Pagina 1 van 1

OVH: sip5 probleem?

Geplaatst: 26 jul 2020, 18:57
door devilkin
Hoi,

Ik probeerde net een uitgaand gesprek te doen via OVH, maar m'n lijn is niet geregistreerd. Als ik dan even zit te kijken via tcpdump zie ik wel dat het toestel een registratie uitstuurt, maar er komt niks terug...

Nog mensen met issues?

Code: Selecteer alles

18:55:10.716533 IP (tos 0x68, ttl 64, id 20575, offset 0, flags [DF], proto UDP (17), length 631)
    192.168.1.175.sip > sip5.ovh.fr.sip: [udp sum ok] SIP, length: 603
        REGISTER sip:sip5.ovh.be:5060 SIP/2.0
        Via: SIP/2.0/UDP 192.168.1.175:5060;branch=z9hG4bK1341231559;rport
        From: "0032xxxxxxxx" <sip:[email protected]:5060>;tag=1094733286
        To: "0032xxxxxxxx" <sip:[email protected]:5060>
        Call-ID: [email protected]
        CSeq: 1 REGISTER
        Contact: <sip:[email protected]:5060>
        Allow: INVITE, INFO, PRACK, ACK, BYE, CANCEL, OPTIONS, NOTIFY, REGISTER, SUBSCRIBE, REFER, PUBLISH, UPDATE, MESSAGE
        Max-Forwards: 70
        User-Agent: Yealink W60B 77.83.0.85
        Expires: 1800
        Allow-Events: talk,hold,conference,refer,check-sync
        Content-Length: 0
Geen reply...

Re: OVH: sip5 probleem?

Geplaatst: 01 aug 2020, 11:09
door devilkin
Vandaag terug prijs. De hele week geen problem, vandaag terug geen registratie.

Vorige week ticket bij ovh gemaakt, geen reactie op gekregen.

Re: OVH: sip5 probleem?

Geplaatst: 01 aug 2020, 11:14
door Jack Daniels
Hier blijkbaar op 28 juli geen verbinding met ovh gedurende 8 seconden.

Re: OVH: sip5 probleem?

Geplaatst: 03 aug 2020, 13:30
door devilkin
Zaterdag, zondag, vandaag: terug prijs. Ticket aangevuld, nul reactie.

Wel gemerkt dat volgens hun "Aide plug-n-phone" het IP dat ze zien 10.108.xxx.xxx is, terwijl m'n WAN ip 94.110.xx.xxx is. Vermoedelijk CGNAT - zou dat er voor iets tussenzitten?

Zal ze als ik eens tijd en goesting heb (m'n frans is niet fantastisch) opbellen.

Re: OVH: sip5 probleem?

Geplaatst: 03 aug 2020, 14:16
door Tomsworld
devilkin schreef:Zaterdag, zondag, vandaag: terug prijs. Ticket aangevuld, nul reactie.

Wel gemerkt dat volgens hun "Aide plug-n-phone" het IP dat ze zien 10.108.xxx.xxx is, terwijl m'n WAN ip 94.110.xx.xxx is. Vermoedelijk CGNAT - zou dat er voor iets tussenzitten?

Zal ze als ik eens tijd en goesting heb (m'n frans is niet fantastisch) opbellen.
Al eens getest met nat alg uit ?
En een andere sip local poort.

Re: OVH: sip5 probleem?

Geplaatst: 03 aug 2020, 14:17
door devilkin
Tomsworld schreef:Al eens getest met nat alg uit ?
En een andere sip local poort.
Wat bedoel met nat alg uit? Er is weinig dat ik kan afzetten daar vrees ik.