DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Even nog een update: alles is nu eindelijk helemaal in orde, maar het eindresultaat is toch wel vrij ingewikkeld geworden.

OVH was vrij gemakkelijk in orde te krijgen, maar PanggilanMalaysia... Ik heb het uiteindelijk met jouw (Philippe) instellingen in orde gekregen, maar meermaals duurde het een tijd (soms zelfs bijna een dag!) alvorens de Fritz!box d.m.v. een groen bolletje aangaf dat het SIP-nummer actief was! Aangezien ik er geen rekening mee hield dat dit actief worden zo lang kon duren, dacht ik dat er iets met de instellingen zelf niet OK was. Mijn euro (eigenlijk reken ik nog met "frank") is pas gevallen toen ik merkte dat er op sommige momenten opeens 2 of 3 van de 5 ingestelde SIP-nummers wel een groen bolletje kregen en de andere niet: dat betekende dus dat de instellingen wel degelijk juist waren en dat er "ergens bij Dellmont" een probleem was.

Daarna had ik ook aan de hand dat alle gesprekken alleen met het als eerste ingestelde uitgaande nummer vertrokken. En opeens (zonder wijziging van mijn kant) ging dit wel goed!

Als ik het mij goed herinner, waren deze problemen alleen maar met PanggilanMalaysia; toen ik vervolgens CosmoVOIP eraan toevoegde, ondervond ik weinig tot geen problemen.

Het laatste probleem was anoniem bellen: dat kreeg ik met OVH wel voor mekaar door *31# voor het nummer te draaien, maar dat lukte niet met Dellmont; daarom heb ik hier ook weer een apart telefoonnummer in de Fritz!box aangemaakt.

Hieronder vind je een link naar een map met alle telefooninstellingen, maar ik heb niet de pretentie om te denken dat dit perfect is. Suggesties en verbeteringen blijven dus welkom.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Toch nog één probleem opgemerkt: wanneer er iemand belt naar onze vaste lijn, verschijnt diens nummer zonder de eerste "nul". Vroeger had ik dit niet aan de hand, en ik heb bij mijn weten (tenzij ik het al vergeten zou zijn) niets gewijzigd bij OVH, dus ik vermoed dat het te maken heeft met de instellingen van de Fritz!box.

Dit is vervelend omdat ik geen redial kan doen naar deze nummers zonder deze "nul". Iemand een idee waar ik dit kan oplossen?
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Bump!

Heeft iemand een oplossing a.j.b. voor mijn probleem van hierboven? Bedankt!
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Even voor de volledigheid: de oplossing voor mijn probleem van twee reacties hoger vind je hier terug:
viewtopic.php?p=939531#p939531
Marcelp1962
Starter
Starter

Bericht

In het begin van deze lange draad werd gezegd dat Cosmovoip nog wel werkt met vast nummer weergave. Voordat ik beltegoed ga kopen om het te proberen, is dat nog steeds zo?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1464 keer
Bedankt: 1269 keer
Recent bedankt: 25 keer

Bericht

Je kan het gratis testen in principe. Je krijgt zover ik weet een paar minuten gratis. En zover ik weet werkt vaste nummer weergave bij geen enkele betamax meer.
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Met Cosmovoip gaat het sowieso niet meer, en ik denk, zoals Goztow, met geen enkele Bètamax!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
Bedankt: 326 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Werkt het niet als je enkel naar vaste nummers belt?
Ik dacht dat het niet werkte als je naar mobiel belde met vast betamaxnr. (2 jaar terug)
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Jawel, dat gaat probleemloos: je kan dus met een Belgisch vast nummer als caller-ID wél naar Belgische vaste lijnen bellen (zonet getest door met mijn eigen vaste-lijnnummer naar mijn eigen vaste lijn te bellen).
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 345 keer

Bericht

Ik meen me ook te herinneren die toevallig vastgesteld te hebben enige tijd geleden bij freevoipdeal.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
Bedankt: 3463 keer
Recent bedankt: 54 keer

Bericht

Volgens mij geldt hetzelfde principe voor alle Dellmont merken:
  • gesprekken naar Belgische GSM's met Belgisch vast nummer als caller-id zijn niet meer mogelijk.
  • gesprekken naar Belgische vaste lijnen met Belgisch vast nummer als caller-id gaan wel nog door.
  • voor gesprekken naar Belgische nummers (GSM en/of vaste lijnen) met Belgisch GSM nummer als caller-id zijn er geen beperkingen.
Hier heb ik op mijn Fritz!Box 2 DECT toestellen waarmee we uitbellen:
  • als ik uitbel (met DECT1) wordt standard mijn GSM nummer gebruikt als caller-ID.
  • als mijn vrouw uitbelt (met DECT2) wordt standard haar GSM nummer gebruikt als caller-ID.
  • als we uitbellen naar een Belgisch vast nummer wordt onze vaste nummer (WeePee) gebruikt als caller-id (via kiesregels).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Marcelp1962
Starter
Starter

Bericht

Heb intussen gekozen voor Voiptiger. Werkt perfect en voor 1,85 eurocent naar gsm nummers in België. Met weergave van mijn vaste lijn nummer dus
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

PanggilanMalaysia: nog steeds 1,11 cent per begonnen minuut naar Belgische gsm's en 1,44 cent per begonnen minuut naar Belgische vaste lijnen (maar dat doe ik thuis via OVH: in het abonnementsgeld van 1,20 euro per maand inbegrepen, behalve wanneer mijn vrouw langer dan een uur belt! :-) ) Maar dit geheel off-topic!
Marcelp1962
Starter
Starter

Bericht

Oké!
En daar is het ook mogelijk met een vaste lijn Caller ID naar Belgische gsm's te bellen?
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ah, neen! PanggilanMalaysia is van Dellmont dus niet Belgisch; VoipTiger is wel Belgisch. Als het uitbellen met een Belgisch vaste-lijnnummer belangrijk is, dan is dat inderdaad een goede optie.
Marcelp1962
Starter
Starter

Bericht

Ja, daar ging het hier over :)
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1464 keer
Bedankt: 1269 keer
Recent bedankt: 25 keer

Bericht

Veel userbasers gebruiken ovh trouwens.
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

philippe_d schreef: 11 apr 2023, 15:30 * voor gesprekken naar Belgische nummers (GSM en/of vaste lijnen) met Belgisch GSM nummer als caller-id zijn er geen beperkingen.
Ik heb zojuist opnieuw een ticket aangemaakt bij Delmont (via PanggilanMalaysia), nadat mijn vorige twee tickets onbeantwoord bleven.

Situatie: ons hele gezin gebruikt al jaren één account bij PanggilanMalaysia om via gsm naar elkaar te bellen. Ook via de Fritz!Box wordt er met dit account gebeld.

Probleem: iedereen ontvangt mijn telefoontjes als “anoniem”, of telefoontjes worden meteen naar de voicemail gestuurd (misschien omdat die mensen anonieme oproepen blokkeren). En de caller-ID's van de kinderen (beginnen allemaal met 0456) kunnen gewoonweg geen oproepen doen (die worden geweigerd).

Mijn frank valt nu pas, maar dat Is eigenlijk al enkele weken bezig, eerst omdat mijn kinderen enkel anoniem konden bellen, maar het is de laatste dagen nog opvallender geworden omdat ik mijn vrouw niet meer kan bellen :-) .

En ik heb tot hiertoe geen reactie meer van Delmont gekregen op mijn ticket van enkele weken geleden (gisteren en vandaag nog een nieuw ticket gemaakt omwille van mijn gewijzigde vaststellingen).

Nog iemand met dit probleem? Bedankt en groetjes, Guy
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 492 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

ook gsm nr's zullen hieronder vallen, dat zijn uiteindelijk ook "belgische CLI's" alleen heeft daar de implementatie wat lang op zich laten wachten (want ze moesten zorgen dat een belgisch nr op een buitenlands netwerk kan geidentificeerd worden met een roaming nr etc)

dus:
- als je een belgische CLI (mobiel of niet) uitstuurt
- vanaf een niet-belgische operator/netwerk
- en je niet met een geldig mobiel nummer dat aan jouw toegekend is aan het roamen bent in het buitenland
- en die operator geen vertrouwde/uitzonderingsregel heeft met belgsiche operatoren

zal je in het beste geval "anoniem" zien als ontvanger, en in het slechtste geval de oproep niet kunnen maken.
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Bedankt voor je reactie, maar ben ik dan de enige en/of eerste Delmont-gebruiker die dit probleem aan de hand heeft? Want ik ben nooit de snelste om te reageren; dit is al enkele weken aan de gang! Zouden andere Delmont-gebruikers dit kunnen bevestigen of ontkrachten a.u.b.?

En waarom kunnen mijn kinderen met 0456-nummers dan helemaal niemand meer bellen?

Bedankt en groetjes, Guy
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 40 keer

Bericht

Hier inderdaad hetzelfde probleem. Alle gesprekken komen aan als privé-nummer.
Nu ik gebruik Delmont niet meer zo vaak.
Ik ben voor gsm bij Yoin. (kan al vanaf 10 euro) Onbeperkt bellen is helemaal niet meer zo duur als enkele jaren geleden.
Delmont zal ik nu niet meer gebruiken. Het sop is de kolen niet meer waard.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

guy-pc schreef: 1 maand geleden En waarom kunnen mijn kinderen met 0456-nummers dan helemaal niemand meer bellen?
je zal specifieker moeten zijn, ik veronderstel dat ze gewoon prima mensen kunnen bellen met hun gsm, maar gewoon niet met dellmont?
(wat helemaal niet hetzelfde is)

en dat is dus gewoon een "dellmont probleem", en dat zie ik ze ook niet oplossen (want ook voor hen is, zoals de poster hierboven zegt, het sop de kolen niet waard)
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Hallo, mijn kinderen kunnen (uiteraard via Delmont) niemand bellen met hun 0456-caller-ID!

In het verleden heb ik Delmont reeds een drietal keer gecontacteerd met de melding dat wij 0456-nummers niet konden bellen. Zelfs op mijn werk (waar enkel via VoIP gebeld wordt) waren nummers die begonnen met 0456, 0465, 0466 etc. niet bereikbaar. Gsm-nummers vanaf 047x en hoger waren zonder problemen bereikbaar. Na mijn melding werkte dat weer voor één jaar of zo. Ik vermoed dat het op een of andere manier ook weer hiermee te maken heeft, maar nu dat caller-ID's beginnend met o.a. 0456 niet kunnen uitbellen i.p.v. gebeld worden.

Misschien voor Delmont niet interessant om op te lossen, maar wel heel vervelend voor mij. Ik heb nog net bijgeladen en zo'n € 150 aan beltegoed staan (ik werk al zo'n 10 jaar op deze manier...), en normaal gezien komen we daar (met 5 personen!) gemakkelijk anderhalf jaar mee toe...

Hebben jullie suggesties wat ik nu best zou doen, hoe ik het nu best zou aanpakken? Bestaan er Delmont-operatoren die wel vanuit België opereren? (En dan vriendelijk vragen of ze mijn beltegoed van PanggilanMalaysia willen overzetten?) Of zijn dat allemaal buitenlandse bedrijven? (Sowieso is Delmont Nederlands?!)

Blijft nog dat ik het raar vind dat ze niet eens reageren op mijn ticket (dat deden ze in het verleden nochtans wel...)

Bedankt en groetjes, Guy
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

guy-pc schreef: 1 maand geleden Hallo, mijn kinderen kunnen (uiteraard via Delmont) niemand bellen met hun 0456-caller-ID!
zoals reeds gezegd dus, helemaal normaal en een dellmont probleem dat niet zal worden opgelost, want niet belangrijk genoeg.

je kan proberen om een voip account bij een belgische operator te nemen, maar zoals hier ergens bovenaan aangehaald is dat meestal niet eens zo interessant meer,
gezien de unlimited oproepen eigenlijk redelijk betaalbaar geworden zijn.

je kan dellmont natuurlijk wel nog gewoon gebruiken om het buitenland te bellen, gewoon belgie niet meer (althans, toch niet betrouwbaar en met belgische CLI)....
als je dus toch absoluut dat wil blijven gebruiken, en het eigenlijk vooral voor intern naar elkaar te bellen is, dan kan je nog altijd kijken een random nummer bij hen te nemen en dat als CLI te gebruiken naar elkaar
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
Bedankt: 3463 keer
Recent bedankt: 54 keer

Bericht

guy-pc schreef: 1 maand geleden Bedankt voor je reactie, maar ben ik dan de enige en/of eerste Delmont-gebruiker die dit probleem aan de hand heeft? Want ik ben nooit de snelste om te reageren; dit is al enkele weken aan de gang! Zouden andere Delmont-gebruikers dit kunnen bevestigen of ontkrachten a.u.b.?
Nu je het zegt, het was mij nog niet opgevallen. Tot voor kort (vorige week?) werkte het nog (met een GSM nummer als CLIP).
Dit is dus het einde van de plezierige VoIP tijd. Aan alles komt een eind :-) .
De vele jaren dat het gewerkt heeft hebben we het monopolie van de telefoonproviders kunnen omzeilen :-)
guy-pc schreef: 1 maand geleden Hallo, mijn kinderen kunnen (uiteraard via Delmont) niemand bellen met hun 0456-caller-ID!
Bedoel je dat ze niet meer kunnen uitbellen (dus ook niet "privé"), of bedoel je dat er niet naar een 0456 nummer kan gebeld worden?
Dat is een fout in de Database van Dellmont, ik zou hiervoor een apart ticket aanmaken.
Vermeld nooit twee verschillende (niet-geralateerde) problemen op één ticket :oops:
guy-pc schreef: 1 maand geleden Misschien voor Delmont niet interessant om op te lossen, maar wel heel vervelend voor mij. Ik heb nog net bijgeladen en zo'n € 150 aan beltegoed staan (ik werk al zo'n 10 jaar op deze manier...), en normaal gezien komen we daar (met 5 personen!) gemakkelijk anderhalf jaar mee toe...
Dat is natuurlijk een zeer groot risisco om 150€ beltegoed op zo'n account te zetten. Je zal dta verlies moeten incasseren tegen de 10 jaar dat je winst gemaakt hebt :-)
Is het niet goedkoper geworden gebruik te maken van de gratis belminuten die je tegenwoordig in alle GSM bundels krijgt?
guy-pc schreef: 1 maand geleden Bestaan er Delmont-operatoren die wel vanuit België opereren? (En dan vriendelijk vragen of ze mijn beltegoed van PanggilanMalaysia willen overzetten?) Of zijn dat allemaal buitenlandse bedrijven? (Sowieso is Delmont Nederlands?!)
Dat is één bedrijf, met verschillende "merken". Dellmont is inderdaad Nederlands:
Dellmont B.V. - PO Box 368 - 2130 AJ Hoofddorp
Registered under: 73623806, BTW nummer: NL820415182B01
guy-pc schreef: 1 maand geleden Situatie: ons hele gezin gebruikt al jaren één account bij PanggilanMalaysia om via gsm naar elkaar te bellen. Ook via de Fritz!Box wordt er met dit account gebeld.
Voor zover ik weet kan je bij Dellmont maxiaal 5 telefoonnumers verifiëren op één account?

Gezien je een Fritz!Box hebt, moet je misschien eens experimenteren met de SIP server van de Fritz!Box, en dus je eigen provider spelen?
Je kan op een Fritz!Box maximaal 10 IP telefoons aanmelden. En deze kunnen (gratis) onderling bellen.
Jullie bellen dus "naar mekaar" via de Fritz!Box, maar kunnen ook via de Fritz!Box uitbellen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 544 keer
Bedankt: 326 keer

Bericht

philippe_d schreef: 1 maand geleden Dit is dus het einde van de plezierige VoIP tijd. Aan alles komt een eind :-) .
De vele jaren dat het gewerkt heeft hebben we het monopolie van de telefoonproviders kunnen omzeilen :-)
einde VOIP
einde satelliet
einde DEC-T telefoons
einde nut Fritzbox?

Als je voor 5 € een gsmabbo bij DIGI kan hebben met onbeperkt bellen en 15 GB data. En dan in HD-kwaliteit en betrouwbaar.
blidi
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 40 keer

Bericht

En ook Hey springt op de kar.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

@Splitter Ik begrijp je samenvattende post niet. Geldt dit dan ook in deze situatie:

Uitbellen met een belgisch mobiel nummer als caller ID (geverifieerd nummer) via de android app vanop een Belgisch wifi netwerk. Bij mijn moeder komt er nu ook altijd 'anoniem nummer' op bij de ontvanger.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

je moet het niet zien als "uitbellen via een app op een wifi netwerk",
je moet gaan kijken naar welk netwerk die app gebruikt om terug te verbinden met het telefonienetwerk.

als dat bv een app is die van een belgische provider is, en via een belgisch netwerk naar een belgische bestemming gaat, is er geen probleem.
maar als dat een app is van ik-zeg-maar-wat amerikanen, en dat komt binnen op een belgisch netwerk, via een of andere amerikaanse carrier,
die geen "uitzondering" gekregen heeft op dat belgisch netwerk, dan is dat belgisch netwerk verplicht het bellende nummer te verwijderen.

zonder te hard na te denken, is het normaalgezien ongeveer zo:

stel, jouw nummer is het belgische nummer 123 en je belt naar het belgische nummer 789:

- via jouw provider, die het nummer 123 "bezit" op zijn netwerk: jouw nummer zal getoond worden
- via een andere *belgische* provider, die dat nummer niet bezit: jouw nummer zal gespooft zijn (want gaat over een netwerk dat het nr eigenlijk niet bezit), maar afhankelijk van de situatie (bv bij gebruik van een andere belgische provider) nog steeds getoond (kunnen) worden (dit ligt aan overeenkomsten en instellingen)
- via een buitenlandse provider: je nummer zal geblokkeerd worden -tenzij er specifieke uitzonderingen toegelaten zijn tussen die provider en de provider die de oproep aanneemt op zijn netwerk)

in het slechtste geval kan je oproep ook gewoon volledig gedropt worden, trouwens.

voor gevallen van roaming, waarbij je met jouw gsm in het buitenland zit, zal het buitenlands netwerk een tijdelijk nummer aan je verbinding toekennen,
dewelke aan de belgische operatoren vervolgens toont dat het om een belgische abonnee gaat die aan het roamen is op dat buitenlands netwerk.

in jouw geval is de oorzaak dus niet het wifi netwerk, maar de app, die ongetwijfeld via een of andere buitenlandse provider gaat.
het deel "geverifieerd" kan dan wel dat jouw nr bij de operator van die app gecheckt is geweest, maar als die operator dan geen uitzonderingen heeft om jouw cli toch te tonen in belgie, dan zal dat dus niet doorkomen.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

De app is de 'mobilevoip' met een 'callingcredit' account. Geen flauw idee hoe deze app zijn trafiek routeert.

Maar ik begrijp het, bedankt.
guy-pc
Plus Member
Plus Member

Bericht

Dag Philippe, bedankt voor je vorige (uitgebreide) reactie. Van Dellmont heb ik verder niets meer vernomen...

philippe_d schreef: 1 maand geledenGezien je een Fritz!Box hebt, moet je misschien eens experimenteren met de SIP server van de Fritz!Box, en dus je eigen provider spelen?
Je kan op een Fritz!Box maximaal 10 IP telefoons aanmelden. En deze kunnen (gratis) onderling bellen.
Jullie bellen dus "naar mekaar" via de Fritz!Box, maar kunnen ook via de Fritz!Box uitbellen ...
Ik had dit eigenlijk nu tijdens de kerstvakantie willen doen, maar dat is niet gelukt. Kan je me hiermee op weg helpen a.j.b.? En bij wie moet ik dan belkrediet "kopen" om uit te bellen?

Bedankt en groetjes, Guy