Pagina 1 van 1
Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:04
door MarkDM
Net een brief gekregen. Ze stappen over op Doccle. Mij niet gezien: dan moet je de gegevens van de factuur zelf overzetten naar je bankapplicatie. Zoomit is toch veel gebruiksvriendelijker: alles staat klaar ingevuld.
Je kan ook kiezen voor email maar dat is niet beter.
Als je niet reageert sturen ze de facturen per briefpost. Ze doen maar !
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:21
door luukske
Ik heb dat geprul met betalen via Zoomit nooit gesnapt. Domiciliering is toch veel gemakkelijker, ik snap niet dat daar zoveel tegenstanders van zijn.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:22
door devilkin
Doccle heeft toch een optie waarbij je de factuur gewoon kan betalen via hun platform?
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:25
door powaq
luukske schreef:Ik heb dat geprul met betalen via Zoomit nooit gesnapt. Domiciliering is toch veel gemakkelijker, ik snap niet dat daar zoveel tegenstanders van zijn.
Same here, ik begrijp de toegevoegde waarde van zaken zoals Zoomit of Doccle totaal niet.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:27
door honda4life
Het feit dat je iets meer controle hebt wat je aangetekend wordt?
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:31
door powaq
Wat bedoel je daarmee?
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:33
door boonpwnz
Ik vind doccle keihandig voor men loonfiches. Hoe vaak ik vergeet bij partena professional hoe men bedrijf daar noemt

Re: RE: Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:33
door devilkin
luukske schreef:Ik heb dat geprul met betalen via Zoomit nooit gesnapt. Domiciliering is toch veel gemakkelijker, ik snap niet dat daar zoveel tegenstanders van zijn.
Simpel: je word met je neus elke maand opnieuw op de feiten geduwd wat zaken zoal kosten. Verdoken prijsverhogingen heb je gezien, fouten zie je sneller,...
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 20:53
door DiffieHM
powaq schreef:honda4life schreef:powaq schreef:luukske schreef:Ik heb dat geprul met betalen via Zoomit nooit gesnapt. Domiciliering is toch veel gemakkelijker, ik snap niet dat daar zoveel tegenstanders van zijn.
Same here, ik begrijp de toegevoegde waarde van zaken zoals Zoomit of Doccle totaal niet.
Het feit dat je iets meer controle hebt wat je aangetekend wordt?
Wat bedoel je daarmee?
Is een typo denk ik, hij bedoelde wellicht "aange
rekend". En moest je het niet weten, met domiciliëring teken je eigenlijk een blanco cheque. Die kunnen afschrijven van je rekening wat ze willen. Zeker bij diensten waar je met een variable kost zit afhankelijk van bv gebruik is dat bij mij een grote no-no.
Persoonlijk probeer ik ook zoveel mogelijk zelf de overschrijving te doen. Jij bepaalt zelf wanneer en hoeveel je betaalt. Gewoon 1x per week 10 minuutjes tijd daarvoor nemen is toch niet zoveel gevraagd? En zoals hierboven al aangehaald, jij blijft je bewust van wat je uitgeeft.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 21:03
door cadsite
luukske schreef:Ik heb dat geprul met betalen via Zoomit nooit gesnapt. Domiciliering is toch veel gemakkelijker, ik snap niet dat daar zoveel tegenstanders van zijn.
Ik moet dal dat digitale geprul niet en domiciliëring al helemaal niet.
Het is mijn geld en ik bepaal wanneer dat weg gaat.
Dat werkt al 20 jaar probleemloos en dat zal zo blijven.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 21:07
door luukske
Die blanco cheque is eigenlijk een non-argument. Als je de kosten gemaakt hebt en daar de factuur van krijgt, dan zul je die moeten betalen, domiciliering of niet.
Ik krijg overigens nog steeds de facturen via Doccle of e-mail binnen met domiciliering, dus ik weet perfect wat er van de rekening af gaat gaan. Dat is overigens het handige van een Zoomit of Doccle, zij bewaren de facturen voor je voor een langere tijd. Kan ik mijn mailbox af en toe leegmaken zonder dit kwijt te raken. En natuurlijk voor het herinneren van de naam van het bedrijf waar je werkt

Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 21:30
door Fallschirmjaeger
Via zoomit is het 1 klik nadat ik het bedrag gecontroleerd heb. Bovendien kies ik wanneer ik wil betalen (ik betaal altijd direct bij het ontvangen van een factuur) ipv de tegenpartij via hun vervaldag.
Spijtig dat zoomit nooit doorgebroken is, ik ben absolute fan van dat platform.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 23:06
door powaq
DiffieHM schreef:powaq schreef:honda4life schreef:powaq schreef:
Same here, ik begrijp de toegevoegde waarde van zaken zoals Zoomit of Doccle totaal niet.
Het feit dat je iets meer controle hebt wat je aangetekend wordt?
Wat bedoel je daarmee?
Is een typo denk ik, hij bedoelde wellicht "aange
rekend". En moest je het niet weten, met domiciliëring teken je eigenlijk een blanco cheque. Die kunnen afschrijven van je rekening wat ze willen. Zeker bij diensten waar je met een variable kost zit afhankelijk van bv gebruik is dat bij mij een grote no-no.
Persoonlijk probeer ik ook zoveel mogelijk zelf de overschrijving te doen. Jij bepaalt zelf wanneer en hoeveel je betaalt. Gewoon 1x per week 10 minuutjes tijd daarvoor nemen is toch niet zoveel gevraagd? En zoals hierboven al aangehaald, jij blijft je bewust van wat je uitgeeft.
Yep ik vermoed het ook dat hij aangerekend bedoelde.
In ieder geval gewoon manueel je facturen betalen is het beste, zo doe ik het altijd al. Vervaldatum + enkele dagen
Heb voor een paar zaken domiciliëring maar dat zijn gewoon altijd dezelfde bedragen. Heb nog nooit van m'n leven een issue daarmee gehad (je krijgt op voorhand toch de facturen moest er iets mis zijn..).
Het grootste probleem dat ik met dingen zoals Doccle heb is dat het weer een bedrijf is dat al die gegeven over jou bezit voor een, zeer beperkt, praktisch voordeel (centraliseren van je documenten, kan je makkelijk zelf doen).
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 23:38
door Joe de Mannen
Doccle is zogezegd veiliger dan per email een pdf factuur sturen.
Hoe groot is de kans dat net die ene mail naar mij gehacked/onderschept wordt ? Heel klein.
Als dat zou gebeuren heeft de hacker 1 document van mij.
Hoeveel moeite gaat iemand doen om 1 document vzn mij te bemachtigen ? Weinig.
Doccle is een platform/server waar miljoenen documenten van miljoenen mensen op staan.
Hoeveel moeite wil een hacker daar voor doen ?
No doccle for me...
J.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 05 aug 2020, 23:58
door fendtje
DiffieHM schreef:powaq schreef:honda4life schreef:powaq schreef:
Same here, ik begrijp de toegevoegde waarde van zaken zoals Zoomit of Doccle totaal niet.
Het feit dat je iets meer controle hebt wat je aangetekend wordt?
Wat bedoel je daarmee?
Is een typo denk ik, hij bedoelde wellicht "aange
rekend". En moest je het niet weten, met domiciliëring teken je eigenlijk een blanco cheque. Die kunnen afschrijven van je rekening wat ze willen. Zeker bij diensten waar je met een variable kost zit afhankelijk van bv gebruik is dat bij mij een grote no-no.
Persoonlijk probeer ik ook zoveel mogelijk zelf de overschrijving te doen. Jij bepaalt zelf wanneer en hoeveel je betaalt. Gewoon 1x per week 10 minuutjes tijd daarvoor nemen is toch niet zoveel gevraagd? En zoals hierboven al aangehaald, jij blijft je bewust van wat je uitgeeft.
Een domiciel die betaald is kan op eenvoudige vraag van klant aan zijn bank binnen de 6 weken gewoon terug gestort worden op rekening.
Is minder dan 10 minuten per week tijd.
Vandaag vraag , morgen terug op rekening.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 07:22
door devilkin
Hier ga je er vanuit dat je het ook gezien hebt. Ik ken voldoende mensen die nooit ofte nimmer naar hun aanrekeningen kijken, onder het kom van 'de betaling gebeurd automatisch'...
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 07:41
door 1207
luukske schreef:Die blanco cheque is eigenlijk een non-argumentD
Nooit geen blunder van zo.n bedrijf meegemaakt dat teveel vd rekening plukte en de miserie om da geld terug te krijgen?
Ik wel en toen was het gedaan met domiciliëring.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 07:50
door iceke
devilkin schreef:Hier ga je er vanuit dat je het ook gezien hebt. Ik ken voldoende mensen die nooit ofte nimmer naar hun aanrekeningen kijken, onder het kom van 'de betaling gebeurd automatisch'...
Ik ken ook voldoende mensen die hun factuur van Proximus of Telenet nog nooit gezien hebben

Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 09:34
door powaq
devilkin schreef:Hier ga je er vanuit dat je het ook gezien hebt. Ik ken voldoende mensen die nooit ofte nimmer naar hun aanrekeningen kijken, onder het kom van 'de betaling gebeurd automatisch'...
Ok maar als je die moeite zelfs niet doet, sorry maar dan verdien je het. Dat is gewoon je geld als een slechte huisvader beheren.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 09:38
door boonpwnz
Zijn er zoveel mensen die hun facturen niet bekijken?
Ik vind juist interessant om te zien hoevele minuten ik gebeld heb/smsen etc. De prijs is iedere maand hetzelfde als dat een ander bedrag is merk ik dat de dag van de factuur zelf nog op. Ben daar misschien wel erg extreem in maar ik betaal mijn facturen dan ook meestal direct en ga al panikeren bij een domiciliëring die niet op tijd op hun rekening staat en dat het dan toch nog in orde komt.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 10:42
door bollegijs
boonpwnz schreef:Zijn er zoveel mensen die hun facturen niet bekijken?
Toen ik in boekhoudkantoor werkte was het ongeveer 20% van de zelfstandigen die facturen van nutsvoorzieningen nooit bekeken, die kwamen bij ons toe in de enveloppe nog.
Oldskool way is voor mij nog altijd het beste voor mij.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 11:26
door depeje
luukske schreef:Die blanco cheque is eigenlijk een non-argument. Als je de kosten gemaakt hebt en daar de factuur van krijgt, dan zul je die moeten betalen, domiciliering of niet.
Het gebeurt toch regelmatig dat bedrijven meer proberen aan te rekenen dan waar ze recht op hebben. En dan heb je enkel de optie om domiciliëringen van hun volledig te blokkeren en op overschrijvingen over te stappen. Met zoomit kan je het bedrag betwisten en nadat hun rekenwerk rechtgezet is terug zoomit blijven gebruiken.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 12:02
door bollegijs
ook wel gekend als 'creatieve facturatie'. gebeurd meer of je zou denken

Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 12:12
door DarkV
boonpwnz schreef:Zijn er zoveel mensen die hun facturen niet bekijken?
Ik kijk daar eigenlijk ook maar enkele keren per jaar naar (tenzij ik eens recht heb op een korting om dit op te volgen).
Ik ben ondertussen 20 jaar Telenet klant en heb nog nooit een fout gehad... evenmin met al mijn andere domicilieringen.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 12:49
door raf1
Als je bij Telenet zit, hoef je inderdaad niet naar je facturen te kijken. Je betaalt sowieso te veel.

Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 13:18
door DarkV
raf1 schreef:Als je bij Telenet zit, hoef je inderdaad niet naar je facturen te kijken. Je betaalt sowieso te veel.

Ik moet dan ook niet naar DSL-waardes, profielen, afstanden, ... kijken omdat het gewoon werkt

Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 13:24
door devilkin
En na dit intermezzo terug on topic?
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 14:03
door R2D2
DarkV schreef:
Ik ben ondertussen 20 jaar Telenet klant en heb nog nooit een fout gehad... evenmin met al mijn andere domicilieringen.
Ik ben nu 6 jaar klant en heb wel al verkeerde aanrekeningen gehad. Werden allemaal rechtgezet.
Maar daarom laat ik domiciliering niet vallen. Dat heeft er immers niets mee te maken. Betalen moet je toch. Te laat betalen kost je herinneringskosten.
Wat betreft Zoomit en Doccle: nooit begrepen waarom de twee systemen naast elkaar bestonden bij dezelfde bank (in mijn geval KBC).
Eerst had ik Zoomit en dan later kwam er Doccle en dat werd me langs alle kanten opgedrongen. Bij KBC kon men mij niet zeggen wat het verschil was en wat de visie op lange termijn was.
Intussen kwam er ook itsme waar ik ook al geen voorstander van was omdat het absurd is dat je een systeem van een privé-organisatie moet gebruiken om je te legitimeren bij de overheid. Wellicht omdat de eID software van de overheid nooit stabiel gewerkt heeft en de lobbying van de banken bij De Croo des te beter. Maar intussen moet ik dus ook itsme gebruiken om de documenten van KBC te kunnen lezen in Doccle.
Want (oh ironie) : KBC vindt Doccle op zich blijkbaar niet veilig genoeg meer en versleutelt zijn documenten nogmaals zodat je itsme nodig hebt om ze te kunnen lezen.
Mijn Telenetfacturen komen ook terecht in Doccle maar ze zijn voor mijn boekhouding onbruikbaar als officieel stuk door een groot "DUPLICATA" watermerk. Waarom dit watermerk?
Ik ben dus verplicht om de originele facturen dadelijk te downloaden als ik een melding per mail krijg want na enkele maanden zijn die originelen niet meer te beschikbaar.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 14:03
door DarkV
Fallschirmjaeger schreef:Via zoomit is het 1 klik nadat ik het bedrag gecontroleerd heb.
En met Doccle ? Is dat niet identiek hetzelfde ?
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 14:53
door Dizzy
Geen domiciliëring hier. Wie wil aanrekenen kan ook een factuur sturen die ik kan controleren. Het is veel gemakkelijker om te reclameren als je nog niet betaald hebt. Bij fouten wacht ik op de juiste factuur voor ik betaal.
Ik vind facturen ook goed om u bewust te houden van wat je uitgeeft en hoe de prijzen/gebruik evolueren. Elke maand met de neus op de feiten gedrukt worden zet sneller tot actie aan. Een domiciliëring is een gat in uw zak.
Proximus probeert het steeds en ooit heb ik het eens per ongeluk aanvaard. Een maand later een herinneringsbrief met dreiging extra kosten. De digitale factuur had ik echter nooit gezien. Van de eerste keer miserie en dus direct terug op papier gevraagd.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 06 aug 2020, 16:16
door DarkV
Dizzy schreef:Het is veel gemakkelijker om te reclameren als je nog niet betaald hebt. Bij fouten wacht ik op de juiste factuur voor ik betaal.
Zoals anderen reeds schreven is dat niet het geval... het enige is nog meer ellende want men gaat je extra kosten aanrekenen en/of je dienst annuleren wegens het niet betalen van een factuur.
Dizzy schreef:Een domiciliëring is een gat in uw zak.
Ik weet perfect wat mijn maandelijkse/jaarlijkse kosten zijn... al of niet een domiciliëring zal daar niets aan veranderen.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 07 aug 2020, 10:12
door Dizzy
Ik heb nog nooit extra kosten aangerekend gekregen voor een fout van de andere partij, laat staan dat ik ze zou overwegen te betalen. Eerst excuses lijkt me een logischere werkwijze. Meestal zijn ze redelijk snel met een nieuwe en juiste factuur, die ik dan ook betaal zonder problemen. Als je al betaald hebt en moet terugvorderen verloopt dan niet zo snel
Ik heb ook al extra's betwist voor zogezegd onbetaalde facturen tijdens vakantie. Bij thuiskomst zit zowel de factuur als de herinnering met kosten al in de bus. Dan is het zaak om de data te controleren, vaak zijn die facturen gedateerd lang voor uw vertrek. Ook is het niet correct om al bij eerste herinnering kosten aan te rekenen.
Mensen zijn soms wat te meegaand met alles en staan te weinig op hun strepen. Sommige bedrijven zijn pas bereid iets te doen als je wat moeilijk doet.
Domiciliëringen gaan automatisch en niet iedereen zal dan nog de reflex hebben alles na te kijken. De kans om dingen te missen is dus groter.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 07 aug 2020, 19:24
door ITnetadmin
Dizzy schreef:Ook is het niet correct om al bij eerste herinnering kosten aan te rekenen.
Kosten mogen zoiezo enkel aangerekend worden als ze werkelijk gemaakt zijn.
Orange (gsm) bv rekent bij de eerste herinnering direct 6-7 euro "kosten" aan, en de herinnering sturen ze via sms.
Dat is dus een "kost" die ze nooit kunnen bewijzen, want die hebben ze gewoonweg niet gemaakt.
En intussen is het dacht ik verboden om kosten aan te rekenen bij de eerste herinnering, maar ze doen wel lustig voort.
Ik heb idd ook voor dat ik op verlof ga, en bij terugkomst rekening + herinnering in de bus heb.
Het kan toch echt niet dat je minder dan 3-4 weken tijd krijgt om te betalen.
Zelfs de overheid eigent zich een 90 dagen betaaltermijn toe.
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 07 aug 2020, 19:33
door boonpwnz
It
Ik krijg op 29-30 ste van de maand de factuur van Orange en moet deze tegen dit weekend betaald hebben.
Dus dat is wel betaald maar dat is nog geen 2 weken.
Voorbeeld:
Factuurdatum:
30 juli 2020
Totaalbedrag van deze factuur: xx,xx incl. btw
Gelieve te betalen vóór: 09/08/2020
Re: Telenet stop met Zoomit
Geplaatst: 07 aug 2020, 20:02
door Dizzy
Belgen zijn veel te braaf en pikken dat te vaak. Zoals een Proximus-manager ooit presteerde te beweren op een klantenmeeting: "Belgen betalen graag".
