Brandstichting bij verschillende 5G-masten in Engeland

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Flauw om hier opnieuw iets met een communautair geurtje van te maken...

De bron van deze theorie zat blijkbaar in Wilrijk, niet bepaald zeer Waals daar.
https://www.demorgen.be/nieuws/de-bron- ... ~b10bd98b/

Heel het 5G-gedoe komt in veel landen voor. Weinig te maken met regionale verschillen, er zijn genoeg vlamingen die ook gretig meestappen in die 5G paranoïa.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 503
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 55 keer

Onbegrijpelijk dat die idioot (bron uit Wilrijk) een huisarts is!! Zelfs nu, na een spreekverbod van de Onafhankelijke Ziekenfondsen, waar hij als adviserend arts ook werkt, blijft hij die onzin volhouden.

Uit het artikel:
Van Kerckhoven stuurde op 30 maart een mail naar minister Maggie De Block (Open Vld), viroloog Marc Van Ranst en minister Wouter Beke (CD&V), argumenterend dat de Spaanse griep van 1918 en 1919 niks te maken had met besmettingen: “Deze is begonnen in Amerikaanse militaire bases waar men draadloze telegrafie uittestte.”
Wat een idioot :bang: Je moest maar eens de hulpdiensten willen bellen, maar dat niet kunnen owv uitgebrande masten.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

FRDDP schreef:Flauw om hier opnieuw iets met een communautair geurtje van te maken...

De bron van deze theorie zat blijkbaar in Wilrijk, niet bepaald zeer Waals daar.
https://www.demorgen.be/nieuws/de-bron- ... ~b10bd98b/

Heel het 5G-gedoe komt in veel landen voor. Weinig te maken met regionale verschillen, er zijn genoeg vlamingen die ook gretig meestappen in die 5G paranoïa.
Tja het is nu zo, soms zijn politiek getinte opmerkingen gewoon van toepassing in een discussie, niets flauw aan vind ik

Ik zeg niet dat er in Vlaanderen geen klagers zijn gewoon veel minder. en die arts uit Wilrijk... je hebt overal wel idioten.

Er is gewoon een gigantisch mentaliteits verschil tussen de meeste Walen en Vlamingen. En daarvoor baseer ik me niet op wat op internet staat maar uit persoonlijke ervaringen met Waalse en Vlaamse klanten.

Als er bij een Waalse klant iets niet werkt aan onze software, of er is iets niet naar zijn zal je het geweten hebben, die heb je onmiddelijk aan de lijn en er vallen woorden als Scandaleus + dreigingen met rechtszaken en naar de pers te stappen. (er zitten ook mensen van Brussel tussen vermoedelijk)

Gebeurt dit bij een Vlaamse klant krijg je meestal hoogstens een mail met de vraag dit recht te zetten.

Van Waalse klanten krijg je soms krijg je ook een hele klaag brief van pagina's lang "wat toch veel tijd heeft gekost", bel je dan om te horen wat exact het probleem is blijkt er eigenlijk geen te zijn.
En colega's zijn ook al vaak de grond in geboord.
het is niet dat dit bij vlaamse klanten nooit gebeurd, maar wel heel zelden.

Mijn Waalse collega's klagen dan weer amper, zelfs veel minder dan mijn Vlaamse. Van hen hoor ik wel dat de mensen in hun omgeving het niet zo hebben met Vlamingen en al helemaal niet met de Vlaamse partijen 'NVA is voor hen echt de duivel'
wat dan ook wel weer merk is dat 80% van de klachten van onze werknemers uit Waalse vestingen

Voor deze job dacht ik dat het door de media en politiek allemaal wat werd opgeblazen en dat enkel te politiekers van beide lands delen het niet met Elkaar konden vinden, en dat de bevolking geen probleem het met elkaar en niet veel verschilde. dat was dus fout gedacht.

Er zijn zeker onjuiste beelden van de Walen, zoals dat ze lui zijn of niet willen werken, dat is zeker niet waar. Maar er is echt wel een gigantisch mentaliteits verschil.

Wallonië leunt veel harder tegen de Franse dan de Vlaamse mentaliteit.
Vlaanderen leunt veel harder tegen de Nederlandse en Duitse mentaliteit aan.

ik snap eigenlijk niet waarom Wallonië ooit aan Vlaanderen is toegevoegd. ik dacht initieel dat we Wallonië hadden gekregen na WO II maar opzoeking leert me dat Wallonië al eeuwen bestaat. (Wikipedia is hier niet duidelijk in wanneer dit juist bij België is beginnen horen)

Maar om dit nu terug te draaien is ook niet praktisch haalbaar, hoe hard sommige mensen dit ook willen, ik zie dit niet snel gebeuren.

Einde van deze toch semi of-topic rant

Edit
@mods indien dit te of-topic is geworden kan dit misschien worden afgesplitst in een ander tropic in het maatschappelijk forum (vanaf mijn post op de vorige pagina) vb 'mentaliteitsverschil Vlaanderen Wallonië' tenzij dit ongepast is of andere forum leden te veel zou opjutten en een eindeloze discussie te weeg zou brengen.

Het was zeker niet mijn dit topic te kapen.
Greetz cyberbug

Afbeelding
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

Waarom moet je banger zijn van je eigen gsm dan van een gsm-mast? - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=9CIv8myjZqk
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Natuurlijk is er een verschil tussen Walen en Vlamingen maar dat is er ook tussen Limburgers en Antwerpenaren en tussen Oostendenaars en Aalstenaars. Verschillen zijn ook geen probleem want het zijn zelfs soms positieve verschillen. Als ik in de Ardennen ben geniet ik bvb van de manier van omgaan van de mensen, je krijgt er nog een spontane goeiedag of bonjour :)

Vlamingen zijn wel degelijk vaak grote zagers/neuters/krefters/..... Ja, ze zijn minder extrovert en ze zullen eerder een mailtje sturen maar nadien gaan ze wat neuten tegen hun vrouw of vrienden. Dat is een verschil, maar is dat beter dan iemand die gewoon klaagt omdat iets niet werkt? Nergens ter wereld zijn die mensen content. Of iemand een lange of korte klachtenbrief stuurt maakt niet veel uit, die mensen zijn ontevreden en als bedrijf neem je een klacht beter ernstig ipv er een probleem van de klant van te maken.

Veel van die verschillen zijn eerder opgepookte veralgemeningen zoals "de luie Waal". Bij collega's merk ik er ook niets van, er zitten zeker zoveel luie Vlamingen tussen als Walen.

Logisch dat NVA niet goed scoort in Wallonië. Het is toch deze partij die herhaaldelijk de Waalse man speelde met oa hun bestelwagens met fake geld om maar 1 ding te noemen.

Problemen tussen Walen en Vlamingen op persoonlijk vlak heb ik niet vaak gemerkt. Sommige mensen komen niet overeen maar dat heb je tussen Vlamingen ook. Hoeveel Vlamingen kunnen hun buurman niet luchten? Er zijn er hier die maar al te graag de politie inschakelen bij een gelegenheid. Misschien zit verklikken er hier harder in? :lol:

Vlamingen hebben veel minder gemeen met Nederlanders dan met Walen. We zijn niet voor niets afgescheurd van de Nederlanden. Wij delen met de Walen een veel zuiderse kijk op de zaken (eten, genieten, regels plooien,...) terwijl de Nederlanders bij ons vaak als arrogante grote bekken overkomen zonder manieren. Die moppen zijn ergens van gekomen maar veel zijn ook veralgemeningen :lol:

Er zijn uiteraard Vlamingen die meer naar de Duitse mentaliteit hunkeren dat is al zo van voor WOII. Ze hebben echter verloren en zijn nog altijd niet vergeten dat ze tijdelijk met een korte snit moesten rondlopen. Deze krachten spelen nu ook nog altijd politiek en zijn ook de basis van de huidige rampzalige opdeling van ons land. Het oppoken van de verschillen past gewoon politiek in die kraam. Laat u niet gek maken, misschien eindig je dan als een arts uit WIlrijk :lol: Ik heb meer bang van die kerel en gelijkgezinden dan van Walen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

FRDDP schreef:Flauw om hier opnieuw iets met een communautair geurtje van te maken...
Oei, het communautaire kwam van de proximus site zelf, 'k heb precies mijn flauwe opmerking onderschat.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

technieker schreef:Waarom moet je banger zijn van je eigen gsm dan van een gsm-mast? - YouTube
https://www.youtube.com/watch?v=9CIv8myjZqk
binnen de 5 minuten kan ik hem al betrappen op leugens of zaken die hij bewust verzwijgt

De man zijn betoog in vrijwel alle media is altijd te reduceren tot hetzelfde script:

- het is niet ioniserend, dus het is niet schadelijk
- het enige effect wat schadelijk zou kunnen zijn, is het thermisch effect, maar 5G is op dat punt veilig

Biologische effecten worden door deze man verzwegen, waardoor hij zich net zoals het ICNIRP schuldig maakt aan schijnonderzoek, gezien ze voor de stralingsnorm dan een zak met zout water als representatie gebruiken voor de menselijke hersenen, er een zender naast zetten en kijken hoeveel RF er nodig is om de boel op te warmen.

Dat gepulste microgolf en mm-wave straling biologische effecten kunnen uitlokken, daar zwijgt hij in alle talen over.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~bd0ac4fd/

Anderzijds geeft hij wel toe dat ze de lange termijn niet kennen, en dat de straling zo laag mogelijk moet zijn zodat het net nog voldoende werkt.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:- het enige effect wat schadelijk zou kunnen zijn, is het thermisch effect, maar 5G is op dat punt veilig
Het thermische effect is ook het enige wat men kan vaststellen... het is dus eerder een parameter om een parameter te hebben :bang:

Wat we echt weten is dat ioniserende straling schadelijk is... en voor al het overige is er geen bewijs.
ub4b schreef:Dat gepulste microgolf en mm-wave straling biologische effecten kunnen uitlokken, daar zwijgt hij in alle talen over.
Er zijn 1001 dingen die biologische effecten uitlokken... als je naar licht kijkt gaan je pupillen ook verkleinen... is daarom lichtstraling nu gevaarlijk ?

Vanwaar komt toch die fobie dat radiogolven wel schadelijk MOETEN zijn ?
ub4b schreef:Anderzijds geeft hij wel toe dat ze de lange termijn niet kennen, en dat de straling zo laag mogelijk moet zijn zodat het net nog voldoende werkt.
Op zich is dat het klassieke voorzichtigheidsprincipe... gewoon omdat er geen bewijs is spelen we een tijdje op safe (ondertussen zijn we minstens al 30 jaar verder).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef:Vanwaar komt toch die fobie dat radiogolven wel schadelijk MOETEN zijn ?
Ik ken mensen die blind kunnen zeggen of een device straalt en wanneer het straalt. Die krijgen dan koppijn als het straalt. Sommigen kunnen zelfs de hoek van instraling voelen en de stralingsbron verstopt achter een muur of wand aanduiden.

Zo ben ik zelf getuige geweest van een case waarbij iemand kon zeggen wanneer zijn coyote radarverklikker aan het zenden was naar het GSM netwerk, en kort nadien kwam dan de status update op het scherm. Deze persoon kon dit seconden voor de status update betrouwbaar.

Om zeker te zijn dat dit zo was, was iemand anders met een stralingsmeter naar het LCD scherm van de meter aan het kijken of de coyote effectief ook uitzond toen de persoon aangaf dat deze straling voelde en het niet zo leuk vond. Het klopte systematisch.

Als je denkt dat dit een fobie is, dan heb je een heel beperkt inzicht in deze problematiek.

I rest my case.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Lekker betrouwbaar. Ik ken mensen die... Andere mensen... Iemand die ik ken kon zeggen... Sommigen kunnen zelfs...
Zelf ken ik iemand die gehoord heeft van een heel betrouwbaar iemand (die het op zijn beurt vernomen heeft van zijn beste kameraad) dat de aarde plat is. Stel je voor.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De NTP studie:

https://ntp.niehs.nih.gov/whatwestudy/t ... index.html
What did the studies find?

The NTP studies found that high exposure to RFR (900 MHz) used by cell phones was associated with:

Clear evidence of tumors in the hearts of male rats. The tumors were malignant schwannomas.
Some evidence of tumors in the brains of male rats. The tumors were malignant gliomas.
Some evidence of tumors in the adrenal glands of male rats. The tumors were benign, malignant, or complex combined pheochromocytoma.

....

As a follow-up, NTP published an article in October 2019 that evaluated DNA damage in three regions of the brain, the liver, and in blood cells in rats and mice that were removed at an earlier timepoint from the ongoing 2-year toxicology study. DNA damage, if not repaired, can potentially lead to tumors. This work was also included in NTP’s published Technical Reports, but this study includes analyses of the data in the supporting information not included in the Technical Reports.
[youtube]JfbMrXSKNaM[/youtube]

Nog steeds overtuigd dat microgolfstraling veilig is?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:The NTP studies found that high exposure to RFR (900 MHz) used by cell phones was associated with:
High exposure... lekker relevant dus;

Exposure to RFR began in the womb for rats and at 5-6 weeks old for mice. The RFR exposure was intermittent, 10 minutes on and 10 minutes off, totaling about nine hours each day. The RFR levels ranged from 1.5 to 6 watts per kilogram of body weight in rats, and 2.5 to 10 watts per kilogram in mice.

Steek dus een ongeboren kind in een gesloten ruimte en stel het constant bloot aan een vermogen tot zelfs 40 a 50 W :bang:

Straks gaan we nog centrale verwarming verbieden omdat je iemand kan doden met een vlammenwerper :bang:
Jack Daniels schreef:Lekker betrouwbaar. Ik ken mensen die... Andere mensen... Iemand die ik ken kon zeggen... Sommigen kunnen zelfs...
Zelf ken ik iemand die gehoord heeft van een heel betrouwbaar iemand (die het op zijn beurt vernomen heeft van zijn beste kameraad) dat de aarde plat is. Stel je voor.
Blinde testen wijzen dan ook steeds uit dat de persoon fout is.

Het is niet de eerste keer dat mensen klagen over een GSM mast waarvan dan blijkt dat hij nog niet in gebruik is.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

ub4b schreef:Ik ken mensen die blind kunnen zeggen of een device straalt en wanneer het straalt. Die krijgen dan koppijn als het straalt.
Het probleem is om die mensen in een gecontroleerde omgeving die test te laten ondergaan. Er is ergens een thread hier op UB maar blijkbaar was dat plots niet meer opportuun :angel: (Sorry, zo'n binnenkopper kon ik niet laten liggen).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

on4bam schreef: Het probleem is om die mensen in een gecontroleerde omgeving die test te laten ondergaan. Er is ergens een thread hier op UB maar blijkbaar was dat plots niet meer opportuun :angel: (Sorry, zo'n binnenkopper kon ik niet laten liggen).
Ik herinner mij dat er ooit werd voorgesteld om eens een test te doen over die straling met een modem of zo, ik denk dat het over wifi ging. Wat ik mij ook nog heel goed herinner is dat er nooit op die vraag werd ingegaan. Hier beweerde ook iemand dat hij straling kon "ondervinden" en er werd voorgesteld om eens een testopstelling te maken en dat dan te controleren. Vreemd genoeg is diegene die de straling voelt nooit op dat verzoek ingegaan. Raar hé?
Doet mij denken aan die Amerikaanse tv predikanten die sommige van hun volgelingen "genezen" voor een massa van een paar tienduizend toeschouwers. Iedereen loopt blindelings in die val terwijl heel die "genezing" opgezet spel is van A tot Z.
Of hypnotiseurs die eerst aan de hele zaal vragen of iedereen wel in hypnose gelooft. Ah ja, want als er 1 iemand niet in gelooft, dan gaat het experiment of de voorstelling mislukken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef:
ub4b schreef:The NTP studies found that high exposure to RFR (900 MHz) used by cell phones was associated with:
High exposure... lekker relevant dus;

Exposure to RFR began in the womb for rats and at 5-6 weeks old for mice. The RFR exposure was intermittent, 10 minutes on and 10 minutes off, totaling about nine hours each day. The RFR levels ranged from 1.5 to 6 watts per kilogram of body weight in rats, and 2.5 to 10 watts per kilogram in mice.
Je hebt duidelijk niet naar de video gekeken waar ze uitleggen waarom ze dit specifiek vermogen hebben gebruikt. De nulhypothese zoals gebruikt door ICNIRP wordt volledig onderuit gehaald door de NTP studie.
DarkV schreef: Steek dus een ongeboren kind in een gesloten ruimte en stel het constant bloot aan een vermogen tot zelfs 40 a 50 W :bang:

Straks gaan we nog centrale verwarming verbieden omdat je iemand kan doden met een vlammenwerper :bang:
Belachelijke chunksize mismatcher
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ub4b schreef:Belachelijke chunksize mismatcher
Typische ingesteldheid bij de mens: als hij zich niet (meer) kan verweren, dan gaat hij maar over tot schelden. Enough said...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

:offtopic: :cop:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Jack Daniels schreef:
ub4b schreef:Belachelijke chunksize mismatcher
Typische ingesteldheid bij de mens: als hij zich niet (meer) kan verweren, dan gaat hij maar over tot schelden. Enough said...
Waarvan akte, want op het onderuit halen van de nulhypothese reageer je zelfs niet. Vrijwel alle eerdere recente reacties hier zijn allemaal ad-hominem, om mensen gevoelig aan straling belachelijk te maken.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

FRDDP schreef::offtopic: :cop:
Niet echt... het is net deze paranoia die ervoor zorgt dat gekken GSM masten in brand steken.

Na meer dan 30 jaar GSM, Wifi, ... gebruik is er echter nog steeds geen eenduidig bewijs van schadelijke gevolgen !
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef:Na meer dan 30 jaar GSM, Wifi, ... gebruik is er echter nog steeds geen eenduidig bewijs van schadelijke gevolgen !
http://www.pnl-nlp.org/download/propaganda/page4.htm
nummer 19
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

ub4b schreef:Ik ken mensen die blind kunnen zeggen of een device straalt en wanneer het straalt. Die krijgen dan koppijn als het straalt. Sommigen kunnen zelfs de hoek van instraling voelen en de stralingsbron verstopt achter een muur of wand aanduiden.

Zo ben ik zelf getuige geweest van een case waarbij iemand kon zeggen wanneer zijn coyote radarverklikker aan het zenden was naar het GSM netwerk, en kort nadien kwam dan de status update op het scherm. Deze persoon kon dit seconden voor de status update betrouwbaar.

Om zeker te zijn dat dit zo was, was iemand anders met een stralingsmeter naar het LCD scherm van de meter aan het kijken of de coyote effectief ook uitzond toen de persoon aangaf dat deze straling voelde en het niet zo leuk vond. Het klopte systematisch.

Als je denkt dat dit een fobie is, dan heb je een heel beperkt inzicht in deze problematiek.

I rest my case.
Iedereen kent mensen.

Het is niet omdat iemand iets zou kunnen opmerken dat het ook schadelijk is. Ik kan na een blessure bvb slecht weer voelen aankomen, zijn wolken nu ineens schadelijk?

Als iets echt schadelijk is, zal dit wetenschappelijk te bewijzen zijn. Wat me ook stoort is dat mensen kiezen wat ze willen geloven en welk wetenschappelijk bewijs voldoende is. Je hebt mensen die geloven in de schadelijkheid van GSM's/masten terwijl er hier absoluut geen uitsluitsel over is en tegelijk tegen klimaatmaatregelen zijn terwijl hier het bewijs overdonderend is. I rest my case.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Inderdaad... er is een wereldwijd complot dat nog sterker is dan Area-51 om alles in de doofpot te steken :roll:

Geloof je nu echt dat indien er een duidelijk wetenschappelijk bewijs zou zijn dat GSM straling schadelijk is dat dit niet openbaar zou zijn (en dan heb ik het niet over één of ander dubieus onderzoekje waarin men een ei kookt tussen twee Gsm's zonder peer review) ?

Nu ja, we gaan jou de realiteit niet laten inzien... voor jou MOET het schadelijk zijn en zal het dat ook altijd blijven.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

Dit (engelstalig artikel) vat het eigenlijk mooi samen..
https://hackaday.com/2020/04/08/on-5g-a ... radiation/

ik quote eventjes de 1e alinea. Opmaak voegde ik zelf toe
The world around us is a scary place, with a lot of visible and invisible dangers. Some of those invisible dangers are pretty obvious, such as that of an electrical shock from exposed wiring. Some are less obvious, for example the dangers of UV radiation to one’s skin and eyes commonly known, but also heavily underestimated by many until it’s too late. In the US alone, skin cancer ends up affecting about one in every five people.

Perhaps ironically, while the danger from something like UV radiation is often underestimated, other types of electromagnetic radiation are heavily overestimated. All too often, the distinction between what is and isn’t considered to be harmful appears to be made purely on basis of whether it is ‘natural’ radiation or not. The Sun is ‘natural’, ergo UV radiation cannot be harmful, but the EM radiation from a microwave or 5G wireless transceiver is human-made, and therefore harmful. This is, of course, backwards.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

DarkV schreef:
FRDDP schreef::offtopic: :cop:
Niet echt... het is net deze paranoia die ervoor zorgt dat gekken GSM masten in brand steken.

Na meer dan 30 jaar GSM, Wifi, ... gebruik is er echter nog steeds geen eenduidig bewijs van schadelijke gevolgen !
Verwijzen naar een ander topic waar een oude discussie in stond over al dan niet straling kunnen voelen en dus ook deze discussie nogmaals hier (en elders) blijven opnieuw en opnieuw voeren heeft toch weinig toegevoegde waarde.

Ja, het is ook dit gedachtengoed en de extremen die zorgen voor dergelijke brandstichtingen, maar ook net zo goed kopieergedrag en simpelweg dom vandalisme.

Straks beginnen we nog over de kosmische straling die al ongelooflijk veel jaren dagelijks door de mensen gaat...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

FRDDP schreef:Verwijzen naar een ander topic waar een oude discussie in stond over al dan niet straling kunnen voelen en dus ook deze discussie nogmaals hier (en elders) blijven opnieuw en opnieuw voeren heeft toch weinig toegevoegde waarde.
Voor die toegevoegde waarde kan heel makkelijk gezorgd worden: gewoon ingaan op de vraag voor een testopstelling om effectief uit te sluiten/aan te tonen dat iemand (wifi) straling kan "voelen". Maar ik blijf bij mijn vorig bericht: heel raar dat de persoon in kwestie nooit op die vraag is ingegaan. Hij had altijd wel uitvluchten om er niet aan hoeven mee te doen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DIt geldt ook voor 5G, maar het argument dat er geen harde bewijzen zijn, wordt door de industrie in de hand gewerkt:

http://beperk.dobs.com/wetenschappel-st ... e-bewijzen

Immers, er zijn in geval van 5G en dan zeker de 60 Ghz frequentie, indicaties, maar geen harde bewijzen. Een typisch industry shill argument is dan "er is meer onderzoek nodig" / "more research is needed" en ondertussen rollen we het maar uit zolang er FUD is. Er komt dan een tegenstudie gesponsord door de industrie waaruit dan blijkt dat er niks aan de hand is, en vrijwel alle door de industrie betaalde studies vinden niks, terwijl onafhankelijke studies wel iets vinden, waardoor de FUD gewoon blijft doorgaan.

En ondertussen blijven smartphone & internet verslaafden dan maar volhouden: zie je wel er is geen hard bewijs. De industrie kan het dan nog een beetje langer rekken, en tegen dat het dan schadelijk zou bewezen zijn, kan niemand het nog missen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hoeveel van de mensen die bang zijn van 5G gebruiken zelf een GSM. Start by example.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

cyberbug schreef: ik snap eigenlijk niet waarom Wallonië ooit aan Vlaanderen is toegevoegd. ik dacht initieel dat we Wallonië hadden gekregen na WO II maar opzoeking leert me dat Wallonië al eeuwen bestaat. (Wikipedia is hier niet duidelijk in wanneer dit juist bij België is beginnen horen)
Zonder Wallonië had het huidige België nooit bestaan, zij wilden niet onder Oranje leven (nederlands/frans en katholiek/protestant). (Oostenrijks, Frans, Duits, Spaans was allemaal geen probleem maar onder Nederland was een brug te ver :lol: )
Waarom het samen zit en van waneer is wel moeilijker... https://nl.wikipedia.org/wiki/Oostenrijkse_Nederlanden is denk ik redelijk concreet :angel:
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Immers, er zijn in geval van 5G en dan zeker de 60 Ghz frequentie, indicaties, maar geen harde bewijzen.
Raar dat er indicaties zijn van iets dat nog niet eens in gebruik is... of waar zijn er sites die 5G op 60 GHz gebruiken ?

Of gaat het weer over enkele megawatts op 60 GHz in militaire toestellen... ipv. amper enkele milliwats ?

Trouwens een website als "Beperk de straling" als referentie :roll:
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

ub4b schreef:Ik ken mensen die blind kunnen zeggen of een device straalt en wanneer het straalt. Die krijgen dan koppijn als het straalt. Sommigen kunnen zelfs de hoek van instraling voelen en de stralingsbron verstopt achter een muur of wand aanduiden.

Zo ben ik zelf getuige geweest van een case waarbij iemand kon zeggen wanneer zijn coyote radarverklikker aan het zenden was naar het GSM netwerk, en kort nadien kwam dan de status update op het scherm. Deze persoon kon dit seconden voor de status update betrouwbaar.
Het is eigenlijk ontzettend egoïstisch en onverantwoord om met zo'n spectaculaire kennis niet naar buiten te komen. Wie weet hoeveel mensenlevens kan je redden, hoeveel miserie kan je vermijden? Neem nu bijvoorbeeld asbest: als je -toen het wijd verspreid werd- kon aantonen dat het schadelijk was maar met die kennis niks deed...

En om de mensheid én je medemensen zo'n sprong vooruit te helpen kan je jezelf toch wel enkele malen blootstellen in een testje? Dat brengt toch veel meer op dan discussiëren?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Modbreak:
*KNIP* Persoonlijke aanvallen zijn niet toegelaten
bitbite schreef:Het is eigenlijk ontzettend egoïstisch en onverantwoord om met zo'n spectaculaire kennis niet naar buiten te komen. Wie weet hoeveel mensenlevens kan je redden, hoeveel miserie kan je vermijden?
Kunnen we ub4b dan niet gaan aanklagen voor dood door nalatigheid of dood door schuld of zoiets?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DarkV schreef:
ub4b schreef:Immers, er zijn in geval van 5G en dan zeker de 60 Ghz frequentie, indicaties, maar geen harde bewijzen.
Raar dat er indicaties zijn van iets dat nog niet eens in gebruik is... of waar zijn er sites die 5G op 60 GHz gebruiken ?
Meta studie reeds gepost in topic, ik ga het niet opnieuw herhalen.
DarkV schreef:Trouwens een website als "Beperk de straling" als referentie :roll:
http://www.pnl-nlp.org/download/propaganda/page4.htm
argument nr 5
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Van toepassing op jezelf?
ub4b schreef: Belachelijke chunksize mismatcher
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Jack Daniels schreef:Kunnen we ub4b
Ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat hij gewoon een massieve forumtrol is en dat hij elke avond een dansje doet omdat hij weer zoveel UBers op de kast gekregen heeft.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Het aankaarten van de manier hoe studies worden gesponsord, is voor mij wel degelijk on-topic, en voor 5G zal wellicht net hetzelfde gaan gebeuren dus:
De reden waarom bewijs voor de schadelijkheid van gepulste elektromagnetische straling uitblijft heeft in grote mate te maken met dat eerste aspect: 'buying science'. Veel onderzoek wordt namelijk gefinancierd door de telecom- en wirelessindustrie. Onderzoek dat gefinancierd wordt door deze industrie vindt significant (tot 9 maal) minder vaak schadelijk effecten.

Dit is geen uit de lucht gegrepen, wilde verdachtmaking, maar een bevinding die uit meerdere onderzoeken naar voor is gekomen. Eén van die onderzoeken is verschenen in het wetenschappelijke vakblad 'Environmental Health Perspectives' (vol. 115, nr. 1, januari 2007) en kunt u zelf nalezen hier. Dr. Henry Laï en het team van Microwave News kwamen eerder al tot dezelfde conclusies (zie hier).

Doordat er voor elk gevonden schadelijk effect (bijvoorbeeld effecten op het zenuwstelsel) telkens ook door de industrie gefinancierde studies zijn die géén schadelijke effecten vinden, wordt het tot stand komen van een wetenschappelijke consensus verhinderd. Onderzoeksresultaten kunnen niet consistent gerepliceerd worden.
En zo wordt de mythe dat er geen harde bewijzen zijn, verder in stand gehouden. De industrie zal zeker een tegenstudie financieren met als doel om de NTP studie te ondermijnen. Gaat de industrie opdraaien voor de gevolgen als later blijkt dat ze de boel bedot hebben of de bestaande vindingen afgezwakt hebben of geminimaliseerd met een tegenstudie? Dus wie pleegt hier schuldig verzuim?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Als ik het goed begrijp komen enkel en alleen de tegengestelde, door de industrie betaalde studies, boven water drijven en worden officiële studies onder de mat geveegd? Over paranoia gesproken...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Jack Daniels schreef:Als ik het goed begrijp komen enkel en alleen de tegengestelde, door de industrie betaalde studies, boven water drijven en worden officiële studies onder de mat geveegd? Over paranoia gesproken...
Hoe komt het dan, dat door de industrie gesponsorde onderzoeken vrijwel geen effect vinden, terwijl onafhankelijk onderzoek wel effect vindt?

https://ehp.niehs.nih.gov/doi/pdf/10.1289/ehp.9149
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

In heel deze discussie (met ub4b voornamelijk) gooi ik de handdoek in de ring. Hij komt toch altijd aandraven met wat obscure bronnen en/of lectuur waar geen enkel zinnig mens ooit over gehoord heeft. Die mensen hebben trouwens niet de tijd om de krochten van het internet af te speuren naar 1 of andere verdoken studie. Aan hem gerichte vragen ontwijkt hij vakkundig of hij antwoordt helemaal niet of totaal naast de kwestie. Met zo iemand kan je geen discussie voeren, die moet dringend op zoek naar andere fora waar andere geesten, van zijn niveau, wel op een (voor hun) normale manier kunnen communiceren. Zijn ze gek of zijn ze geniaal? Ik gok op het eerste maar weet wel dat het geniale aan het waanzinnige grenst.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Jack Daniels slaagt enkel in een ad-hominem betoog tegen mij en gaat nooit in op de werkelijke materie. Ik zou zogezegd obscure bronnen aanhalen ... yeah right, als je niet van je tegenstander kan winnen dan verdraai je ofwel de topic, of je valt de persoon aan.

ivm de net geposte link van Environmental Health Perspectives:
Environmental Health Perspectives is een peer-reviewed open access-tijdschrift dat maandelijks wordt gepubliceerd met ondersteuning van het Amerikaanse National Institute of Environmental Health Sciences.
veel meer wetenschappelijk wordt het niet:
https://ehp.niehs.nih.gov/doi/pdf/10.1289/ehp.9149
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef:Meta studie reeds gepost in topic, ik ga het niet opnieuw herhalen.
Oh, je had het over die studie met "biologische reponse" :roll:
ub4b schreef:terwijl onafhankelijk onderzoek wel effect vindt?
Misschien omdat onafhankelijke onderzoekers vers geld nodig hebben om nog meer onderzoek te kunnen doen ?

Het vinden van effecten is trouwens relatief (cfr je eigen voorbeeld waar ongeboren muizen constant hoge vermogens te verwerken kregen).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”