DELLMONT: gesprekken naar Belgische GSM's (met Belg. vast nummer als caller-id) geblokkeerd

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

Dus begrijp ik niet wat Philippe voorstelde met verschillende nummers in de Fritz als ik toch niet kan kiezen welke caller id meegestuurd wordt
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

satsurfer schreef:PeterP: tarieven Voiptiger vallen goed mee :eek: ? Voor 2 euro/maand heb ik unlimited abbo FVD die ik thuis en op smartphone gebruik. (ook call-back inbegrepen.
Hi Satsurfer

Waar kan ik die optie van dat unlimited abo vinden?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

satsurfer schreef:kan ik 2x zelfde voiptiger FVD account in fritzbox stoppen? 1 met vast nr. callerid en 1 met mobielnr. callerid.
Dan via dialingrules, alle gsmgesprekken via fvd met mobiel callerid.
nezriel schreef:Zelf zet ik een gsm nummer als caller id in de fritz krijg ik toch de caller id van de sip settings bij discountvoip, verander ik die in de sip settings dan krijg ik de veranderde nummer te zien, hoe kan ik instellen dat de fritz de caller id uitstuurt?
Joe de Mannen schreef:Ik vrees niet.
kamiel schreef:Dit gaat inderdaad niet, anders zou het wel heel gemakkelijk zijn om te frauderen.
nezriel schreef:Dus begrijp ik niet wat Philippe voorstelde met verschillende nummers in de Fritz als ik toch niet kan kiezen welke caller id meegestuurd wordt
5 keer dezelfde vraag of ongeloof, en het antwoord stond reeds uitgebreid in mijn vorige post. Begrijpend lezen :idea: ?
Natuurlijk gaat dat wel.

Om het nog eens kort te herhalen moet je de volgende stappen doen:
  1. In jouw Dellmont clone settings moet je de verschillende nummers die je wilt gebruiken instellen, en verifiëren (via sms of callback).
  2. In de Fritz!Box moet je één Dellmont SIP account aanmaken en alle (geverifiëerde) nummers toevoegen. Zie screenshot in bovenstaande link.
  3. In de Fritz!Box SIP settings moet je de optie "telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" aanvinken. Dit is belangrijk, en noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de Fritz!Box de caller-id uitstuurt.
  4. In de SIP settings van de Dellmont clone (FVD, megavoip, ...) moet je geen caller-id instellen.
  5. Nu kan je in de Fritz!Box instellen welke caller-id gebruikt wordt. Je kan dit op verschillende manieren doen:
    • verschillende toestellen gebruiken: je kan voor ieder toestel instellen welk caller-id gebruikt wordt.
    • kiesregels (voorbeeld: alle gesprekken naar 04 gaan via het gsm nummer als caller-id)
    • prefixen: je kan de codes *121#, *122#, *123#,... vormen voor het nummer om te beslissen welke lijn (= welk caller-id) gebruikt moet worden
Daar is geen fraude mogelijkheid: je kan alleen die nummers gebruiken die geverifiëerd werden!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ygeffens schreef:Waar kan ik die optie van dat unlimited abo vinden?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=160
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ygeffens schreef: Hi Satsurfer
Waar kan ik die optie van dat unlimited abo vinden?
Bovenaan de inlogpagina staat in het rood: Subscriptions: 0 active
Als je hierop klikt komt een scherm waarop je je kan inschrijven voor "Subscription Belgium"
megavoip subscriptions.png
PS. Je moet uitgenodigd worden om deze optie te krijgen (en de "automatic recharge" moet aan staan).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nezriel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jan 2011, 15:13

philippe_d schreef: [*]In de Fritz!Box SIP settings moet je de optie "telefoonnummer gebruiken voor aanmelding" aanvinken. Dit is belangrijk, en noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de Fritz!Box de caller-id uitstuurt.
Bedankt Philippe, ik heb bovenstaande aangevinkt en nu werkt het.
effenaf
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 dec 2009, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Werkt weer prima bij Freevoipdeal met mijn mobiele caller id.
Ben al jaren zeer tevreden over Freevoipdeal en is erg goedkoop zonder connectiekost en in diverse landen gratis voor vaste lijn.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Niemand die weet hoe dit komt ?
Joe de Mannen schreef:Ik heb voiptiger net geconfigureerd op mijn fritzbox.
Een paar bekende nummers blijven via FVD met GSM nummer als caller ID.

Maar in de instellingen van OVH en FVD kan ik naast het nummer (OVH) en (FVD) zetten, maar bij voiptiger lukt mij dat niet.
Dit is puur voor mezelf als indicatie bij configuratie van de callrules bvb.

In telephony>telephone numbers heb ik nu 2 lijnen. OVH, FVD en voiptiger.
De twee eersten zien er hetzelfde uit in de EDIT.
Het vak internet telephone number kan dus ook tekst bevatten:
ovh.jpg

Bij VoipTiger kan dit dus niet en de layout is ook anders.
VT.jpg

Heb ik iets verkeerd gedaan ? Het werkt wel maar ik vind het raar.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Joe de Mannen schreef:Niemand die weet hoe dit komt ?
Blijkbaar niet hé, anders zouden we wel antwoorden (als ik het antwoord niet weet, dan antwoord ik ook niet :-) ).

Welke Fritz!Box? Welke Firmware?
Waarschijnlijk een verschil in layout (na een FW update?) tussen vroeger ingebrachte telefoonnummers en een nieuw toegevoegde?
Anders verwijder ze eens allemaal, en voeg ze alle drie opnieuw toe?
Joe de Mannen schreef:Het vak internet telephone number kan dus ook tekst bevatten:
En waarom is dat nodig?
Bij bepaalde providers bevat(te) het telefoonnummer om je aan te melden ook tekst (dat was ooit het geval bij Belgacom I-talk).
Vandaar dat dit veld alphanumeriek is ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Het is nu juist dat het niet meer zo is bij mijn laatste invoer.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Ik vond onderstaande info op de site van het bipt.

https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... en_CLI.pdf
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Verdorie, te laat gelezen.
Uit ellende herladen omdat ik nog maar minder dan 1€ belkrediet had en dacht dat dit de oorzaak was.
Had beter voiptiger ingesteld, zeer tevreden van.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

honda4life schreef:Verdorie, te laat gelezen.
op vakantie geweest? :-D
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Eens de (gsm) nummers zijn ingegeven zoals philippe_d aangeeft lukt het me om door *12x# het gekozen nummer te laten verschijnen als caller-id.

Bij Eigen Telefoonnummers / Aansluitinstellingen daar heb ik als land België staan, als Landcode 00 32, en netnummer heb ik leeg gelaten.

Bij Randapparatuur heb ik voor Handset 1 mijn gewenste 'Nummer uitgaand' gekozen, en voor Handset 2 een ander nummer (die lijst bestaat uit 'Maak een keuze...', een reeks nummers, en dan als laatste een leeg vakje, wat enkel voor de screenshot is aangevinkt)

Bij Oproepbehandeling, Kiesregels weet ik niet wat ik moet zetten om het volgende te bekomen:
zonder *12x# te gebruiken wil ik als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer


Ik heb bij 'verbinding via' de keuze uit:
- Internet
- Standaard telefoonnummer
- 0032xxxx, een opsomming van alle aangemaakte nummers

Kies ik Internet of Standaard, dan krijg ik telkens de melding "geen resource" op mijn DECT toestel (ik heb geen 'echte' telefoonlijn gekoppeld aan de Fritz.
Kies ik 003249xxxxx dan kan ik uitbellen maar dan gaan de gesprekken steeds met die specifieke CLIP naar buiten, wat ik niet wil.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-06-19 om 15.33.49.png
Schermafbeelding 2020-06-19 om 15.33.49.png (21.04 KiB) 2832 keer bekeken
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

ygeffens schreef:Bij Oproepbehandeling, Kiesregels weet ik niet wat ik moet zetten om het volgende te bekomen:
zonder *12x# te gebruiken wil ik als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer

Kies ik Internet of Standaard, dan krijg ik telkens de melding "geen resource" op mijn DECT toestel (ik heb geen 'echte' telefoonlijn gekoppeld aan de Fritz.
Kies ik 003249xxxxx dan kan ik uitbellen maar dan gaan de gesprekken steeds met die specifieke CLIP naar buiten, wat ik niet wil.
Wat je wilt is mij niet echt duidelijk.

Als je voor alle oproepen zonder prefix, als uitgaand nummer het gewone vaste huisnummer wil gebruiken, dan heb je geen kiesregels nodig.
Je moet dan in beide Handsets jouw vaste huisnummer als "uitgaand" instellen.
Dan moet je de prefixen gebruiken (*121#, *122#, enz) gebruiken om hiervan af te wijken.

Een ander scenario is:
  • - Handset 1 gebruikt GSM nummer 1 als CLIP, tenzij naar een vaste lijn gebeld wordt.
    - Handset 2 gebruikt GSM nummer 2 als CLIP, tenzij naar een vaste lijn gebeld wordt.
    - Alle gesprekken naar Belgische vaste lijnen, en alle gesprekken naar het buitenland, gebruiken het vaste huisnummer als CLIP.
In zo'n scenario moet je dan wel kiesregels gebruiken:
  • - In de Handsets DECT moet je het resp. GSM nummer als "uitgaand" instellen.
    - Je moet een aantal kiesregels aanmaken voor de gesprekken naar vaste lijnen. Hier kan je je beperken tot de meest gebruikte Belgische bestemmingen, vb:
    • 01 > vaste huisnummer als CLIP
      02 > vaste huisnummer als CLIP
      03 > vaste huisnummer als CLIP
      05 > vaste huisnummer als CLIP
      09 > vaste huisnummer als CLIP
      00 > vaste huisnummer als CLIP
      0800 > vaste huisnummer als CLIP
      dit in de veronderstelling dat je bijna nooit belt naar 041/042 (Luik), 06/07/08 (Walen)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

blidi schreef:Ik vond onderstaande info op de site van het bipt.
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... en_CLI.pdf
Interessante info!
Zie ook de discussie rond de Microsoft phishing telefoontjes: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ad#p829332
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb nog een actief account bij Localphone.com

Die staan niet .op de lijst van Belgische telecomoperatoren Het is een Brits bedrijf.

Aan dat account is mijn vast nummer als beschikbare caller ID-verbonden. Met dat vaste nummer als oproeper kan ik met succes naar mijn JimMobile GSM bellen. Dat geeft de indruk dat het geen algemene blokkering is van Belgische vaste nummers die vanuit het buitenland bellen. Maar wel van dat soort nummers via operators die gebruikt worden door mensen die overlast te veroorzaken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 05#p827395
Deze gebruiker rapporteert dat 2 van zijn JIM mobile nummers (0497-..., 0485-...) wel geblokkeerd werden, en zijn JIM mobile nummer 0456-... niet.
Kan je eens een ander GSM nummer testen via localphone?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Kan je eens een ander GSM nummer testen via localphone?
Getest naar Mobilevikings en Proximus Pay&Go; werkt zonder problemen. Dus via Localphone.com met weergave 02-nummer.

Aanvulling;
Dit is geen reclame voor LocalPhone.com Dat is een A-typisch voip-telephoniebedrijf. Die hebben een systeem dat waarschijnlijk interessant kan zijn voor expats, mensen die een poos verblijven in land X en nummers willen bellen in land Y. Je kunt locale aliasnummers koppelen aan uw buitenlandsecontacten. En via de CLI-functie ga je dan automatisch bellen naar het juiste nummer. - Vrij duur en beperkt om als gewone VOIP-provider te gebruiken. - En dat was het punt niet.

Het punt is dat schijnbaar niet alle niet-Belgisch erkende telecombedrijven die in het buitenland met een Belgisch vastnummer CLI naar een Belgische GSM bellen een blokkering hebben.

Kan toeval zijn, denk dat Localphone een zeer kleine speler is en misschien zijn ze vergeten die te blokkeren. Kan zijn dat ze enkel de probleemgevallen blokkeren. Of, Localphone is dan wel geen Belgisch Bedrijf maar wel Brits, semi-EU. Toch nog iets anders dan een bedrijf uit Noord-Verwegistan. Misschien is dat ook een factor.
Laatst gewijzigd door WalterB1 20 jun 2020, 10:27, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Medialaan? MV en Jim? tarieven gezien?
Lyca?
best hier niet naar bellen :-o (daar gaat uw winst met Mixtus :-D )
Ik blijf wel bij Dellmont met abbo. (ook gratis call-back)
localphone.jpg
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

@satsurfer
Dit gaat hier niet over tarieven, maar het was een (eenmalig) testje of GSM nummers via Localphone ook geblokkeerd worden.
En uw (zoveelste) opmerking over Mixtus is misplaatst en irrelevant in deze discussie :oops: .
WalterB1 schreef:Het punt is dat schijnbaar niet alle niet-Belgisch erkende telecombedrijven die in het buitenland met een Belgisch vastnummer CLI naar een Belgische GSM bellen een blokkering hebben.
Dit was inderdaad het punt.
Misschien is dat hele verhaal dat GSM operatoren nummers blokkeren met een Belgische landline-ID gewoon verzonnen.

En als het BIPT zijn zin krijgt (zie link in mijn vorige post), dan worden gesprekken met twijfelachtige CLI's niet geblokkeerd, maar wordt de CLI weerhouden (= anonieme oproep).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:@satsurfer
Dit gaat hier niet over tarieven, maar het was een (eenmalig) testje of GSM nummers via Localphone ook geblokkeerd worden.
begrepen.
Maar volgens mij stond die Aanvulling nog niet als ik mijn reactie postte! Dus uw irritatie is deels onterecht.
"Laatst gewijzigd door WalterB1 op Za Jun 20, 2020 9:27, 1 keer totaal gewijzigd.'
philippe_d schreef:En uw (zoveelste) opmerking over Mixtus is misplaatst en irrelevant in deze discussie :oops: .
1. irrelevant: JA (1 zin) :eek:
maar als ik alle threads moet opsommen die off-topic info geven....heb ik nooit gedaan.
Vb. alle mensen die constant -uit luiheid- bovenstaande posts quoten, worden ook niet terechtgewezen.
Ok, ik zal 'off-topic' info constant aan U via PM doorgeven. Eens kijken wie op zijn plaats zal gezet worden. :eek: De persoon die de forumregels schendt, of de persoon die stelselmatig de vinger op de wonde legt.
2. er stond een smiley achter. Dat betekent....grapje.
Ik heb met WalterB1 ook connectie op FB. elkaar advies geven, dus denk niet dat hij zich geschoffeerd zal voelen.+volgens mij heb ik gereageerd, en wordt 'gepakt' omdat ik 'off-topic' info geef, waarbij WalterB1 nadien zijn post aanpast. Tja. In toekomst neem ik dan best constant screenshots om aanvallen te pareren. :eek:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

satsurfer schreef:1. irrelevant: JA (1 zin) :eek:

maar als ik alle threads moet opsommen die off-topic info geven....heb ik nooit gedaan.
Vb. alle mensen die constant -uit luiheid- bovenstaande posts quoten, worden ook niet terechtgewezen.
Ok, ik zal 'off-topic' info constant aan U via PM doorgeven. Eens kijken wie op zijn plaats zal gezet worden. :eek: De persoon die de forumregels schendt, of de persoon die stelselmatig de vinger op de wonde legt.
2. er stond een smiley achter. Dat betekent....grapje.
Ik heb met WalterB1 ook connectie op FB. elkaar advies geven, dus denk niet dat hij zich geschoffeerd zal voelen.+volgens mij heb ik gereageerd, en wordt 'gepakt' omdat ik 'off-topic' info geef, waarbij WalterB1 nadien zijn post aanpast. Tja. In toekomst neem ik dan best constant screenshots om aanvallen te pareren. :eek:
:angel:
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:39
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 4 keer

Komaan, jongens, dit is een superinteressante draad, waar ik veel van bijleer (en vermoedelijk wij allemaal). Laten we het a.j.b. zo proper en tolerant mogelijk houden en gewoon verder gaan met relevante inhoud.

(Sorry voor deze bewuste en hopelijk laatste off-topic opmerking.)
(Edit: taalfout)
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

ik wil net een extra vast telnr. verifiëren bij callingcredit en dit lijkt ook niet meer te lukken;
via settings, add number kan ik nog steeds kiezen om een 'home' number toe te voegen, echter als ik op 'verify now' klik is er enkel de button 'verify by text message' wat dus niet kan.

Iemand die eens kan testen bij callingcredit of andere betamax clonen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij FVD geprobeerd. net hetzelfde probleem. Best ticket aanmaken?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Aangezien je toch niet meer met een "home" nummer kan uitbellen, waarom nog de moeite doen?
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 20 keer

voor het bellen naar vaste lijnen wens ik graag dit nr uit te sturen
ticket is aangemaakt
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cybersurfr schreef:voor het bellen naar vaste lijnen wens ik graag dit nr uit te sturen
ticket is aangemaakt
Dat is toch het probleem beschreven in dit topic?
Je kan niet meer met een Dellmont bellen naar vaste lijnen met een vaste lijn ID.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

neen, het problem is dat je niet meer naar mobiele nummers kan bellen met een vast caller ID.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik vraag me af wat Voiptiger settings met Dellmont gesprekken te maken heeft? :eek:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

[Mod]
Voiptiger posts afgesplitst, zie:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=83&t=58251
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Converted
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 11 aug 2006, 16:08
Twitter: ReleaseUrSelf
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 16 keer

cybersurfr schreef:voor het bellen naar vaste lijnen wens ik graag dit nr uit te sturen
ticket is aangemaakt
En is het nu opgelost geraakt?
"ONEup -> 1000/40"
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Om 1 of andere reden werd gisteravond een gesprek (zelf gebeld) afgebroken maar correspondent belde zelf terug dus .. geen aandacht aan geschonken. Deze morgen proberen we naar een VAST nummer te bellen en krijgen we de melding dat het een fout nummer is.
Zou men nu ook naar vaste nummers blokkeren?
Het gaat om hotvoip, krediet is nog voldoende.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Deze morgen kon ik ook niet meer naar GSM's bellen met ons vast nummer als caller-id met VoipTiger.
Ben ik de enige of zijn er hiermee nog problemen? Ik kreeg een bericht te horen dat het niet toegestaan was om met die caller-id uit te bellen.

Voorlopig nog niet veel tijd gehad om dingen te proberen en te testen. Heb nu gewoon Weepee gezet voor uitgaande gesprekken.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Niemand hetzelfde probleem om naar VASTE lijnen te bellen met Dellmont clonen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had vorige week iets raar met Megavoip met mijn gsmnr als caller-id:
"Het is niet toegestaan om vanaf die aansluiting te bellen naar dit nummer"
Bestemmeling was een Orange gsm nr. Ik heb dat nummer dan met JIM mobile opgebeld: overbelast-toon.
Een beetje later: voicemail. Hij heeft dan teruggebeld.
Ik denk dat het wel aan de andere ligt maar het was toch eigenaardig.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Antwoord van hotvoip helpdesk:
Dear customer,

Unfortunately Belgian operators no longer accept calls fromoutside of Belgium, with a Belgian caller id. Please use a different caller id.Mobile numbers can still be used. We are sorry for the inconvenience but wehave no influence on this matter.


Kind regards,
Customer Service
Met een fake niet-Belgisch caller ID zou het wel lukken.

Dat lijkt mij iets dat ze zouden mogen vermelden op hun site aangezien het een algemeen Dellmont probleem is, dus voor alle clonen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik heb nog geen problemen ondervonden met op opbellen van Belgische vaste nummers (gebruik maken met mijn vaste lijn caller-id).
Alleen met Belgsiche GSM nummers ...
Dellmont brand: Megavoip
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
EasyDone
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2004, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Probeer met een NL mobiel nummer een Belgisch Mobile Vikings nummer te bellen (045....) krijg dan de melding call ended (587) (de betreffende GSM ligt naast me). Bellen naar 049 nummer gaat wel met NL-nummer als calerid (alles via Discountvoip UK).
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”