President zou kunnen worden. Het risico is wel dat, als hun opzet niet slaagt, dit in het voordeel van Trump en zijn "witch hunt" theorieën zou kunnen uitdraaien.
De vraag is ook of dit de zoveelste vergelding is van de Democraten, of dat het eerder uit Republikeinse hoek komt waar enkelen hun ambities om het in 2024 tegen een zwakke Biden op te kunnen nemen wel mogen opbergen als Trump terug zou meedoen. Dat kunnen gerust ook mensen zijn die nu nog hun zogezegde afkeuring voor de raid uitspreken.
-
- Elite Poster
Een Financiele Trump specialist is aangehouden,en hij zou een akoord hebben met zijn aanklagers voor een grote strafvermindering,hij werkt nu mee met justicie om een zaak tegen Trump te kunnen volledig afwerken,die zaak,die los staat van de papieren in maralago zou ergens in oktober van start gaan.
Toegevoegd na 6 uren 12 minuten 5 seconden:
Juist op CNN heeft men een heel klein beetje info over het onderzoek naar de Mara-Lago vrijgegeven.
De papieren waar men het meeste mee bezig is nu zijn er van National Defence Infomation.
Of Trump alleen bij machte is zo een informatie te declassifieceren of niet daar is op dit ogenblik nog niets van vrijgegeven/
Toegevoegd na 6 uren 12 minuten 5 seconden:
Juist op CNN heeft men een heel klein beetje info over het onderzoek naar de Mara-Lago vrijgegeven.
De papieren waar men het meeste mee bezig is nu zijn er van National Defence Infomation.
Of Trump alleen bij machte is zo een informatie te declassifieceren of niet daar is op dit ogenblik nog niets van vrijgegeven/
-
- Elite Poster
"CNN heeft vrijgegeven", zucht. Dat staat gewoon in de search warrant hoor waarvan ik hierboven een afbeelding gequote heb. Het enige wat de liberale media "vrijgeven" zijn doorgaans verzinsels van zogezegde "anonieme bronnen", de echte informatie wordt door de rechtbank vrijgegeven en kan iedereen in de docket opzoeken.
Inzake dat laatste wacht ik nog steeds op het bewijs van de aantijgingen die de WaPo "vrijgegeven" heeft (die je ook overgenomen hebt) dat het om nucleaire codes of geheimen ging. Dat valt wel onder National Defense Information, maar is ook het meest extreme; dit terwijl er ook nog 1001 andere dingen onder die noemer vallen.
Ik noteer dat men verschillende maanden gewacht heeft om de search warrant aan te vragen, en eenmaal gekregen men nog verschillende dagen gewacht heeft om ze uit te voeren, en er nog steeds geen arrestaties verricht zijn tot vandaag. Ik heb meer en meer vragen bij die dat verhaaltje van de WaPo (waarmee ik niet ontken dat het wel degelijk "national defense information" zou kunnen zijn).
-
- Elite Poster
Als ik het goed begrijp heeft men voor die huiszoeking al tweemaal een bezoek gebracht aan Maralago met de vraag om alle documenten te overhandigen.
De eerste keer heeft men enkele dozen meegegeven,en de tweede keer was Trump,en zijn advocaat aanwezig,en die wilden blijkbaar niet meewerken,pas daarna heeft men papieren voor een huiszoeking in orde gebracht.
De eerste keer heeft men enkele dozen meegegeven,en de tweede keer was Trump,en zijn advocaat aanwezig,en die wilden blijkbaar niet meewerken,pas daarna heeft men papieren voor een huiszoeking in orde gebracht.
-
- Elite Poster
Het laatste bezoek van de FBI dateert van 3 juni, men heeft dus nog 2 maanden gewacht alvorens de huiszoeking aan te vragen. En dat dus voor zogezegde nucleaire geheimen/codes zoals je hierboven hebt beweerd.
Trump beweert zelf dat hij altijd heeft meegewerkt en dat ze maar moesten vragen (ik zeg niet dat het zo is, dat is wat het argument van Trump is).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Ik zou een ander ding doen dat Trump ook beweert heeft: lock him up
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Voor alle duidelijkheid,ik geloof nooit dat het om die codes gaat,omdat die toch veranderen,zeker als er een andere president is,neen het moet m.i. duielijk iets zijn die nu nog van belang is,alleen met die oude codes (Die niet meer werken)een huizoekingsbevel bij een ex-president dat zou er bij mij niet ingaan.
-
- Elite Poster
Maar ook weer niet belangrijk genoeg, zodat men nog 2 maanden kon wachten om een zoekbevel aan te vragen en eenmaal gekregen men nog enkele dagen kon wachten om die uit te voeren. De reden, of dat nu gewoon laksheid was, of dat het eerder "goed uitkwam" om dit in augustus te doen voor wie weet wat, dat zullen we later pas te weten komen.
Maar we zijn al zover dat de WaPo en co (weer eens) serieus hebben zitten fantaseren met hun "anonieme bronnen" en de eindproducten van hun fantasie hebben ze weer als "nieuws" verkocht.
-
- Member
- Bedankt: 2 keer
Het lijkt er idd op dat de VS meer en meer beginnen te lijken op een bananenrepubliek (tot mijn eigen grote spijt!). Met dank aan Donald Trump himself trouwens, met oa op niets gebaseerde beweringen over vervalste verkiezingen (zoals dit dan vaak beweerd wordt in bananenrepublieken).
Ik hoop echt dat de GOP zich eens serieus gaat herbezinnen want nu is die partij echt een zootje ongeregeld geworden met veel extreem en zelfs absurd gedachtengoed en helaas veelal extreem religieus geinspireerd.
Zelden een land geweten dat intern zo verdeeld is als de VS en Trump heeft dit alleen maar op de spits weten te drijven.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Het "bananenrecpubliek-gehalte" wordt door Trump en zijn companions nog opgedreven door bewust mensen aan te stellen (via verkiezingen) die openlijk toegeven enkel verkiezingsresultaten te valideren die Trump of de GOP doen winnen.
Als dat in Afrika/Azië gebeurt, sturen we observatoren, in de US gebeurt het onder ieders oog.
Te gek voor woorden.
Zo krijg je een situatie waarin gaan stemmen niet uitmaakt, omdat de kiescommissie op voorhand heeft duidelijk gemaakt wie er mag winnen.
Als dat in Afrika/Azië gebeurt, sturen we observatoren, in de US gebeurt het onder ieders oog.
Te gek voor woorden.
Zo krijg je een situatie waarin gaan stemmen niet uitmaakt, omdat de kiescommissie op voorhand heeft duidelijk gemaakt wie er mag winnen.
-
- Elite Poster
Dat is al sinds de Romeinen zo, verdeel en heers. Democratie is een goed systeem maar als men het systeem tegen zichzelf gebruikt dan gaat het snel mis.
Waar men vroeger eerder werkte met een soort revolutie van personen die tegen de heersende macht waren gaat men nu steeds meer het systeem van binnenuit bevechten en alle middelen zijn daarbij goed. Ik denk dat het tijd is dat het systeem versterkt wordt tegen dergelijke sabotage. De VS zijn inderdaad een goed voorbeeld van hoe het snel verkeerd kan gaan. De verdeeldheid was er vroeger ook al en is eigenlijk eigen aan een systeem met maar 2 grote partijen. Wat verandert is is dat men niet langer het algemeen belang nastreeft maar enkel en alleen nog naar het eigen belang kijkt. Waar men vroeger nog vaak met de andere partij meestemde omdat dat in het algemeen belang geacht werd is het nu gewoon alles afbreken wat de ander probeert op te bouwen, zo kan je niets bereiken en verliest ook het algemeen belang.
Omdat dit electoraal blijkt te werken in de VS zie je ook steeds meer copycats elders, ook bij ons. Het gaat ook niet meer om wat je verwezenlijkt maar om een groep mensen te laten geloven wat je vertelt (maar niet doet). vaak is dat zelfs tegengesteld aan wat men zegt. Make America great again is in feite de afbouw van waar de VS voor zouden moeten staan. Men verziekt de samenleving door mensen tegen elkaar op te zetten en elk onderwerp waarover discussie bestaat kan daarvoor misbruikt worden. De Nazi's bewezen het succes van zo'n aanpak.
Combineer zo'n opzetten van mensen en toeschuiven van schuld aan een groep met een propagandacampage (soc. media nu) en velen volgen de hondenfluitjes. Het is de schuld van... De andere mening is de vijand en eens er een vijand is moet die bestreden worden en wie zou daarvoor het best geplaatst zijn... toevallig degene die het hardst op het fluitje blaast.
Elke overeenkomst met bestaande situaties hier is NIET louter toevallig.
Waar men vroeger eerder werkte met een soort revolutie van personen die tegen de heersende macht waren gaat men nu steeds meer het systeem van binnenuit bevechten en alle middelen zijn daarbij goed. Ik denk dat het tijd is dat het systeem versterkt wordt tegen dergelijke sabotage. De VS zijn inderdaad een goed voorbeeld van hoe het snel verkeerd kan gaan. De verdeeldheid was er vroeger ook al en is eigenlijk eigen aan een systeem met maar 2 grote partijen. Wat verandert is is dat men niet langer het algemeen belang nastreeft maar enkel en alleen nog naar het eigen belang kijkt. Waar men vroeger nog vaak met de andere partij meestemde omdat dat in het algemeen belang geacht werd is het nu gewoon alles afbreken wat de ander probeert op te bouwen, zo kan je niets bereiken en verliest ook het algemeen belang.
Omdat dit electoraal blijkt te werken in de VS zie je ook steeds meer copycats elders, ook bij ons. Het gaat ook niet meer om wat je verwezenlijkt maar om een groep mensen te laten geloven wat je vertelt (maar niet doet). vaak is dat zelfs tegengesteld aan wat men zegt. Make America great again is in feite de afbouw van waar de VS voor zouden moeten staan. Men verziekt de samenleving door mensen tegen elkaar op te zetten en elk onderwerp waarover discussie bestaat kan daarvoor misbruikt worden. De Nazi's bewezen het succes van zo'n aanpak.
Combineer zo'n opzetten van mensen en toeschuiven van schuld aan een groep met een propagandacampage (soc. media nu) en velen volgen de hondenfluitjes. Het is de schuld van... De andere mening is de vijand en eens er een vijand is moet die bestreden worden en wie zou daarvoor het best geplaatst zijn... toevallig degene die het hardst op het fluitje blaast.
Elke overeenkomst met bestaande situaties hier is NIET louter toevallig.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Er is begin dit jaar al een vraag geweest v/d afdeling archieven aan Trump om alles terug te geven,het ging toen om papieren van het hoogste security level.
Bij een bezoek (In Februari )dan,van de archieven heeft Trump enkele dozen inderdaad ook met het hoogste sec. level (dat is op zijn eigen al een 700 pagina s)teruggegeven dat zijn 15 dozen .
Daarna krijgt Trump een brief(nog steeds v/d Archieven) dat er niets/of eigenlijk van alles onvolledig is.Dat was in Mei en er komt geen reactie van Trump op die brief. De archieven waren namelijk op zoek naar 24 dozen.
Daardoor komt dan stilaan de FBI erbij,en die gaan terug samen dat is dan het bezoek in Juni.
Pas daarna als men bot vangt(Trump zijn advocaat zou zelfs een formulier hebben getekend dat er niets meer was) is men begonnen met de voorbereidingen v/e huiszoeking.
Daarna kent iedereen het verhaal,men vind nog veel Top Secret en nog meer secret formulieren in safes in Trump zijn slaapkamer Bureel en ook in een safe in de kelder.
Bij een bezoek (In Februari )dan,van de archieven heeft Trump enkele dozen inderdaad ook met het hoogste sec. level (dat is op zijn eigen al een 700 pagina s)teruggegeven dat zijn 15 dozen .
Daarna krijgt Trump een brief(nog steeds v/d Archieven) dat er niets/of eigenlijk van alles onvolledig is.Dat was in Mei en er komt geen reactie van Trump op die brief. De archieven waren namelijk op zoek naar 24 dozen.
Daardoor komt dan stilaan de FBI erbij,en die gaan terug samen dat is dan het bezoek in Juni.
Pas daarna als men bot vangt(Trump zijn advocaat zou zelfs een formulier hebben getekend dat er niets meer was) is men begonnen met de voorbereidingen v/e huiszoeking.
Daarna kent iedereen het verhaal,men vind nog veel Top Secret en nog meer secret formulieren in safes in Trump zijn slaapkamer Bureel en ook in een safe in de kelder.
Laatst gewijzigd door fluppie 25 aug 2022, 10:06, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Ik denk dat het een misdaad is die hoge levels Top Secret te copieren,daarmee mogen ze alleen worden ingekeken in een speciaal beveiligde kamer,maar inderdaad eens die dossiers in Maralago waren kon men die gewoon door copieren.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
De Trump-gelovigen, ook hier op UB, zijn expert in George Orwell's "1948" in de praktijk brengen: iedereen is gelijk voor de wet, maar sommigen zijn gelijker dan anderen.
De goorste en achterlijkste verzinsels over tegenstanders van Trump nemen ze voor lief en slikken ze als zoete koek, maar elk spatje kritiek op hun oppergod veroorzaakt ongeziene toorn.
Er zijn duidelijk genoeg redenen, hij heeft bv al 7 maanden tijd gehad om iets recht te zetten dat hij überhaupt niet eens had mogen doen, om dat gedrag in vraag te stellen en de FBI erop af te sturen. Gevolg? De gelovigen vallen de FBI aan.
Compleet geschift.
De goorste en achterlijkste verzinsels over tegenstanders van Trump nemen ze voor lief en slikken ze als zoete koek, maar elk spatje kritiek op hun oppergod veroorzaakt ongeziene toorn.
Er zijn duidelijk genoeg redenen, hij heeft bv al 7 maanden tijd gehad om iets recht te zetten dat hij überhaupt niet eens had mogen doen, om dat gedrag in vraag te stellen en de FBI erop af te sturen. Gevolg? De gelovigen vallen de FBI aan.
Compleet geschift.
-
- Elite Poster
Affadavit is unsealed met al de zogezegde "bewijzen" blacked out/verborgen, waardoor er niets in staat dat we al niet wisten.
Lijkt meer en meer op een politieke afrekening zodat hij niet terug zou opkomen bij de volgende verkiezingen. Blijkbaar worden zijn kansen om opnieuw president te worden dus als realistisch ingeschat.
Nog steeds niets inzake die nucleaire geheimen trouwens. En ook nog steeds niets over waarom het zo lang duurde voor de search warrant werd aangevraagd, ook al wist men al maanden precies waar ze lagen.
Lijkt meer en meer op een politieke afrekening zodat hij niet terug zou opkomen bij de volgende verkiezingen. Blijkbaar worden zijn kansen om opnieuw president te worden dus als realistisch ingeschat.
Nog steeds niets inzake die nucleaire geheimen trouwens. En ook nog steeds niets over waarom het zo lang duurde voor de search warrant werd aangevraagd, ook al wist men al maanden precies waar ze lagen.
-
- Elite Poster
Het ministerie van Justitie in de US zegt bewijs te hebben dat Trump heeft geprobeerd duco.te verbergen zijn advocaat zou in Juni Expleciet verboden hebben bepaalde ruimtes en dozen te onderzoeken.
Er zouden ook pogingen ondernomen zijn om onderzoek van de regering te belemmeren.
Men zou nu ook bewijzen hebben dat overheidsdocumenten eerst verborgen en daarna verwijderd zijn uit speciale opslagruimtes die dienen voor Top Secret docu. op te slaan.
Die Documenten zijn daarna terug gevonden in Maralago.
Er zouden ook pogingen ondernomen zijn om onderzoek van de regering te belemmeren.
Men zou nu ook bewijzen hebben dat overheidsdocumenten eerst verborgen en daarna verwijderd zijn uit speciale opslagruimtes die dienen voor Top Secret docu. op te slaan.
Die Documenten zijn daarna terug gevonden in Maralago.
-
- Elite Poster
Fluppie beweert niets, het is het ministerie van justitie dat met dit nieuws komt.