euphony technical details
Geplaatst: 22 okt 2004, 17:48
Hi,
ik kreeg onlangs bezoek van enkele mensen die me probeerden een euphony adsl aansluiting te verkopen. ik wou meer technische details en heb die ook gekregen.ik dacht dat het een goed idee was deze info te sharen met de ub community, so here goes ...
small print : mijn vragen
CAPS : antwoord van iemand van euphony - geen indicatie wie precies.
1. zijn er 'poort restricties' bij euphony ?
NEEN, GEEN POORTRESTRICTIES (OPGELET MISBRUIK cfr. ALGEMENE VOORWAARDEN KAN AANLEIDING GEVEN TOT STOPZETTEN VAN DE DIENSTVERLENING)
2. servers:
is het toegelaten om servers te draaien (voor eigen gebruik natuurlijk - ZEKER NIET voor commercieel) zoals webserver/mailserver/ssh server ? JA, (IDEM ALS VOOR VRAAG 1 BETREFFENDE MISBRUIK ! WANT EUPHONY ADSL IS ENKEL BESTEMD VOOR PARTICULIER GEBRUIK)
3. standaard opties:
is het mogelijk om iets te veranderen aan de standaard opties van het
euphony abonnement ?
kan ik bvb een hogere download/upload speed krijgen ? NEEN
kan ik een fixed ip krijgen ? NEEN
kan ik de toegestane limiet verhogen ? JA, A RATO VAN 0,5 PER GB
is het mogelijk om een 8Mbit/s abbo te krijgen zoals bvb bij adsl2fit of xs4all ? (xs4all zegt dat dat bij mij thuis kan) NEEN
4. helpdesk:
is er een 24/24 helpdesk ? NEEN
is die ook echt bereikbaar 's nachts ? NEEN
is die extra betalend ? ALGEMEEN CALLCENTER (ZONAAL): MA-DO VAN 9 TOT17 U; VRIJ VAN 9 TOT 17 U
of een duur telefoon nr (077) ofzo ? TECHNISCH CALLCENTER (0900) à 0.45 EUR. MA-VRIJ VAN 9 TOT 21 U; ZA VAN 10 TOT 19 U..
5. sdsl/vdsl/...
is adsl de enige techniek die wordt aangeboden, of hebben jullie ook vsdl/sdsl/ .. enz ?
ENKEL ADSL EN UITSLUITEND VOOR PARTICULIER GEBRUIK
eventueel in een of ander testprogramma ?
of voor business ? NEEN
6. telefoonlijn
is het mogelijk om adsl te verkrijgen via een 'raw copper line' ?
NEEN, ENKEL VIA BELGACOM-LIJN
dit is een telefoonlijn zonder telefoon signaal op (enkel adsl)
maw : geen telefoon abbo nodig, geen belgacom problemen.
WE SLUITEN EVENTUEEL WEL KLANTEN AAN DIE ENKEL ADSL WENSEN ZONDER CPS DUS
7. inbel netwerk
stel dat adsl down is, hebben jullie een (telefoon lijn gebaseerd) backup
systeem ? kan ik bvb met mijn modem inbellen bij jullie en toch nog (traag) internet hebben tot het adsl probleem opgelost is ?
JA,ZIE EUPHONY/NET (WWW.EUPHONYNET.BE)
8. conflicten
wat gebeurd er mochten jullie iets 'fouts' vaststellen ? sluiten jullie
direct de verbinding af of bellen jullie eerst ?
BIJ MISBRUIK DAT INDRUIST TEGEN DE GEBRUIKSVOORWAARDEN, BEHOUDT EUPHONY ZICH HET RECHT TOE DE DIENSTVERLENING EENZIJDIG STOP TE ZETTEN. DIT IS NATUURLIJK ENKEL MOGELIJK
BIJ AANTOONBAAR MISBRUIK: WIJ ZULLEN DUS NOOIT IEMAND AFSLUITEN ZONDER EENGRONDIGE CONTROLE.
ik kreeg onlangs bezoek van enkele mensen die me probeerden een euphony adsl aansluiting te verkopen. ik wou meer technische details en heb die ook gekregen.ik dacht dat het een goed idee was deze info te sharen met de ub community, so here goes ...
small print : mijn vragen
CAPS : antwoord van iemand van euphony - geen indicatie wie precies.
1. zijn er 'poort restricties' bij euphony ?
NEEN, GEEN POORTRESTRICTIES (OPGELET MISBRUIK cfr. ALGEMENE VOORWAARDEN KAN AANLEIDING GEVEN TOT STOPZETTEN VAN DE DIENSTVERLENING)
2. servers:
is het toegelaten om servers te draaien (voor eigen gebruik natuurlijk - ZEKER NIET voor commercieel) zoals webserver/mailserver/ssh server ? JA, (IDEM ALS VOOR VRAAG 1 BETREFFENDE MISBRUIK ! WANT EUPHONY ADSL IS ENKEL BESTEMD VOOR PARTICULIER GEBRUIK)
3. standaard opties:
is het mogelijk om iets te veranderen aan de standaard opties van het
euphony abonnement ?
kan ik bvb een hogere download/upload speed krijgen ? NEEN
kan ik een fixed ip krijgen ? NEEN
kan ik de toegestane limiet verhogen ? JA, A RATO VAN 0,5 PER GB
is het mogelijk om een 8Mbit/s abbo te krijgen zoals bvb bij adsl2fit of xs4all ? (xs4all zegt dat dat bij mij thuis kan) NEEN
4. helpdesk:
is er een 24/24 helpdesk ? NEEN
is die ook echt bereikbaar 's nachts ? NEEN
is die extra betalend ? ALGEMEEN CALLCENTER (ZONAAL): MA-DO VAN 9 TOT17 U; VRIJ VAN 9 TOT 17 U
of een duur telefoon nr (077) ofzo ? TECHNISCH CALLCENTER (0900) à 0.45 EUR. MA-VRIJ VAN 9 TOT 21 U; ZA VAN 10 TOT 19 U..
5. sdsl/vdsl/...
is adsl de enige techniek die wordt aangeboden, of hebben jullie ook vsdl/sdsl/ .. enz ?
ENKEL ADSL EN UITSLUITEND VOOR PARTICULIER GEBRUIK
eventueel in een of ander testprogramma ?
of voor business ? NEEN
6. telefoonlijn
is het mogelijk om adsl te verkrijgen via een 'raw copper line' ?
NEEN, ENKEL VIA BELGACOM-LIJN
dit is een telefoonlijn zonder telefoon signaal op (enkel adsl)
maw : geen telefoon abbo nodig, geen belgacom problemen.
WE SLUITEN EVENTUEEL WEL KLANTEN AAN DIE ENKEL ADSL WENSEN ZONDER CPS DUS
7. inbel netwerk
stel dat adsl down is, hebben jullie een (telefoon lijn gebaseerd) backup
systeem ? kan ik bvb met mijn modem inbellen bij jullie en toch nog (traag) internet hebben tot het adsl probleem opgelost is ?
JA,ZIE EUPHONY/NET (WWW.EUPHONYNET.BE)
8. conflicten
wat gebeurd er mochten jullie iets 'fouts' vaststellen ? sluiten jullie
direct de verbinding af of bellen jullie eerst ?
BIJ MISBRUIK DAT INDRUIST TEGEN DE GEBRUIKSVOORWAARDEN, BEHOUDT EUPHONY ZICH HET RECHT TOE DE DIENSTVERLENING EENZIJDIG STOP TE ZETTEN. DIT IS NATUURLIJK ENKEL MOGELIJK
BIJ AANTOONBAAR MISBRUIK: WIJ ZULLEN DUS NOOIT IEMAND AFSLUITEN ZONDER EENGRONDIGE CONTROLE.