Duur en bekend is niet noodzakelijk beter

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef:En op de vraag uit de titel komt eigenlijk geen antwoord...
Het ontvet prima, maar wordt massaal gebruikt voor zaken waar het volgens de disclaimer niet voor dient.
Het artikel van ED gaat zelfs over een restaurant. Je zal daar meer chemie naar binnen spelen dan je u durft voorstellen.
efari
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

De AA batterijen van Ikea zijn van dezelfde supergoeie kwaliteit als van Eneloop (worden naar verluid zelfs in dezelfde fabriek gemaakt) voor een derde van de prijs.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 264 keer
Bedankt: 533 keer

Bericht

efari schreef:De AA batterijen van Ikea zijn van dezelfde supergoeie kwaliteit als van Eneloop (worden naar verluid zelfs in dezelfde fabriek gemaakt) voor een derde van de prijs.
Onlangs setje AAA van Ikea gekocht. Eerst vergelijking bekeken op YouTube en ik was ook voor 99,99% overtuigd dat het Panasonic eneloop batterijen zijn.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 64 keer

Bericht

was vroeger trouw aan het unix imago en scheerde me ook maar om de paar maand :lol: Een deel daarvan was ook wel als bescherming (kreeg in secundair al commentaar als ik een dag *eerlijk eerder een week* oversloeg om idee van de schade te krijgen). De meer klassieke tools zien er interessant en indrukwekkend uit maar vorige week in knokkels geschoren bij scheren baard met gewoon gilette (om indruk te geven van 'geen goed idee' :lol: ). Ik ben ook één van de weinigen die zich durven te snijden bij electrisch scheren...
Helaas dus toch bij de wegwerp blijven (niet de volledige wegwerp maar maak me geen illusies dat deze zoveel milieuvriendelijker zijn), electrisch vind ik ook geen met voldoende resultaat maar al lang geleden (one blade reclame heeft gewerkt maar niet content, is geen van beiden en idd meer geschikt als trimmer). Met wat geluk is dat 'binnenkort' niet meer nodig maar voorlopig is niet scheren ook geen echte optie meer (maar ook daar werkt masker wel om eens een dag over te slagen... positive thinking).

Dankzij topic Wilkinson nog eens kans gegeven (ook duur en niet veel minder bekend). Behalve snorharen (daar vrees ik dat ik naar bosch of dewalt ga moeten overstappen) geeft het ook goed resultaat, mogelijk zelfs iets beter. Bij snor voelde het zeker beter maar bleek achteraf geen goed idee om dan te overdrijven. Misschien daar toch Heist's oplossing proberen. (moet dan wel zorgen dat de honden uit de badkamer blijven)
Kruidvat voordien eens geprobeerd, misschien ook eens andere types kans geven maar was toen geen succes (wel voor armen & benen zodat ik er niet helemaal uitzie als een wookie cosplayer). Denk dat dat nog voor de voorloper van fusion was.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Wax venus en feathers en vooral tijd
lukadad
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

efari schreef:De AA batterijen van Ikea zijn van dezelfde supergoeie kwaliteit als van Eneloop (worden naar verluid zelfs in dezelfde fabriek gemaakt) voor een derde van de prijs.
En in Frankrijk kosten deze Ikea-batterijen 1,75/10stuks, en bij ons 2,5/10 stuks. Das dus gewoon 42% meer!! :nono:
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 35 keer

Bericht

Zijn het daar ook eneloops?
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

CCatalyst schreef:3M is een merk op zich, je bedoelt wss gewoon het Gamma huismerk?
Dacht het ook al. My dumbass dacht even dat het piepkleine Gamma de gigantische beursgenoteerde 3M reus net had opgekocht en ging prompt naar Wikipedia om te checken, lmfao. Afbeelding
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 370 keer

Bericht

Zijn er de deze al gebruikt hebben ?

https://www.aldi.be/nl/p/vaatwascaps-al ... sproducten

Ervaringen ?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 193 keer

Bericht

Ik gebruik al een dik jaar deze van Una (liggen er altijd) https://www.aldi.be/nl/p/vaatwastablett ... -producten

Ik kom van Finish en merk geen enkel verschil. Die van de Aldi zijn zeer goed.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 172 keer

Bericht

Als ik soep maak gebruik ik liefst van die bouillonketeltjes, ik vind de smaak beter dan bouillonblokjes.
Vreemd genoeg kosten de bouillonketeltjes van het huismerk Boni (Colruyt) meer per kilo dan die van Knorr.
Bij Knorr heb ik overigens een betere smaak, en het lospeuteren van de bouillon vind ik ook een pak makkelijker.
https://www.colruyt.be/nl/producten/3838
vs
https://www.colruyt.be/nl/producten/8057
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 510 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Voor een project bij ons in de radioclub werd een test gedaan met batterijen (alkaline). Een set van 3 nieuwe batterijen (3*1.5V) werden getest met een constante belasting terwijl de spanning gemeten werd. De duurtijd werd gemeten tot de spanning terugviel tot 3.8V.
Het resultaat was niet wat verwacht werd.
Geteste merken - duurtijd

Duracell industrial - 1.5u
Kruidvat - 2.5u
Maxell MN2400 - 1u15
Troric (Lidl) - bijna 3u

Hema batterijen worden ook nog getest.

Wat opvalt is dat de duurste batterijen het minst lang mee gaan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Iemand die de ranking kan zien van deze persoon(e)?

https://www.hln.be/getest/is-cote-dor-e ... ~a3a52dfa/
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

bollegijs schreef: 3 maanden geleden Iemand die de ranking kan zien van deze persoon(e)?

Vanf morgen hier te vinden:
https://bibliotheek.be/krantenarchief
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Belgissschenaap schreef: 3 maanden geleden
bollegijs schreef: 3 maanden geleden Iemand die de ranking kan zien van deze persoon(e)?

Vanf morgen hier te vinden:
https://bibliotheek.be/krantenarchief
Dat kun je nu al raadplegen.
De truc is eerst te zoeken, en dan manueel de datum te veranderen naar vandaag (19/10/2024 op moment van posten).
Alleen, het helpt niet, omdat enkel de tekst erbij staat en geen afbeeldingen, en waarschijnlijk staat er iedere keer een foto bij, waardoor het merk niet genoemd wordt.
Hij vindt Côte D'Or wel nog altijd de beste, maar diegene die het meest benadert kun je niet lezen op die manier.
Van sommige andere kranten krijg je wel de keuze tussen enkel de tekst of een ingescande versie van de pagina zelf.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 99 keer

Bericht

Laten we zeggen dat het antwoord op de vraag van dit semi click-bait artikel, in de kop en de url staat.
en verder: Fin Ca 2, Del Me 4, AH Me 4, Châ Me 5, Ext Me 6, Eve Me 6, Sim Me 7, Ton Ch 7, Jac Me 8, Côt d' 9
de 3 Merk chocolades scoren Gemiddeld 8/10 (8.00)
De 7 Huis chocolades scoren Gemiddeld 5/10 (4.86)
Greetz cyberbug

Afbeelding
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cyberbug schreef: 3 maanden geleden

Laten we zeggen dat het antwoord op de vraag van dit semi click-bait artikel, in de kop en de url staat.
en verder: Fin Ca 2, Del Me 4, AH Me 4, Châ Me 5, Ext Me 6, Eve Me 6, Sim Me 7, Ton Ch 7, Jac Me 8, Côt d' 9
de 3 Merk chocolades scoren Gemiddeld 8/10 (8.00)
De 7 Huis chocolades scoren Gemiddeld 5/10 (4.86)
Is Jac Me = Jacques melkchocolade?
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 99 keer

Bericht

@boulder ja inderdaad.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 466 keer

Bericht

on4bam schreef: 3 maanden geleden
Duracell industrial - 1.5u
Kruidvat - 2.5u
Maxell MN2400 - 1u15
Troric (Lidl) - bijna 3u

Hema batterijen worden ook nog getest.

Wat opvalt is dat de duurste batterijen het minst lang mee gaan.
Maar misschien wel de minste spreiding kent tussen verschillende aankopen. Dat test je zo natuurlijk niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

.??? wat bedoel je?
Bye, Maurice
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

on4bam schreef: 3 maanden geleden Wat opvalt is dat de duurste batterijen het minst lang mee gaan.
Test eens met echt dure batterijen en je zal je mening wel herzien denk ik

Suggesties zijn de Japanse merken:
- Panasonic Evolta
- Panasonic Alkaline (made in Belgium, u kan al raden waar)
- Fujitsu

Maar ook deze consumentenbatterijen zouden goede resultaten moeten geven:
- Varta High Energy
- Duracell Optimum (made in Belgium)
- AmazonBasics

Waarom het met Duracell Procell misliep is moeilijk te zeggen, te meer daar er verschillende lijnen zijn (Intense, Constant, etc) en je dus niet zomaar kan vergelijken met een consumentenbatterij.
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 2 keer

Bericht

Wat jij denkt of wat zou zijn.... ik hoop dat je toch iets meer te bieden hebt dan dat, dus graag wat (objectieve) bronvermeldingen?

Verder mijn respect voor mensen die de moeite doen om effectief testen uit te voeren (ook al is de steekproef dan mss beperkt).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 370 keer

Bericht

ik koop steeds duracell procell die nu industrials noemen. Betaal altijd tussen 0,28 en 0,35 euro per stuk als ik ze per 100 koop ( Soort groepsaankoop) bij promo amazon de fr nl. Mooiste vind ik altijd dat er bij die duracell opstaat made in aarschot belgium en je moet ze in buitenland kopen om ze zo goedkoop te hebben.

Doet me steeds denken aan de belgische speciale bieren die in frankrijk goedkoper zijn dan in belgie. Ondanks de extra taks dat ze in frankrijk heffen om hun wijn te beschermen :-D
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 466 keer

Bericht

on4bam schreef: 3 maanden geleden .??? wat bedoel je?
Dat je nu 1 setje van elk test. Misschien heb je bij de goedkope wel 'geluk' en is de volgende set die je koopt veel slechter, terwijl het bij de duurdere setjes telkens hetzelfde resultaat geeft.
Als dat zo is, heb je misschien toch liever de duurdere. Afhankelijk van je wensen uiteraard.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
Bedankt: 772 keer

Bericht

on4bam schreef: 3 maanden geleden Duracell industrial - 1.5u
Kruidvat - 2.5u
Maxell MN2400 - 1u15
Troric (Lidl) - bijna 3u
Ik heb een eigen soort "test" voor batterijen.
Ik heb een automatisch deurtje voor de kippenren. We zijn een 10tal kippen kwijtgespeeld aan (vermoedelijk) een vos en hebben een bijkomend deurtje gezet tussen hun slaapren en de volledige ren.

Meegeleverde Fuji: 10 dagen (vermoedelijk een besparing)
Boni: 84 dagen
Panasonic: 96 dagen
Duracell Plus: 108 dagen
Energizer: 91 dagen (and counting)

Enige verschil tussen de batterijen is de buitentemperatuur. Het poortje staat in de schaduw, dus zon heeft er geen/weinig invloed op.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 490 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

heist_175 schreef: 3 maanden geleden Meegeleverde Fuji: 10 dagen (vermoedelijk een besparing)
Idd, soort van OEM "not for sale" batterij, dat durven ze wel nog eens te doen om wat centen uit te sparen. Zoals de toner die samen met een nieuwe printer komt bij bepaalde (zoniet de meeste) merken.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

De bedoeling van de test is om te kijken welke batterijtjes we best gebruiken in onze "fobs" die gebruikt worden op een vossenjacht. De maximum tijd van de "jacht" is 2 uur maar er is ook wat tijd voor en na de jacht en we mikken op 2.5 uur gebruik. We hopen dat we twee jachten kunnen doen per set. Voor de test wordt een hoger vermogen ingesteld dan wat de "fobs" verbruiken dus de duurtest dient enkel als vergelijking.

We hebben 20 "fobs" waar telkens 3 batterijen in moeten. Gezien deelnemen gratis is (en dat zouden we graag zo houden) willen we de kost zo laag mogelijk houden natuurlijk.

<extra info en totaal off-topic>
Het betreft een systeem om digitaal op vossen jacht te gaan. In het klassieke systeem krijgt iedereen een kaartje dat bij elke gevonden "vos" (laag vermogen zender) "geknipt" wordt met een tang met uniek patroon (zoals bi oriëntatieloop). De start wordt gewoon gegeven door "je mag vertrekken..." 8)
Het nieuwe systeem heeft bij de start een klok met wifi dat een signaal geeft per "fob" dat er mag vertrokken worden (per 5) en waarbij elke "vos" data uitwisselt met de fob eens die binnen 1-2 meter komt. De "fob" beept en er gaat een led aan met het nummer van de "vos". De "vos" stuurt die data na zijn baken uit en deze data worden aan de start ontvangen. Aan de start staat een raspberry Pi met webserver zodat daar de status van de "jacht" kan gevolgd worden. Bij aankomst wordt de eindtijd geregistreerd en geeft de "fob" ter controle nog eens de data van de gevonden "vossen" door aan de server (just in case er aan de start data niet ontvangen zou geweest zijn).
</extra info en totaal off-topic>
Bye, Maurice