Gebruik Tadaam router buiten België met andere EU sim-kaart ?

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
Traveling
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2020, 07:44

Hallo,

Omdat ik naast meerdere maanden per jaar in België verblijven ook veel in andere EU-landen zal zijn,
ben ik benieuwd of men de huidige Tadaam modem kan gebruiken met bijvoorbeeld een sim-kaart van een Spaanse operator om zo met deze Tadaam modem in dit geval in Spanje internet te bekomen.

Ik begrijp uiteraard dat ik met een sim-kaart van andere EU-operator (niet "Telenet - Base") dan niet van de typische Tadaam-diensten (TV-programma's,...) zal kunnen genieten.

Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Thnx en groetjes,

Traveling
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wel, ik kan bevestigen dat het Tadaam-toestel dat men een aantal maanden geleden verdeelde (schijnbaar het zelfde als het huidige) werkt met een andere sim-kaart in België. Als dat werkt zie ik niet in waarom dat niet in Spanje zou werken met een Spaanse sim. Huawei Hilink app is nodig. 'werkt' wil zeggen je kunt de APN gegevens zelf invullen. Toestel is niet gelocked.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

De Tadaam-router lijkt me dezelfde als dat Bouygues in Frankrijk gebruikt voor hun "4G Box-oplossing". Maar de firmware kan vast een beperkende factor zijn...
Toestel is HUAWEI B528S-23A lijkt het.
Traveling
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jul 2020, 07:44

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb net Tadaam besteld en houd jullie op de hoogte.

Groetjes
Free2be
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 aug 2020, 19:49
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ondanks dat je in de EU roaming tarieven hebt voor mobiele netwerken, vraag ik me af, waarom het dan niet mogelijk wordt om je tadaam modem te kunnen connecteren met de bijbehorende sim kaart. Wat zit hier achter dat dit wordt achter gehouden?
thcharbi
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2022, 13:28

Iemand al verdere ervaringen hiermee?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”