DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Even nog een update: alles is nu eindelijk helemaal in orde, maar het eindresultaat is toch wel vrij ingewikkeld geworden.

OVH was vrij gemakkelijk in orde te krijgen, maar PanggilanMalaysia... Ik heb het uiteindelijk met jouw (Philippe) instellingen in orde gekregen, maar meermaals duurde het een tijd (soms zelfs bijna een dag!) alvorens de Fritz!box d.m.v. een groen bolletje aangaf dat het SIP-nummer actief was! Aangezien ik er geen rekening mee hield dat dit actief worden zo lang kon duren, dacht ik dat er iets met de instellingen zelf niet OK was. Mijn euro (eigenlijk reken ik nog met "frank") is pas gevallen toen ik merkte dat er op sommige momenten opeens 2 of 3 van de 5 ingestelde SIP-nummers wel een groen bolletje kregen en de andere niet: dat betekende dus dat de instellingen wel degelijk juist waren en dat er "ergens bij Dellmont" een probleem was.

Daarna had ik ook aan de hand dat alle gesprekken alleen met het als eerste ingestelde uitgaande nummer vertrokken. En opeens (zonder wijziging van mijn kant) ging dit wel goed!

Als ik het mij goed herinner, waren deze problemen alleen maar met PanggilanMalaysia; toen ik vervolgens CosmoVOIP eraan toevoegde, ondervond ik weinig tot geen problemen.

Het laatste probleem was anoniem bellen: dat kreeg ik met OVH wel voor mekaar door *31# voor het nummer te draaien, maar dat lukte niet met Dellmont; daarom heb ik hier ook weer een apart telefoonnummer in de Fritz!box aangemaakt.

Hieronder vind je een link naar een map met alle telefooninstellingen, maar ik heb niet de pretentie om te denken dat dit perfect is. Suggesties en verbeteringen blijven dus welkom.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Toch nog één probleem opgemerkt: wanneer er iemand belt naar onze vaste lijn, verschijnt diens nummer zonder de eerste "nul". Vroeger had ik dit niet aan de hand, en ik heb bij mijn weten (tenzij ik het al vergeten zou zijn) niets gewijzigd bij OVH, dus ik vermoed dat het te maken heeft met de instellingen van de Fritz!box.

Dit is vervelend omdat ik geen redial kan doen naar deze nummers zonder deze "nul". Iemand een idee waar ik dit kan oplossen?
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Bump!

Heeft iemand een oplossing a.j.b. voor mijn probleem van hierboven? Bedankt!
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Even voor de volledigheid: de oplossing voor mijn probleem van twee reacties hoger vind je hier terug:
viewtopic.php?p=939531#p939531
Marcelp1962
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023, 13:14

In het begin van deze lange draad werd gezegd dat Cosmovoip nog wel werkt met vast nummer weergave. Voordat ik beltegoed ga kopen om het te proberen, is dat nog steeds zo?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je kan het gratis testen in principe. Je krijgt zover ik weet een paar minuten gratis. En zover ik weet werkt vaste nummer weergave bij geen enkele betamax meer.
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Met Cosmovoip gaat het sowieso niet meer, en ik denk, zoals Goztow, met geen enkele Bètamax!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Werkt het niet als je enkel naar vaste nummers belt?
Ik dacht dat het niet werkte als je naar mobiel belde met vast betamaxnr. (2 jaar terug)
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Jawel, dat gaat probleemloos: je kan dus met een Belgisch vast nummer als caller-ID wél naar Belgische vaste lijnen bellen (zonet getest door met mijn eigen vaste-lijnnummer naar mijn eigen vaste lijn te bellen).
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik meen me ook te herinneren die toevallig vastgesteld te hebben enige tijd geleden bij freevoipdeal.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Volgens mij geldt hetzelfde principe voor alle Dellmont merken:
  • gesprekken naar Belgische GSM's met Belgisch vast nummer als caller-id zijn niet meer mogelijk.
  • gesprekken naar Belgische vaste lijnen met Belgisch vast nummer als caller-id gaan wel nog door.
  • voor gesprekken naar Belgische nummers (GSM en/of vaste lijnen) met Belgisch GSM nummer als caller-id zijn er geen beperkingen.
Hier heb ik op mijn Fritz!Box 2 DECT toestellen waarmee we uitbellen:
  • als ik uitbel (met DECT1) wordt standard mijn GSM nummer gebruikt als caller-ID.
  • als mijn vrouw uitbelt (met DECT2) wordt standard haar GSM nummer gebruikt als caller-ID.
  • als we uitbellen naar een Belgisch vast nummer wordt onze vaste nummer (WeePee) gebruikt als caller-id (via kiesregels).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Marcelp1962
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023, 13:14

Heb intussen gekozen voor Voiptiger. Werkt perfect en voor 1,85 eurocent naar gsm nummers in België. Met weergave van mijn vaste lijn nummer dus
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

PanggilanMalaysia: nog steeds 1,11 cent per begonnen minuut naar Belgische gsm's en 1,44 cent per begonnen minuut naar Belgische vaste lijnen (maar dat doe ik thuis via OVH: in het abonnementsgeld van 1,20 euro per maand inbegrepen, behalve wanneer mijn vrouw langer dan een uur belt! :-) ) Maar dit geheel off-topic!
Marcelp1962
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023, 13:14

Oké!
En daar is het ook mogelijk met een vaste lijn Caller ID naar Belgische gsm's te bellen?
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Ah, neen! PanggilanMalaysia is van Dellmont dus niet Belgisch; VoipTiger is wel Belgisch. Als het uitbellen met een Belgisch vaste-lijnnummer belangrijk is, dan is dat inderdaad een goede optie.
Marcelp1962
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2023, 13:14

Ja, daar ging het hier over :)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Veel userbasers gebruiken ovh trouwens.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”